reuma vai ruoka-aineallergia?

mitä tää voi olla?

Mínulla pitkälliset vaivat.. on epäilty reumaa. vehnää olin syömättä viikon ja tulehduskivut helpottivat. söin palan ja sain aika kovat oireet, sydän hakkasi, kutisi päänahka, kohta joka paikka kutisi ja alkoi tulehtuneeseen leukaniveleen ja selän niveliin koskea. kivut kesti noin vuorokauden, kunnes taas alkaa helpottaa kun en oo vehnää suuhuni laittanut. ikinä aiemmin en ole lievistä kutinoista juuri väittänyt ja syönyt olen vehnääkin lähes päivittäin, kun sitä nykyään on vähän joka paikassa. nivelkivut ovat minulla olleet aaltoilevat jo vuosia. selkärankareumaakin epäilty ja lääkitys olisi jo aloitettun, mutta aloin pohtia näitä allergia-asioita. voiko allergiat olla niveltulehdusten syy vai esim. reuman seuraus?? onko kokemuksia?

1

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msas-analyysi

Hae kirjastosta Rauli Mäkelän Reuma ja niveltulehdukset -kirja. Siellä kerrotaan ruoka-aideiden vaikutuksesta reumatulehdukseen. Kirjan mukaan esim. juuri viljat voivat lisätä/aiheuttaa reumatulehduksia. Olen itse käynyt Raulin vastaanotolla. Hoito aloitetaan yleensä eliminaatiodietillä eli sillä tutkitaan, mitkä ruoka-aineet pahentaa niveltilannetta.

Itse olen menossa syksyllä msas-analyysiin http://www.tiinaojala.fi/index.php?pinc=5 (Elina Isaksonin luo) ja analyysilla tutkitaan ruoka-aineita, joille on yliherkkä jne. ja jotka pahentaa reumaa. Analyysi maksaa 100 euron tienoilla. Jos tästä saisi osviittaa "herkistä ruoka-aineista", kun olen kasvissyöjä ja siksi eliminaatiodieetti olisi tosi vaikea toteuttaa. Tuttavalla on analyysista kokemus ja ei se ihan humpuukia taida olla, vaikka olin ensin itse epäileväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      22
      2058
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      85
      1890
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      74
      1827
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1583
    5. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      487
      1441
    6. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1424
    7. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      48
      1227
    8. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      22
      1159
    9. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1089
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      72
      1078
    Aihe