Astra TM:n kestotestissä

Pöpel ei ole påp

Uudessa TM:ssä todistetaan vanha viisaus; pööppeli on pöppeli vaikka voissa paistaisi. 1.4 Turbon 140 hv kiihtyvyys o-1oo 13,4 sek. Kulutus melkein kahdeksaa litraa. Huollon mielestä moottori on kunnossa. Varikkokäyntejä "turhan usein". Ilmastointilaite rikki yms yms. Siinä se Opelin laatu ja laadunparannus taas nähtiin. Laatu on ilahduttavan tasaista myös huolloissa.

51

4437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota on raketti!

      Vakioinen 1.3 Toyota Yaris näyttää Astra-Turbolle perävaloja kiihdytyksessä. Vilpitön osanottoni astran hankkineille.

      • v6turbo

        ...siihen saakka kun saat ajokortin niin aivan mainio yhdistetty peltoauto-koirankoppihan tuo variksenpelätin kyllä on! etenkin jos on kattoikkunalla varustettu malli , niin blondin jalkatilatkin on kunnossa!


      • Astra 1.6Turbo

        nimimerkille "toyota on...".

        Lähdetäänkö kokeilemaan ...... :-D
        , miten kiihtyväisyyskisassa käy... minulla 1.6Turbo Astra.
        Saattaapi olla, että jäät variksesi kanssa ojareunalle raakkumaan ja katselemaan katkerana, kun Astrani näyttää sinulle takavalojaan.
        Bite the dust, sucker !


    • onneksi en ostanut

      Ei ole näköjään Astran laatu 10 vuodessa ainakaan parantunut, täynnä uskomattomia vikoja. Onneksi ei enää jouset katkeile kuten omassani aikoinaan.

      • Marlon1

        Niin,ensiksi luin nämä viestit ja sitten tuon TM:n testin...ja kuten hekin totesivat loppu yhteenvedossa,että moottori puolella oli vikaa ja huoltokin oli aliarvoista(sen uskoo,kun kyseessä on MetroAuto),niin ei ole ihme,että jotkut saa tuollaisen kuvan Astrasta.Mulla samaisella koneella oleva farkku...eikä tuollaisia vikoja ole ollut kertaakaan.Tuossa kyseisessä Astrassa on konepuolella tai elektroniikka puolella jotain vikaa ja paljon...maanantai kappale kutan TM:n toimituskin totesi...muuten tuota Astraa kehuttiin ja kiiteltiin.


      • astramies
        Marlon1 kirjoitti:

        Niin,ensiksi luin nämä viestit ja sitten tuon TM:n testin...ja kuten hekin totesivat loppu yhteenvedossa,että moottori puolella oli vikaa ja huoltokin oli aliarvoista(sen uskoo,kun kyseessä on MetroAuto),niin ei ole ihme,että jotkut saa tuollaisen kuvan Astrasta.Mulla samaisella koneella oleva farkku...eikä tuollaisia vikoja ole ollut kertaakaan.Tuossa kyseisessä Astrassa on konepuolella tai elektroniikka puolella jotain vikaa ja paljon...maanantai kappale kutan TM:n toimituskin totesi...muuten tuota Astraa kehuttiin ja kiiteltiin.

        Moottorihan todettiin ihan uuden veroiseksi kun sen olivat purkaneet. Syyksi tuohon tehottomuuteen alakierroksilla epäiltiin turbon elektroniikka vikaa.
        Ihmeellistä oli että kiihtyvyys oli kuitenkin testin lopussa parantunut sinne 10,5 s/100 km/h, mihin muutkin lehtien testit on menneet.
        Kulutuslukemat kyllä on taas ihan persiillään, itsellä on keskikulutus sekalaisessa ajossa 6.8 l keskinopeuden ollessa 61 km/h.
        Johtuskohan tämän auton viat paljonkin siitä että kyseessähän on näitä ensimmäisiä tällä koneella olevia Astroja, missä noita lasten tauteja saattaa olla.
        Nm. Kokemusta on VAG ensimmäisistä 1.4 turbokoneista, mistä meni myös turbo ja ilmastointilaite paskaksi alta 20000 km. ajetusta autosta.

        Metroauton huoltoon en kylläkään autoani tule koskaan viemään, tämän jutun perusteella.


      • Speculantti
        Marlon1 kirjoitti:

        Niin,ensiksi luin nämä viestit ja sitten tuon TM:n testin...ja kuten hekin totesivat loppu yhteenvedossa,että moottori puolella oli vikaa ja huoltokin oli aliarvoista(sen uskoo,kun kyseessä on MetroAuto),niin ei ole ihme,että jotkut saa tuollaisen kuvan Astrasta.Mulla samaisella koneella oleva farkku...eikä tuollaisia vikoja ole ollut kertaakaan.Tuossa kyseisessä Astrassa on konepuolella tai elektroniikka puolella jotain vikaa ja paljon...maanantai kappale kutan TM:n toimituskin totesi...muuten tuota Astraa kehuttiin ja kiiteltiin.

        Maanantaikappaleita sattuu kaikille merkeille, mutta Opeliakin harkinneena en ymmärrä että ilmiselviä vikoja ei yritetäkään korjata. MetroAuto ja Opelin maahantuoja kusaisi omille kintuilleen kun sääti tonnin tai kaksi TM käyttötestiauton korjaamatta jättämisellä. Nyt puoli Suomea lukee miten sattumanvaraista on Opelin laatu. Vaikka ihan samaa kohtelua on tarjolla myös monilla muilla merkeillä. Omalla kohdaltani Opel on nyt pois harkinnasta TM:n kestotestin luettuani. Olen harkinnut Astraa tai Insigniaa tarjouksia odotellen. uudet autot ovat Suomessa sen verran kalliita, että toimimattomaksi todettu takuuhuolto loitontaa ainakin allekirjoittaneen.

        On sinänsä ihme että autoalalla mm. autotehtaana Opel on panostanut tehdaslaadun parantamiseen paljon rahaa, mutta sitten loppusuoralla Opel-asiakkuuteen ei haluta panostaa edes muutamaa sataa euroa. Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.


      • ------
        Speculantti kirjoitti:

        Maanantaikappaleita sattuu kaikille merkeille, mutta Opeliakin harkinneena en ymmärrä että ilmiselviä vikoja ei yritetäkään korjata. MetroAuto ja Opelin maahantuoja kusaisi omille kintuilleen kun sääti tonnin tai kaksi TM käyttötestiauton korjaamatta jättämisellä. Nyt puoli Suomea lukee miten sattumanvaraista on Opelin laatu. Vaikka ihan samaa kohtelua on tarjolla myös monilla muilla merkeillä. Omalla kohdaltani Opel on nyt pois harkinnasta TM:n kestotestin luettuani. Olen harkinnut Astraa tai Insigniaa tarjouksia odotellen. uudet autot ovat Suomessa sen verran kalliita, että toimimattomaksi todettu takuuhuolto loitontaa ainakin allekirjoittaneen.

        On sinänsä ihme että autoalalla mm. autotehtaana Opel on panostanut tehdaslaadun parantamiseen paljon rahaa, mutta sitten loppusuoralla Opel-asiakkuuteen ei haluta panostaa edes muutamaa sataa euroa. Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.

        Eikö se ollut magneetti missä huoltivat auton? No yhtä heikkoa työtä tekevät molemmissa. Eikä ainakaan pääkaupunkiseudullla yksikään merkkihuolto tee hyvää työtä.

        Käyttävät kokemattomia huoltomiehiä, joita ei autot kiinnosta yhtään. Tai sitten ulkomaalaisia työntekijöitä, joiden kanssa ei voi kommunikoida. Ainakin voisivat parantaa huoltomiesten koulutusta ja lopettaa hölmön huoltoneuvojan työn. Tavallisella pienellä korjaamolla osaavat paremmin perus huolto ja korjaustoimenpiteet.


      • jiojiijop
        ------ kirjoitti:

        Eikö se ollut magneetti missä huoltivat auton? No yhtä heikkoa työtä tekevät molemmissa. Eikä ainakaan pääkaupunkiseudullla yksikään merkkihuolto tee hyvää työtä.

        Käyttävät kokemattomia huoltomiehiä, joita ei autot kiinnosta yhtään. Tai sitten ulkomaalaisia työntekijöitä, joiden kanssa ei voi kommunikoida. Ainakin voisivat parantaa huoltomiesten koulutusta ja lopettaa hölmön huoltoneuvojan työn. Tavallisella pienellä korjaamolla osaavat paremmin perus huolto ja korjaustoimenpiteet.

        Viikin ja Kallion Metro-Autoissa käyttivät autoa.
        Olikohan tuo yksi kerta Mangneetissa kun oli todettu ominaisuudeksi tuo heikko alavääntö.


      • Ent. asentaja
        ------ kirjoitti:

        Eikö se ollut magneetti missä huoltivat auton? No yhtä heikkoa työtä tekevät molemmissa. Eikä ainakaan pääkaupunkiseudullla yksikään merkkihuolto tee hyvää työtä.

        Käyttävät kokemattomia huoltomiehiä, joita ei autot kiinnosta yhtään. Tai sitten ulkomaalaisia työntekijöitä, joiden kanssa ei voi kommunikoida. Ainakin voisivat parantaa huoltomiesten koulutusta ja lopettaa hölmön huoltoneuvojan työn. Tavallisella pienellä korjaamolla osaavat paremmin perus huolto ja korjaustoimenpiteet.

        Tiedätkö miksi magneetissa ja muissa pääkaupunkiseudun ooppel huolloissa ei hommat pelaa? Kokeneille asentajille ei haluta maksaa mitään palkkaa ja ne tietysti kaikkoaa sellasista firmoista. Kokemattomat jne. otetaan mielellään töihin niihin kun ei tarvi maksaakkaan mitään juurikaan. Sen takia monet hyvät asentajat ovat vaihtaneet alaa kokonaan.


      • Look at Opel now!
        astramies kirjoitti:

        Moottorihan todettiin ihan uuden veroiseksi kun sen olivat purkaneet. Syyksi tuohon tehottomuuteen alakierroksilla epäiltiin turbon elektroniikka vikaa.
        Ihmeellistä oli että kiihtyvyys oli kuitenkin testin lopussa parantunut sinne 10,5 s/100 km/h, mihin muutkin lehtien testit on menneet.
        Kulutuslukemat kyllä on taas ihan persiillään, itsellä on keskikulutus sekalaisessa ajossa 6.8 l keskinopeuden ollessa 61 km/h.
        Johtuskohan tämän auton viat paljonkin siitä että kyseessähän on näitä ensimmäisiä tällä koneella olevia Astroja, missä noita lasten tauteja saattaa olla.
        Nm. Kokemusta on VAG ensimmäisistä 1.4 turbokoneista, mistä meni myös turbo ja ilmastointilaite paskaksi alta 20000 km. ajetusta autosta.

        Metroauton huoltoon en kylläkään autoani tule koskaan viemään, tämän jutun perusteella.

        "Syyksi tuohon tehottomuuteen alakierroksilla epäiltiin turbon elektroniikka vikaa."
        Turbo eli pakokaasuahdin on akseli, jonka molemmissa päissä on siipiä, ja tämän rakenteen kotelointi.

        Mikä vtun elektroniikka?


      • Huolto ala-arvoista!
        Ent. asentaja kirjoitti:

        Tiedätkö miksi magneetissa ja muissa pääkaupunkiseudun ooppel huolloissa ei hommat pelaa? Kokeneille asentajille ei haluta maksaa mitään palkkaa ja ne tietysti kaikkoaa sellasista firmoista. Kokemattomat jne. otetaan mielellään töihin niihin kun ei tarvi maksaakkaan mitään juurikaan. Sen takia monet hyvät asentajat ovat vaihtaneet alaa kokonaan.

        Merkkihuollot ovat ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ala-arvoisia kaikilla merkeillä. Kokemusta on.

        Olen miettinyt mistä tämä laadun ja palvelutason romahdus johtuu. Eka syy lienee se että ns. nuori asentajapolvi on sitä surullisenkuuluisaa pullamössö-paskaduunihaukkuja-sukupolvea jota kiinnostaa ainoastaan vapaa-aika eli bailaus, dokaus, seksiseuran metsästys, tietsikat iPodit sun muut värkit. He on kasvatettu vapaasti vailla rajoja ja vastuuta, heistä on tullut empatiakyvyttömiä eli asiakkaan asemaan asettumisen osalta kykenemättömiä. He viis veisaavat annetuista töistä eivätkä viis veisaa myöskään asiakkaan auton siistinä ja naarmuttomana tms pitämisestä eli aina on auto liattu ja naarmutettu takuuhuollon jälkeen.

        Toka asia lienee se ylisuuri autokanta vs. asentajamäärä eli hukkuvat töihin ja siksi kiireessä hutiloidaan enemmän.

        Kolmas mikä tulee kaikilla työaloilla mieleen on ns. kehittämis-vimma. Firmoihin on palkattu jonninjoutavia "kehittäjiä" jotka oikeasti sotkevat selkeät pasmat ja heikentävät vain työntekijöiden motiivia. Aikaa käytetään kaikkiin palavereihin, työvalmennukseeen ja muuhun shittiin.

        Maakunnissa lienee hitusen parempaa työn jälki, paitsi harvinaisemmissa malleissa voi osaaminen olla heikompaa....


      • vielä kalliimmaks ni
        Speculantti kirjoitti:

        Maanantaikappaleita sattuu kaikille merkeille, mutta Opeliakin harkinneena en ymmärrä että ilmiselviä vikoja ei yritetäkään korjata. MetroAuto ja Opelin maahantuoja kusaisi omille kintuilleen kun sääti tonnin tai kaksi TM käyttötestiauton korjaamatta jättämisellä. Nyt puoli Suomea lukee miten sattumanvaraista on Opelin laatu. Vaikka ihan samaa kohtelua on tarjolla myös monilla muilla merkeillä. Omalla kohdaltani Opel on nyt pois harkinnasta TM:n kestotestin luettuani. Olen harkinnut Astraa tai Insigniaa tarjouksia odotellen. uudet autot ovat Suomessa sen verran kalliita, että toimimattomaksi todettu takuuhuolto loitontaa ainakin allekirjoittaneen.

        On sinänsä ihme että autoalalla mm. autotehtaana Opel on panostanut tehdaslaadun parantamiseen paljon rahaa, mutta sitten loppusuoralla Opel-asiakkuuteen ei haluta panostaa edes muutamaa sataa euroa. Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.

        ei oo hurraamista VAGinan pikkuturboissakaan!


    • fg325r

      Myös itsellä Asta J 1,4T koneella, vaikutti kyllä maanantai kappaleelta tuo TM kestotestiauto, ei tuollaisia vikoja ole ollut.
      Tosin tuohon ohueen alavääntöön kyllä olen samaa mieltä, mutta kyse on softasta, erään ulkolaisen virityspajan mukaan vakiosofta autossa on erittäin konservatiivinen, eli sytytyksen ajoitus, ruiskutus ja ahtopaine ovat hyvin maltillisesti määritetty. Joten Opelille olisi hyvä kehittää softapuolta moottorinohjaukseen, jolla alavääntöä saadaan paremmin kohdilleen.
      Huollon toimintaan saisivat kiinnittää huomiota ja laittaa kaverit koulutukseen, jos ei tarpeeksi ole osaamista....

    • mitä voi odottaa

      Kun firma on ollut jo vuosia kuoleman partaalla.

    • ÄÖ

      Kaikista autoista tulee vanhetessaan ooppeleita.

    • Vot Te Fak !!

      Siinä kestotestin viimeisellä sivulla missä on kaikki speksit Opelista, niin alakulmassa lukee että Bridgestone renkaat kokoa 215/50-17 maksaisivat n.440 euroa kappale????

      Onko TM:mää kusetettu rengaskaupoilla vai???

      ???

      ??

      ?

      • paskakoko

        kato ovht NETISTÄ


      • tik te kak

        ei ole muutenkaan halpa rengaskoko tuo - siksi 225/45-17 pyörii alla - tosin vecculissa.


      • Look at Opel now!

        Mitä hlvttiä varten tuollaiseen mopoon on laitettu rata-ajorenkaat?


    • poooppeli

      lähstyy koko ajan vw-audi standardeja, onneksi hinta ei vielä kuitenkaan

      • ...

        Sillä erolla että VW:n autot toimii kuin junan vessa, ja opel on opel aina vaan. Toimivasta autosta järkevä kuluttaja maksaa mielellään muutaman tonnin lisää. Opelmainen jatkuva pajalla juokseminen ei palvele ketään, vähiten auton omistajaa.


      • exA3
        ... kirjoitti:

        Sillä erolla että VW:n autot toimii kuin junan vessa, ja opel on opel aina vaan. Toimivasta autosta järkevä kuluttaja maksaa mielellään muutaman tonnin lisää. Opelmainen jatkuva pajalla juokseminen ei palvele ketään, vähiten auton omistajaa.

        Iselläni kyllä on vähän erinlaiset kokemukset, tosin ei kylläkään ole paljon kokemuksia noista junien vessoista, mutta omistamani "luxus" volkkari ei kylläkään kovin hyvin toiminut 3 v. ja 30 000 km. aikana.


      • 1.9 cdti
        exA3 kirjoitti:

        Iselläni kyllä on vähän erinlaiset kokemukset, tosin ei kylläkään ole paljon kokemuksia noista junien vessoista, mutta omistamani "luxus" volkkari ei kylläkään kovin hyvin toiminut 3 v. ja 30 000 km. aikana.

        Minkähän takia noita Volkkareita on paljo käytettynä myynnissä, varsinkin joista on takuu juuri mennyt / menossa umpeen.
        Mitä noita vikoja olikaan Moottori, DSG-vaihteisto, ovien lukot,näin nyt ensimmäisenä mieleen muistui.
        Näinkö ne junan vessat toimiikin !
        Noh jokainen ostaa mitä haluaa.


      • exA3
        1.9 cdti kirjoitti:

        Minkähän takia noita Volkkareita on paljo käytettynä myynnissä, varsinkin joista on takuu juuri mennyt / menossa umpeen.
        Mitä noita vikoja olikaan Moottori, DSG-vaihteisto, ovien lukot,näin nyt ensimmäisenä mieleen muistui.
        Näinkö ne junan vessat toimiikin !
        Noh jokainen ostaa mitä haluaa.

        Eikä pidä unohtaa venyvät jakoketjut ja 1.4 Tsi ei pakkasella lämpene ja on muutenkin helevetin kylymä. Ja taisipa ne kaasupolkimetkin katkeilla ja ovet vääntyillä talvella.


      • 1.9 cdti
        exA3 kirjoitti:

        Eikä pidä unohtaa venyvät jakoketjut ja 1.4 Tsi ei pakkasella lämpene ja on muutenkin helevetin kylymä. Ja taisipa ne kaasupolkimetkin katkeilla ja ovet vääntyillä talvella.

        Anteeksi kun en muistanu tota lämpenemis ongelmaa kun ite on viimeiset 10 vuotta ajanu Ooppeleilla ja tottunu aina et autoon istuessaan talvitakki tulee otettua päältä ja heitettyä takapenkille.
        Kyllä sitä naureskeltiin viime talvena kun Volkkareita näki ja varsinkin sisällä istuvia kavereita,varmaan kaikki oli menossa pilkille kun oli pilkkihaalareitakin päällä ja tietenkin karvalakki.
        Tulevaa kovaa talvea taas odotellaan..


      • ...
        1.9 cdti kirjoitti:

        Minkähän takia noita Volkkareita on paljo käytettynä myynnissä, varsinkin joista on takuu juuri mennyt / menossa umpeen.
        Mitä noita vikoja olikaan Moottori, DSG-vaihteisto, ovien lukot,näin nyt ensimmäisenä mieleen muistui.
        Näinkö ne junan vessat toimiikin !
        Noh jokainen ostaa mitä haluaa.

        Joo, niitä on paljon käytettynä myynnissä, koska niitä on myyty uutena TODELLA PALJON. Vähän ajettuina niitä on myynnissä koska niitä käytetään firmojen leasing autoina. Niin siksihän se VW myy ja on laatututkimuksissa hyvillä sijoilla, kun tekniikka ei kestä? Ei millään pahalla, mutta ei pidä uskoa ihan kaikkia satuja mitä suomi24:stä lukee. Tottakai, onhan se vannoutuneelle opel-miehelle karvasta kalkkia, että kansanauto on parempi kaikinpuolin, mutta ei pidä alkaa vääristellä asioita. Itsekin katselin Astraa aluksi osto-ajatuksilla, mutta onneksi en ostanut. Muistan edelleen, että vectrakin näytti aikanaan hyvälle olematta hyvä.


      • Hadex
        ... kirjoitti:

        Joo, niitä on paljon käytettynä myynnissä, koska niitä on myyty uutena TODELLA PALJON. Vähän ajettuina niitä on myynnissä koska niitä käytetään firmojen leasing autoina. Niin siksihän se VW myy ja on laatututkimuksissa hyvillä sijoilla, kun tekniikka ei kestä? Ei millään pahalla, mutta ei pidä uskoa ihan kaikkia satuja mitä suomi24:stä lukee. Tottakai, onhan se vannoutuneelle opel-miehelle karvasta kalkkia, että kansanauto on parempi kaikinpuolin, mutta ei pidä alkaa vääristellä asioita. Itsekin katselin Astraa aluksi osto-ajatuksilla, mutta onneksi en ostanut. Muistan edelleen, että vectrakin näytti aikanaan hyvälle olematta hyvä.

        Joo,mene lukemaan volkkarin omistajien kauhukertomuksia laadusta ym.tuonne

        http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8658&sivu=33


      • Pirä sinä hevosta mi
        ... kirjoitti:

        Joo, niitä on paljon käytettynä myynnissä, koska niitä on myyty uutena TODELLA PALJON. Vähän ajettuina niitä on myynnissä koska niitä käytetään firmojen leasing autoina. Niin siksihän se VW myy ja on laatututkimuksissa hyvillä sijoilla, kun tekniikka ei kestä? Ei millään pahalla, mutta ei pidä uskoa ihan kaikkia satuja mitä suomi24:stä lukee. Tottakai, onhan se vannoutuneelle opel-miehelle karvasta kalkkia, että kansanauto on parempi kaikinpuolin, mutta ei pidä alkaa vääristellä asioita. Itsekin katselin Astraa aluksi osto-ajatuksilla, mutta onneksi en ostanut. Muistan edelleen, että vectrakin näytti aikanaan hyvälle olematta hyvä.

        Niin siis jos on perheessä autoja ja vielä neljää erimerkkiä, niin miksi siinä yhessä ooppelissa on enite kilometriä mittarissa ja silti se vuosikerta on uusin.
        Eli työaamuna viimmeisin saa sen tojotan.


      • Opelmän
        1.9 cdti kirjoitti:

        Minkähän takia noita Volkkareita on paljo käytettynä myynnissä, varsinkin joista on takuu juuri mennyt / menossa umpeen.
        Mitä noita vikoja olikaan Moottori, DSG-vaihteisto, ovien lukot,näin nyt ensimmäisenä mieleen muistui.
        Näinkö ne junan vessat toimiikin !
        Noh jokainen ostaa mitä haluaa.

        yli 2100 volkkari golfia myynnissä nettiautossa, jos oikein luin.


      • Tautinen:)
        ... kirjoitti:

        Joo, niitä on paljon käytettynä myynnissä, koska niitä on myyty uutena TODELLA PALJON. Vähän ajettuina niitä on myynnissä koska niitä käytetään firmojen leasing autoina. Niin siksihän se VW myy ja on laatututkimuksissa hyvillä sijoilla, kun tekniikka ei kestä? Ei millään pahalla, mutta ei pidä uskoa ihan kaikkia satuja mitä suomi24:stä lukee. Tottakai, onhan se vannoutuneelle opel-miehelle karvasta kalkkia, että kansanauto on parempi kaikinpuolin, mutta ei pidä alkaa vääristellä asioita. Itsekin katselin Astraa aluksi osto-ajatuksilla, mutta onneksi en ostanut. Muistan edelleen, että vectrakin näytti aikanaan hyvälle olematta hyvä.

        Äläs ny. Meil oli hyvä Vectra viis vuotta. Diesel-Astrassa meni öljyä litra tuhannelle km.lle. Yks auto oli tosi huono. Lähinnä Oopeleissa oli pikkuvikoja, joita en muista, miehet vaan muistavat:) Meilppäi on hyvä korjaamo kaikin tavoin Ooppeleille.

        Nyt on VW, missä keskuslukitus ei enää aina toimi. Kuski avaa joskus avaimella. Muuta vikaa ei ole. Ikää silläkin justkoht viisi vuotta, joten...
        Loppupäätelmä; kaikissa tulee iän kanssa vikoja. Ihmisissä ja autoissa. Halus tai ei, ne tulee, kuin tauti.


    • mietintään autonvali

      No tulipa taas selväksi etten tule hankkimaan opelia,meinasin jo unohtaa omat huonot kokemukset opelista(95 mallin astra).Sääli auto ois ehkä muuten ollut sellainen omiin tarpeisiini sopiva.
      Vähän nämä pikku turbokoneet kyllä on mietityttänyt merkistä riippumatta,mitenkä mahtavat kestää kun tehoja otetaan paljon-no sitä tokkopa kukaan tietää kuin aikojen päästä,esitteissähän ne kaikki pelaavat kuin unelmat ,samaten autolehtien vertailuissa.

    • Ooppelilla edelleen

      Eipä tuossa astrassa niin kauheita vikoja ollut ja näyttäs olevan lievä maanantai kappale kun niitä astroja mitä olen ajanut ei ole mitään vikaa havaittu ja hyvin ovat menneet. Kulutuskaan ei mikään hurja ole niissä.

    • Softavero

      Softalla kikkailtu kone rauhalliseksi, jotta on saatu päästöt pieneksi ja verotus...?

    • 9+18=27

      Anteeksi herra susi mutta se oli 0-120km/h. Nyt tarkkuutta!

      • Astra 1,4 törbö

        Noin siis TM:n testissä. Mutta lukekaapa Tuulilasin vastaava testi....."ei huolen häivää"....


    • Vaihto mielessä

      Harkitsin myös vakavasti Astra farmari 1.4 turboa vaihtoehdoksi Golf Variant TSI:lle koska olin kuullut laadun parantuneen selvästi edellisen Opelini jälkeen. Tämä testi paljasti millä tasolla laatu todellisuudessa on. Erityisen pahalta omistajien kannalta tuntui lukea missä jamassa on huoltotoiminta ja maahantuojan suhtautuminen auton saamiseksi siihen kuntoon, jossa sen olisi pitänyt jo uutena olla.

      Vaihto takaisin Opeliin ei kiinnosta minua enää tämän jälkeen. Kiitos TM.

      • Onnen poika

        omapa on häpeäsi... itsellä Tourer 120hv-koneella ja en voi muuta kuin ylistää auton ominaisuuksia. Vaikuttaa tosin siltä, että testissä ollut auto oli vielä mitä ilmeisimmin esisarjan auto; itse huomasin kuvista muutamia muutoksia tuotantomalleihin ainakin vuodelta 2010 vuoteen 2011, jollainen omani on.
        Huolto-organisaatiota (varsinkin Kallion huolto) piti valistaa jo H-mallin kohdalla kaikista auton ominaisuuksista ja varusteista, joista jo netissä oli puhetta ollut mutta "huoltoasiantuntijat" eivät olleet kuulleetkaan... toisaalta autoissani (2x H-malli) ja nyt tämä J, ei ole vikoja ollut, eikä edes pahoja "ominaisuuksia". Huoltopaikan vaihdoin Viikkiin jo kaksi vuotta sitten, mutta täytyy katsoa, jos tulee jotain mussutusta tiskin toiselta puolelta, vaihdan seuraavaan paikkaan napakan reklamaation säestämänä... customer is king.


      • KTP

        Ehkäpä kannataa lukea myös muita lehtiä..? Vai uskotko vain yhtä lääkäriä jos sinulla on todettu vakava sairaus..?


    • Ainesta on

      Harkitsen yhä Opelia, vaikka kestotestiauton viat tuovat mieleen muinaisen -88 Kadettini. Tuossa yksinkertaisessa kapistuksessa elektroniikka alkoi tosin hiipumaan vasta 200 000 kilometrin jälkeen.

      Ainoa Astran ostaminsen este on sen ulkonäkö. Miten Opel on onnistunutkaan kopioimaan Mazda 3:n tylsän ulkomuodon? Kojetaulu on ruma ja sekava, kuten nykyautoissa yleensä. No, vaihtoehdoista Ford Focus on vieläkin rumempi.

      • -.-

        Kuule, autossa tärkeimmät ja eniten turvallisuuteen vaikuttavat asiat löytyvät muusta kun ulkomuodosta. Esim. Mainitsemasi elektroniikka viat eivän lämmitä mieltä vaikka kori olisikin kaunis.


      • oooottt
        -.- kirjoitti:

        Kuule, autossa tärkeimmät ja eniten turvallisuuteen vaikuttavat asiat löytyvät muusta kun ulkomuodosta. Esim. Mainitsemasi elektroniikka viat eivän lämmitä mieltä vaikka kori olisikin kaunis.

        No, jos autolla on takana 200 000 kilometriä ja vasta silloin alkaa ilmenemään jotain elektronikka vikoja, niin mielestäni tuo on jo aika hyvin autolta.


    • takaisin opeliin

      ostin tänään heräte ostona uuden 2.0 diisseli astran 165 hv 350 vääntö .loistava ajaa kiihtyvyys sai aikaan" riemunkiljahduksia"

    • nykykuskit

      eivät osaa ajaa perheautoja, rallipelit asia erikseen.
      t. 46v /466tkm astra g 1.6...

    • dghjkghk

      Alkuperäiselle kysyjälle myöhäinen vastaus auton huonoon kulkuun. Vastaus löytyy TM:ssä 22/2011 s.126

      "Ahtimen pakopesässä oli hukkaportin kohdalla hiusmurtuma joka aiheuttaa ahtopaineen alenemisen alhaisilla hierrosnopeuksilla"

      • m juqweiP

        "Ahtimen pakopesässä oli hukkaportin kohdalla hiusmurtuma joka aiheuttaa ahtopaineen alenemisen alhaisilla hierrosnopeuksilla"
        hyvin oli hieronut, kun oli ihan halki ;))


    • Luokkansa mukavin
    • Skoda kuski

      Mitä helvatan merkitystä on jollain 0-100km/h kiihtyvyys ajalla, kaikki ne kulkee ja sakot niillä saa jos haluaa.

    • vir leben autos ;)

      Tänään ostin vaimolle 1.4T Astran 2012. Tuntu toimivan ihan ok, km vain 8000, itellä Tiguan joka hoidettiin ilmastoinnin fikasauksella 2kk takaperin ja melkein heti perään EGR korjauksella taas kuntoon. yhteensä 3 viikkoa pajalla. takuu meni umpeen helmikuussa Tigusta- Nää remontit osu tohon kesä-heinäkuulle. Maahantuoja osallistu 30% osuudella EGR projektiin, eli kaikki ok muuten, mutta huollon resurssit aivan perseestä, kun moottorivikanen kohtuu tuore 50ke auto seisoo 2 viikkoo pajalla. Ei ollu tämmöstä Baijerin autoilla, vaikka mitä shittii lauotaankin bimmerin omistamisesta....Mut tosiaan Opel toimimu ainakin ekat 7h ihan hyvin:)

    • cruzeman Cay

      Olisit ottanut Chevyn Cruzen. Menee samalla koneella alle 7s sataseen ja saa kuritettua noita ääliöprätkäilijöitä ihan miten haluaa. 600 tai 1000, aina jää jos vaan haluan.

      • rin tin tin

        Skooda-Jorma operoi täälläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe