Kirpputorit, missä ja millaisia?

tulenvainkäymään

Kertokaa, suositelkaa Mäntyharjun kirppareita :)

6

959

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi ynnä yksi

Suosittelen Aseman koulun kirpputoria,ystävällinen palvelu ja halvat hinnat,kokemusta on....

• eräs kylänmies

keskustan kirppis on hyvä, sijatsee entisen säästöpankin tiloissa, Erittäin kaunis ja ystävällinen omistaja, paljon tavaraa halpaan hintaan, voi myös nauttia kahvia ja pullaa ostosten lomassa, suosittelen lämpimästi!!

• alakylän havainnoits

Vanhat vaatteet ovat yleensä edullisia, muu käyttötavara suhteellisen kallista silloinkin, kun kirpputori on sen saanut myyntiin ilmaiseksi.

• Tuotto100% verovapaa

Torilla on yhdellä mammalla vakituinen paikka.
      Poiketkaa.
      Varmasti myy halvalla kun vuokra on edullinen ja muita menoja ei ole.

• torin tarkailija

Kannattaa niissä käydä katsomassa.
      Eräässä yritettiin tinkiä. Osoittautui että sellainen "ei ole tapana".Riitti ostosten teko.

• kuppilan vilosohvi

Kirpputori ei ole mikään yhteiskunnan verovaroilla toimiva laitos, joka armeliaisuudesta jakelisi tavaraa lähes ilmaiseksi kaikille halukkaille, vaan se joutuu kustantamaan itse toimintansa ja kaikki kustannukset tulee kätkeä hintoihin. Jos jollakin kirpputorilla on kolmekin täysipäiväistä työntekijää, jo palkkoihin sosiaalikuluineen menee noin 6500 euroa kuussa, mikä merkitsee sitä, että laitoksen tulee ansaita jokaista työpäivää kohden jo tuon summan ansaitsemiseksi noin 300 euroa.

Niiden kauppojen kassoilla ei myöskään ole tungosta. Kaupankäynti on lisäksi aika hiljaista talvella.

Yleissääntönä voi sanoa, että uuden ja käyttämättömän tuotteen hinta saisi olla enintään puolet vastaavan uuden hinnasta. Jos se on vähänkin käytetty, hinta olisi enintään viidesosan vastaavan uuden hinnasta. Käyttökelpoisen mutta selvästi käytetyn näköisen tavaran ostohinta olisi 1-10 % vastaavan uuden hinnasta.

Eräissä tapauksissa markkinat, kysyntä ja tarjonta, vaikuttavat kuitenkin hintaan.

Vastuunsa tunteva henkilökunta pitää huolen siitä, ettei viallisia tavaroita ole myynnissä ilman, että asiakas saa tiedon tuotteen viasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe