LSD;nainen kertoo Kyllä,

kaikki on yhtä

"...näen ilman, näen kaikki molekyylit..."

LSDtä kokeileva nainen kertoo kyselevälle tiedemiehelle mitä hän kokee ja sanoo; Kyllä, kaikki on yhtä, olen yhtä sen kanssa jota olen, näen kaiken väreissä. Kaikki...sinun täytyy nähdä ilma, et voi uskoa sitä!
-Mitä se kaikki merkitsee sinulle?
...En ole koskaan nähnyt niin intiimiä kauneutta elämässäni...se on kuin...verhossa on hämähäkinseitti...näetkö sen? Se on edessäni juuri nyt! Katso...Ei! Voi taivas..! Tiedätkö, se meni lävitseni? Se meni suoraan lävitseni! (huutaa innostuneesti).
-Tunsitko sen?
-Olin..se oli..olin...minä? En ollut mikään minä...
puree kynsiään
-Onko tämä mukavaa vai epämukavaa? Vai ovatko nämä oikeita sanoja...?
-Mikä vaikuttaa mukavalta, epämukavalta...ei ollut mitään mukavaa tai epämukavaa...se on liian kaunista, se...se on, kuinka voit ajatella sitä...tarkoitan, etkö tunne sitä? Kaikki on niin kaunista ja ihanaa ja...ja elossa! Sinun ei pitäisi sanoa mitään minkään olevan...Tämä on todellisuutta, tämä on...Jos katsot suoraan tuonne...katsotko, näetkö...?

http://thataustingirl.blogspot.com/2011/01/yes-everything-is-one.html

"...jos et näe sitä et koskaan tiedä...olen pahoillani puolestasi..."

17

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä,

tämä se on maailman menoa. :)

• eihajuakaan

Happoja kokemattomalle happojen selittäminen on yhtä turhaa kuin syntymästään sokealle auringonlaskun selittäminen muinaiskreikaksi. Ja ensi kertaa happoja kokeilevalla ei ole välttämättä riittävää sanavarastoa selittämään näkemäänsä.

Mut hapot on sentään jotenkin ohjailtavissa ja aika lempeitä jos vertaa aivojen sisäsyntyiseen hallusinogeeniin, dimetyylitryptamiiniin.

• hajulla ollaan

Hapot lempeitä? Parempi, kun et enää selitä yhtään mitään.

• eihajuakaan
        hajulla ollaan kirjoitti:

Hapot lempeitä? Parempi, kun et enää selitä yhtään mitään.

Kyllä, jos vertaa dimetyylitryptamiiniin.

Käsikranaatti on lempeä, jos sitä vertaa ydinpommiin.

• hajulla ollaan

Natriumhydroksidia et olekaan vielä suositellut. Mikäs sen käyttöohje olikaan?

• täh ?

Lue Albert Hofmannin kirja Lsd-my problem child,löytyy Erowidista.Eiköhän siinä kerrota kaikki oleellinen hyödyistä ja mahdollisista vaaroista.

• eihajuakaan

Erittäin hyvä kirja. Albert kirjoitti sen kiihkottomasti ja hehkuttamatta turhia, erittäin asiallista ja tietopohjaista tekstiä, mutta kuitenkin erittäin hyvin kansantajuisesti selitettynä. Suosittelen.

• täh ? 2

niin & lsd ei ole millään tavalla huume,vain avain ihmisen piilotajuntaan.ja tätä piilotajuntaa lienee tutkinut eniten tsekkiläispsykiatri Stanislav Grof joka oli yksi niistä harvoista tutkijoista jolla oli laillinen oikeus tutkia aineen vaikutuksia usassa aina 70-luvun loppupuolelle saakka.Näistä jo hänen 50-luvulla tsekeissä alkaneista lsd-tutkimuksista on julkaistu yleensäkin hyvin ihmispsyyken rakennetta selittävä kirja Realms of Human Unconscious (1975),joka on kuitenkin psykiatrisine sanastoineen ja tieteellisyydessään vaikea selkoinen ellei omaa englantia kotikielenään.

• Aldous Huxley ja

Mind at Large

"Huxley tutkii ideaa että ihmisen mieli suodattaa todellisuutta, osittain koska kaikkien vaikutelmien ja kuvien yksityiskohtien vastaanottamisen käsittely olisi sietämätöntä, osittain koska se on opetettu tekemään niin. Hän uskoo että psykotrooppiset huumeet voivat osittain poistaa tämän filtterin, mikä jättää huumeen käyttäjän avoimeksi kokonaismielelle."

http://en.wikipedia.org/wiki/Mind_at_Large

• 21

Entä, jos avain on ollut ja on vieläkin hänellä kadoksissa?

• m@l
        Aldous Huxley ja kirjoitti:

Mind at Large

"Huxley tutkii ideaa että ihmisen mieli suodattaa todellisuutta, osittain koska kaikkien vaikutelmien ja kuvien yksityiskohtien vastaanottamisen käsittely olisi sietämätöntä, osittain koska se on opetettu tekemään niin. Hän uskoo että psykotrooppiset huumeet voivat osittain poistaa tämän filtterin, mikä jättää huumeen käyttäjän avoimeksi kokonaismielelle."

"jokainen henkilö on joka ainoana hetkenä kykynevä muistelemaan kaikki mitä on ikinä tapahtunut hänelle ja havaitsemaan kaiken mikä tapahtuu kaikkialla universumissa. Aivojen ja hermojärjestelmän tarkoitus on suojella meitä joutumasta tunnekuohun valtaan ja hämmentymästä tästä suurelta osin tarpeettomasta ja epäoleellisesta tietoudesta, poissulkemalla suurimman osan siitä jota muutoin havaitsisimme tai muistaisimme koska vaan, ja jättäen vain sen erittäin pienen ja erityisen valikoiman joka on todennäköisesti käytännöllisesti hyödyllistä. Tällaisen teorian mukaan, jokainen meistä on potentiaalisesti Kokonais Mieli."

Kirjassaan The Doors of Perception, Huxley totesi myös: "Egottomuuden viimeisessä vaiheessa on olemassa 'hämärä tietoisuus' siitä että Kaikki on kaikessa---että Kaikki on itseasiassa jokainen. Tämän lähemmäs ei uskoakseni rajallinen mieli ei voi koskaan tulla 'tajuamaan kaikkea mitä on tapahtumassa kaikkialla universumissa.'"

• oiva outo

the leary project.ru - en tiedä onko kukaan enää kiinnostunut Learyn jupinoista muuten kuin historiallisina kuriositeetteina mutta tuosta osoitteesta saa imuroitua harvinaisuuksia.Levyt kuten " Turn on,Turn in,Drop out" vuodelta 1966 ja samanniminen elokuvasoundtrack vuodelta 1967." The Psychedelic Experience" (joka on Learyn versio Tiibettiläisestä kuolleiden kirjasta.Itse asiassa tuo levy sisältää myös albumin "LSD",molemmat vuodelta 1966) ja mielenkiintoisimpana albumin "Beyond Life" (1994) joka on oikeasti nautittava levy,musiikista vastaa Ministry-yhtyeen Al Jourgensen.Että tällaista ja sellaista.

• tavan tauno

Vähemmän tunnettuja totuuksia historiasta.Psykiatri Oscar Janiger toimi 50-luvulla lähinnä näiden Hollywood-tähtien parissa ja ohjasi n.tuhat lsd-istuntoa.Sitä kautta kuuluisin lsdn ylistäjä 50-luvun lopulla oli Cary Grant joka kertoi sen "muuttaneen hänen elämänsä täysin,auttamaan ratkomaan vaikeita ihmissuhdesolmujaan ja rakentamaan uudestaan suhteen äitiinsä." Myös Marilyn Monroe otti pari kertaa lsdtä Janigerin valvonnassa,muttei ilmeisesti hyötynyt asiasta.Ehkä kummallisin hahmo oli Al Hubbard (joka ilmeisesti työskenteli CIAn laskuun) joka jakeli ilmaiseksi valtavia määriä lsdtä.John Bryan kertoo kirjassaan "Whatever happened to Timothy Leary" että "Learyn tavattuaan Hubbard ojensi hänelle miljoona annosta LSD:tä ja kehoitti jakamaan sen samanmielisille tutkijoille."Tämä kummallinen CIA:n ja lsdn yhteys nousee aina pintaan,yhä vieläkin.Vuonna 2001 jäi kiinni kaksi henkilöä (joista ainakin toinen oli tunnettu CIA:n agentti),jotka DEA:n mukaan valmistivat 80-luvun lopulta aina kiinnijäämiseensä asti yli 90% maailmalla liikkkuneesta lsdstä.(heidät paljasti Krystle Cole jäätyään itse kiinni ja välttyi näin vankilalta)Eikä tässä varmastikaan kaikki.Maailma on kummallinen maailma.

• keskitien urpo

CIA ja LSD ? Mary Pinchot Meyer oli CIAn agentin ex-vaimo ja John F.Kennedyn ystävä (ja yksi rakastajatar ?) Hänet murhattiin vuosi Kennedyn jälkeen eikä syyllisiä koskaan löydetty.Tämä Mary toimitti Learylle lsdtä ja kertoi ainakin poltelleensa marihuanaa Kennedyn kanssa.Vedet syvenevät ja Leary selvästikin välttelee aihetta omaelämäkerrassaan Flashbacks.

• tyyni hella

Ehkä cia halusi lisätä ihmiskunnan älykkyyttä tai ei yksinkertaisesti tiennyt mitä tehdä...ja kaikki muuttui poliittiseksi Vietnamin sodan myötä ? (jokatapauksessa tutkittuaan ainetta parikymmentä vuotta cia tuli siihen johtopäätökseen että lsd lisää ihmisen älykkyyttä keskimäärin 10 %,n.yksi promille tarvitsee jonkinlaista psykiatrista hoitoa kokemuksen jälkeen ja että aine on ennalta-arvaamatonta)

• Elokuvassa Limitless

• uljas venytin

jep,toi on leffaa Rajaton.Mutta tosielämästä kertoo Lee & Shlain kirjassaan Acid Dreams:The complete social history of LSD.(....löytyy netistä luettavaksi.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7189
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5005
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      68
      4382
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3503
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2311
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      302
      1809
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1716
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe