Terassi vai pelkkä laatoitettu alue?

Terassivaiei

Haukkukaas nyt olan takaa, näistä kahdesta vaihtoehdosta sitä, mistä ette tykkää:

Terassi:
Kattamaton terassi, jonka lattia noin puolen metrin korkeudessa. Lähes samassa tasossa kuin lattia sisälläkin.

Pelkkä laatoitus:
Terassin kokoinen tai vähän isompi alue laatoitettuna esim. betonilaatoilla - vaatii portaat sisältä ulos.

6

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saituri eläkeläinen

      Kattamaton terssikin vaatii kunnon pilarit, eristeet ja rakenteet allensa ja siinä lähinnä kohoaa oma mieli kun nosta lattiaa korkeammalla mitä maanpinta on. Siinä sitten hoidat terassia sateita syksyä ja talvea vastaan.

      Maanpinnalla puolestaan voit toimia luonnon ehdoilla ja nauttia ympärillä olevasta kauneudesta jos sitä sattuu olemaan. Itse laittaisin ensin laatoituksen mutta silti eristeet alle talvea ja kevättä ajatellen. Hieman naurattaa nuo korotetut aluksi hienot terassit joka tehdään ohikulkijoita varten ja sitten niissä ei näy ihmisiä juuri ollenkaan.

      Itse päädyin lasitettuun korotettuun terassiin, ensin pilarit ja eristeet pohjan alle, liimapalkeista kannakkeet, harvalauta päälle ja sitten päätylasit kierrätyksestä ja etuseinä uusista liukulaseista ja kattoon hieman eristävat muovikennolevyt.
      Hieno ja hyvä tuli ja hintaakin, mutta tavarat saa olla siellä ympäri vuoden ja käyttöaika piteni samalla mitalla.

    • Terassivaiei

      Tuo ajatus että laittaa ensin laatoituksen kuulostaa hyvältä.
      Sitten jos myöhemmin oikeasti kaipaa terassia, niin laittaa sen sitten vasta.

    • Terassilasi 1
    • puuterassi

      Meillä terassi on tehty puusta ja on irti maan pinnasta n. 40 cm, pieni korkeusero on oven kynnykselle, ei haittaa. Siellä voi hyvin tassutella talvellakin kesken saunomisen, jalat ei jäädy kiinni laattoihin. Tuskin tulis betonilaatoilla käveltyä talvella, puulaatoilta sulaa lumikin melkein itsestään pois. Samasta syystä on betoniparvekkeellakin puulaatat, sielläkin voi piipahtaa talvella vaikka paljain jaloin sytyttämässä kynttilöitä.

    • m .n knöjkn

      Terassin kun rakentaa lattiatasoon, pitää sitten rakentaa kuitenkin portaat, että pääsee terassilta nurtsille :DDDD

      Ite suosin kiveä noin muutenkin, jotenkin nuot kyllästetystä laudasta kyhätyt "terassit" muistuttaa enenpi laitureita, kuin pihalle kuuluvaa piharakentamista. Lahoo se kyllästettykin, kivi ei. Kivestä kyllä vähän hankalampi tehdä, terassin teossa riittää, kun osaa pitää akkuporakonetta oikein päin kädessä.

    • Mielikuvitus rajana

      Tuossa katselin pari viikkoa sitten yhtä 85 vuotiasta nuorekasta eläkeläismummoa, joka oli laittanut maanpintaan etupihalleen neulehuopamaton, mistä lie löytänyt käytettynä. Sanoi, että on mukavampi mennä sukkasillaan kukkia hoitamaan, eikä tarvitse kenkiä laittaa. Ja mitä noista pienistä sateista, aurinko ne kuivaa ja syksyllä sitten johonkin varastoon.
      Vaan kyllä oli mummolla viihtyisä ja kaunis piha yksiönsä edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4287
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3194
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3122
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2947
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2885
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2646
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2613
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      234
      2307
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2136
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2077
    Aihe