Mistä grilli veneseen ?

Herkkusuu

Hei kipparit, mistä olette hankkineet grillinne ?
Pieni, kätevä ja tehokas on haussa. Olenko
nähnyt unta vai onko jossain kaiteeseen kiinnitettävää mallia saatavana? Pysyisi käryt pois pentteristä!

6

2289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sea Chef

Meillä on grillaukseen kaksi vaihtoehtoa veneessämme, molemmat rantakokkaukseen tarkoitettuja. Toinen on "salkkumallinen" kaasugrilli, eli siinä on kansi, jonka saa suljettua kuljetuksen ajaksi, kun taitettavat jalat nostetaan kannen päälle. Toimii hyvin ja grillaus sujuu. Toinen vaihtoehto on valurautainen parilapannu, jota käytämme 2 kg:n kaasupullon päälle asetettavassa polttimessa. Tässä onnistuvat piffit vielä paremmin, kuin tuossa salkkugrillissä. Rantakokkaus on mukavaa puuhaa, eikä veneessä viitsi kärytellä turhan takia. Lisäksi ahtaissa vierasvenesatamissa veneessä käryttäminen saattaa häiritä naapureita, vaikka olisi kuinka hyvää filettä grillissä.

Kuten ed. kirjoittajakin totesi kaasu on nykyaikaa. Itsellämme on muistaakseni Camping-kaasugrilli, jonka ostin K-Raudasta. Todella kätevä, menee pieneentilaan. Älä kuitenkaan grillaa veneessä !

• Lauri
        Ville kirjoitti:

Kuten ed. kirjoittajakin totesi kaasu on nykyaikaa. Itsellämme on muistaakseni Camping-kaasugrilli, jonka ostin K-Raudasta. Todella kätevä, menee pieneentilaan. Älä kuitenkaan grillaa veneessä !

Mul on kanssa haussa grilli jolla vois grillailla veneen avotilassa. Kaasua on jo, joten ehdottomasti kaasulla pitäis tulla toimeen. Kaiteen ulkopuolelle kiinnitettävä olisi kyl kuningas peli. Miksi ei veneessä voisi grillata? Siis avotilassa ulkona.

Jos joku tietää/löytää hyvän kompaktin kokoisen kaasugrillin niin kertokaahan ihmeessä.

• Sammmm
        Lauri kirjoitti:

Mul on kanssa haussa grilli jolla vois grillailla veneen avotilassa. Kaasua on jo, joten ehdottomasti kaasulla pitäis tulla toimeen. Kaiteen ulkopuolelle kiinnitettävä olisi kyl kuningas peli. Miksi ei veneessä voisi grillata? Siis avotilassa ulkona.

Jos joku tietää/löytää hyvän kompaktin kokoisen kaasugrillin niin kertokaahan ihmeessä.

Broidilla on veneessään tuommoinen http://www.vestek.fi/vene/luettelo/sisustusvarusteet/kaasugrilli.html näppärä vekotin, ainoa huonopuoli on hinta.

• AriT

Olen perinteisen hiiligrillauksen kannattaja. Veneessä ei tietenkään voi grillata, mutta rantsussa pienellä mukana kuljetettavalla mainiosti. Hankaluutena on löytää sellainen malli, jonka kannen saa lukittua kiinni ja pystyy kantamaan veneestä rannalle eikä kansi veneessä tärinässäkään pääse aukeamaan.

Talvella ostin hyvälaatuisen Weber Smokey Joe Goldin Saksasta, kts.
      http://www.weststyle.de/Onlineshop/Lifestyle/Weber_Grill/Holzkohle_Grills/holzkohle_grills.html

Muutaman käyttökerran perusteella eri maailmasta kuin markettien halpamallit. Ainepaksuudet toista luokkaa eivätkä ritilätkään mitään rihkamaa vaan tuhtia rosteria. 10 vuoden takuukin kertoo jotakin laadusta.

• Minulla

Minulla(ja luulen että aika monella muullakin veneilijällä) on kaasulla toimiva venekeittiö. Itse sijoitin sen avotilaan(siis presukatteen alle apukuskin penkin taakse) siihen vain teflonpintainen parilalevy, siis sellainen kuin sähkögrilleissä 30x15 cm kaasuliekin päälle ja grillaus voi alkaa! Monet pihvit makkarat ja vihannekset on tullut grillailtua kesäillassa ja syöjät on tykänneet! Ja niin olen minäkin. Viereisellä levullä kypsyy uudet perunat mukavasti kattilassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe