ystävälläni on poika (1v 1kk) jolle hän antaa kahvia teelusikalla koska poika haluaa. määrä vaihtelee 3tl-12tl riippuen paljonko poika sillä hetkellä kahvia haluaa, eli kun hän menee vierailulle niin omasta kahvimukistaan juottaa teelusikalla kahvia ja joskus jopa kotona ollessaan kun itse juo kahvia eli miltei päivittäin. mikä teidän mielipiteenne on noin pienen lapsen kahvin juontiin? mielestäni kahvia ei saisi antaa noin pienelle kun hyvä että saa normaalia maitoa vielä juoda ja itse en antaisi edes eskari/alakouluikäiselle...
taaperolle kahvia??!
9
362
Vastaukset
- Selmasanelma
Mielestäni kofeiini ei pienissäkään määrin kuulu lapsen elimistöön. Jos se olisi vaaratonta, ei kai sitä kehotettaisi välttämään esimerkiksi raskaana?
Saas nähdä millaisiin ikäviin tilanteisiin sitä itse vielä joutuu kun lapsi tuosta vähän kasvaa. Miehen vanhemmat kun ovat varsinaisia kahvin tuputtajia... 2-vuotias serkkutyttökin vetää kahvia omasta kupistaan jokaisella mummilavierailulla. - .......
Olen itsekin molemmille lapsilleni joskus antanut lusikallisen tai pari. Ja alle vuoden ikäisenä maistattanut. Pienempi maistanut ehkä kolme kertaa, eri kerroilla. Isompi nyt 4 ja jos kyläillään, joskus haluaa pari lusikallista maistaa. Onpa tuo huikan minun energiajuomastani maistanut. Kertoja ehkä 10 tähän mennessä.
Jännä, että kahvinkin maku montaa pientä miellyttää. Itse annan lasten maistaa eri makuisia juomia tai ruokia, jos haluavat. En toki alkoholia kuitenkaan.
Yksi lusikallinen silloin tällöin ei todellakaan haittaa mitään, mutta kyllä päivittäinen tai edes muutaman kerran viikossa on jo pienelle liikaa.
Itse en kotona edes keitä kahvia, ellei joku harvoin satu kylään. Mutta kyllä isomman annan kylässä maistaa tilkan, jos välttämättä haluaa. - 4343434343
Mummothan ne aina puhuu näistä sukulaislapsista, jotka joi jo kaksi vuotiaana kahvia. Kyllä meilläkin tuo 2v. yhdessä välissä kovasti halusi maistaa ja tykkäsikin, kun maistatin (luulin ettei pidä mausta), mutta en ole silti antanut enempää. Mielestäni se ei ole lasten juoma.
- tuureluure
Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että e kahvia lapsille, en anna lasteni juoda edes kokista vielä, edes 5-veen, vaan sanon sen kuuluvan isommille lapsille. Joskus saavat jotain limpparia, vaikka saunan jälkeen, mutta ei koskaan kokista.
- -ada-
Kaverini antaa 1-vuotiaalle cocista, eikä sekään ihan oikeen ole mun mielestä!
Alle kouluikäisille ei tarvii tyrkyttää mitään mis on kofeiinia. Onhan se jo huomattu lapsista kun ostavat nykyään energiajuomia päivittäin, että tulee keskittymisvaikeuksia ym. Joskus jos antaa kahvia maistaa niin ok, mutta joku raja. - no ei
Enpä missään nimessä antaisi kofeiinia pienelle lapselle!
- joiujjjjhj
En kyllä noin pienelle antaisi,tai ylipäätänsä alle 10 vuotiaalle ollenkaan.
Itse oon alottanu kahvin juonnin 4-5 vuotiaana - nnzdffdg
blaa blaa blaa.vittu mitä lässytysPASKAA!!
- kahvikurkku
Minulle on juotettu kahvia hyvin pienestä ja kolmivuotiaana join tuttipullosta. Nykyään olen täysin koukussa kahviin ja minun on hyvin vaikea olla ilman.
Lapsuudessa se aiheutti minulle vatsakipuja ja kärsin jatkuvasta unettomuudesta. En suosittele antamaan kovin nuorena omien kokemusteni perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495808Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella344166Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492731No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 312494
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322468- 162338
- 432055
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262015