Vaihtoehtoja on kolme:
1) juon kohtuudella ja tulen kärttyiseksi, kun en saa juoda enempää
2) juon niin paljon, että muisti menee ja elämän tärkeät asiat jäävät hoitamatta tai
3) olen kokonaan juomatta.
Jos valitsen juomattomuuden, on taas kolme vaihtoehtoa:
1) kärvistelen tipattomana, vaikka haluaisin vielä juoda
2) olen juomatta jonkun tietyn ajan (esim. kolme viikkoa) minkä jälkeen olen taas "ansainnut" juomisen tai
3) pyrin raittiuteen ymmärtäen kohtuujuomisen mahdottomuuden.
Joka päivä saan tehdä valinnan uudestaan. Eilen valitsin huonosti, tänään paremmin. Ei tähän jumalia tarvita, eikä edes itsekuria. Asenne ja ajatusmaailman tutkiskelu riittää!
Juopon vaihtoehdot
6
153
Vastaukset
- Kokkoko
Niin ja jos valitset kohdan kaksi heti alkuunsa, on sinulla taas kolme vaihtoehtoa:
1) juot, kunnes hakeudut hoitoon
2) juot, kunnes sinut pakotetaan hoitoon tai
3) juot, kunnes kuolet.
Eikä millään pahalla, vaan näin se oikeasti on! - .
"2) juot, kunnes sinut pakotetaan hoitoon tai"
Juopoille ei ole olemassa mitään pakkoa.- Näin on!
Väärin.
Kyllä alkoholisti voidaan passittaa pakkohoitoon. Harvinaista, mutta mahdollista. Syynä yleensä vaaran aiheuttaminen itselle tai muille. Ja perinteisestihän alkoholistit itse junailivat ennen itsensä pakkohoitoon talveksi, siis linnaan. - tridoni
Näin on! kirjoitti:
Väärin.
Kyllä alkoholisti voidaan passittaa pakkohoitoon. Harvinaista, mutta mahdollista. Syynä yleensä vaaran aiheuttaminen itselle tai muille. Ja perinteisestihän alkoholistit itse junailivat ennen itsensä pakkohoitoon talveksi, siis linnaan.Eiköös pakkohoidolla ole nykyään siistimpikin nimi? On muistaakseni tahdonvastainen hoito.
- Kyllä juu.
Nimenomaan, asenne ja ajatusmaailma pitää olla. Jotkut holtittomat itsekurittomat juovat itsensä ojanpohjalle ja sitten tarvitsevat jotain jumalia avukseen. Syy yksinkertaisesti täydellinen elämänhallinnan ja itsekurin puute.
- alkkisneiti
Elämänhallinta siinä varmasti on pielessä, mutta itsekuria juopollakin saattaa olla monessa muussa asiassa. Alkoholin kanssa ei oikein itsekuri riitä silloin, kun siitä on riippuvainen. Tarvitaan suuri muutos, jotta juoppo alkaa löytämään elämäänsä muuta sisältöä kuin alkoholi.
Asennetta on vaikea muuttaa, kun on oppinut siihen, että alkoholi on tuki ja turva, piriste ja unilääke. Ilman alkoholia tuntee itsensä hermostuneeksi, ärtyneeksi, masentuneeksi jne. vaikka todellisuudessa tietysti alkoholi juuri aiheuttaa nämä kaikki oireet. Sepä siinä onkin:alkoholi aiheuttaa ongelmia, joihin se itse on sitten myös ratkaisu.
Kyllä jokainen juoppo varmasti joskus toivoo, ettei olisi koskaan ottanut sitä ensimmäistä ryyppyä.
Minä ainakin toivon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550