Nyt viimeisen kuukauden aikana olen huomannut, että hengästyn helposti pienestäkin rasituksesta. Samaan aikaan hengittäessä "keuhkonpohjasta" vihloo. Ja voi vihloa muutenkin vain yhtäkkiä.
Minulla on (ollut) hyvä fyysinen kunto, koska harrastukset ovat liikunnallisia. Ikää 35v ja olen nainen.
Pitääkö huolestua ja varata lääkärille aika vai vielä seurata? Onko kellään ollut vastaavaa?
Mikä voisi olla?
ei tietoa
1
139
Vastaukset
- kembolia
Mahdollisesti: Keuhkoebolia eli keuhkoveritulppa joka voi olla ns. kylvö eli tilanne pahentuu pikku hiljaa. Hartiapisto, kipu hengittäessä, kivun paheneminen makuuasennossa voivat olla oireita. Jos olet muuten hyväkuntoinen voi tuon keuhkoeboliadiagnoosin saaminen vaikeaa varsinkin, jos altistavat tekijät puuttuvat (sukurariste, pitkä paikallaan olo, hormonaalinen ehkäisy jne. ) Verikoe D-dimeeri on hyvä poissulkeva koe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017373
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?764850- 794769
- 1324198
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82988- 522599
- 402511
- 462166
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102161Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211800