Rannelasta

Reuma_95

Lääkärit määräsivät minut käyttämään rannelastaa koska oikean ranteeni tilanne on huonontunut: Jotain luusiteitä tai muuta vastaavaa kädessä on heikentynyt ja tilanne on kuulemma hiukan vakava.
Otin asian sitten todesta ja aloin käyttämään tätä lastaa ja omasta mielestäni on ihan hyvä tämä lasta ollut (ihan päiväkäytössä, pidän kyllä yötkin), mutta nyt olen huomannut, että kun yritän painaa rannetta alaspäin niin sattuu.
Ennen tälläistä ei ollut tai siis, että onhan ranne ollut aina ''jäykempi'', mutta nyt siihen sattuu kun painan sitä alas.
Olen alkanut miettiä käytänkö liikaa rannelastaa ? Pitäisikö minun ottaa se esim. yöksi pois, että ranne saisi vähän ''lepoaikaa''.
Pidän sitä ihan kohtuukireällä, usein jää käteen jälki sen pitämisestä.
Pidänkö sitä sitten liian kovaa vai onko käsi parantumassa vai mitenkä ?
Viime käynnillä lääkäri sanoi, että käsi on jo parempaan päin, mutta painotti, että saatan joutua pitämään lastaa vielä pitkän aikaa.

Mutta kertokaa te jotka tiedätte kun itseäni vähän pelottaa, etten vaan itse tuhoa kättäni..

2

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumaranteet..

No alkuun yli 40 vuotta sitten suhtautuivat rannelastoihin aivan toisin, kuin nyt. Minuakin kiellettiin pitämästä, että se vie liikkeen ranteesta. Ja kitin kantit kanssa.

Kun ranne on kipee, se pitää laittaa lepolastaan, se kipuvaihe menee nopeemmin ohi. Voisit vielä pyytää sairaalaltasi lepolastaa yöksi. Ennen Reumasairaala teki lepolastoja, ja sellaisen laitoin minäkin aina yöksi. Päivällä on ihan eir lastat kokonaan. Mutta pelkäämpä, ettei sairaalat ymmärrä yölastan päälle mitään. Riittuu sairaalasta tietty. Paimoissa voivat ymmärtääkkin.

No älä ihan niin kireällä pidä, että jäljet jää. Mutta kun ranneluut on kipeet, lastoitus on hyvästä. Mulla on toinen ranne jäykistysleikattu, ja toinen kipuilee, pidän aina välillä sitä lastoissa.

• Reuma_95

Hyvä tietää. Höllennän vähän tuota kiristystä.

Kait se tilanne on parempaan päin kääntymässä vaikka vähän käsi aristaakin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4415
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3214
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3107
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      45
      2423
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1089
    7. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      242
      1058
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1029
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      140
      902
    Aihe