Levää/jotain muuta?

killekilppari

Tartteisin neuvoja veden puhtaanapitämisen kanssa. Eli tyhjensin 300 litran akvaarion miltei tyhjäksi asti ja laitoin uuden veden, mutta edelleen siellä vedessä lilluu jotain ruskeeta huitulaa vaikka millä mitalla, niin ettei meinaa läpi nähä.. Mitähän tuo mahtaa olla ja miten sen saisi pois? Kellään kokemuksia? Mulla siis 20-vuotinen punakorvakilppariherra jota ruokin eri astiassa, kasveja ei ole muuta kuin muovisia, viisi luonnonkiveä (jotka pesen joka vedenvaihdon yhteydessä) ja suodatinkin löytyy..
Eli neuvoja vaan tulemaan tietämättömälle.
Ja jos on neuvoja vedenvaihdon helpottamiseksi, niitäkin otetaan vastaan, itsellä kun on ämpäritekniikka käytössä..

4

138

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 69

Onko altaassasi vedensuodatin (ulko)...siis riittävän tehokas? Kuinka usein yleensäkin vaihdat osan vedestä? Itse käytän lappoa,elikkä letku altaasta kylppärin lattiakaivoon.Kyllähän uutta levää kasvaa esim lasiin jo viikossakin...

• killekilppari

Suodattimet on kunnossa, kolmasosan vedestä vaihdan viikoittain, kokonaan noin kerran kuussa, ehkä hieman harvemmin.
      Tiedän että levää kasvaa lasiin todella nopeasti, mutta se mitä minun akvaariossa on, ei kasva lasiin kiinni, vaan leijuu vedessä ja laskeutuu pohjalle kilpparin ollessa rauhallisesti.. Minusta se on vähintäänkin outoa.

• sköldpadda

Kuulostaa roskalta jota ulkosuodatin ei saa imettyä veden mukana. Yksi vaihtoehto on hankkia tehokas sisäsuodatin roskan kerääjäksi ulkosuodattimen rinnalle.

Miten vaihdat veden? Roskaa saat kerättyä lapolla, jonka avulla käyt pohjaa läpi samalla kun vesi virtaa ämpäriin/viemäriin.

• 69

"Ruskeaa huitulaa" kasvaa meillä esim tekokasvien lehdistä,mutta ei kyllä leviä pitkin terraa.Näin kesällä on helppo tehdä suursiivous ja poistaa terrasta kaikki mahdollinen,konna kyllä pärjää pari päivää pienemmässä altaassaYleensäkin mitä tyhjempi sisustus ,sen helpompaa on punikin terran hoito.Tosin se ulkonäköhän siinä ilmanmuuta kärsii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      399
      1631
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      145
      1061
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      66
      1036
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      86
      1024
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      92
      940
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      134
      722
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      721
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      659
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      634
    Aihe