Otan tässä käsittelyyn television. Kuten monet tietävät, ja monissa käymissä keskusteluissakin on tullut ilmi tosiasia, että uskovaiset katselevat televisioa. Monilla on kotonaan televisio ja myös tietokoneen kautta katsellaan televisiota. Virallisesti televisiota ei hyväksytä: "Televisio ei ole uskovaisen kodin huonekalu". Valtaosaltaan TV:n ohjelmisto onkin joutavanpäiväistä ja ainakin omalle vakaumukselleni vierasta ja lapsille ja nuorille jopa haitallista. Ymmärrykseni mukaan tällainen kaksinaismoralismi altistaa epärehellisyydelle ja antaa ulospäin huonon kuvan liikkeestä.
Kaksinaismoralismi
6
<50
Vastaukset
- Huonoa mainosta
Ei ole valtava pedofiliakaan hyvää mainosta maailman ainoille oikeille uskovaisille eli vanhoillislestadiolaisille.
Saarnamiehet raiskaavat lapsiaan jne. - 33
TV-ohjelmia myös katsotaan tietokoneelta. Meillä kotona ainakin joulukalenterit, urheilulähetykset, uutiset, piirrettyjä katsotaan internetistä. Pari elokuvaakin löytyy poikien kirjahyllystä.
Kerrankin puhujaveli oli vaimonsa kanssa kylässä, kun samaan aikaan viereisessä huoneessa oli kisakatsomo urheilutapahtuman vuoksi. TV:stä voi katsoa mikä kiinnostaa, tai olla katsomatta mikä ei kiinnosta. Kaukosäätimessä on punainen nappi, painakaa sitä ja päättäkää itse mitä katsotte. On se kamalaa, että aikuiset ihmiset ovat jonkun mielivaltaisen uskonnollisen joukon holhouksen alla !
- Vastaanotin syntiä
SRK:n johtokunta: "Televisiopäätöstä ei ole syytä muuttaa."
http://freepathways.wordpress.com/2010/02/07/televisio-ja-konsertit/
Tv-vastaanotin on syntiä mutta netti ei ole.
- Yks vl
Aika harva enää oikeasti pitää televisio-ohjelmia sen kummemmin vaarallisena. Nykyään monia ohjelmia näkee netin kautta ja siksi ei ole välttämätöntä hankkia itse laitetta. Jos sanon jollekin toiselle vl:lle että katoin netistä sitä ja tätä ohjelmaa yms. niin se ei yleensä herätä mitään ihmetystä. Sen sijaan jos olohuoneeseen tulisi televisio niin seuraukset olisi varmaan toiset. Eli tämäkin synti on sisällön sijaan siirtynyt pelkkään kuoreen (=laitteeseen) josta seikasta voi tietystä vetää omat johtopäätökset: kaksinaismoralismiahan se on.
- Syntinen nainen
Nurinkurista on, että opin Facebookista vl:ien päivitysten ja "tykkäysten" kautta television viihdeohjelmista, itsellä kun tulee katsottua useimmiten vain opetusohjelmia.
Pasilasta, Putouksesta ja muista olen ensin kuullut lestoilta. Noloa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242361Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3431949Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101653Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17980- 63845
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2788