Elikkä potkuri tuntuisi "sutivan" tyhjää välillä. Koneena 60/70 luvun taitteen 35hv mercury. pientä vikaa ollut osto hetkestä saakka isoilla kierroksilla/lujaa ajettaessa mikä vähän ehkä lisääntykin kunnes perästä petti kiinnitykset. tai oli jo jollain muulta pettänyt se iso jengoilla oleva lukiterengas ja oli kasattu sivusta päin läpipulteilla jotka löystyneet yms. ja klapin huomatessani purin ja kasasin uusilla stefoilla yms. ja sen kamat sisään prässäämällä ja puristuksessa hitsaamalla. eli nyt niiltä osin kunnossa. mutta kun reunat olivan syöpyneet pois ja jäljellä oleviakin piti rälläköidä vähän että olisi paremmin hitsattavissa niin nykyään potkurin ja perän reunojen väliin ja useempi milli lähes joka kohtaa tyhjää ja varmasti aiheuttaa pakokaasun pääsyn potkurin ulkopuolelle. aika paljon niitä reunoja puuttu ennen tätä viimestä remonttiakin. Eilen laskin veneen vesille ja säädöt on muutenkin hakusessa mutta välillä ei meinaa päästä ku kävely vauhtia ku rupee jo suttaa ja välillä pääsee jopa hölkkä vauhtia. pari kaveria hyppäs takapenkille ni ei ruvennut suttaan ni helpolla mutta kuitenkin. eli voiko kyse olla tästä nk. ventilointi ilmiöstä eli pakokaasut haittaa vai jostain muusta. ekana tuli potkuri mieleen ja sinne pistettiin naarmu lapaan akselisokan suuntasesti ja viis kertaa kävin sil ruopimassa ja aina näytti olevan samassa kohtaa tai ainakin helkkarin lähellä. eli tuskin vika sen kumien pettämisessä. tänään ajattelin koittaa laittaa patentiks testin ajaksi jonkun pellisoiron perän ympärille klemmarilla sillai että korvaisi puuttuvat kohdat ja estäisi pakokaasun kulkeutumisen väärää reittiä mahdollisimman paljon. Olisko jotain muuta mikä vois olla vikana. vaihde ei hyppää päältä mun mielestä ku sillonkin ku se rupee "sutiin" ja kierroksen nousee nopeesti ni silti se kuitenkin liikkuu hiljakseen eteenpäin. ja ku kaasua hiljetää lähes pois ni tulee taas pitoja,
VENE "SUTII"
5
641
Vastaukset
Ni ja potkuri on kakslapanen ja varmaan messinkiä tai jotain eikä o kolhuilla tai näyttäsi muutenkan kärsineeltä.
- Laske
pakettia alemmas.
korkeus tai kulma ei muuttunut ja sama potkurikin millä toimi kuukaudenpäivät mitä mulla kerinnyt oleen. ainoastaan ennen välillä täysiä ajaessa kierrokset nousi isommiksi saman tyylisesti mutta vaihti ei tippunut kuin 2kmh korkeintaan jos sitäkään
- Sitten
ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suorat putket, tuolla keskusteltu asiasta http://keskustelu.suomi24.fi/node/9827192
- jaskka7
vika korjattu. oli nimenomaan vikana toi ventilointi. ewli pakokaasut vuoi potkurin väärälle puolelle. nyt vuotokohta paikattu eikä yhtään ongelmia enään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683