olen ns. "parantumassa" anoreksiasta, mutta todellisuudessa ainut mikä on parantunut on paino. Ajatukset pyörii syömisessä ja ulkonäössä 24/7 ja sen takia epätoivosesti tulin tännekin kysymään. Viikonloppu mennyt erittäin ikävästi, vaihteeksi pitkään aikaan. Pieni vastoinkäyminen ja aina menee syöminen jollain tavalla pieleen, tälläkertaa tuli oksenneltua.
Mutta, siis tänään olen syönyt 1500 kcal, pyöräillyt n. 10 km ja vähän kävellyt kaupungilla ehkä puol tuntia. Muuten istunut kotona, telkkaria kattoen. Ja siis: osaan kyllä kalorimäärät ja energiankulutukset ulkoa ym, elämä onkin melkein pelkkää matikkaa. Mutta todellisuudessa, kuinka paljon mulla on lupa syödä, koska siitä ei ole mitään käsitystä..? :o
Toivon että saisin jotain vastausta edes.. :/ en haluaisi tästä lihoa, sitä on tullut tehtyä jo tarpeeksi.. haluaisin laihtua, olis varaa paljonkin, mutta toisaalta se terve järki kertoo muuta kun lukuja kattelee.. Ja no siis pituus 168 cm, paino 47 kg.
Tämä olis tärkeää mulle, auttakaa kiitos :) ahdistus vaan jatkuu..
Tarvitsisin kipeästi tietoa ja apua..! kiitos :)
3
107
Vastaukset
- Apua antava.
Tunnen tuon ahdistuksen hyvin,mutta tyttö hyvä,olet vieläkin monta kiloa alipainoinen. Älä katso peiliin,vaan kysyppäihmisiltä ympärilläsi,oletko iso?Lupaan että he vastaavat että olet laiha kuin tulitikku. Saat syödä niin paljon kuin jaksat,ja älä välitä vaikka paino nouseekin,se on pelkkää nestettä,oikea paino nousee todella hitaasti etkä tolla kalorimäärällä ja liikunnalla saa sitä millään nostettua päinvastoin. Ymmärrätkö että sinun koko elämäsi on käsissäsi?
Kai haluat vielä joskus lapsia?Haluatko olla energinen terveen näköinen ihminen,jota kaikki ihailevat?Et ole tyytyväinen vaikka kuinka laihtuisit,ja sen varmaan tiedätkin. Terveeseen elämään kuuluu niin paljon hyvää,mutta sairasta anoreksiaa voi kuvata vain parilla sanalla.
Onnetonta ja tuskaa.
Tiedän että nyt sinusta tuntuu pahalta mutta mieti oikeasti mitä teet. Toivotttavasti tästä tekstistä oli sinulle tukea. Onnea parantumisen kanssa. - eve.....
Olet luultavasti vielä liian nälkiintynyt, joten on ihan biologinen juttu, että ajatukset rullaa ruoassa. Olet suht. pitkä, mutta painat silti vain 47 kiloa. Nosta lisää painoa, niin luultavasti helpottaa.
Ja tuo 1500 kaloria on liian vähän, kun miettii, että olet kuitenkin urheillut.
Vaikka et liikkuisi, niin suosittelisin silti syömään sen 2000 kaloria, sillä ruokanmäärällä tuskin painosikaan nousisi.
Tsemppiä! :) - tiila-t
Minulle saa lykätä samaa tsemppiä, lisää tällaisia palstoja (ja nostoja, jos joku löytää hyviä ketjuja!!!)
Voimia meille kaikille yrittäjille ----ja lopulta onnistujille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932168Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861271
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311100Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men581048- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910