jotain reseptejä?

pohjaanpalanut

Mitä leipomuksia on helppo ja nopea valmistaa? Haen nyt pääasiassa makeampia reseptejä. Jotain yksinkertaista, johon ei tarvi hirveää määrää ihmeaineita kaupasta ostaa?
Oon huono keittiössä, enkä yleensä tee mitään herkkuja itse. Haluaisi säästää edes vähän rahaa. Tulee kalliimmaksi ostaa kaikki valmiina/puolivalmiina kaupasta. Pannukakkua oon vaan yleensä tehny, mutta jotain muuta? En osaa sitäkään ihan kunnolla tehdä. Aina saa miettiä mitä sieltä uunista tulee, kun sinne jotain pistää.

5

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leila.e

      Nopea marjapiirakka.
      3 kananmunaa
      3dl sokeria
      sekoita
      2dl sulatettua margariinia
      sekoita edellisiin
      5dl vehnäjauhoa
      2tl leivinjauhetta
      1tl vaniljasokeria
      1,5dl maitoa
      sekoita edellisiin ei tarvitse vatkata,vaan sekoita
      ripottele marjoja tai raparperia pinnalle
      paista 200 ast. noin puoli tuntia
      tosi helppo ja nopea,olen tehnyt useasti:)

      • pelle....

        varmasti antoisaa antaa sairaille bulimikoille ''helposti valmistettavaa makeaa herkkua'' kun tietenkin kyseessä on AHMIMISherkku.


    • tapojensa vanki

      Jos yhtään pystyy vähentämään ahmimiskertojaan sillä, että pitää kaapit tyhjillään (lukuunottamatta kaikkea vähäkalorista terveellistä), on se sen arvoista, vaikka maksaisikin enemmän.

      Itsekään en tehnyt mitään itse ennen, mutta sitten kun aloin niitä tekemään, ahmimiskerrat vain lisääntyivät. On liian helppoa tehdä jotain yksinkertaista ja edullista ahmittavaa jauhoista, maidosta ja sokerista, jos niitä löytyy aina kaapista.

      Herkkujen tekoni alkoi yksinkertaisilla resepteillä..ohukaisilla ja pannukakulla, joihin jäin koukkuu ja joita tein ja ahmin pelkästä tottumuksesta lähes päivittäin.. Kun olin tehnyt niitä, oli pakko ahmia, vaikkei olisi tehnyt silloin juurikaan mieli koko ohukaisia.. En osannut olla tekemättä, heittää roskiinkaan.. ehkä yhden tai kaksi korkeintaan, jos tein vähintään 0,8L taikinan..
      Siitä sitten siirryin tekemään erilaisia piirakoita ja kakkuja.. huoh..
      Siitä asti kun aloin leipomaan, olen yrittänyt kovasti välttää ostamasta jauhoja ja sokeria kaappiini.

    • leileileivo

      mustakin se tuntuu lähinnä helpotukselta, kun on kaapista leivonta-aineet loppu. Se oikeasti vaan pahensi mun bulimiaa. Harmi, kun leipominen on niin kivaa ja terapeuttistakin puuhaa, aina siihen asti kunnes tulee uunista.
      Nykyään en oikein enää uskalla ostella leivonta-aineita.

    • leipurihiiva23

      Täällä on kanssa sama. Omilla kämpillä ei uskalla leipoa, vaikka se on juurikin terapeuttista, rauhoittavaa ja kivaa, siihen asti että se tulee uunista. Hetken pystyn olemaan sen kanssa samassa asunnossa kaksin, sitten iskee ahistus ja pistelen yleensä kaiken kerralta poskeen. Ei välttämättä kannata opetella leipomaan, kyllä siihenkin saa rahaa palamaan.. ja bulimia pahenee..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe