Tartteisin neuvoja veden puhtaanapitämisen kanssa. Eli tyhjensin 300 litran akvaarion miltei tyhjäksi asti ja laitoin uuden veden, mutta edelleen siellä vedessä lilluu jotain ruskeeta huitulaa vaikka millä mitalla, niin ettei meinaa läpi nähä.. Mitähän tuo mahtaa olla ja miten sen saisi pois? Kellään kokemuksia? Mulla siis 20-vuotinen punakorvakilppariherra jota ruokin eri astiassa, kasveja ei ole muuta kuin muovisia, viisi luonnonkiveä (jotka pesen joka vedenvaihdon yhteydessä) ja suodatinkin löytyy..
Eli neuvoja vaan tulemaan tietämättömälle.
Ja jos on neuvoja vedenvaihdon helpottamiseksi, niitäkin otetaan vastaan, itsellä kun on ämpäritekniikka käytössä..
Levää/jotain muuta?
4
83
Vastaukset
- 69
Onko altaassasi vedensuodatin (ulko)...siis riittävän tehokas? Kuinka usein yleensäkin vaihdat osan vedestä? Itse käytän lappoa,elikkä letku altaasta kylppärin lattiakaivoon.Kyllähän uutta levää kasvaa esim lasiin jo viikossakin...
- killekilppari
Suodattimet on kunnossa, kolmasosan vedestä vaihdan viikoittain, kokonaan noin kerran kuussa, ehkä hieman harvemmin.
Tiedän että levää kasvaa lasiin todella nopeasti, mutta se mitä minun akvaariossa on, ei kasva lasiin kiinni, vaan leijuu vedessä ja laskeutuu pohjalle kilpparin ollessa rauhallisesti.. Minusta se on vähintäänkin outoa. - sköldpadda
Kuulostaa roskalta jota ulkosuodatin ei saa imettyä veden mukana. Yksi vaihtoehto on hankkia tehokas sisäsuodatin roskan kerääjäksi ulkosuodattimen rinnalle.
Miten vaihdat veden? Roskaa saat kerättyä lapolla, jonka avulla käyt pohjaa läpi samalla kun vesi virtaa ämpäriin/viemäriin. - 69
"Ruskeaa huitulaa" kasvaa meillä esim tekokasvien lehdistä,mutta ei kyllä leviä pitkin terraa.Näin kesällä on helppo tehdä suursiivous ja poistaa terrasta kaikki mahdollinen,konna kyllä pärjää pari päivää pienemmässä altaassaYleensäkin mitä tyhjempi sisustus ,sen helpompaa on punikin terran hoito.Tosin se ulkonäköhän siinä ilmanmuuta kärsii...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522135
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3351333Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941275- 1571178
- 681001
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31899Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59858Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46809