Olen 36 vuotias normaalipainoinen nainen ja viime perjantaista lähtien mulla on vatsa krampannut aika usein. Istumaan meneminen sattuu vatsassa, samoin kun seisomaan nouseminen sattuu vatsassa. Reipas kävely tekee kipeää ja kaikkein pahinta on ulostaminen. Tuntuu, että järki lähtee sen kivun takia. En pysty myöskään pitämään vatsaa ns.tiukkana, vaan tuntuu että se olisi kuin ilmapallo. Kipu sijaitsee keskellä vatsaa, navasta vähän alaspäin. En ole uskaltanut oikein ponnistaakaan vessassa ollessani ja jos sieltä jotain on ulos tulossa niin yritän tehdä sen mahdollisimman vähin ponnistuksin. Silti on se kova vihlova kipu. Ulostamisen jälkeenkin silti sattuu kyseisessä paikassa. Onko kellään samantapaisia kokemuksia? En usko, että liittyisi mitenkään kuukautisiin, koska viimeiset menkat loppui yli viikko sitten. Pelkuri kun olen, niin en uskalla mennä lääkäriin :(
Vihlova kipu vatsassa
7
2149
Vastaukset
- Omenahillopiiras
Kyseessä voisi olla jonkinlainen ns. "suolisto sairaus"?
Tai vaihtoehtoisesti kysta, joka itselläni oli. Oireet oli vihlova kipu ala-vatsassa, vatsan epänormaali pullotus ja lyhyet vessavälit. Mutta lääkäri en ole, joten en valitettavasti uskalla mitään vakuutella.
Kannattaa ihan vaan käydä asiantuntijalla, se on paras neuvo. :) - hioohii
Onko sinua leikattu kyseiseltä alueelta joskus/mahasta muuten?
Voi olla kysta, kiinnikkeitä tai sitten tyrä!
Vaihtoehtoja monia!
Mutta suosittelen kanssa menemään vaan reippaasti lääkärin tutkittavaksi! - Alkup.
Kävin verikokeissa ja lekurissa. Lekuri tutki ja antoi lähetteen ensiapuun, jossa odottelin vielä pari tuntia. Siellä uudet verikokeet. Kun vihdoin pääsin lääkärin vastaanotolle, niin se kuunteli vatsan toimintaa, työnsi sormen anukseen ja totesi kaiken olevan kunnossa. Kaikki ohi 5 minuutissa, että näin. Kivut silti jatkuvat....
- Järkilähtee
Mä oon vaan 12 vuotias tyttö ja mulla on ihan samanlaisia kipuja, en pysty istumaan kunnolla enkä käymään vessassa tai seisomaan kunnolla, kun vihloo. Jätki tässä menee, onko ehdotuksia????
- ?
Mulla on kans tossa vähän navan yläpuolella viiltävä kipu alue. Ei mitenkää erityisen paljoo satu mutta kun istuu niin viiltää. Onks yhtää tietoo mitä tää on?
- higgaturri
Närästystä. Itsellä ollu myös
- Sattuu
Minullakin on vihlovan pistävää kipua jonkun verran navan yläpuolella. Jos yritän istua tai seisoa ryhdikkäästi, niin silloin yleensä vihlaisee. Toinen kipupiste alavatsan vasemmassa reunassa. Olen 18-vuotias. Mikä avuksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849