pieni eläke

silja lainevirta 233

Miksi on niin perhanan pieni eläke, en voi ostaa edes päivittäistä purilaista

10

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • injoolöö

olen samaa mieltä, purilaisisa tänne!

• 634466543

Purilainen maksaa 1€.

• silja vastaa

no kun minulla on gluteeniton ruokavalio, ei kyllä saa purilaista gluteenittomana eurolla hyvä ihminen, puhumattakaan päivittäisistä pullista, 7e per paketti, kauhiata tämä kiskominen

• Halvemmat valinnat

Kyllä ne gluteenittomat hampurilaiset on ihan saman hintaisia siellä McDonald'sissa.... Pitää vaan pyytää gluteeniton sämpylä. Pullat voi leipoa itse. Vehnäjauhot 2 kg maksaa jonkun euron, kuivahiiva 4 pss alle euron, sokeri 1 kg alle euron, margariinikin on halpaa ja samoin maito... Noista tekeekin sitten monta kiloa pullaa.

• silja vastailee

no kun en voi käyttää vehnäjauhoja, mistähän löytäisi gluteenittomia reseptejä? mutta kiitos vinkistä, olen kuullutkin tuosta donaldsista joskus, sitä voisi tosiaan kokeilla... ja pullia samoin pitäisi sitten varmaan perunajauhoista tehdä, en vaan löydä mistään reseptiä...

• Gluteenitonta
    • silja taas

voi! kiitos kauhiasti! olette iuhania ihmisiä, pitääkin heti kokeilla tuota reseptiä...

• Olen sosiaalialan opiskelija ja tehtävänäni on toteuttaa projektia, jossa kartoitetaan eläkkeellejäävien tai juuri jääneiden toimeentuloa. Toivoisin, että sinä vastaajana ilmoittaisit ikäsi ja sukupuolesi, koska se olisi projektin kannalta tärkeää. Muita henkilökohtaisia tietoja ei tarvita, jos ikä ja sukupuolen ilmoittaminen on este vastaamiselle jätä henkilökohtaiset asiat huomiotta ja vastaa silti. Minkälaisia kokemuksi sinulla on/oli eläkkeelle jäämisestä ja siihen liittyvästä tulotason muutoksesta? Olitko osannut varautua muutokseen? Vai vaikuttiko eläkkeelle jääminen mitenkään tulotasoosi? Olisko yhteiskunnan pitänyt tukea siirtymää paremmin? Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti ja anonyymisti.

• -

Miksi ei?

Ei kai valtionjohto halua mitään turhia maksella. Ei heitä kiinnosta se kuinka paljon tavallinen kaduntallaaja saa eläkettä. He johtavat kansaa ja riittää että kansa pitää päänsä kiinni ja kuolevat nuorina jotta ei tarvitse maksaa eläkkeitä.

• vielä yksi maksaja

Pienestä palkasta ja/tai lyhyestä työssäoloajasta tulee aina pieni eläke. Erityisen pieni se on, jos on pieni palkka ja vähäinen työhistoria.
      Työeläkevakuutusmaksujakin kun on maksettu niin vähän em tapauksissa.

Miten sen pitäisi olla, kun eläkkeestä puhutaan?

Joku aina maksaa... Ja varsinkin kun kyse on vakuutuksesta (kuten työeläke), niin maksajina ovat kaikki työssäkäyvät...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      208
      5269
    2. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      34
      3818
    3. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3736
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      67
      3623
    5. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      23
      3571
    6. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      46
      3184
    7. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2390
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2356
    9. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2214
    10. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2150
    Aihe