Eilisestä aamusta valahdellut ilm. erittäin nestemäistä valk.vuotoa. Tänään jatkui samaa rataa tuohon puolille päivin, menin vessaan kun tuntui housut taas märiltä, pyyhkäisin ja sieltä tulikin limaa, rusehtavaa sellaista, tunnin sisään kävin muutamaan otteeseen pyyhkäisemässä ja edelleen tuli tätä limaa, olikohan se se paljon puhuttu limatulppa?? Ja enteiliköhän tuo valk.vuoto(?) sitä, koska sen jälk. ei ole tullut taas mitään.. Jokohan tämä enteilisi synnytystä, viikkoja 38 1. Supistuksia on tiheään mutta eivät ole kipeitä että saa varmaan jonkun tovin odotella vielä..
Tuota vuotoa tuli joskus viikko sitten myös pari pv ja neuvolalääkäri, sanoi valkovuodoksi.. Hassua että se on niin väritöntä ja juoksevaa, kuin vettä..
Joko jo kohta!?
11
8024
Vastaukset
- --------
Itselläni tuli aivan vetistä valkovuotoa noin vuorokausi ennen synnytyksen alkamista. Se oli todella niin vetistä, että luulin lapsivedeksi ja kävin sairaalassakin toteamassa, että sitä se ei ole. Reisiä pitkin valui niin, että housut olivat ihan märät.
- AP
Joskohan tässä uskaltaisi heittäytyä toiveikkaaksi. :) Täällä ei ihan reisiä pitkin valunut vaikka vain hame päällä mennäänkin, alushousuihin pysähtyi..
- ei ekaa kertaa
Mä olen vuotanut 3 viikkoo limaa/valkovuotoo, yhtenä aamuna verta mukana, limatulppaa ilmeisedti kahteen otteeseen tullut ulos viimeks viikko sitten. Supistelee harvakseltaam, myös kipeesti, välillä ei pysyty kivuilta käveleen.Mutta sitkeesi vaan masuasukki pysyy matkassa. Viikkoja 37 , siivottu on,mattoja pesty, kävelty jne. Kyllä se sieltä sitten tulee ajalaan. Lapsiveden tulon kokonaan ja osittain kyllä huomaa, eroaa selvästi muusta (vakovuorosta) se ei pysähdy pikkuhousuihin,paitsi paksuun siteeseen, ja tuneee sellaisena kunnon lorahteluna kun vaihtaa asentoa. Mullakin saataa valkovuoto valua jakkoja pitkin, jos ilman pikkareita on.
- rv 37+6
Tapahtuisipa täälläkin jotain... Vetistä valkovuotoa on tullut muutaman kerran, rv 31 ja rv 35. Edellinen synnytys alkoi lapsivesien menolla, joten ei tarvinnut kauaa miettiä, ettei nämä "lorahdukset" ole sitä, mitä pitäisi. Supistuksia on ollut, kipeitäkin, kivuttomia aina, kun kehtaa vähänkin kävellä.
Ei kai tässä muuten mitään, mutta jos olo on kuin ryhävalaalla, turvotus järjetöntä, jalat rikki ja liikkuminen vaikeaa (supistusten takia enimmäkseen) ja sitten tämä sietämätön helle ja unettomuus... Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, kohdunkaula vähän lyhentynyt (viikolla 37) ja kohdunsuu pehmeä. Voisiko sitä mitenkään patistaa? :P Pelkään, että esikoisen lailla tämä raskaus menee myös yliajalle, enkä varmasti pysy järjissäni, jos tämä olotila ja nämä säät jatkuvat.- Tuttua...=)
Täälä 38 1, jätkä painaa alhaalla, liikkuminen sattuu häpyluuhun törkeän paljon... Yölliset (useat) vessaretket ovat kyllä mielenkiintoisia kun itkettää joka askeleella, kai se on hyvä harjoitella kivunsietokykyä ennen synnytystä... =)
Itselläni todettiin myös lääkärissä 36 6 että oli kohdunsuu pehmeä, ja kohdunkaula lyhentynyt 2,5senttiin 3sentistä.
Limatulppaa on tainnut irrota pikkupaloina viikon verran, selkä on kipeä ja mahassa juilii menkkamaisesti lähes koko ajan...
Jos tätä meinaa jatkua kauan vielä, ja näillä helteillä, niin tavataan varmaan pehmustetussa huoneessa=)
- ---emma---
Olen kuullut jostain, että jos eka raskaus on mennyt yliajalle, niin helposti menee seuraavakin... mutta en sitten tiedä, kuinka hyvin tuo pitää paikkansa. Itsellä myös meni eka raskaus viikon yliajalle, luulenpa että samoin käy nyt tämän toisen kanssa, vaikka synnytys ei itselläni vielä olekaan ajankohtainen. Tulee näitä silti pohdittua jo hyvissä ajoin :D
- hah ja huh
ai että mua suorastaan huvittaa, kun ollaan jo viikoilla 37-38 ihan niin valmiita, että yritetään keinoin millä hyvänsä saada synnytystä käyntiin. Ei se käynnisty siivouksella, ei saunalla, eikä millään muullakaan ässällä. Se syntyy, kun on sen aika, paitsi jos lääkkeellisesti käynnistetään.
Terkuin äiti 42 1, 42 1 ja 41 5 - ellen80
Aloittajalle:
Näin meillä meni, esikoinen kyseessä ja kaikki oli silloin itselle uutta. En sano, että menisi muilla samoin, mutta näin meillä:
Meille syntyi poika rv 39 6, esikoinen on :) Minulla enteili juuri tuolla tavalla synnytyksen käynnistymistä. Pari päivää ennen kuin lapsivesi meni, vessakäynnillä illalla paperiin jäi pieni kirkaslimainen jälki, jossa heikosti näkyi pari veristä viivaa. Sitten yöllä tuli juuri tuollaista valkovuotomaista vuotoa reilusti, väriltään rusehtavaa (vähän kuin menkkojen jälkeen vanha vetinen vuoto, mutta ei hyytymiä mukana) Tuota tuli pitkin yötä kun kävi vessassa.
Yöllä alkoi kipeät supistukset tihentyä ja kun esikoinen oli kyseessä, ei vielä tiennyt oliko lapsivettä, soitettiin synnärille, ja sieltä kehotettiin sitten jossain vaiheessa käymään tarkistuttamassa onko lapsivettä ja tuntuu, että supistuksia tulee tiheästi ja on kipeitä. 39 5 mentiin synnärille aamuyöstä, ja todettiin, ei lapsivettä. Synnytys lähellä, ja avautuminen oli alkanut: 1,9cm juuri ja juuri oli kohdunsuu auki. Kätilö kysyi, että vieläkö pystyy supistuksilta kotona olemaan, koska todennäköisesti vielä kestää tunteja. Lähetettiin kotiin, koska koin, että vielä siellä pystyy olemaan. Sain kipulääkettä mukaan, ja sitä sai ottaa 8 tunnin välein. Kotiin siis lepäilemään. (Uskallettiin kotiin mennä, kun synnärille n. puolen tunnin automatka suuntaansa)
Hyvä olikin lähteä kotiin lepäämään, koska omalla kohdallani tuo n. vuorokausi, oli noita supistuksia epäsäännöllisen säännöllisesti, vaikka kipeitä olikin. Ja sairaalassa odottelu olisi voinut olla stressaavampaa, ja luulen, että en olisi saanut nukuttua siellä. No, kuitenkin, sitten tuntui, että supistuksen jopa rauhoittui, mutta oli sellainen erikoinen olo, että kohta varmaan tapahtuu. Supistukset oli kovenevia iltaa kohden, mutta siihen auttoi hyvin kuumavesisuihku ja mikrossa lämmitetty märkä pyyhe. (vaikka muuta ei sitten levon lisäksi jaksanutkaan tehdä)
Sitten yöllä (39 6) meni lapsivesi, ja siitä kohta alkoikin ihan eri tavalla tuntua nuo supistukset. Lapsivettä tuli koko ajan siten, että side kastui useamman kerran. Väri oli sellainen vaaleanpunainen/vaalean ruskeahko siinä lapsivedessä, ja haju muistutti vähän spermaa, kun valkovuoto oli ollut aina ihan hajutonta. Lapsivesi meni klo 01.00 yöllä ja synnärille lähdettiin sitten vähän viiden jälkeen kun ei enää kivuilta tahtonut pystyä olemaan. Auki olin sitten jo 4cm, että ihan viimeisilä hetkillä lähdettiin synnärille, omalta kohdalta ajateltuna. Olo oli jo aika tukala. Synnärille kirjauduttiin kuuden aikoihin aamulla, ja poika syntyi vähän ennen kahtatoista. :) - AP
Kyllä tää varmaan jotain enteilee. Tuota erittäin juoksevaa valkovuotoa alkoi tulemaan taas pe-la välisenä yönä ja sitä on tullut siitä asti..
Viime yönä heräsin klo 3 enkä saanut enää unta, olo oli normaali ei ollut edes liian kuuma että olisi siitä johtunut, uni ei vain enää tullut.
4aikaan kävin vessassa ja kun pyyhkäisin jäi paperiin kokkareista rusehtavaa vuotoa ja läpsähteli sitä pönttöönkin hieman. :D
5aikaan alkoivat menkkakivut ja taas vessassa tuota rusehtavaa limaa ja pieni verinenkin lima klöntti.
Kivut jatkuivat seitsämään asti (olivat "päällä" melk. koko ajan, ei siis tullut "aaltoina") , ei kovina mutta nukkua ei niiltä pystynyt, nousin n. tunniksi ylös ja painelin takaisin sänkyyn ja nukuinkin 11. Herättyäni noita kipuja ollut vain välillä. Ehdin jo toivoa että lähtö synnärille on kohta käsillä mutta ei ilmeisesti.. :( Rusehtavaa limaa/kokkareita tulee edelleen kun käy vessassa..
Aamulla synnärille kontrolliin, toiv. tuolla alhaalla olisi edes jotain tapahtunut.. - Utelias...
Miten kävi?
Itse kirjoitin tänne 23.7 viestin "Tuttua...=)" ja 28.7 poikani syntyi...=) (viikot 38 6)
Lapsivesi meni tiistaina, mitään ei sitten tapahtunut mutta osastolla olin tarkkailussa, torstaina käynnistettiin kun oli tulehdusarvot noussut ja olin auki kahdelle sormelle.
Kolme tuntia oksitosiinitipan laittamisen jälkeen olikin poju sylissä...=)
Ja aivan ihana poika on.... - Onnellinen AP
Hyvin kävi! :) 26.7 syntyi tyttö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197