Usein kysellään, mistä voisi löytää lintujen ääninäytteitä.Täällä on emeritus-toimittaja Veikko Neuvosen äänittämiä lintujen ja vähän muidenkin luonnonotusten ääniä 130 kpl.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=84&t=637
Lintujen ääniä täältä
8
4743
Vastaukset
- ZOOMISTI
Itsekkin voi lintujen ääntä taltioida kätevästi siihen tarkoitetuilla laitteilla, esim: ZOOM Q3HD recorder ja OLYMPUS LS-20M laitteilla. Niissä on myös FUL HD kamera mukana jolla voi ottaa samaan aikaan videon laulavasta linnusta. Kuvat ja äänet siirretään muistikortilta kätevästi omalle tietokoneelle tai vaihtoehtoisesti USB liittimen kautta. Huippulaitteiden hinnat sijoittuvat reilun 200-300e välimaastoon ostopaikasta riippuen.
- Lintujen kanssa
Olen harjoitellut lintujen imitointia jo vuosikymmeniä, ja pystyn tavallaan keskustelemaan monien lajien kanssa. On hieno tunne, kun pääsee linnun kanssa "keskusteluun", ja hän alkaa vastailla sinulle.
- kukkuutitityy
- -Noviisi-
Kiinnostaisi aloittaa lintujen äänien tallentaminen.
Tässä vaiheessa puuttuu tietoa, taitoa ja äänityslaite.
Alustavasti olen kiinnostunut olympus LS-11 ja LS-20M
laitteista.
Kummassa on parempi äänen laatu vai onko siinä mielessä sama kumman ostaisi?
Entä akun kestävyys kummassakin, kestääkö pitkään?
Oletan, että LS-20M:ssä on lyhyempi akun toiminta-aika silloin jos nauhoittaa videota samaan aikaan kun äänittää ääntä.
Onko kellään kokemusta kummastakin laitteesta?
Kumpaa suosittelette?
Kiitos.- Äänittäjä
Itellä on Olympus ls-100 tallennin ja olen erittäin tyytyväinen äänenlaatuun. Lintujen äänityksiin kannattaa ostaa ulkoiset erittäin herkät stereo mikit ja baraboli peili.
- Jaggera
Äänittäjä kirjoitti:
Itellä on Olympus ls-100 tallennin ja olen erittäin tyytyväinen äänenlaatuun. Lintujen äänityksiin kannattaa ostaa ulkoiset erittäin herkät stereo mikit ja baraboli peili.
Hei!
Millanen peili kannattas ostaa? Perlosetin suuntamikki maksaa 250 ekua. Millasta parabolia suosittelet? - Kiinnostunut.
Äänittäjä kirjoitti:
"Lintujen äänityksiin kannattaa ostaa ulkoiset erittäin herkät stereo mikit "
Mitä ulkoista stereo mikrofooneja suosittelet?
- Hyvää kesää!
Kaikkeen luontoon liittyvästä on
-luontoportti- paras. Klikkailemal-
la löydät paljon tietoa luonnosta.
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/satakieli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291889Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651870Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3721692Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151229Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221148- 121111
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81046- 2851015
- 821011
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks50981