ennen raskaaksi tuloa:,(
Eli, join alkoholia runsasti 3vuotta, viikossa 1-5kerta, välillä toki vko tai 2 juomatta. Aina juhlimassa ja aina hauska vain alkoholi kanssa.
Tulin raskaaksi, viikoja nyt 7.
Ennen Rv4, join runsasti, koska olimme lomalla miehen kanssa, tuli juottua 6kerta ja joka kerta kovasti kännissä. Neuvolan mukaan, ei ole hätä.
Silti masentaa, itkettää ja mietin jopa abortti, vaikka en halua, mut tuntu, mitä jos...?
Onko teillä kokemuksia, miten alkoholi voi vaikuttaa alkuraskaudessa jos se oli runsas, sekä ennen raskautta, että join paljon, varma tuhosin itselle soluja ja nyt se vaikuttaa vauvaan?:(
Alkoholi alkuraskaudessa, sekä runsas käyttö ....
9
973
Vastaukset
- rv24+5
moi..
ei se nui alkuraskaudessa haittaa vaikka on juonut.. kuhan nyt ymmärrät olla juomatta.. elä siitä stressiä ota ei se oo vaikuttanut sikiöön.. ja tuosta abortista vielä että jos on sellainen elämän tilanne että vauva ei haittaa, nii elä missää nimessä tee sitä.. ite tein sillonkun olin 16v ja on kyllä kaduttanut vaikka nii nuori olin sillo ja en oisi voinut elättää lasta koska silloinen poikakaverini ei todellakaa halunnut lasta.. nyt olen avoliitossa ja onnellisesti raskaana ja rv 24 5 ja todella onnellinen.. tsemppiä sulle sinne.. :) - voimia raittiuteen
Alkoholi ei ole vaikuttanut VIELÄ haitallisesti alkioon, sillä alkoholi ei istukan kautta vielä pääse sikiöön. Mutta rv 6 eteenpäin tilanne alkaa jo olla täydin eri. Eli nyt sinun pitää ehdottomasti olla loppuraskaus täysin juomatta. Lämpimästi onnea raskaudesta.
- voimia raittiuteen
vielä kommenttia: ei tiedetä, että ennen raskautta runsas alkon käyttö olisi erityisesti vauvalle haitallista. Tokihan alkoholi voi haitata munasolun kypsymistä (ja heikentää miehellä siemennesteen laatua) jne ja siten huomattavastikin vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Mutta koska olet jo raskautunut (eli luonnonvalinta on toiminut niin, että munasolu on hedelmöittynyt ja jakautunut normaalisti ja kiinnittynyt kohtuun jne) sinulla on samat mahdollisuudet saada terve lapsi kuin kenellä tahansa muullakin :) Eli Ei muuta kun hyvillä mielin nyt alkoholittomia kesäjuomia nauttimaan :)
- huolestunut 85
Mun sisko vaan huuta että jos ennen raskautta joit niin voi vaikka minkälaisia sairauksia vauvalle tulla. Mulla tämän takia kauhea syllisyyden tunne:,(
T. ap- Hyvinsemenee
Siskosi on ylihysteerinen eikä tiedä mistä puhuu.
Asia on juuri noin kun "voimia raittiuteen" kirjoitti. Eli jos olet tullut raskaaksi, kaikki on yhtä varmasti ihan hyvin kuin kenellä tahansa, kunhan nyt lopetat juomisen.
Eli nyt huolet ja stressi pois ja nauti odotuksestasi!
Onnea! :)
- huolestunut 85
nostan vielä kerran:(
- ----pirrrrre----
En asiasta sen tarkemmin kyllä tiedä, mutta en kyllä usko että alkoholin käytöllä ENNEN raskautta olisi mitään merkitystä raskauden / tulevan lapsen terveyden kannalta. Eri juttu sitten alkoholin käyttö raskauden aikana. Ja eiköhän aika moni kuitenkin ole käyttänyt alkoholia silloin kun ei ole vielä tiennyt että on raskaana, eli ihan alussa.
Joten en kyllä usko että olet mitään aiheuttanut tulevalle vauvallesi. Kunhan nyt pysyt raittiina niin kaikki on varmasti ok! - werwer
Itse join ennen lapsia viikottain ja esikoisen alkuraskaudestakin join ehkä 4 annosta kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Kun plussasin, loppui alkoholin käyttö kokonaan ja täysin terveet lapset olen saanut. Ennen raskautta olevalla alkon käytöllä ei ole väliä ja muistaakseni siihen asti kun raskaus ei vielä näy raskaustestissä, ei ole hätää, vasta joskus rv 6 eteenpäin se on vaarallista (eli kun se plussakin näkee sitten jo istukka muodostunut). Nyt elät vain terveellisesti, niin ei ole mitään hätää, onnea raskaudesta!
- raskaus tytsi
Heippa
Itse join 3kertaa viikossa runsaasti alkoholia, jopa sillon kun en vielä tienyt olevani raskaana, muutamia viikkoja eteempäin tein testin ja positiivista näytti, siihen loppu mun juominen, juon vasta kun vauva on jo sen verran vanha :)
Ei se "vauva" sielä mahassa vielä niin vahingoitu alussa, se on vasta sillon niin pieni.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata411456Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3031299- 1091125
- 191081
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176888Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841