Rannelasta

Reuma_95

Lääkärit määräsivät minut käyttämään rannelastaa koska oikean ranteeni tilanne on huonontunut: Jotain luusiteitä tai muuta vastaavaa kädessä on heikentynyt ja tilanne on kuulemma hiukan vakava.
Otin asian sitten todesta ja aloin käyttämään tätä lastaa ja omasta mielestäni on ihan hyvä tämä lasta ollut (ihan päiväkäytössä, pidän kyllä yötkin), mutta nyt olen huomannut, että kun yritän painaa rannetta alaspäin niin sattuu.
Ennen tälläistä ei ollut tai siis, että onhan ranne ollut aina ''jäykempi'', mutta nyt siihen sattuu kun painan sitä alas.
Olen alkanut miettiä käytänkö liikaa rannelastaa ? Pitäisikö minun ottaa se esim. yöksi pois, että ranne saisi vähän ''lepoaikaa''.
Pidän sitä ihan kohtuukireällä, usein jää käteen jälki sen pitämisestä.
Pidänkö sitä sitten liian kovaa vai onko käsi parantumassa vai mitenkä ?
Viime käynnillä lääkäri sanoi, että käsi on jo parempaan päin, mutta painotti, että saatan joutua pitämään lastaa vielä pitkän aikaa.

Mutta kertokaa te jotka tiedätte kun itseäni vähän pelottaa, etten vaan itse tuhoa kättäni..

2

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumaranteet..

      No alkuun yli 40 vuotta sitten suhtautuivat rannelastoihin aivan toisin, kuin nyt. Minuakin kiellettiin pitämästä, että se vie liikkeen ranteesta. Ja kitin kantit kanssa.

      Kun ranne on kipee, se pitää laittaa lepolastaan, se kipuvaihe menee nopeemmin ohi. Voisit vielä pyytää sairaalaltasi lepolastaa yöksi. Ennen Reumasairaala teki lepolastoja, ja sellaisen laitoin minäkin aina yöksi. Päivällä on ihan eir lastat kokonaan. Mutta pelkäämpä, ettei sairaalat ymmärrä yölastan päälle mitään. Riittuu sairaalasta tietty. Paimoissa voivat ymmärtääkkin.

      No älä ihan niin kireällä pidä, että jäljet jää. Mutta kun ranneluut on kipeet, lastoitus on hyvästä. Mulla on toinen ranne jäykistysleikattu, ja toinen kipuilee, pidän aina välillä sitä lastoissa.

    • Reuma_95

      Hyvä tietää. Höllennän vähän tuota kiristystä.

      Kait se tilanne on parempaan päin kääntymässä vaikka vähän käsi aristaakin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe