Seuraava kohde Samos-Pythagorion

Matkaintoilija

Haluaisin kuulla muiden matkaajien kokemuksia Samoksen Pytthagorionin kaupungista.Millainen yleisilme,onko vilskettä,riittävästi ravintoloita ja kauppoja,kulkevatko hyvin bussit muualle saarelle,onko muutaman tunnin laivaristeilyjä,miten lentokentän melu haittaa kaupungissa ja kentän viereisissä hotelleissa,millaiet rannat kaupungin tuntumassa jne ? Kertokaa kaikkea,mitä on jäänyt mieleen!
Onko kenelläkään kokemusta Finnmatkojen Penelope-huoneistohotellista,,millaista siellä oli,millaiset huoneet ja minkälaista reittiä mentiin kaupungille ,huoneistojen varustus,henkilökunta jne?

6

5502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samos_samos

      Pythagorio on pieni lomakylä, joka nousee hieman mereltä rinteeseen. Hevosenkengän muotoisessa rannassa on ravintoloita. Kaupat ovat pääosin yhden pääkadun varrella, joka lähtee hevosenkengän keskeltä. Ei kovin suuri lomakylä, mutta kaikki tarvittava löytyy. Ensimmäinen uimaranta on hevosenkengän toisen pään kohdalla pienen töyrään takana. Pythagorion ulkopuolella on toinen isompi uimaranta, jossa aktivitetteja esim vesiurheilua ja rantalentopalloa. Kauppoja on runsaasti pääostoskadun varrella, vaatteita, koruja, laukkuja, matkamuistokauppoja. Ruokapaikkoja riittävästi viikon lomaan. Saaren pääkaupunkiin Samokseen (Vathi) lyhyt matka, noin 10 min bussilla.

      • Matkaintoilija

        Kiitos vastauksestasi!
        Osaatko sinä ja muutkin vielä kertoa.,minkätyyppisiä laivaristeilyjä kaupungista lähtee( muutaman tunnin pituisia)? Ja miten tuo lentokentän läheisyys vaikutti?
        Jäimme miettimään,että onkohan tuo liian pieni paikka sittenkin(esim,.Hanian ja Retymonin vilskeeseen verrattuna)?Olisikohan tuo Vathi hieman isompi paikka juuri kahden viikon lomalle,jota ehkä harkitsisimme. Meidän liikkumisemme muualle on bussireittien ja valmisretkien varassa.Onko hyvin tarjolla kadunvarsimatkatoimistojen retkitarjontaa?Näittekö live musiikin paikkoja esim tavernojen yhteydessä?


      • MakuAsioita
        Matkaintoilija kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        Osaatko sinä ja muutkin vielä kertoa.,minkätyyppisiä laivaristeilyjä kaupungista lähtee( muutaman tunnin pituisia)? Ja miten tuo lentokentän läheisyys vaikutti?
        Jäimme miettimään,että onkohan tuo liian pieni paikka sittenkin(esim,.Hanian ja Retymonin vilskeeseen verrattuna)?Olisikohan tuo Vathi hieman isompi paikka juuri kahden viikon lomalle,jota ehkä harkitsisimme. Meidän liikkumisemme muualle on bussireittien ja valmisretkien varassa.Onko hyvin tarjolla kadunvarsimatkatoimistojen retkitarjontaa?Näittekö live musiikin paikkoja esim tavernojen yhteydessä?

        Lentokenttä on lähellä, mutta ei se häiritse mielestäni. Me teimme vain päiväretken Pythagorioon ja asuimme Vathissa eli Samoksen kaupungissa. Samoksen kaupunki on isompi, mutta siellä viettää ehkä enemmänkin kaupunkilomaa. Ajoimme myös Kokkariin. SE oli kaunis! Hieman jopa harmitti kun olimme valinneet Samoksen kapungin, koska Kokkarikin oli harkinnassa. Kaksi viikkoa menee ihan missä vaan noissa kohteissa, koska bussilla pääsee liikkumaan tai auton voi vuokrata. Riippuu ihan täysin siitä minkä tyyppistä lomaa haluaa viettää. Kaikissa on ruokapaikkoja ja ostosmahdollisuuksia todella riittävästi. Vaikka valitsisit minkä noista kohteista, niin jokaisessa on omat hyvät puolensa.


      • Matkaintoilija
        MakuAsioita kirjoitti:

        Lentokenttä on lähellä, mutta ei se häiritse mielestäni. Me teimme vain päiväretken Pythagorioon ja asuimme Vathissa eli Samoksen kaupungissa. Samoksen kaupunki on isompi, mutta siellä viettää ehkä enemmänkin kaupunkilomaa. Ajoimme myös Kokkariin. SE oli kaunis! Hieman jopa harmitti kun olimme valinneet Samoksen kapungin, koska Kokkarikin oli harkinnassa. Kaksi viikkoa menee ihan missä vaan noissa kohteissa, koska bussilla pääsee liikkumaan tai auton voi vuokrata. Riippuu ihan täysin siitä minkä tyyppistä lomaa haluaa viettää. Kaikissa on ruokapaikkoja ja ostosmahdollisuuksia todella riittävästi. Vaikka valitsisit minkä noista kohteista, niin jokaisessa on omat hyvät puolensa.

        Kyllä tässä matkakuume kasvaa..! Tässä hahmotellaan kesän 2012 matka-aikeita jo alustavasti,matkavire jäi päälle,heinäkuun puolessa välissä Kreetan Hanian (NeaHoran) 2 viikon loman jälkeen.
        Samos vaikuttaa viehättävältä,kiitos vaan kommenteista.Varmaankin valitsemme sen kohteeksemme ensi kesänä,lähdemme kolmen naisen porukalla.Olemme surffailleet netissä siellä täällä ja katselleet esittelyjä,kuvia ja filmejä ym.Hyvää pohjustusta ja sitten syksyllä varaamaan vaikka!


    • Minuakin kiinnostaa tiedot ko paikasta. Lähtö on 28.8. eli lähellä on. Meitä lähtee 2 aikuista ja 2 lasta, hotelli Hydrele Beach. Onko lähistöllä hyviä tutustumiskohteita lapsiperheille? Kannattaako mennä Finnmatkojen saarikierrokselle? Ajattelimme käydä ehkä myös Kusadasissa.

    • google 124

      Samoksella tullee lähes aina ja aika usein on niin etetictä retkilaivat saa lähtölupaa. Asuimme Votsalakiassa, vuokrasimme auton ja kiersimme saarta muutaman päivän.
      Pythagorion on mielestäni aika meluisa paikka, se keskusta ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      115
      1121
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      115
      991
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      822
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      209
      582
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe