Rasismi ja ihmisviha voi kolahtaa omaankin nilkkaan. Kuten olen joskus kertonut, niin minua viisaampi on kirjoitanut suunnillen näin: kun he tappoivat juutalaisia, en välittänut, kun he tappoivat katolisia, en välittänyt, kun he tappavat minut, kukaan ei välitä...
En muista keitä siinä runossa tapettiin, niiin rakenne oli tuo: muut eivät kiinnosta ja välinpitämätön saa katsoa kuolemaansa muiden ollessa välinpitämättömiä. Nyt sitten ollaan sinä että äärioikeistolainen eli uusnatsi tappaa..onkohan nyt aika olla kiinnostunut siitä, mitä muille tapahtuu? Riittääkö miljoonat tapetut vai onko muutaman vielä kuoltava että oppi menee perille?
Kuka on rivissä seuraava, asken eteenpäin...
24
113
Vastaukset
Kysy asiaa Saif al-Adelilta...
Olet aivan oikeassa. Olemme käytännössä turtuneet käsittämättömiin terroritekoihin. Tälläkin palstalla tuodaan esiin muslimaissa tapahtuvia pommi-iskuja aivan muin motiivein, kuin järkytyksestä. Irakissa, Afganistanissa ja muissakin meille kaukaisissa maissa kuolee päivittäin viattomia ihmisiä. Monet rasistit eivät tunne mitään myötätuntoa heitä kohtaan, mutta esittävät nämäkin teot todisteina näkemyksilleen.
Oslossa tapahtunut terroriteko on myös mieletön. Kun tämmöinen tapahtuu lähellä meitä, herättää se jo surua ja vihaakin. Mutta miten osa ihmisistä reagoi? Osa kiittää hyysäreitä. Osa syyttää maahanmuuttoa ja KAIKKIA muslimeja. Näin tänään sellaisenkin viestin, jossa ei tunnettu mitään myötätuntoa omaisia kohtaan, mutta esitettiin kohteen olleen väärä.Nämä vastaukset juuri, joissa "politisoidaan" murha kertomalla sen menneen vain väärään paikkaan on osoitus mielestäni lähinnä kehittymättömästä ajattelusta ja ihmisenä olemisesta: Hyvin suuresta epäsosiaalisuudesta.
Toki - niin kuin olemme nähneet - se itsessäänkin voi johtaa samanlaiseen rikokseen.- mieti tätä
Mover kirjoitti:
Nämä vastaukset juuri, joissa "politisoidaan" murha kertomalla sen menneen vain väärään paikkaan on osoitus mielestäni lähinnä kehittymättömästä ajattelusta ja ihmisenä olemisesta: Hyvin suuresta epäsosiaalisuudesta.
Toki - niin kuin olemme nähneet - se itsessäänkin voi johtaa samanlaiseen rikokseen.Huvittavinta koko sopassa on se, että tekijä näyttää tämän hetkisen tiedon mukaan oleeen sekä natsi että kiihkokristitty...
Tuo on minusta osoitus siitä, että viha mitä tahansa kulttuuria kohtaan voi olla jonkun toisen uskonnon terroritekojen syy. Jos puhumme islamista, niin hirveintä siinä on se, etä siihen sisältyy primitiivisiä, länsimaisia arvoja vihaavia ja muita uskontoja halveksivia elemenmenttejä..
Onko mitään uskontoa, joka ei sisältäisi rakenteellista vihaa ja uhkaa muita kohtaan? Mielestäni on.. mieti tätä kirjoitti:
Huvittavinta koko sopassa on se, että tekijä näyttää tämän hetkisen tiedon mukaan oleeen sekä natsi että kiihkokristitty...
Tuo on minusta osoitus siitä, että viha mitä tahansa kulttuuria kohtaan voi olla jonkun toisen uskonnon terroritekojen syy. Jos puhumme islamista, niin hirveintä siinä on se, etä siihen sisältyy primitiivisiä, länsimaisia arvoja vihaavia ja muita uskontoja halveksivia elemenmenttejä..
Onko mitään uskontoa, joka ei sisältäisi rakenteellista vihaa ja uhkaa muita kohtaan? Mielestäni on..En oikein usko näkemykseesi joidenkin uskontojen rakenteellisesta vihasta. Erilaiset ihmiset eri kulttuureissa muuttavat uskontoja koko ajan. Tärkeintä on minkälaiset ihmiset (ja sen mukana minkälaiset voimat) pääsevät vaikuttamaan.
- mieti tätä
lilly_strattera kirjoitti:
En oikein usko näkemykseesi joidenkin uskontojen rakenteellisesta vihasta. Erilaiset ihmiset eri kulttuureissa muuttavat uskontoja koko ajan. Tärkeintä on minkälaiset ihmiset (ja sen mukana minkälaiset voimat) pääsevät vaikuttamaan.
Käsität uskontojen rakenteellisen vihan silloin kun mietit mitä tahansa uskontoa joka sisältää ajatuksen, että heidän oppinsa on ylieismaailmallinen (tarkoitettu kaikille) ja sisältää opin,joka on viimeinen, ehdoton ...ja kasvaa jostakin muusta uskonnosta ja on sen oikea, väärentämätön muoto.
Näitä ovat mm kristinusko joka sanoo olevansa juutalaisuuden pohjalta kasvava, väärentämätön ja ainoa oikea uskonnon muoto (= ainut oikea jumala). Sehän jopa väittää että juutalaisuus on lakannut olemasta ja että se on kristinuskon vihollinen joka pitää poistaa käännyttämällä. Tästä on surullisia esimerkkejä sekä historiassa että nykypäivänä.
Toinne in islam koska sekin uskoo, kasvattuaan sekä juutalaisduudesta että kristinuskosta olevansa ainut oikea ja yleismaailmallinen uskonto..(ainut oikea jumala) ja vaatii kaikien muiden uskontoje käännyttämistä..
Nämä ovat tuttuja uskontoja länsimaissa joten otan ne tässä esille. Jos ajattelet että nuo kielteiset piirteet ovat vain ihmisten omia piirteitä, niiin muistutan että uskonto henkilöityy ihmisissä ( Muhammet ja hänen seuraajansa ja Jeesus ja hänen seuraajansa) Niinollen ei mikään uskonto ole kuin taulu jolla ei olisi pohjakangasta tai reunoja. Uskonto saa muotonsa sekä opissa ( jonka ihminen kirjaa) että elämässä jonka ihminen / ihmiset elää. - suomi suomalisille
Mover kirjoitti:
Nämä vastaukset juuri, joissa "politisoidaan" murha kertomalla sen menneen vain väärään paikkaan on osoitus mielestäni lähinnä kehittymättömästä ajattelusta ja ihmisenä olemisesta: Hyvin suuresta epäsosiaalisuudesta.
Toki - niin kuin olemme nähneet - se itsessäänkin voi johtaa samanlaiseen rikokseen.nomutta kukase yrittää taas olla speudo-älykkö spekuloimalla aihetta ; ajattelu josta et hallitse edes alkeita. älä käytä sanoja joiden merkitystä et ymmärrä .
suomi suomalisille kirjoitti:
nomutta kukase yrittää taas olla speudo-älykkö spekuloimalla aihetta ; ajattelu josta et hallitse edes alkeita. älä käytä sanoja joiden merkitystä et ymmärrä .
Voi kun olisi kiva, kun joskus soisit minulle valoasi.
Olet niin monta kertaa kertonut olevasi korkeammalla ajattelun tasolla kuin minä - ja sen, että todella en hallitse kaikista ajattelun lajeista edes alkeita,
Joten olisiko mahdollista, että et pelkästään osoittaisi alemmuuttani suhteesi - vaan soisit minulle joskus tietosi murusen - sen mahdollisesti akanan tilalle, jota turhaan yritän idättää...?
Edes ihan pikkiriikkisen murusen...?- suomi suomalaisille
Mover kirjoitti:
Voi kun olisi kiva, kun joskus soisit minulle valoasi.
Olet niin monta kertaa kertonut olevasi korkeammalla ajattelun tasolla kuin minä - ja sen, että todella en hallitse kaikista ajattelun lajeista edes alkeita,
Joten olisiko mahdollista, että et pelkästään osoittaisi alemmuuttani suhteesi - vaan soisit minulle joskus tietosi murusen - sen mahdollisesti akanan tilalle, jota turhaan yritän idättää...?
Edes ihan pikkiriikkisen murusen...?mihinkä se mun murunen häipyi , olisi kerrankin mukava tietää mikä siinä oli asiatonta tai rasismia???
sinä olet siinä asemassa että pystyt rajoittamaan toisten sananvapautta , käsittääkseni valta tuo myös vastuuta ts. jokinlainen perustelu on mielestäni oikeutettu pyyntö vallankäyttösi suhteen . suomi suomalaisille kirjoitti:
mihinkä se mun murunen häipyi , olisi kerrankin mukava tietää mikä siinä oli asiatonta tai rasismia???
sinä olet siinä asemassa että pystyt rajoittamaan toisten sananvapautta , käsittääkseni valta tuo myös vastuuta ts. jokinlainen perustelu on mielestäni oikeutettu pyyntö vallankäyttösi suhteen .Niin kuin olen sanonut, eri tavoin, olisi mukavaa, jos toimisit niin kuin täällä odotetaan toimittavan.
Minun vastuussani ei ole ongelma.
Puhutko sinä "oikeutetuista pyynnöistä" !!!- suomi suomalaisille
Mover kirjoitti:
Niin kuin olen sanonut, eri tavoin, olisi mukavaa, jos toimisit niin kuin täällä odotetaan toimittavan.
Minun vastuussani ei ole ongelma.
Puhutko sinä "oikeutetuista pyynnöistä" !!!jaaniin että kuuliaisesti myötäilee mitä suurmufti suvaitsee julistaa .
kyllä minä luulen että sinulle ongelmia kertyy jos möläyksiäsi alat julkisesti omalla nimelläsi julkaisemaan .
vallankäytön suhteen kaikki tiedustelut ovat oikeutettuja , se on perustuslaillinen oikeus . kyllä minä puhuin oikeutetuista pyynnöistä , etenkin kun toimenpiteesi kohdistuvat perustulaillisiin oikeuksiini . suomi suomalaisille kirjoitti:
jaaniin että kuuliaisesti myötäilee mitä suurmufti suvaitsee julistaa .
kyllä minä luulen että sinulle ongelmia kertyy jos möläyksiäsi alat julkisesti omalla nimelläsi julkaisemaan .
vallankäytön suhteen kaikki tiedustelut ovat oikeutettuja , se on perustuslaillinen oikeus . kyllä minä puhuin oikeutetuista pyynnöistä , etenkin kun toimenpiteesi kohdistuvat perustulaillisiin oikeuksiini .Miksi sinulla pitää olla perustuslailliset oikeudet, jos et niitä ole valmis suomaan kaikille muille?
- suomi suomalaisille
Mover kirjoitti:
Miksi sinulla pitää olla perustuslailliset oikeudet, jos et niitä ole valmis suomaan kaikille muille?
eihän minulla niitä käytännössä olekaan , hyysärit ovat onnistuneet manipuloimaan lainkäytönkin mieleisekseen , sensuuri perkele
- suomi suomalaisille
suomi suomalaisille kirjoitti:
eihän minulla niitä käytännössä olekaan , hyysärit ovat onnistuneet manipuloimaan lainkäytönkin mieleisekseen , sensuuri perkele
voi vee , yleisesti jopa töllössä lasten katseluaikana käytetty peellä alkava sana on sensuroitu , halleluja....
- mieti tätä
kuksaa2
23.7.2011 06:09
-10
Sulje
Vapaamuurarit ja sionistit on ympärileikattu,joten Oslon terrori-iskujen todellinen
suunnittelija on Israelin tiedustelupalvelu Mossad.
VASTAA
Kerro kaverille
Ilmoita asiaton viesti
Kuten näkyy, olisi hyvä saada näitä keskustelijoita hiukan kuriin.
ihansamakuka
ptms
23.7.2011 08:49
0
9 - Paha ihminen
Kaikki myötätunto Norjassa menehtyneiden omaisille.
On ihan loogista miksi tämä tapahtui nyt eikä viime vuosituhannella.
Hyysärit eivät olleet silloin vallassa.
Ja tämä on ihan vaan oma mielipiteeni.
Perustelu: ilman hyysärien mahdollistamaa laajaa maahanmuuttoliikettä ei myöskään esiintyisi samassa mittakaavassa rasismia, ei maahanmuuttokritiikkiä, ei uusnatsismia, eikä edes persut tai ruotsidemarit olisi suosiossa. Kaikki olisi ihan ok täällä pohjolan lintukodossa kuten oli pitkään viime sotien jälkeen.
Hyysäreiden ansiosta tässä uudessa uljaassa Euroopassa joudutaan pelkäämään terrori-iskuja puolin ja toisin. Ja mikä pahinta, kantaväestö polarisoituu ja hyökkää myös toisiaan(=itseään) vastaan. Tämä ilmenee mm. persuvihana sekä "positiivisena" syrjintänä jossa asetetaan omat kansalaiset alempaan arvoon ulkomaalaisiin verrattuna.
En uskalla kertoa tuntemattomille äänestäneeni persuja, sillä tuntuu että voisin saada turpaan siitä hyvästä. On tää hieno maa.- tavallinen ihminen
Ensinnäkin perimmäinen syy tähän verilöylyyn on tappajan mielenterveydessä. Ihmisissä on pieni osa psykopaatteja aina riippumatta ympäristöstä. Hirmutekojen näennäinen syy voisi olla mikä muu syy tahansa.
Syyn etsiminen Norjan tapahtumiin maahanmuutosta noudattaa sinun kirjoituksessasi vain rasistista logiikkaa. Miksi et vain voisi rehellisesti tunnustaa, että et halua kulttuurien sekoittamista. Rikoksia ei torjuta suostumalla ääriainesten vaatimuksiin.
Osa perussuomalaisia äänestäneistä tuntuu olevan erittäin herkkänahkaisia. Omien valintojen arvostelua täytyy sietää. Joutuvathan muitakin puolueita äänestäneet kestämään sen. Turpaan saat erittäin suurella todennäköisyydellä muusta syystä kuin puoluevalinnasta. tavallinen ihminen kirjoitti:
Ensinnäkin perimmäinen syy tähän verilöylyyn on tappajan mielenterveydessä. Ihmisissä on pieni osa psykopaatteja aina riippumatta ympäristöstä. Hirmutekojen näennäinen syy voisi olla mikä muu syy tahansa.
Syyn etsiminen Norjan tapahtumiin maahanmuutosta noudattaa sinun kirjoituksessasi vain rasistista logiikkaa. Miksi et vain voisi rehellisesti tunnustaa, että et halua kulttuurien sekoittamista. Rikoksia ei torjuta suostumalla ääriainesten vaatimuksiin.
Osa perussuomalaisia äänestäneistä tuntuu olevan erittäin herkkänahkaisia. Omien valintojen arvostelua täytyy sietää. Joutuvathan muitakin puolueita äänestäneet kestämään sen. Turpaan saat erittäin suurella todennäköisyydellä muusta syystä kuin puoluevalinnasta.Tämä on se polku, jolla kansanvallassa toimitaan.
- Paha ihminen
tavallinen ihminen kirjoitti:
Osa perussuomalaisia äänestäneistä tuntuu olevan erittäin herkkänahkaisia. Omien valintojen arvostelua täytyy sietää. Joutuvathan muitakin puolueita äänestäneet kestämään sen. Turpaan saat erittäin suurella todennäköisyydellä muusta syystä kuin puoluevalinnasta.Okei tavallinen ihminen, olen siis mielestäsi rasisti. No sinä voit olla minusta ihan mitä mieltä tahansa. Voin myös tunnustaa mitä sanoit: en halua kulttuurien sekoittamista. Mutta perimmäinen syy on, usko tai älä, halu pitää Suomi turvallisena. Tuntuu että väkivalta ja levottomuus lisääntyy seurauksena massamaahanmuutosta, ja se on ollut virhe. Ja sinun näkemyshän on se, että tätä virhettä on aivan turha korjata koska se olisi sekä rasistista että periksiantamista ääriaineksille. Hyvä hyvä!
Ja mistä muusta syystä saisin turpaan kuin puoluevalintani takia?
No ok viimeksi turpaansaamisen uhka tuli kahdelta somalimieheltä(taksiasiakkaitani) syynä se etten avannut heille ovea kun he eivät suostuneet aluksi maksamaan kyytiä. Suostuivat lopulta. Eivät antaneet turpaan mutta toinen heistä sylki kasvoilleni. Taisin tästä kirjoittaa tänne kerran. Mutta ei anneta sen häiritä, asiasta ei kuitenkaan jäänyt traumoja joten suhtaudun yhä somaleihin ihan neutraalisti kun heitä tapaan. Paha ihminen kirjoitti:
Okei tavallinen ihminen, olen siis mielestäsi rasisti. No sinä voit olla minusta ihan mitä mieltä tahansa. Voin myös tunnustaa mitä sanoit: en halua kulttuurien sekoittamista. Mutta perimmäinen syy on, usko tai älä, halu pitää Suomi turvallisena. Tuntuu että väkivalta ja levottomuus lisääntyy seurauksena massamaahanmuutosta, ja se on ollut virhe. Ja sinun näkemyshän on se, että tätä virhettä on aivan turha korjata koska se olisi sekä rasistista että periksiantamista ääriaineksille. Hyvä hyvä!
Ja mistä muusta syystä saisin turpaan kuin puoluevalintani takia?
No ok viimeksi turpaansaamisen uhka tuli kahdelta somalimieheltä(taksiasiakkaitani) syynä se etten avannut heille ovea kun he eivät suostuneet aluksi maksamaan kyytiä. Suostuivat lopulta. Eivät antaneet turpaan mutta toinen heistä sylki kasvoilleni. Taisin tästä kirjoittaa tänne kerran. Mutta ei anneta sen häiritä, asiasta ei kuitenkaan jäänyt traumoja joten suhtaudun yhä somaleihin ihan neutraalisti kun heitä tapaan.Kuinka ko. asiakkaat suorittivat maksunsa?
- Paha ihminen
Mover kirjoitti:
Kuinka ko. asiakkaat suorittivat maksunsa?
Uhkailtuaan ensin turpaanvedolla ja niskan taittamisella, ja minun uhattuani kutsua poliisi, maksoivat lopuksi Visa Electronilla.
Jos Mover ajattelet että olisi pitänyt tehdä tuosta poliisiasia, niin eihän siinä olisi ollut mitään järkeä. Uhrin tai todistajan oikeusturva ja turva muutenkin on Suomessa huono.
Esimerkki: olin kerran kuskannut porukkaa, josta yksi mies oli samana iltana myöhemmin syyllistynyt ampuma-aserikokseen, siis ihan ampunut jotakuta. No, poliisi soitti ja pyysi poliisiasemalle todistajakuulusteluun. Tunnistin pahiksen kuvasta, totesin että joo tuo kaveri oli. Oli muuten oikein paatuneen rikollisen näköinen tyyppi. Varmistin myös mistä mihin olin porukan ajanut. Kuulustelun lopuksi älysin kysyä että hei, saako tämä kaveri tietää minun henkilötietoni? Poliisisetä vastasi että kyllä saa jos haluaa. Siinä vaiheessa älähdin että no eikö se voi sitten jotenkin kostaa tämän? Vastaus oli että "jos se nyt haluaa kostaa jollekin niin ei ainakaan sulle". Ei paljon lohduttanut, olin vähän hermona loppupäivän. - ei liity
Mover kirjoitti:
aloitukseen.
- tuskinpa
Paha ihminen kirjoitti:
Uhkailtuaan ensin turpaanvedolla ja niskan taittamisella, ja minun uhattuani kutsua poliisi, maksoivat lopuksi Visa Electronilla.
Jos Mover ajattelet että olisi pitänyt tehdä tuosta poliisiasia, niin eihän siinä olisi ollut mitään järkeä. Uhrin tai todistajan oikeusturva ja turva muutenkin on Suomessa huono.
Esimerkki: olin kerran kuskannut porukkaa, josta yksi mies oli samana iltana myöhemmin syyllistynyt ampuma-aserikokseen, siis ihan ampunut jotakuta. No, poliisi soitti ja pyysi poliisiasemalle todistajakuulusteluun. Tunnistin pahiksen kuvasta, totesin että joo tuo kaveri oli. Oli muuten oikein paatuneen rikollisen näköinen tyyppi. Varmistin myös mistä mihin olin porukan ajanut. Kuulustelun lopuksi älysin kysyä että hei, saako tämä kaveri tietää minun henkilötietoni? Poliisisetä vastasi että kyllä saa jos haluaa. Siinä vaiheessa älähdin että no eikö se voi sitten jotenkin kostaa tämän? Vastaus oli että "jos se nyt haluaa kostaa jollekin niin ei ainakaan sulle". Ei paljon lohduttanut, olin vähän hermona loppupäivän.kukaan on väittänytkään, että kaikki somalit olisivat hyviä ihmisiä. Ei kukaan kuvittele liioin, että kaikki norjalaiset ovat kristinuskonkiihkoilijoita ja massamurhaajia. Tuskin muistakaan kansoista tai uskonnoista kukaan sellaista vakavissaan menee väittämään, ja jos meneekin, kukaan ei onneksi usko.
- Diipadaipaduu
Mover kirjoitti:
Meidän verorahoillamme tietysti, ellei ollut kyseessä ryöstämänsä mummun eläkerahat.
Miten kehtaat esittää tuollaisen idioottimaisen kysymyksen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433604Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4433217Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan292885Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831957- 871547
- 1301414
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541390- 1101320
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721173Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.351053