Lääkärit määräsivät minut käyttämään rannelastaa koska oikean ranteeni tilanne on huonontunut: Jotain luusiteitä tai muuta vastaavaa kädessä on heikentynyt ja tilanne on kuulemma hiukan vakava.
Otin asian sitten todesta ja aloin käyttämään tätä lastaa ja omasta mielestäni on ihan hyvä tämä lasta ollut (ihan päiväkäytössä, pidän kyllä yötkin), mutta nyt olen huomannut, että kun yritän painaa rannetta alaspäin niin sattuu.
Ennen tälläistä ei ollut tai siis, että onhan ranne ollut aina ''jäykempi'', mutta nyt siihen sattuu kun painan sitä alas.
Olen alkanut miettiä käytänkö liikaa rannelastaa ? Pitäisikö minun ottaa se esim. yöksi pois, että ranne saisi vähän ''lepoaikaa''.
Pidän sitä ihan kohtuukireällä, usein jää käteen jälki sen pitämisestä.
Pidänkö sitä sitten liian kovaa vai onko käsi parantumassa vai mitenkä ?
Viime käynnillä lääkäri sanoi, että käsi on jo parempaan päin, mutta painotti, että saatan joutua pitämään lastaa vielä pitkän aikaa.
Mutta kertokaa te jotka tiedätte kun itseäni vähän pelottaa, etten vaan itse tuhoa kättäni..
Rannelasta
2
297
Vastaukset
- reumaranteet..
No alkuun yli 40 vuotta sitten suhtautuivat rannelastoihin aivan toisin, kuin nyt. Minuakin kiellettiin pitämästä, että se vie liikkeen ranteesta. Ja kitin kantit kanssa.
Kun ranne on kipee, se pitää laittaa lepolastaan, se kipuvaihe menee nopeemmin ohi. Voisit vielä pyytää sairaalaltasi lepolastaa yöksi. Ennen Reumasairaala teki lepolastoja, ja sellaisen laitoin minäkin aina yöksi. Päivällä on ihan eir lastat kokonaan. Mutta pelkäämpä, ettei sairaalat ymmärrä yölastan päälle mitään. Riittuu sairaalasta tietty. Paimoissa voivat ymmärtääkkin.
No älä ihan niin kireällä pidä, että jäljet jää. Mutta kun ranneluut on kipeet, lastoitus on hyvästä. Mulla on toinen ranne jäykistysleikattu, ja toinen kipuilee, pidän aina välillä sitä lastoissa. - Reuma_95
Hyvä tietää. Höllennän vähän tuota kiristystä.
Kait se tilanne on parempaan päin kääntymässä vaikka vähän käsi aristaakin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204415Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103214Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403107IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm452423Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216- 791089
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2421058- 561054
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3681029Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e140902