Kyseinen vene kiinnostaa ja olisi mukava kuulla veneen käyttökokemuksia. Näitä myydään usein 1996-1999 Yamahan 50Hv 4-tahti koneilla. Riittääkö 50Hv kone vai pitääkö olla suurempi. Myös koneen luotettavuus mietityttää, koska taitavat olla aika ensimmäisiä Yamahan nelareita.
Yamarin 490 Big Fish/Big Ride
9
5233
Vastaukset
- vm 2002
Mulla oli 4730 TC 50 HV Yamaha ja ihan hyvin meni tuolla kokoonpanolla. Noin pieni vene on toki siinä vaiheessa pieni kun keli alkaa tai veneessä olisi tarpeen kuljettaa enemmän aikuisia. Oman perheen käytössä ok sisäsaaristossa merellä. Kone ja vene oli 2002.
- heh63
Teho riittää veneeseen mikäli kohtuullinen nopeus riittää eikä kuormaa ole hirveästi.
Kone voi käytöstä ja huollosta riippuen olla millainen tahansa, ikä ei niinkään ole ongelma varsinkaan jos järvellä ajettu. - entäs 470
Mites toi Yamarin 470 Fish/Ride onko merikelpoisuudessa paljon eroa tuohon 490 Fish/Rideen. Tuo 490 näyttää vain jotenkin paljon järeämmälyä, kuin 470.
- entäs 470 2
korjaus järeämmältä
- heh63
Pieniä ne on molemmat silloin kun keli menee pahaksi.
Mulla oli 470 ja ei sillä saariston ulkorajoilla viitsinyt pyöriä yli 7 m/s tuulessa. Ei se turvattomalta tuntunut, mutta uistelu alkoi olla hankalaa siinä keikunnassa.
- niinhän ne
juu, no eihän 5,6m pitkällä veneelläkään ajella kovassa myrskyssä, mutta tuo 470 tai 490 on aika paljon 415 jälkeen.
- 22
Painosta sen suurimman eron näkee. Vaikka pituutta ei tulisi kuin 50 senttiä lisää niin leveyttä tulee myös. Ja painoa voikin sitten tulla 200 kiloa.
- 60hv kone
tuo 490 big fish vaikuttaa kyllä aika leveältä ja painavalta, jos vertaa 540 big fishiin painoa ei tule lisää kuin 60 kiloa, mutta sehän on hyvä asia. Ehkä 60 hv moottori jaksaisi mennä paremmin 50 hv voi ehkä olla pieni
- merimies
Moi, itselläni on yamarin470 bf ja siinä -91 mallin yamaha 50hp tuuppari. kaikki vörkki hyvin tähän syksyyn asti kunnes ohjaus ei enää kääntänyt venettä oikealle vaan moottori jäi paljon auki kokonais liikkeestä, mutta toiseen suuntaan moottori kääntyy täydet. onko jollain käynyt samoin ja pitääkö koko moottori irroittaa kun vaijerit tutkitaan/vaihdetaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395