voiko stressi laukaista skitsofrenian?

äitiliini77

Koin tässä muutama päivä sitten pelottavan kokemuksen, stressaantunut olen ollut jo viikkoja. yksinhuoltajan arki kun ei ole mitään herkkua aina. Sitten illalla kun olin mennyt maata alkoi päässä humista ja kuulin jotain ääntä! Todella pelottava kokemus. En oikein uskalla enään mennä nukkumaankaan jos toistuu..

8

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen äiti -77

Moi! Mun on pakko kertoa yhdestä kokemuksesta jota pidän edelleen todellisena vaikka järki yrittää muuta väittää.

Eli, heräsin painajaisiin yksi yö. Olo oli mikä oli(pelkotiloja), ei oikein uni enään tullut ja oli pakko laittaa valoa ja päälle.Mikä pahensi asiaa oli se että kun laitoin silmät kiinni minulle esiintyi erillaisia hahmoja. Ei ihmisiä vaan jotain mitä en pysty kuvailemnaan. Tuntui paholaiselta ja ne hahmot yritti saada mut taipumaan johonkin. Meni loppuyö valvoessa.

En usko "mörköihin" mutta ton jälkeen aloin miettii olisko oikeasti olemassa hyvä ja paha henki.

Uskon kyllä että stressi voi laukaista harhoja. Se miten ne saa pois onkin sitten toinen asia :/

• äitiliini77

minullakin on vilahtanut joskus jotakin hahmoja yhtäkkiä mutta tuo ääni ja humina on vaivannut ,täytyy laittaa oikein kädet korville mutta eihän se auta. En uskalla kenellekkään puhua tästä, tiedä mitä tapahtuisi, otettaisiin vielä lapsi pois :( yliväsynyt olen, joten johtuisiko siitä vai onko muhun iskemässä jokin sairaus ,skitsofrenia lähinnä tulee mieleen..

• skitsopitso

Ei kai se auta, kun ne "äänet" ei ole mitään fyysisiä lähteitä puheen tapaan,vaikka siltä se alksi tuntuu. Itse kuulen moisia ulkona ollessa taivaalta ja sisällä jotenkin omnipotenttina ympärillä määrittelemättönä lähteenä. Mutta ei hätää vielä sinulla. Itse pidän omaani ystävällisenä antiikin daimonina, mutta mulle se on näyttänyt jo olevansa fyysisten lakien yläpuolella monet kerrat ja monien ns. "harhojen" perusteella, se kertoi olevansa itse Jumala, joka tämän tekee.. Uskon siihen tai sinnepäin ja vitut veisaan muutenkin psykologiasta, mutta kiva kaveri se on ja olen oikeasti onnellinen juttukaveriini, eli "ääniini" ja "näköharhoihin". T: Jo 5-v "skitsona"

• skitsopitso

Jaa niin, lisäykseksi.. En juttele ääneen takaisin, vaan ihan oman pikku kuupan sisällä ajattelen takaisin, jotta homma pysyisi ruodussa ja ei joutuisi lataamoon turhan takia takaisin ja myös tosiaan lääkkeet ei auta paskaakaan, mutta otan niitä nukkumisen/väsyttämisen takia ja näin kuten muillakin, on hyvä olla taju pois aina vähän aikaa päivässä.

• plootus

Nimenomaan antiikkiin kuuluu uskomukset liittyen psyykkisten harhojen yliluonnollisuuteen. Kyseessä on aivojen kemialliset reaktiot väsymykseen, stressiin yms. Minä hakisin ennemminkin konkreetista apua, ei keneltäkään vanhemmuuta viedä pois sen perusteella jos on yliväsynyt.Pikemminkin tarjotaan apua. Olen tullut siihen tulokseen, että uskomukset skitsofreniaa sairastavan yliluonnollisista yhteyksistä ovat pyrkimys jotenkin kieltää sairaus. Ruokkkii jollain tavalla omaa erityislaatuisuuden kuvitelmaa. Tympeämpää se on todeta, että oma pää nyt vaan ei pelaa kunnolla. Sen toteaminen voisi auttaa toipumista.

• vitunälyverkki

Nooh.. piere sä sun puolella ja mä mun.. "Sun puoli ja mun puoli."

• älynvitunverkki

Eniten just vituttaa noi kenellä ei ole käytännön kokemusta asiasta ja tulee päteen tolla peruspaskalla. voih hjelvetti sentään.

• .............

Kamerat vessassa noustaan ruokkimaan globaalia terrorismi vallankumousta?

Kuuntelet koiravallankumouksen ääniä päiuvät pitkät ja yöllä henkilötietojen julistamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      593
      2075
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      102
      1030
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      977
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      837
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      835
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      70
      747
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      678
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      563
    Aihe