Paljonko kaloreita pitää terveen ihmisen syödä päivässä?500,1000?
Kaloreita päivässä???
13
678
Vastaukset
- jeeeij :D
Netistä löytyy monia laskureita, joissa voi laskea kulutuksen. Arvioi vaan painosi ja kulutuksesi, niin saat suht. tarkan arvion :)
- ghgjnuil
Terveen ihmisen noin 1500-2000
- riippuu ihmisestä
Olen 18-vuotias nuori nainen (160cm) ja syön lähes 3000 kcal päivässä. Se riippuu ihan ruumiinrakenteesta ja päivän aktiivisuudesta. Itse kuuntelen kehoa: kyllä oma keho ilmoittaa jos tarvitsen lisää energiaa.
- anonyyymiii
olen 15 ja 170cm pitkä ja syön joku 250 kalorii päivässä.... Se on ihan riittävästi
- ei riitä
Ei varmasti ole riittävästi.Mahtaa sulla olla paska olo tuolla kalorimäärällä.Vähintään 1500 ja liikuntaa pari kertaa viikko niin olo paranee.
- kaloreitakaloreita..
Olen 16 vuotias anorektikko...olen 165cm ja painan 34kg. Syön 250-300 kaloria päivässä. Jos nälkä yllättää niin menen nukkumaan, silloin en tunne nälkää. jos voisin muuttaa elämäni takaisin normaaliksi, tekisin sen vaikka HETI!:(
- gyu7
34??? hirveetä. lapsetki painaa enemmän..miten oot saanu ittes tommoseeen kuntoon??
- tälleen nyt....-
Joo, mutt et saa unta. oikeesti sori vaan mua vituttaa tollaset saatanan kusipäät. mitä vitun pelleilyä toikin taas on-on mulla paha olo-huomioikaa mua. ihan vitun varmasti. ite olin samassa tilanteessa ja yritin syödä mitä vaan join kahvilassa kermaa itkin peilin eessä kun ei ollu poskia vaan lommot. mä en saanu ruokaa. olin vitun kateellinen kaikille jotka sai ruokaa söin kahviloitten ne sokeripalatkin. en ikinä juonu kahvia mutt alotin ett saisin energiaa-sitä maitoa kahviin. joskus kaveri osti kotimaista meetvurstia ja oululaisen jälkiuunileipää-itkin ja söin, mietin millon olin aikasemmin syöny siitä oli yli kolme viikkoo en enää muistanu. poikaystävän äiti tosin sano-sä olit niin hoikka sillon. sain ruokaa vkl niitten himassa-en viikolla mistään-yhtään ikinä. kerran näin sitt faijan jossain liikenteenssä ja se anto mulle huntin markka-aikaan menin kauppaan en ikinä ollu ollu kaupassa-ostin kesäkeittoo, mull oli rahaa. itkin ja kävelin kaupassa, mutt en saanu kokonaan sitä rahaa kulutettua. Usein oli tosiaan viikkoja kuukausia ett en saanu ruokaa-faijalla oli sen kaupungin suurin firma. mutt mutsi oli mulkku enkä jaksanu tapella. elinikäset traumat se jätti kyllä. ei mikään noista ruokajutuista vedä vertoja sellaselle asialle josta en viiti nyt puhua tässäkään. Oisin voinu olla kolme vuotta syömättä, mutt jotain ihan vitun arvokasta multa vietiin. se on vaikuttanut mun elämään koko ajan.
- signatur
"Paljonko kaloreita pitää terveen ihmisen syödä päivässä?500,1000?"
Hyvä nyrkkisääntö: Jos olet täysin liikkumaton, siis sänkypotilas, kalorintarve noin keskimäärin: 30 X senhetkinen paino. Siis esim. olet 50 kiloinen kerro 30 x 50 = 1500. Tuo on siis perustarve. Sillä et liho et laihdu. Tottakai liikkuminen, ihan normaali arkiliikunta lisää tarvetta, joten tuo on VAIN KARKEA ARVIO! Siitä saa kuitenkin jonkinlaisen realistisen kuvan mitä ihminen todella tarvitsee.
Sen tiedätkin, että jos alle peruskulutuksen syöt, kroppa armotta vähentää kulutusta joten laihtuminen loppuu tai hidastuu merkittävästi! Oma kokemus tästä... =C - signatur
Paljonko kaloreita tarvitset?
Karkea nyrkkisääntö: 30 x tämänhetkinen paino. Siis jos painat 50 kg kerro 30x50=1500. Tuo 1500 kcal on se jolla et liho et laihdu jos olet täysin passiivinen sänkypotilas! Jos liikut vähänkin, norm. arkiliikunta kuten kauppareissut, kävelet bussipysäkille yms. kulutat heti enemmän! Mutta tämä on siis vain karkea sääntö, siitä näkee kuitenkin realistisesti miten paljon oikeasti ihminen tarvitsee!
Jos syöt alle peruskulutuksen, kroppa armotta laskee kulutusta vastaavasti, joten loputtomiin et laihdu. Näistä ei kannata saarnata, menee ohi korvien mutta tuli sanottua... - 8877
syön n.1500 paino pysyy ennallaa.jos syön alle 1000 nii laihun
- thisismyway
Se riippuu aika paljon siitä paljon liikut. itsellä ainakin lähtis 1500 kcal laskemaan painoa. Nousee vasta kun menis jatkuvasti yli 2000 kcal.
- midnat
Tässä sinulle laskutehtävä!
BAA= Basal energy expenditure
Mies:
66,5 (13,8xW)?(5,0xH)-(6,8xA)
Nainen:
655,1 (9,6xW) (1,8xH)-(4,7xA)
W= paino kiloina
H=pituus cm
A=ikä
esim. nainen 30 v. 170cm 70kg BEE=
655,1 (9,6x70) (1,8x170)-4,7x30)= 655,1 672 306-141=1492 kcal.
Tämän verran hän siis tarvitsee täysin levossa, esim. vuodepotilaana.
Sitten PAL joka on Physical Activity level
Liikkumaton (vuodepotilas tai vastaava) 1,1-1,2
Istumatyö ilman mitään aktiviteettia 1,3-1,5
Istumatyö ja hieman aktiviteettia 1,6-1,7
Rauhallinen työ seisten/liikkuen 1,8-1,9
Raskas ruumiillinen työ 2,0-2,4
Tavoite olis 1,8-1,9 jonka saa 1/2 tunnin reippaalla kävelyllä päivittäin.
Tuon esimerkkihenkilön BEE PAL tuolla aktiviteetilla 1,3 olis 1940 kcal/päivä, nousee tietysti sitten aktiviteetin mukaan.
Aika homma laskea mutta sillä saa jonkinlaisen nyrkkisäännön, ei tietenkään voi lukea kuin piru raamattua mutta siis kuten sanoin!
Istumatyö ja vähän aktiviteettia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733