Raskaana eikä ole nälkä

Huolestuttavaa?

Onko teillä kellään muulla ollut alkuraskaudessa (viikkoja alle 12) siten, että raskaudesta huolimatta ei ole juuri lainkaan nälkä? Yleensä väitetään raskauden kasvattavan ruokahalua, mutta itse tunnen itseni lähes koko ajan kylläiseksi, vaikken juuri mitään syö.

Ylipainoisena (ylipainoa reilut 20 kg) toivon lapsen ottavan tarvitsemansa ravinnon liikakiloista, joita minulta löytyy. Osittain ylipainon ja osittain huonon olon pelon vuoksi en viitsisi syödä vain syödäkseni kun ei todellista nälän tunnetta ole.

Se, mikä itseni on ainakin yllättänyt positiivisesti on, että vaikka ennen raskautta rakastin suklaata ja söin paljon irtokarkkeja ja jonkin verran roskaruokaa, vaikkakin myös terveellistä ruokaa, niin raskauden myötä makeanhimoni on hävinnyt lähes kokonaan : ) Nykyään tekee vain mieli terveellisiä ruokia ja esim. Kotipitsan ohi ajaessa tulee huono olo jo pelkästään siitä, että edes näkee ko. roskaruokapaikan.

5

4688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normaalia

Kaikki ruokahalumuutokset on mun käsittääkseni normaalia... eli myös nälättömyys? Kyllä se lapsi ravintonsa ottaa äidistä...
      Itsellä on nälättömyyttä ollut nyt kesäaikaan, mutta raskausviikkoja jo enemmän ku sinulla, viimenen kolmannes menossa.. Luulen että nää helteetki vaikuttaa, koska varsinkaan lämmintä ruokaa ei tee yhtään mieli.. Syön kyllä tietysti, mutta varmaa paljo vähemmän mitä söisin jos olis oikeesti nälkä.
      Alkuraskaudessa mulla oli nälkä 247 ihan ekat viikot. Sit tuli vaihe että kaikki ruoan ajatteluki oli vaan vähä etovaa, olin tosin kipeekin silloin, flunssassa.. ja painoo lähti pari kiloa, vaikka söinkin, nälättömyydestä huolimatta. Nyt ei oo painoa lähtenyt.. Viime neuvolassa oli tosin tullut vaan 300g/viikko... Mutta ei siitä mitään edes sanonut... Nyt tainnut tulla senkin edestä, kun on tullut syötyä jäätelöä... tosi paljo on vaihdellu ruokahalut tän raskauden aikana, laidasta laitaan ja nopeesti. Herkkuhalut vaihdellu samalla.

• Huoletonmyös

Mulla nyt rv 7 6 ja kyllä välillä näläntunne voi olla kovakin, mutta pahoinvointi pitää huolen siitä, että maksimissaan yhden omenan verran saan silti syötyä kerrallaan.... Lämpimiä ruokia en ole voinut syödä yli viikkoon (jo pelkkä hajukin saa oksentamaan), eli vain raikkailla hedelmillä, marjoilla ja jugurtilla ollaan elelty. Riisimurot olen nyt pari päivää sitten löytänyt, ne kylmän maidon kera pysyvät jopa sisällä :)

Itse olen myös ylipainoinen, joten en ole ollut moisesta edes huolissani, kuivumaan en ainakaan pääse ;)

• ----pirrrrre----

Itse olin aivan alkuraskaudessa (en nyt muista tarkkaan viikkoja, mutta alussa kuitenkin) yli viikon flunssassa ja kuumeessa, enkä syönyt käytännössä juuri mitään tuona aikana. Ehkä ihan vähän jotain jugurttia tms meni alas, mutta käytännössä en syönyt mitään, join vaan mehua ja limsoja tms. Eikä mitään edes tehnyt mielikään. Tuntuu että laihduinkin tuona aikana jonkun verran. En kuitenkaan usko että tuosta on ollut mitään haittaa sikiölle, joka tuolloin siis oli vielä alkio... nyt menossa rv 25 ja kaikki tähän asti mennyt hyvin. Eiköhän aika moni kärsi pahoinvoinnista alkuraskaudessa, jotkuthan joutuvat ihan tiputukseenkin sen takia, kun edes neste ei pysy sisällä. Jos lyhytaikaisesta syömättömyydestä jotain haittaa olisi, niin tuskin kovin montaa lasta tähän maailmaan edes syntyisi.

• "Painonvartia"

Raskauden alussa piti olla koko ajan jotain syömässä :D.
      kaikki oudotkin ruokayhdistelmän meni :DD
      Sitten alkoi tämä "ei maistu"- aika, jolloin aloin laihtua kunnolla..
      Minulle annettiin neuvolasta pakkosyöttöohjeet..
      Väkisin mätin mitä pystyin.. ja sain kuin sainkin painoni nousemaan :)
      Tosin tulee huono-olo syödessä.. ja se on outoa, sillä aina ennen olen elänyt syödäkseni :DDD

Lunttasin hieman äitiyskortista painoani x))

Lähtöpaino ennen raskautta 60kg

Rv 8 6 = 61.8kg
      Rv 12 5 = 60.8kg
      Rv 14 5 = 58.9kg
      Rv 17 0 = 59.7kg
      Rv 18 6 = 61.2kg
      Rv 20 4 = 62.1kg
      Rv 22 6 = 62.2kg
      Rv 24 6 = 62.9kg
      Rv 25 0 = 65.3kg
      Rv 27 4 = 66.1kg

Nyt on Rv 29 0 ja viikko seuraavaan neuvolakäyntiin..

• 8+2

Mulla ainakaan tässä vaiheessa tuo pakkosyöminen ei onnistu, sillä jos nielaisen väkisin yhdenkin murusen, se tulee samantien ylös ja tuo samalla ylös hetkeä aiemmin onnistuneestikin syödyt ruuat... :( Eli nyt on ainakin pakko syödä vaan se, minkä pystyy ja sillä tavalla oksennella mahdollisimman vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe