Liperit kaulassa maallikoilla?!

Ihmettelevä vaan

Miten kummassa monet tv7:n ohjelmissa puhuvat ihmiset esiintyvät pappeina, vaikka heitä ei ole koskaan virallisesti virkaan vihittykään? Itse tavallisena luterilaisena pidän jo melkein loukkaavana sitä, kuinka melkein kuka vaan voi julistaa sanaa liperit kaulassa, antaen ihmisille kuvan, että on oikeasti lukenut ja virkaan nimitetty pappi!

6

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • impi.umpilampi

Siinäpähä ihmettelet yksinäsj.

Vua aenaha sie voet männä ja kysyvä liperikaolaselta, jotta onko hää joku pappi, vae aevan tavan pulliaenen. Ku eehän se kysyvä ee tieltä eksy, nii et eksyne siekää.

Ja etkös tuota muka tiiä, jotta kaekki Jeesusta seorroovat uskovaeset on Herran pappija.

Liperikaolaset luterilaeset käsjtellää erj katekorijoessa.

• Jymyhunaja

Pittää olla ylioppilas ja teologian maisteri...... suahan sitä essiintyä teologian YO:na! vaikka pelkällä ajokortilla....

• monopoli lipereihin

Onko sitten liperien käyttöoikeus ja virkaanvihkimiset varattu vain luterilaiselle kirkolle?

Vapaakirkkokin kouluttaa pastoreita neljä vuotta kestävässä teologisessa seminaarissa ja vihkii/asettaa/mitälie sitten näitä valmistuneita seurakunnallisiin paimenvirkoihin lipereineen.

• impi.umpilampi

Mittees ne luterilaeset papit sitte opistoessaan lukkoo, jos eevät Raamattuva?

• Kaikenmoista

• jepuj

ei siellä kukaan liperit kaulassa esiinny jos ei ole papiksi vihitty. onko sulla joku esimerkki kuka pitää lipereitä jolta puuttuu suoritettu tutkinto?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2407
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1372
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      37
      1295
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      924
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      808
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe