Ihan sama ryhdytään kaikki narkkareiksi!

vaikea tapaus

Luin näitä keskusteluja ja järkytyin. Eikö elämässä ole enään mitään nauttimisen arvoista kun huumeet? Onko yhteiskunta teille liian raskasta elättäväksi, joten etsitte helpotusta päihteistä? Miksi yleensäkkin ihminen aloittaa huumeiden käytön, kun tietää sen myöhemmin tappavan ja pilaavan elämän? En tiedä vielä ketään narkkaria, joka säännöllisellä käytöllä olisi elänyt 70-vuotiaaksi. Toki joitakin julkkiksia voi olla, joilla on rahaa puhtaaseen ja hyvään kamaan. Terveydenhoito on myöskin parasta. Meillä "taviksilla" kun näitä mahdollisuuksia ei aina ole ja monesti kuolemme nuorina ihmisinä huumeisiin. Ymmärrän huumeiden viehätyksen. Se on kielettyä ja sekoittaa pään. Se riittää meille intohimoksi kokeilla sitä.

Olen itse aina ollut kiinnostunut kaikesta väärästä/pahasta. Rokkarit, päihteet jne. Se on jonkinlaista kapinointia ja vihaa yhteiskuntaa ja elämää vastaan. Tavallinen elämä tuntuu tylsältä ja naurettavalta. Ensimmäinen kokemukseni huumeista oli tietysti kannabis. Sairastin silloin muutenkin masennusta ja se vaikutti voimakkaasti minuun. Tulin hysteeriseksi ja seuraavana päivänä panikoittin. Käytin myös alkoholia runsaasti tuona iltana. Päätin olla huumeista pysyvästi erossa tuolloin. No eihän siinä pitkään kestänyt kun halusin taas pois tylsästä elämästäni ja arjesta. Lähdin perinteisesti viihteelle viikonloppuna ja sain kaverilta napin, mikä laittoi vinttini totaalisesti pimeeksi. Sain myös muutamalta tyypiltä siihen päälle vielä kannabista tuona iltana. Akoholi kannadis outopilleri, nämä riittivät viemään järkeni kokonaan ja hyppelin rekkojen eteen. Lopulta lähti taju ja heräsin sairaalasta "onneksi"! Olin pettänyt tuona iltana poikaystävääni jota rakastan yli kaiken ja se ilta pilasi ja teki arjesta tylsyyden lisäksi helvetillisen.

En ole kokeillut heroiinia, tai muita vahvoja huumeita, mutta voin vaan ymmärtää ja en, että mikä ajaa ihmisen näinkin pahoihin huumeisiin. Kaikki me tiedämme seuraukset: Hampaat tippuu, Iho huononee, parta kasvaa miehillä ja muutenkin ulkonäkö jää hoitamatta. Parisuhde kärsii ja kaikkein ikävintä omat lapset. Voi tulla vakavia sairuksia ja lopuksi ehkä yliannostus tai vankilatuomio. Mitä elämää tämä on? Elämä on kuitenkin lahja ihmiselle ja me pakenemme sitä ja elämän tuomaa vastuuta huumeisiin. Jos kokeilen vahvoja huumeita kuten esim heroiinia teen tietoisen valinnan ennen sitä: Joko otan ja hylkään elämän, mihin ei ole enään paluuta, tai sitten jätän ottamatin ja kärsin vastuuta ja kurjuutta elämässä, mutta ainakin elän! Valintana on siis kuolema vai elämä?

En ole ihminen joka tuomitsee ihmisiä, jotka ovat tehneet tietoisen valinnan tai ei tietoisen valinnan huumeiden suhteen. Välillä itsellekkin voisi pään sekasin saaminen tuntua yllättävän hyvälle, kun kärsii muutenkin masennuksesta ja ahdistuksesta. Ongelmani on kuitenkin se, että ajattelen liikaa vanhempiani ja miestäni. Mielestäni olen jo liikaa huolestuttanut heitä ja en halua hulestuttaa enään. Ihan sama, miltä oma elämä tuntuu kun muut ovat onnellisia minusta. En jaksa olla isekäs. Rakastan läheisiä ihmisiäni niin paljon, etten halua, että he joutuvat kärsimään takiani. Tämä on hyvä syy jättää kaikki päihteet kokonaan, sillä ne ei ole ihmisille luotu. Tupakkaa poltan ja käyn viihteellä. Se riittäkööt tässä elämässä. Toivon teille kaikille onnellisuutta elämässä. En mitään muuta. Vaikka elämä, maailma ja yhteiskunta on välillä perseestä toivotan teille menestystä huumeiden lopettamisessa, jos siihen joskus päätätte ryhtyä.

33

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarno trolli

"parta kasvaa miehillä" Totta.

• eihajuakaan

Koska aloituksessa ei tullut sanaakaan järkevää tekstiä, en voi kommentoida yleisellä tasolla, vaan muutama kommentti tästä henkilöstä. En niin hirveästi tykkää kun puhutaan asian sijaan ihmisestä, mutta nyt tämän kerran syyllistyn siihenkin.

"Luin näitä keskusteluja ja järkytyin. Eikö elämässä ole enään mitään nauttimisen arvoista kun huumeet?"

On, mutta se vaatii paljon laajemman käsityskyvyn mitä yli 2000-vuotta menneisyyteen jämähtänyt kyllä/ei joko/tai musta/valkoinen ajattelumalli kykenee tarjoamaan.

"En ole ihminen joka tuomitsee ihmisiä"

Tekstisi oli täynnä ennakkoluuloja ja tuomitsemista.

"Lähdin perinteisesti viihteelle viikonloppuna ja sain kaverilta napin, mikä laittoi vinttini totaalisesti pimeeksi."

Se, että sinä olet totaalisen idiootti kun syöt jotain tuntemattomia pillereitä ei tarkoita, että suurin osa olisi noin vajaita. Mitä siinä vingut, sinä vedit jotain tuntematonta huumetta kun piti saada vaa vintti sekasin tietämättä edes että miten. Tuntemani huumeidenkäyttäjät ovat pääsääntöisesti huomattavasti sinua järkevämpiä päihteidenkäyttäjiä.

Älä kuule enää vedä mitään laitonta. Sinunkaltaiset idiootit pilaavat huumeidenkäyttäjien maineen.

• 21

Huumeidenkäyttäjien maine ja sen pilaaminen. Miten pohjasakan maineen voi pilata?

• sgm nfturfzy
        21 kirjoitti:

Huumeidenkäyttäjien maine ja sen pilaaminen. Miten pohjasakan maineen voi pilata?

Pohjasakan?? Älä jaksa itsekään päästää ennakkoluuloja valloilleen. Monia aineiden käyttäjiä ei edes erota massasta missään määrin. Sinä näet maailmassa vain ne aineiden käyttäjät joilla menee paljon huonommin ja erottuvat massasta. Toiset osaavat vetää kohtuudella, toiset eivät. Jälkimmäiset tarvitsevat apua eikä halveksuntaa. Älä määritä pohjasakkia sen perusteella mitä olet kuullut tai nähnyt, vaan sillä että ihmisiä on erilaisia oli mistä tahansa "ryhmästä" kyse. Aikuistu.

• ihmeellisiä vinkujia

Onko huumeidenkäyttäjillä enään mainetta mitä voisi vielä enemmän pilata?
        Tyhmyydestä sinäkin sen ensimmäisen kokeilun aloitit. Älä pidä itseäs muiden yläpuolella, koska olet vajonnut niin alas elämäs kanssa, että olet muiden alapuolella. Kuvittelet itsestäsi vain liikoja ja olet agressiivinen "ei narkkareita" kohtaan, koska he ovat mielestäsi typeriä ihmisiä, kun eivät ymmärrä sinua ja muita narkkareita. Ymmärrätkö sinä niitä, jotka eivät käytä? Tiedät ehkä huumeista kaiken, mutta et normaalista elämästä SELVINPÄIN!

• Generalius Maximus

elämässä on muutakin kuin huumeet...esimerkiksi Mikken rumpujensoitto. Tällä hetkellä hän on motorisesti eräs maailman parhaista rumpaleista. Terveisiä täältä Britanniasta. Lähdin salassa rohisevan vaimoni vierestä tänne hotellin aulaan. Täällä on internet. Luojan kiitos.

• narkki1

"Kaikki me tiedämme seuraukset: Hampaat tippuu, Iho huononee, parta kasvaa miehillä ja muutenkin ulkonäkö jää hoitamatta"

- Täh? Miksi luulet, että kovien huumeiden käyttäjät eivät huolehtisi itsestään? Kyllä minä ainakin huolehdin itsestäni ja näytänkin ihan normaalilta, vaikka subua päivittäin piikitänkin. Ja minulla on hampaatkin tallella. Enkä myöskään näe ihossani mitään valittamista.

"Välillä itsellekkin voisi pään sekasin saaminen tuntua yllättävän hyvälle"

- Tiesitkö, että monillakaan huumeilla pää ei mene samanlailla tai läheskään yhtä sekaisin kuin alkoholilla?

Sinulla on kyllä todella vääristynyt ja outo kuva huume maailmasta.

• voi herranjumala!

Mielestäni sinun kuva on erittäin vääristynyt itseäsi kohtaan ja kuinka hengenvaarallisella asialla leikit. Tuetko huumeita? Suosittelisitko lapsillekkin ja vaikka omille lapsille tota subua? Kun kerta se niin MAHTAVA aine on niin piikitetään kaikkia lapsiakin sillä. Subusta on helppo siirtyä muihin huumeisiin ja kyllä tämä subukin jotain haittaa aiheuttaa. Ihmeellisesti te narkkarit jaksatte leikkiä marttyyrejä, ettekä nää mitään pahaa huumeissa. Sairaita ihmisiä kaikki!

• just.

Mitä paskaa,tunnen näitä subun käyttäjiä ja ovat todella sairaita henkisesti,ei minkäänlaista iloa elämässä,ei mitään muuta kuin aineet elämässä,katsohan itseäsi muutaman vuoden päästä,ja tule sitten retostelemaan jos voit.

• Rauhanpiippu

en narkkareista pidä ollenkaan enkä puollusta laittomia päihteitä kun kannabis on laillista. nistit vittuun ja kannabis lailliseksi. pitää tosiaan olla aivan helvetin tyhmä jos vetää random pillereitä tai muutenkaan mitään ''kamaa''. ainut mikä kelpaa on ganja.

• 20+6

Kovin on mustavalkoinen maailmasi. Itse olen kokeillut kerran elämässäni myös sitä heroinia, en jäänyt koukkuun enkä saanut tauteja. En saanut tauteja koska kokeilin sitä oraalisesti. Minun mielestäni kyse ei ole paljoa kodeiinia kummemmasta aineesta, kodeiini metabolisoituu elimistössä morfiiniksi. Heroini on diasetylmorfinia (muistaakseni), joka ohittaa aivoveri esteen nopeammin kuin morfiini. Mutta vaikuttaa samalla tavalla.

Mutta myönnän että alkoholi huumekokeilut on huono idea.

• ............

Huumekokeilu vielä huononpi idea! Sitten elämä lähteekin lujaa alamäkeä alas, kun huumeisiin jää koukkuun. Alkoholistiksi muodostuu yleensä vähitellen narkkariksi jopa ensinmäisten kokeilukertojen jälkeen. Kumpaa suosittelisit lapsellesi alkoholia vai huumeita, jos on kaksi mistä valita?
        Puolustelet selvästi huumekokeiluasi. Heroiini ei muka ole vaarallinen? Ensimmäiselläkin kerralla voi jäädä koukkuun. Haluat, ettemme syyttäisi sinua kokeilusta ja että se olisi muka oikeutettua. Sinä olit helvetin typerä kokeillessasi ja saisit katua! Eihän taudit heti tule, mutta mitä enemmän koukkuun jäät ja vajoat alas, sitä isompi riski on sairastua vakavasti. Ennenkun suosittelette narkkarit niitä aineitanne ja puolustelette käyttöänne, niin miettikää! Kertokaa täällä samat asiat, mitä voisitte kertoa viattomalle lapselle ja suositella!

• wew

eiköhän se ole tämä alkoholi ole yhdyskunnan ongelma.. itekki voisin sanoa sen verran että jos teille jokaiselle antas naksun ja söisitte ne niin te yllättyisitte siitä miten selvästi se toimii ja moni muuki päihde ja tuossa sinun pillerijutussaki ku olit menny ottamaan niin eiköhän alkoholilla oo aika suuritekiä siinä tilanteessa ?

• hullu vai ei?

"Kumpaa suosittelisit lapsellesi alkoholia vai huumeita, jos on kaksi mistä valita? "

Miksi sinä pakotat lapsille myrkkyjä? "jos pitää valita?" herranjumala kun ihmiset osaavat olla tyhmiä. Mikä sinä ja te muut olette tekemään päätöksiä kenenkään muitten puolesta paitsi itsenne? Kaikille annetaan tietoa ja jokainen tekee omat valintansa. Tieto on tosin itsekerättävä palasista mihin uskoo koska kouluissa opetetaan valheita-

Jokaisen pitäisi tehdä itse valintansa mutta suuriosa ei pystynyt siihen joten Ne ensimmäiset fiisaatyksilöt päättivät perustaa liigan minkä tarkoitus oli kertoa muille miten toimia. Poliitkot ja muut muumit päättävät asioita miten kansalaisten elikkä "vähemmän fiisaat", "tyhjäpäät", "ei toimivat" tulisi toimia. Sitten tuli mörkö ja hallitus muuttui pahaksi. Nytten on jaettu kaikki ryhmiin ja laitettu kieltoon mitä ei saa tehdä ja jos joku tekee jotain kiellettyä esim: käyttää huumeita niin tyhjäpäät huutaa "narkit siperiaan" tai jotain muuta idioottimaisuuksia. Kuten heille on opetettu.

Ne "tyhjäpäät" on oikeastaan vanha cd-levy missä on hyvin vähän tietoo eikä siihen voi enää tallentaa lisää tai poistaa vanhoja tiedostoja.

Valitan näin se maailman vain on. Jos olet "tyhjäpää" niin pidät tätä kirjoitusta hullun kirjoituksina.-ehkä olet oikeassa, mutta entäs jos olet väärässä? Valinta on sinun...hehehe

• Matka helvettiin

Jokainen, joka huumeita ja niiden käyttöä puolustaa - on paras esimerkki huumeiden tuhoavasta vaikutuksesta aivotoimintaan.
      Aivot kun eivät uusiudu, vaikka pääsisittekin huumeista eroon.

Aloittajalle tsemppiä, teit oikean ratkaisun!

• Sheeep

Ottakaa asioista selvää: Aivot uusiutuvat, tosin eivät kovin nopeasti enää vanhalla iällä mutta nuorempana kylläkin aivosolut uusiutuvat ja kannabis jopa nopeuttaa aivosolujen uusiutumisprosessia. Ettikää netistä tietoa ja tulkaa vasta sitten vikisemään

• ,hjhghedhw wqrqq22ee

"Aivot kun eivät uusiudu, vaikka pääsisittekin huumeista eroon."

näin voi sanoa vain alkoholisti tai entinen alkoholisti XD

mutta ihan tosissaan tuo ei ole hauskaa...todella huolestuttavaa miten tyhmiä suurinosa ihmisistä oikeasti on

• päihdeprinsessa

Ihan sama ryhdytään kaikki alkoholisteiksi! Sitä kun on niin helposti saatavilla valtion Alkosta ja sen putiikin sulkeutuessa pimeän pullon saa aina jostain. Eikö elämässä ole enään mitään nauttimisen arvoista kun alkoholi? Joka vitun pirskeissä pitää juoda alkoholia. Onko yhteiskunta teille liian raskasta elettäväksi, joten etsitte helpotusta päihteistä? Miksi yleensäkkin ihminen aloittaa alkoholin käytön, kun tietää sen myöhemmin tappavan ja pilaavan elämän? En tiedä vielä ketään rappioalkoholistia, joka säännöllisellä käytöllä olisi elänyt 70-vuotiaaksi.

Hienoa päättelyä sinulla.

Enemmän olisin huolissani ihmisten alkoholinkäytöstä. Esim. monet käyttävät jokaikisen "halpojen hanojen" tai muiden alennusten tullen tilaisuuden hyväksi, menevät baariin, ja tulevat känniin! Keskiviikko, torstai, perjantai, lauantai, sunnuntai! Aina jossain on halpaa, juodaan nyt niin että maksa poksuu. Tämä on terveellistä toimintaa. Yllättäen pilkun aikaan sattuu ja tapahtuu ainakin viikonloppuisin joka kaupungissa. Jossain puukotetaan joku, toinen saa nyrkistä. Ja tätä elämäntapaa harrastavat ihmiset kaikista ikäluokista. Muunlaista alkoholinkäyttöähän ei ole olemassakaan?

Se, että sinulle on joskus ALKOHOLIN VAIKUTUKSEN ALAISENA, annettu jotakin lääkettä (bentsoja?) ja olet mennyt polttamaan savut siihen päälle, sekä sekoillut pitkin kaupunkia ei tarkoita, että jokainen huumeita käyttävä ihminen tekee niin. Lisäksi, veikkaan että olisit päässyt tuolla kombolla vähemmin vaurioin jättämällä pois ALKOHOLIN ennen noita muita. Ei sillä että tuntemattomilta nappien napsiminen kyseisistä aineista mitään tietämättömänä olisi muutenkaan kovin älykästä toimintaa.

Eipä ollut keskustelullasi pointtia, eikä tällä vastauksellanikaan mitään sen erikoisempaa. Ajattelin vain toivottaa itsellesi menestystä alkoholista ja tupakasta irti pääsemiseen. Ne ovat vaarallisia aineita. Rakastathan kuitenkin läheisiäsi niin paljon, ettet halua heidän kärsivän takiasi, kuten sanoit.

• Virtavalko

Tällaiset keskustelut ovat aina ehdotonta parhautta. Jokin selittämätön raivo ihmisen sisällä pakottaa tämän avautumaan huumeidenkäytöstä, joka pistää pään sekaisin. En nyt tue mitään päihettä, äärimmäisen upea homma jos on valinnut raittiin linjan elämässään, mutta omien käyttökokemuksien perusteella alkoholin funktio on kääntää ihmisen persoona päälaelleen ja aiheuttaa sellaisen sekavuustilan, jollaista ei muilla päihteillä saa kuin kombottamalla niitä keskenään (ja nyt ei oteta mukaan mahdollisia psykooseja sun muita valvottuja pöhinäöitä, vaan akuutin päihtymistilan tuoma olotila). Tokihan alkoholia voi nauttia kohtuudella, mutta todella suurella osalla suomalaisista, kiitos juomakulttuurimme, on tapana vetää vähintään kerran viikossa lärvit, tai ainakin pari kertaa kuukaudessa. Ja sitten faktana, tietämättä asiasta yhtään mitään, tullaan kertomaan miten mikäkin toimii (tokihan tämä on myös erittäin henkilökohtainen asia).

Ketjun aloittaja siis kännipäissään heitti jonkun randomin napin naamaan ja kaikki meni päin helvettiä? Aivan normaalia. Alkoholia ei nimittäin kannata sekoittaa yhtään minkään kanssa, ellei tosissaan osaa. Sama pätee kaikkiin muihinkin päihteisiin. En väitä, etteivätkö tietyt aineet toimi keskenään mainiosti yhteen, mutta silloin kyse on siitä, että tietää mitä tekee. Asioihin kannattaa perehtyä. Edes taikatateilla en ole onnistunut saamaan aikaan samanlaista tajunnan kumoavaa käsittämättömän sanoinkuvaamatonta sekavuustilaa kuin alkoholilla. Puhun kuitenkin omakohtaisista kokemuksista. Helvetin hyvä, että huumeet ovat huumeita (paitsi kannabiksen kohdalla olisi hyvä löytää kultainen keskitie ääripäiden väliin), sillä kaikille ne eivät sovi, mutta toisen tuomitseminen sen perusteella, millä joku viihdyttää itseään on todella lapsellista. Itselläni on paljon ystäviä, jotka eivät ymmärrä tai hyväksy kaikkea, mutta en tuokaan niitä asioita heidän elämäänsä, mutta silti ollaan melkoisen aktiivisesti yhteyksissä. Olen edelleen sama kaveri kuin aina ennenkin ollut. He tykkäävät juoda viikonloppuisin vintin pimeäksi ja rellestää pitkin yökerhoja, itse nautin kontrollista ja rauhallisista olotiloista, ihan vain hyvässä rupatteluseurassa pelaten jotain ja musiikkia kuunnellen. Mitä teen väärin, että ansaitsisin syrjintää tai halveksuntaa yhteiskunnalta, kun en kuitenkaan toimi riippakivenä?

Ongelmallisia tapauksia on runsaasti, jotka maksavat yhteiskunnalle. On tietysti huumeidenkäyttäjiä, jotka käyttävät väärää tavaraa väärin ja liikaa. Liikakäyttöä löytyy myös päihteiden (alkoholi, aika helvetin suuri tekijä) lisäksi esimerkiksi ruokarintamalla. Asiasta tuhanteen; pointti tässä koko hatarassa kirjotelmassa on kuitenkin se, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja siksi niin vaikeita käsitellä. Hyvä kuitenkin, että pystytään käymään asiallista keskustelua. Tai ainakin melkein.

PS. Enkä ole puhunut tapauksesta, jossa on pöhisty pari viikkoa ja amfetamiinipsykoosi iskee päälle. Samaa tapahtuu viinan kanssa, runsaammissa määrin tietysti koska laillinen valtavirtapäihde.

• HuolestaSekaisin

Olen erään tytön äiti, hän on ainut lapseni. Nyt olen vihdoin saanut selville mistä hänen persoonallisuutensa ja käyttäytymisensä muutokset johtuvat. En tajunnut edes silloin kun hän ulkoisesti muutti tyyliään nätistä siististä tytöstä hampputukkaiseen hippityyliin.
      Ajattelin kaiken johtuvan murrosiästä ja myöhemmin "oman tyylin löytämisestä".
      Tilanne on nyt se että tyttö oli viikon sairaalassa psykoosin takia..sieltä ulos päästyään suoraan baariin, viinaa, nappeja ja huumeita turpaan.
      Olen yrittänyt keskustella asioista, kieltää kaiken, vaikka tosiasiat (seulat) kertovat omaa karua tarinaansa.
      Tytöllä on vielä perussairautena epilepsia johon syö lääkkeitä kun muistaa.
      Olen tässä sivussa ottanut selkoa hänen kaveripiiristään ja siellä suurin osa käyttää aineita. Heidän vanhempansa tuskin asiasta tietävät.
      Tämä voi olla tyttärestäni hauskaa ja vauhdikasta "oikeaa elämää", mutta minulle se on helvetti.
      Koska rakastan lastani en voi elää hetkeäkään huoletta. pelkään milloin poliisi on ovella tuomassa suruviestiä.
      Tätä ei tyttöni tajua...miksi olen huolissani...hänellähän menee hienosti.
      Minä valvon yöt ja mietin miten voisin helpottaa omaa tuskaani koska tyttäreni ei ota apuani vastaan.
      Te käyttäjät, olette asiantuntijoita, mitä minun pitää tehdä voidakseni elää normaalia elämää ilman helvetillistä pelkoa?
      Haluisitteko te että äitinne lakkaisi välittämästä mitä teile tapahtuu. Onko parempi ottaa välimatkaa niin paljon ettei näe eikä kuule mitään.
      Jos olisin tajunnut tyttäreni huumeiden käytön silloin kun hän oli alaikäinen, minulla olisi ollut enemmän keinoja vaikuttaa. Nyt kun hän on täysi-ikäinen, en voi mitään.
      Sairaalassa ollessaan oli vaihtanut siskopuolensa lähiomaisekseen, hän kun on oikea kannabiskäyttäjien lippulaiva. Tyttäreni luottaa häneen..hän ei siis "vasikoi".
      En siis ole enää mitään..en saa tietoa jos tyttärelleni sattuu jotain, saan tiedon vasta kun hän makaa ruumishuoneella, silloin olen jälleen hänen lähin omaisensa.
      Ymmärtäisittepä te käytäjät että vaikka teiilä on hemmetin hauskaa niin niillä ihmisillä jotka teitä rakastavat, ei todellakaan ole hauskaa. Tämä on helvettiä.
      Neuvokaa te minua, minä olen täysin avuton ja kohta itsekin mielisairaalassa.

• tositohtori

Mee jutteleen psykiatrille, se antaa sulle semmoset lääkkeet ettei enää ahdista.

• Narkkarin äiti

Paras hetki on kun poliisi tuo sen lopullisen viestin.
        Sitten helvetti on lapseni kohdalta lopullisesti ohi.

Toivoa ei enää ole narkkarilapseni suhteen ja itse en jaksa enempää

• HuolestaSekaisin

Sori...mutta en mene psykiatrille sen takia että tyttäreni huumeiden käyttö aiheuttaa minulle tuskaa.
      Se ongelmahan ei häviä mihinkään ..hoitaisin vain oiretta...
      Ja tuo edellä kirjoitettu ehdotus kuulostaa juuri jonkun huumehuuruisen ongelmanratkaisulta. Vedä nappeja, kyllä helpottaa.
      Tätä tämä on, kaikenlainen tunne-elämä latistuu, myötätunto häviää ja kyky ajatella muita kuin itseään kaikkoaa.
      Jos teistä joskus tulee vanhempia, toivon että ette joudu kestämään tätä paskaa. Te ette sitä ilman päihteitä kestäisikään.
      Joten...edelleen, aion taistella päivästä toiseen suruni kanssa, ilman nappeja, kyllä tähän loppu tulee vielä, tavalla tai toisella.
      Tuossa edellä, tosian ne jotka eivät vielä ole tietoisia huumeiden käyttäjien ajatusmaailmasta, voitte tehdä ihan itse päätelmät miten hedelmällistä on keskustella päänsä pehmittäneiden kanssa. Toivotonta.

• tositohtori

Nyt kannattaa varmaan miettiä mikä meni tyttärellä lapsena pieleen. Vai kuinka hyvin edes tunsit hänet? Yleensä ongelmat kumpuaa lapsuudesta... Ps. Tsemiä vaan sun päätelmistä, käys kysyyn minkälaisiin vaivoivihin porukka kiskoo noita psyykelääkkeitä ja ihan laillisesti ;)

• pellehermanni

miten sinä mukamas sitä kestät? valitat netissä tuntemattomille ja pyytelet apua. sitten saat vastauksen ja et huoli sitä vaan "kestät" ilman lääkkeitä sen... tädillä kaikki kotona?

• HuolestaSekaisin

Elämässä kuuluu kestää tietty määrä tuskaa ilman turruttavia lääkkeitä.
      Ehkä yritin vaan herätellä teitä huumeiden käyttäjiä huomaamaan mitä tekosenne aiheuttavat muille.
      Ja tuo lapsuus asia...se on helpo vetää aina syyksi. Ei minullakaan ollut lapsuus helppoa muta en sen takia käytä huumeita. Mitä hyötyä on märehtiä ankeassa lapsuudessa ja siitä syystä tuhota itsensä?
      Tädillä kaikki kotona..ehkä, ehkä ei, mutta terveen papereilla vielä liikun ja töissäkään eivät ole hulluuttani huomanneet.
      Halusin vaan kertoa miten pahalta tuntuu kun rakas ihminen pilaa elämänsä...onko se sitten sairasta tänne purkautua...on varmaan.

• tositohtori

Eipä oo mitään absoluuttisia sääntöjä olemassa mitä pitäis kestää tai tehdä tai whatever.. Welcome to the real world. :)
        Sä oot voinu koittaa tehdä sun tyttärelle säännöt sen maailmaan ja yhteiskunta tuputtaa omiaan, näköjään huonolla menestyksellä.
        Mitä järkeä on elää tasaisen lattea pitkä keskiluokkainen elämä ja sillä tappaa itsensä?

• pellehermanni

sanotko siis että elämän täytyy olla onnetonta ja surkeaa. sitä tyttäresi varmasti tuntee ilman huumeita/päihteitään. jokainen tavoittelee onnea ja joskus sitä ei tunnu löytyvän muutakuin huumeista/päihteistä. oletko sitten onnellinen jos tyttäresi lopettaa biletyksen? varmasti mutta silloin tyttärelläsi on kurjaolo .miksi luulet että tyttö pilaa elämänsä sillä käytöksella? koska laittomat asiat ovat todella todella vaarallisia automaattisesti?mitä hyötyä on märehtiä nytten sitä että tyttäresi on huumeitten käyttäjä? sinun pitää puhua tytölle ja yrittää kuunnella,et muuten saa mielenrauhaa.

• Näin se vain on

Miten puhut aivonsa ja elämänsä menettäneelle narkkarille yhtään mitään?
        Et ole koskaan kokenut sitä hetkeä, kun lapsesi ei aineissaan tunne sinua, puhumattakaan että ymmärtäisi mitä puhut.

Omaa lastani kestin ja koetin auttaa 11 vuoden ajan. Nyt se on loppu.Lopullisesti.
        Hän ei enää ole oma lapseni, vaan joku ulkopuolinen narkkari, jonka kanssa en enää koskaan halua olla missään tekemisissä.

Miksikö näin?
        Siksi, että olen jo osittain menettänyt narkkarilapseni tuomien huolien ja surujen takia terveyteni, henkeäni en todellakaan aio uhrata huumeiden alttarille..

• pullipuosu
        Näin se vain on kirjoitti:

Miten puhut aivonsa ja elämänsä menettäneelle narkkarille yhtään mitään?
        Et ole koskaan kokenut sitä hetkeä, kun lapsesi ei aineissaan tunne sinua, puhumattakaan että ymmärtäisi mitä puhut.

Omaa lastani kestin ja koetin auttaa 11 vuoden ajan. Nyt se on loppu.Lopullisesti.
        Hän ei enää ole oma lapseni, vaan joku ulkopuolinen narkkari, jonka kanssa en enää koskaan halua olla missään tekemisissä.

Miksikö näin?
        Siksi, että olen jo osittain menettänyt narkkarilapseni tuomien huolien ja surujen takia terveyteni, henkeäni en todellakaan aio uhrata huumeiden alttarille..

suomen päihdepolitiikkaa pitäisi tosiaan muuttaa, että näitä surullisia tapauksia tulisi paljon vähemmän.

• PeriksiEiAnneta

Yhdyn nimimerkin HuolestaSekaisin ajatuksiin. Muistan kun oma poikani jäi minulle kiinni ensi kertaa pilvenpoltosta ja pidin vakavan puhuttelusarjan. Useaan kertaan hän yritti vakuuttaa minulle miten hallitsee sen käytön eikä se tule aiheuttamaan hänelle mitään ongelmia.
      Sitten kerkes heilahtaa täysi-ikäisyyden rajan yli ja puuttumisen keinot vähenivät tai katosivat kenties kokonaan.
      Jossain vaiheessa kävi ilmi kuinka hän netistä tilailee näitä muuntohuumeita. Keskustelut asiasta olivat äärimmäisen turhauttavia. Poika oli kuin mikäkin farmaseutti joka tietää aineiden koostumukset, vaikutusmekanismit, järkevät annosmäärät jne. Pari vuotta sitten oli eka yliannostus ja hän oli 10 vrk teholla ja sairaalassa. Mutta vaikka siellä myös yrittivät puuttua käyttöön niin siitä ei ollut yhtään apua. Meillä on tehty kotietsintää, on käynyt ambulanssit ja poliisit. Nyt hän on viime ajat asunut omillaan. Siitä huolimatta vanhemmilla on suuri hätä ja huoli. Toinen teholle vienyt yliannostus oli tuossa loppukesästä. Nyt hän on suljetulla psykiatrian osastolla psykoottisena. Juuri äsken soitin osastolle ja tiedustelin voinko illalla käydä katsomassa. Vaikka pojan alamäen katsominen on meistä vanhemmista tuntunut tosi ikävältä niin kipeää tekee käydä siellä osastollakin katsomassa kun joutuu jättämään sinne lukkojen taakse. Ja siellä oli niitä muitakin nuoria joista ainakin yhdelle tein itse heti diagnoosin , huumepsykoosissa niinkuin omakin poikani.

• Narkkarin äiti

Olen todella pahoillani lapsesi kohtalosta ja vanhempien surusta!

Muistakaa pitää huolta myös itsestänne.
        Kaikille asioille kun ei voi mitään, vaikka kuinka lastaan rakastaisi.

• Luuserit

Narkkarien läheisilleen aiheuttamaa tuskaa ei voi sanoin kuvata!
      Se, että he tuhoavat ensin oman itsensä, vievät he myös helvettiin kaikki ne, jotka narkkaria rakastivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      3121
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1055
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      801
    Aihe