Raskaana eikä ole nälkä

Huolestuttavaa?

Onko teillä kellään muulla ollut alkuraskaudessa (viikkoja alle 12) siten, että raskaudesta huolimatta ei ole juuri lainkaan nälkä? Yleensä väitetään raskauden kasvattavan ruokahalua, mutta itse tunnen itseni lähes koko ajan kylläiseksi, vaikken juuri mitään syö.

Ylipainoisena (ylipainoa reilut 20 kg) toivon lapsen ottavan tarvitsemansa ravinnon liikakiloista, joita minulta löytyy. Osittain ylipainon ja osittain huonon olon pelon vuoksi en viitsisi syödä vain syödäkseni kun ei todellista nälän tunnetta ole.

Se, mikä itseni on ainakin yllättänyt positiivisesti on, että vaikka ennen raskautta rakastin suklaata ja söin paljon irtokarkkeja ja jonkin verran roskaruokaa, vaikkakin myös terveellistä ruokaa, niin raskauden myötä makeanhimoni on hävinnyt lähes kokonaan : ) Nykyään tekee vain mieli terveellisiä ruokia ja esim. Kotipitsan ohi ajaessa tulee huono olo jo pelkästään siitä, että edes näkee ko. roskaruokapaikan.

5

4751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normaalia

Kaikki ruokahalumuutokset on mun käsittääkseni normaalia... eli myös nälättömyys? Kyllä se lapsi ravintonsa ottaa äidistä...
      Itsellä on nälättömyyttä ollut nyt kesäaikaan, mutta raskausviikkoja jo enemmän ku sinulla, viimenen kolmannes menossa.. Luulen että nää helteetki vaikuttaa, koska varsinkaan lämmintä ruokaa ei tee yhtään mieli.. Syön kyllä tietysti, mutta varmaa paljo vähemmän mitä söisin jos olis oikeesti nälkä.
      Alkuraskaudessa mulla oli nälkä 247 ihan ekat viikot. Sit tuli vaihe että kaikki ruoan ajatteluki oli vaan vähä etovaa, olin tosin kipeekin silloin, flunssassa.. ja painoo lähti pari kiloa, vaikka söinkin, nälättömyydestä huolimatta. Nyt ei oo painoa lähtenyt.. Viime neuvolassa oli tosin tullut vaan 300g/viikko... Mutta ei siitä mitään edes sanonut... Nyt tainnut tulla senkin edestä, kun on tullut syötyä jäätelöä... tosi paljo on vaihdellu ruokahalut tän raskauden aikana, laidasta laitaan ja nopeesti. Herkkuhalut vaihdellu samalla.

• Huoletonmyös

Mulla nyt rv 7 6 ja kyllä välillä näläntunne voi olla kovakin, mutta pahoinvointi pitää huolen siitä, että maksimissaan yhden omenan verran saan silti syötyä kerrallaan.... Lämpimiä ruokia en ole voinut syödä yli viikkoon (jo pelkkä hajukin saa oksentamaan), eli vain raikkailla hedelmillä, marjoilla ja jugurtilla ollaan elelty. Riisimurot olen nyt pari päivää sitten löytänyt, ne kylmän maidon kera pysyvät jopa sisällä :)

Itse olen myös ylipainoinen, joten en ole ollut moisesta edes huolissani, kuivumaan en ainakaan pääse ;)

• ----pirrrrre----

Itse olin aivan alkuraskaudessa (en nyt muista tarkkaan viikkoja, mutta alussa kuitenkin) yli viikon flunssassa ja kuumeessa, enkä syönyt käytännössä juuri mitään tuona aikana. Ehkä ihan vähän jotain jugurttia tms meni alas, mutta käytännössä en syönyt mitään, join vaan mehua ja limsoja tms. Eikä mitään edes tehnyt mielikään. Tuntuu että laihduinkin tuona aikana jonkun verran. En kuitenkaan usko että tuosta on ollut mitään haittaa sikiölle, joka tuolloin siis oli vielä alkio... nyt menossa rv 25 ja kaikki tähän asti mennyt hyvin. Eiköhän aika moni kärsi pahoinvoinnista alkuraskaudessa, jotkuthan joutuvat ihan tiputukseenkin sen takia, kun edes neste ei pysy sisällä. Jos lyhytaikaisesta syömättömyydestä jotain haittaa olisi, niin tuskin kovin montaa lasta tähän maailmaan edes syntyisi.

• "Painonvartia"

Raskauden alussa piti olla koko ajan jotain syömässä :D.
      kaikki oudotkin ruokayhdistelmän meni :DD
      Sitten alkoi tämä "ei maistu"- aika, jolloin aloin laihtua kunnolla..
      Minulle annettiin neuvolasta pakkosyöttöohjeet..
      Väkisin mätin mitä pystyin.. ja sain kuin sainkin painoni nousemaan :)
      Tosin tulee huono-olo syödessä.. ja se on outoa, sillä aina ennen olen elänyt syödäkseni :DDD

Lunttasin hieman äitiyskortista painoani x))

Lähtöpaino ennen raskautta 60kg

Rv 8 6 = 61.8kg
      Rv 12 5 = 60.8kg
      Rv 14 5 = 58.9kg
      Rv 17 0 = 59.7kg
      Rv 18 6 = 61.2kg
      Rv 20 4 = 62.1kg
      Rv 22 6 = 62.2kg
      Rv 24 6 = 62.9kg
      Rv 25 0 = 65.3kg
      Rv 27 4 = 66.1kg

Nyt on Rv 29 0 ja viikko seuraavaan neuvolakäyntiin..

• 8+2

Mulla ainakaan tässä vaiheessa tuo pakkosyöminen ei onnistu, sillä jos nielaisen väkisin yhdenkin murusen, se tulee samantien ylös ja tuo samalla ylös hetkeä aiemmin onnistuneestikin syödyt ruuat... :( Eli nyt on ainakin pakko syödä vaan se, minkä pystyy ja sillä tavalla oksennella mahdollisimman vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59