Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden käsittelijästä.
Hän ei siis yritä muokata tunteitaan, vaan käsittelee ne niin, ettei ne aiheuta hänelle voimakkaita reaktioita. Hän osaa "ostaa aikaa" käsitellä tunteet niin, ettei reagoi niihin hallitsemattomasti ja kuitenkaan ei lakaise niitä pois olemasta.
Tärkeintä on, että tässä "prosessissa" hän uskoo itseensä, että toimii ja tekee oikein. Osaa yhdistää toimintansa edellistenkin haasteellisien tunnemyrskyjrn 'selättäjäksi'.
"Tavallinen" ihminen on päällepäin 'tylsäkin'. Ei ole flekmaattinen, eikä ylitsepursuavan energinen....tai ei ainakaan vaikuta kummallekaan.
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
157
439
Vastaukset 157
- Anonyymi00001UUSI
Uskon, että yli puolet ihmisistä on noita "tavallisia" ihmisiä.
Mutta väitän myös... että niistä ei monikaan oikeasti kirjoittele esimerkiksi täällä. Miksikö?
Eivät he täältä saa mitään sisltöä tai kiinnostuksen kohteita. Heitä kiinnostaa enemmän tyyliin asiat: Miten säilöä marjoja fiksusti pakastimessa. Miten säätää sähköpyörän vaihteet kotikonstein?
Mistä saa edullisimmin jenkkidängyn kotiintuotuna ja entisen poisvietynä.
Ei tartte pohtia tunteita ristiinrastiin...Mä taas luulisin, että tavalliset kirjottaa juurikin täällä. Meillä on tällä hetkellä lamasta huolimatta, niin järjettömän suuri ylikulutus. Ettei siinä kestä ympäristö, eikä ihmisten sosioekonomiset suhteet. Meidän pitää vähentää kulutusta ja siirtyä 35 tunnin työviikkoon sekä jakaa työt uudelleen. Mä en pidä esim kaupan alan ihmisiä tavallisina, koska he ovat suuntautuneita vain yhdelle osa alueelle elämässä eikä heillä esim ole tunteita.
- Anonyymi00004UUSI
JeroP kirjoitti:
Mä taas luulisin, että tavalliset kirjottaa juurikin täällä. Meillä on tällä hetkellä lamasta huolimatta, niin järjettömän suuri ylikulutus. Ettei siinä kestä ympäristö, eikä ihmisten sosioekonomiset suhteet. Meidän pitää vähentää kulutusta ja siirtyä 35 tunnin työviikkoon sekä jakaa työt uudelleen. Mä en pidä esim kaupan alan ihmisiä tavallisina, koska he ovat suuntautuneita vain yhdelle osa alueelle elämässä eikä heillä esim ole tunteita.
Tavallisia tavallaan kaikki on...
Mutta puhuin tässä tunteidrn käsittelystä. En tavallisesta elämätavasta tai kulutuksesta.... - Anonyymi00007UUSI
JeroP kirjoitti:
Mä taas luulisin, että tavalliset kirjottaa juurikin täällä. Meillä on tällä hetkellä lamasta huolimatta, niin järjettömän suuri ylikulutus. Ettei siinä kestä ympäristö, eikä ihmisten sosioekonomiset suhteet. Meidän pitää vähentää kulutusta ja siirtyä 35 tunnin työviikkoon sekä jakaa työt uudelleen. Mä en pidä esim kaupan alan ihmisiä tavallisina, koska he ovat suuntautuneita vain yhdelle osa alueelle elämässä eikä heillä esim ole tunteita.
"Mä en pidä esim kaupan alan ihmisiä tavallisina, koska he ovat suuntautuneita vain yhdelle osa alueelle elämässä eikä heillä esim ole tunteita."
Hetkinen, et kai oikeasti ole tuota mieltä? Kaupan alalla kaikilla sektoreilla työskentelee vaikka kuinka paljon ihmisiä (välittömästi ja välillisesti) - ja voin vakuuttaa että myös heillä on tunteita. Ihan kaikilla ihmisillä on.
- Sheena Anonyymi00004 kirjoitti:
Tavallisia tavallaan kaikki on...
Mutta puhuin tässä tunteidrn käsittelystä. En tavallisesta elämätavasta tai kulutuksesta....Mutta jos on tunteellinen ihmine, ei voi kuluttaa tällä tavoin. Omalla toiminnallaan aiheittaa ongelmia kolmansien maiden asukkaille.
Anonyymi00007 kirjoitti:
"Mä en pidä esim kaupan alan ihmisiä tavallisina, koska he ovat suuntautuneita vain yhdelle osa alueelle elämässä eikä heillä esim ole tunteita."
Hetkinen, et kai oikeasti ole tuota mieltä? Kaupan alalla kaikilla sektoreilla työskentelee vaikka kuinka paljon ihmisiä (välittömästi ja välillisesti) - ja voin vakuuttaa että myös heillä on tunteita. Ihan kaikilla ihmisillä on.
- SheenaMutta eikö voisi jakaa sitä menestymistään muille. Toimia vastavuoroisesti. Tilata enempi kotimaisilta toimijoilta? Myydä enempi ulkomaille?
Meillä päin prisma on paisunu kolminkertaiseksi, mitä se alkujaan oli. Olikohan se tarpeen?- Anonyymi00050UUSI
JeroP kirjoitti:
Mutta eikö voisi jakaa sitä menestymistään muille. Toimia vastavuoroisesti. Tilata enempi kotimaisilta toimijoilta? Myydä enempi ulkomaille?
Meillä päin prisma on paisunu kolminkertaiseksi, mitä se alkujaan oli. Olikohan se tarpeen?Perusta neuvosliitto ja määrittele kuka voi tehdä ja mitä, että minisi sinun tahdon mukaan kaikki.
Anonyymi00050 kirjoitti:
Perusta neuvosliitto ja määrittele kuka voi tehdä ja mitä, että minisi sinun tahdon mukaan kaikki.
Ei tarvi olla neuvostoliitto, vaan reilu kilpailu. Ilman yhden osapuolen paisumista. Ja maksetaan sairausvakuutukset ja eläkkeet, niin ku ne pitää maksaa. S ryhmä eräässä haastattelussa myönsi ettei se voi lähtömaiden työlainsäädännölle mitään. Mutta tilaajahan juurikin voi. Muuten se on perusteetonta tuloa kauppaliikkeelle ja vääristää kilpailua. Nää asiat on yhdessä sovittu ja nyt noi suuret liikkeet lipee niistä.
- Anonyymi00002UUSI
Ei ole olemassa mitään " tavallista" ihmistä. Ihminen on tasapainossa silloin kun tunnistaa omat tunteensa osaa käsitellä niitä ja hyväksyy ne. Tietää rajansa sekä heikoutensa ja vahvuutensa. Ei ole oikeaa tai väärää keinoa tuntea.
- Anonyymi00003UUSI
Onkos tässä aloituksessa määritelty "mitä on oikein tunteminen"?
- Anonyymi00005UUSI
En tahdo tylsää ja tavallista.
Mukavaahan se on olla tylsä ja tavallinen. Ei isompia mullistuksia. Olen vaan huomannut, että monille nuo on kirosanoja.
- Anonyymi00009UUSI
Heh.. et kyllä ole yhtään "tylsä ja tavallinen". 😁
Ehkä omasta mielestäsi... mutta räiskyt paljon sinnetänne oikeasti. 😄 Anonyymi00009 kirjoitti:
Heh.. et kyllä ole yhtään "tylsä ja tavallinen". 😁
Ehkä omasta mielestäsi... mutta räiskyt paljon sinnetänne oikeasti. 😄Kyllä mä olen hyvin tasainen viilipytty oikeassa elämässä. Täällä lähinnä vedän rajoja niille, jotka koen etteivät itse ymmärrä niitä. Ne voi näkyä räiskymisenä jos ei ole vaikka tottunut, että joku kiroilee tai sanoo pahasti, kun hyvästi ei mene jakeluun.
Sun pitää olla melko karmea ihminen IRL, jotta saat mut räiskymään pätkääkään. 😅
Olet ehkä ymmärtänyt vähän väärin luonteeni.- Anonyymi00029UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kyllä mä olen hyvin tasainen viilipytty oikeassa elämässä. Täällä lähinnä vedän rajoja niille, jotka koen etteivät itse ymmärrä niitä. Ne voi näkyä räiskymisenä jos ei ole vaikka tottunut, että joku kiroilee tai sanoo pahasti, kun hyvästi ei mene jakeluun.
Sun pitää olla melko karmea ihminen IRL, jotta saat mut räiskymään pätkääkään. 😅
Olet ehkä ymmärtänyt vähän väärin luonteeni.No en ole ymmärtänyt väärin... oot käynyt seksuaali-identiteettiäsi läpi ja yhtä sun toista...
Sulla löytyy juttua jutun perään...nykyään varsinkin. 😄 Anonyymi00029 kirjoitti:
No en ole ymmärtänyt väärin... oot käynyt seksuaali-identiteettiäsi läpi ja yhtä sun toista...
Sulla löytyy juttua jutun perään...nykyään varsinkin. 😄Sitä räiskyvyyttä meinasin. Tai sitten tulkitsen sen vaan erilailla. 😆
Monisyinen mä tunnistan olevani, vaikkei sitä mun tasapaksun kuoren läpi välttämättä huomaa.- Anonyymi00038UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sitä räiskyvyyttä meinasin. Tai sitten tulkitsen sen vaan erilailla. 😆
Monisyinen mä tunnistan olevani, vaikkei sitä mun tasapaksun kuoren läpi välttämättä huomaa.Niin... mut et oo mikään tavallinen....😁
En oo mäkään. 😁 Anonyymi00038 kirjoitti:
Niin... mut et oo mikään tavallinen....😁
En oo mäkään. 😁Enkö? Haluaisin olla. Kyllä mä päällisinpuolin olen tuiki tavallinen. Hukkuu massaan. 😆
- Anonyymi00042UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Enkö? Haluaisin olla. Kyllä mä päällisinpuolin olen tuiki tavallinen. Hukkuu massaan. 😆
Sä haluisisit olla, juu...mäkin...
Mut ei olla... ei todellakaan... ei kyetä olla hiljaa esimerkiks. 😁 Anonyymi00042 kirjoitti:
Mut ei olla... ei todellakaan... ei kyetä olla hiljaa esimerkiks. 😁Kotona mä oonkin hiljaa suurimman osan päivää, jollei eläimille pulinaa lasketa. Lapsiakaan ei introvertteinä huvita jutella oikeen koskaan ja mielummin keskenään muutenkin sisarukset viettää aikaansa. Äiti on nyt sucks, mee pois siitä hölisemästä vaikka vaan kysyy ohimennen, miten päivä meni.
No mieshän ei puhu, niin eikä kuuntele.Tökstöksnöö kirjoitti:
Kotona mä oonkin hiljaa suurimman osan päivää, jollei eläimille pulinaa lasketa. Lapsiakaan ei introvertteinä huvita jutella oikeen koskaan ja mielummin keskenään muutenkin sisarukset viettää aikaansa. Äiti on nyt sucks, mee pois siitä hölisemästä vaikka vaan kysyy ohimennen, miten päivä meni.
No mieshän ei puhu, niin eikä kuuntele.Täälläkään en puhu, kirjoitan. En jaksaisi ikinä puhua yhtä paljon mitä kirjoitan. Kuolisin uupumukseen. 😅
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Mut ei olla... ei todellakaan... ei kyetä olla hiljaa esimerkiks. 😁Hyvä esimerkki tähän... buddylove... hän haluiskin johonkin hässäkkään messiin...joku hyökkis edes vähän... mutta ei...
Päinvastoin kuin me...
Koska puhutaan ja käsitellään asioita ihan toisin...
😄 Tökstöksnöö kirjoitti:
Täälläkään en puhu, kirjoitan. En jaksaisi ikinä puhua yhtä paljon mitä kirjoitan. Kuolisin uupumukseen. 😅
Mulle tää äänetön kommunikointi antaa enemmän, kun ottaa ja äänessä oleminen ottaa äkkiä mehut. Eli puhuminen. Kaikusta helpointa olus kun otsassa olis näyttö mistä muut vois lukea mun ajatukset ja voin pimentää näytön kun en halua, että kukaan edes kiinnostuu musta tai ajatuksistani. Silloin kun haluan olla rauhassa, haluan olla täysin rauhassa.
Ei yhtään höpöttäjää lähellekkään.Anonyymi00043 kirjoitti:
Hyvä esimerkki tähän... buddylove... hän haluiskin johonkin hässäkkään messiin...joku hyökkis edes vähän... mutta ei...
Päinvastoin kuin me...
Koska puhutaan ja käsitellään asioita ihan toisin...
😄Buddy on neutraali, silloin ei kukaan tartu kiinni. Kuten joku Norppakin.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Buddy on neutraali, silloin ei kukaan tartu kiinni. Kuten joku Norppakin.
Ja mua kiinnostaa ihmisten ajatukset, omani mä jo tiedän ei niissä ole mitään miettimistä. Tulee ulos kuin ripulipaskakin, miettimättä, ponnistamatta.
Mutta muitten ajatuksia on kiva miettiä miksi ja miten ne päätyi tohon.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja mua kiinnostaa ihmisten ajatukset, omani mä jo tiedän ei niissä ole mitään miettimistä. Tulee ulos kuin ripulipaskakin, miettimättä, ponnistamatta.
Mutta muitten ajatuksia on kiva miettiä miksi ja miten ne päätyi tohon.Tiivistäisin näin. Tunnen itseni jo niin läpikotaisin, että tylsistyisin jollen voisi opetella tuntemaan muitakin.
Siksi mä olen täällä. Täällä missä ihmisten päitten sisään pääsee lukemalla.- Anonyymi00051UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tiivistäisin näin. Tunnen itseni jo niin läpikotaisin, että tylsistyisin jollen voisi opetella tuntemaan muitakin.
Siksi mä olen täällä. Täällä missä ihmisten päitten sisään pääsee lukemalla.Enempi sä tässä itsestäsi kerroit kuin muista. 🙃
Anonyymi00051 kirjoitti:
Enempi sä tässä itsestäsi kerroit kuin muista. 🙃
Itsensä kun tuntee, se on helppoa. Muista voi vain arvailla, jollei ikinä kuuntele, lue ja lähesty toisen psyykeä. . 🙂
Tökstöksnöö kirjoitti:
Itsensä kun tuntee, se on helppoa. Muista voi vain arvailla, jollei ikinä kuuntele, lue ja lähesty toisen psyykeä. . 🙂
Mä lähtökohtaisesti haluan uskoa ihmistä, mitä hän itse sanoo ja kertoo. En väännellä muuksi.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä lähtökohtaisesti haluan uskoa ihmistä, mitä hän itse sanoo ja kertoo. En väännellä muuksi.
Täälläkin ärsyunnyn vitusti, kun joku koittaa työntää omat aivopierunsa mun motiiveiksi tai syiksi johonkin. Vaikka olisin just kertonut syyni.
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Enempi sä tässä itsestäsi kerroit kuin muista. 🙃
Ja nykyään kerrot helkatisti kaikkea.... ei tartte edes kenenkään kysyä..
Kerrot mitä sairauksia on ja mitä ne vaikuttaa...
Kerrot rotista ja niiden olosuhteista, erikoistarpeista jajaja... ei ees kerkee väliin vastaamaan...kun tulee 5-7 viestiä...
Kyllä sulla on jokin tarve ja tarpeen takana on tunnetta... Tökstöksnöö kirjoitti:
Täälläkin ärsyunnyn vitusti, kun joku koittaa työntää omat aivopierunsa mun motiiveiksi tai syiksi johonkin. Vaikka olisin just kertonut syyni.
Vähän kun sanoisin, että lähen ulos siivoo pihaa, niin toinen tulis sanoo. Et sä sinne siksi löhe, vaan meet kyttää naapuria. Ai että ottaa aivoon, mitä mä just vittu sanoin meneväni tekee.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Vähän kun sanoisin, että lähen ulos siivoo pihaa, niin toinen tulis sanoo. Et sä sinne siksi löhe, vaan meet kyttää naapuria. Ai että ottaa aivoon, mitä mä just vittu sanoin meneväni tekee.
Kun en ole tyyppiä joka sanoo peitelläkseen mitään, vaan sanoo ollakseen rehellinen. Pitää asiat helppoina kun tekee mitä sanoo ja sanoo mitä tekee. 👍
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ja nykyään kerrot helkatisti kaikkea.... ei tartte edes kenenkään kysyä..
Kerrot mitä sairauksia on ja mitä ne vaikuttaa...
Kerrot rotista ja niiden olosuhteista, erikoistarpeista jajaja... ei ees kerkee väliin vastaamaan...kun tulee 5-7 viestiä...
Kyllä sulla on jokin tarve ja tarpeen takana on tunnetta...Tarve on olla aito minä, ei mitään mystistä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tarve on olla aito minä, ei mitään mystistä.
En ole aina osannu ja saanut olla auto itseni. Nyt nautin olla 100% mitä olen kaikkialla. Miellyttää tai ei ketään. Se on mun motiivi.
Tökstöksnöö kirjoitti:
En ole aina osannu ja saanut olla auto itseni. Nyt nautin olla 100% mitä olen kaikkialla. Miellyttää tai ei ketään. Se on mun motiivi.
Aito autenttinen..
- Anonyymi00058UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kotona mä oonkin hiljaa suurimman osan päivää, jollei eläimille pulinaa lasketa. Lapsiakaan ei introvertteinä huvita jutella oikeen koskaan ja mielummin keskenään muutenkin sisarukset viettää aikaansa. Äiti on nyt sucks, mee pois siitä hölisemästä vaikka vaan kysyy ohimennen, miten päivä meni.
No mieshän ei puhu, niin eikä kuuntele.Aika tyypillinen parisuhde. Ei munkaan mies puhu tai kuuntele.
Anonyymi00058 kirjoitti:
Aika tyypillinen parisuhde. Ei munkaan mies puhu tai kuuntele.
Juu, kai kaikki oleelliset asiat on puhuttu. Loppu on vaan tylsää kertaamista. Iso osa miehistä ei ole suhdemateriaalia, vaan pikemminkin sinkkukamaan parempi.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Juu, kai kaikki oleelliset asiat on puhuttu. Loppu on vaan tylsää kertaamista. Iso osa miehistä ei ole suhdemateriaalia, vaan pikemminkin sinkkukamaan parempi.
Itellä jotenkin olis kiva kuulla edes miten päivä on mennyt, mikä on olo ja fiilis. Onko kaikki okei jne. Mutta ei, ei mitään. Önähdys ja tympeetä ilme. Luurit päähän ja puhelin tai pleikka naamaan kii.
Meet juttelee, tulee ekan lauseen jäljeen emmä jaksa tollasta ja sulkeutuu maailmaansa. Vaikka juttelee vaan että aattelin kävästä huomenna paikassa x, tarvitko jotain. Tai mitä tahansa.- Anonyymi00060UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Onko suhdemateriaalia oleva mies siis mielestäsi sellainen, joka jaksaa jutella naisen kanssa koko ajan tunne-elämästä, suhteen tilasta, lasten koulumenestyksestä....ja vielä keksiä niihin aina uusia näkökulmia sekä jopa kokonaan uusia aiheita keskusteltavaksi?
-keinovaginamies- Tökstöksnöö kirjoitti:
Itellä jotenkin olis kiva kuulla edes miten päivä on mennyt, mikä on olo ja fiilis. Onko kaikki okei jne. Mutta ei, ei mitään. Önähdys ja tympeetä ilme. Luurit päähän ja puhelin tai pleikka naamaan kii.
Meet juttelee, tulee ekan lauseen jäljeen emmä jaksa tollasta ja sulkeutuu maailmaansa. Vaikka juttelee vaan että aattelin kävästä huomenna paikassa x, tarvitko jotain. Tai mitä tahansa.Eihän se sitten ihme ookkaan, ettei yhteys pysy yllä ja muututaan muukalaisiksi, kun kaikki puheenaiheet on emmä jaksa ja pakoon luurien alle. Ainoo mitä jaksaa on kritisoiminen... 😂
No kaverina mennää, ei muuhun vaan ole enää mitään intoa.Anonyymi00060 kirjoitti:
Onko suhdemateriaalia oleva mies siis mielestäsi sellainen, joka jaksaa jutella naisen kanssa koko ajan tunne-elämästä, suhteen tilasta, lasten koulumenestyksestä....ja vielä keksiä niihin aina uusia näkökulmia sekä jopa kokonaan uusia aiheita keskusteltavaksi?
-keinovaginamies-Missä niin luki?
Anonyymi00060 kirjoitti:
-keinovaginamies-Mitä sä miesten kanssa jaksat puhua, muttet naisten. Siinä sulle vastaus.
Anonyymi00060 kirjoitti:
-keinovaginamies-Säkin jaksat täällä jutella mutten muijasi kanssa? Miksi et?
- Anonyymi00070UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Säkin jaksat täällä jutella mutten muijasi kanssa? Miksi et?
Lisäksi allekirjoittaa nikillä keinovaginamies, elu ulkoistaa muutakin..selkeästi.
- Anonyymi00071UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Missä niin luki?
Ei lukenut. Siksi kysyin. Lähinnä siis, että millainen sen pitäisi olla?
-keinovaginamies- - Anonyymi00072UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mitä sä miesten kanssa jaksat puhua, muttet naisten. Siinä sulle vastaus.
Mistä tämä oletus?
-keinovaginamies- - Anonyymi00073UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Säkin jaksat täällä jutella mutten muijasi kanssa? Miksi et?
Entäs tämä oletus sitten?
Tämähän on hauskaa :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00079UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Eihän se sitten ihme ookkaan, ettei yhteys pysy yllä ja muututaan muukalaisiksi, kun kaikki puheenaiheet on emmä jaksa ja pakoon luurien alle. Ainoo mitä jaksaa on kritisoiminen... 😂
No kaverina mennää, ei muuhun vaan ole enää mitään intoa.Mitähän ois? 2016 kun ekoja kertoja kirjoiteltiin... mä olin eronnut exästä 2014 keväällä ja olin kuin sun mies...zombie...ei ollut vaan mitään... en voinut sanoa mitään hyvää, exän puhe meni vasemmasta sisään oikeesta ulos, oli hyvää tai pahaa...
Kerroin sen sulle ja kaikkee siihen liittyen...ja siinä suhteessa sä yhä oot. Välillä se on hyvä suhde, välillä huono...kauhee, ihan jees.
Ota lopulta selvää? Mitä se on tänään? Anonyymi00079 kirjoitti:
Mitähän ois? 2016 kun ekoja kertoja kirjoiteltiin... mä olin eronnut exästä 2014 keväällä ja olin kuin sun mies...zombie...ei ollut vaan mitään... en voinut sanoa mitään hyvää, exän puhe meni vasemmasta sisään oikeesta ulos, oli hyvää tai pahaa...
Kerroin sen sulle ja kaikkee siihen liittyen...ja siinä suhteessa sä yhä oot. Välillä se on hyvä suhde, välillä huono...kauhee, ihan jees.
Ota lopulta selvää? Mitä se on tänään?Se on rasittava yksipuolisuutensa takia, mutta joustavana koitan ymmärtää, että hän ei pysty enempään. Oli syy mikä tahansa.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se on rasittava yksipuolisuutensa takia, mutta joustavana koitan ymmärtää, että hän ei pysty enempään. Oli syy mikä tahansa.
Luuktavasti minäkään en enää ole hänelle sitä mitä olin joskus. Jotain mikä sai tuntemaan eikä pakenemaan. Minä olen muuttunut, hän on muuttunut. Elämä on.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Luuktavasti minäkään en enää ole hänelle sitä mitä olin joskus. Jotain mikä sai tuntemaan eikä pakenemaan. Minä olen muuttunut, hän on muuttunut. Elämä on.
En koe että se on vakavaa tai vaarallista, lähinnä epämukavaa. Kun voisi olla paremminkin. Kun luovutetaan alkaa yleensä loppulasku. Mikä voi kestää pitkään, muttei loputtomasti.
- Anonyymi00086UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Jaa jaa,
Tämä olikin vaan jotain henkilökohtaista narinaa ja purkautumista.
Siihenkin palsta toimii oikein hyvin. Olen itsekin käyttänyt.
Olen pahoillani, että sotkeennuin tähän.
-keinovaginamies- Anonyymi00086 kirjoitti:
Jaa jaa,
Tämä olikin vaan jotain henkilökohtaista narinaa ja purkautumista.
Siihenkin palsta toimii oikein hyvin. Olen itsekin käyttänyt.
Olen pahoillani, että sotkeennuin tähän.
-keinovaginamies-Heh, eipä mitään.
Tökstöksnöö kirjoitti:
En koe että se on vakavaa tai vaarallista, lähinnä epämukavaa. Kun voisi olla paremminkin. Kun luovutetaan alkaa yleensä loppulasku. Mikä voi kestää pitkään, muttei loputtomasti.
Mulla ei ole kiire mihinkään, joten se joka on luovuttanut se puhukoon jos on haluamassa irti. Minä en ole se.
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ei lukenut. Siksi kysyin. Lähinnä siis, että millainen sen pitäisi olla?
-keinovaginamies-Mitä avoimempi, sitä parempi. Tietysti. 😀👍
Mielummin sanoo suoraan mistä kiveksiä kiristää, kun murjottaa.Anonyymi00072 kirjoitti:
Mistä tämä oletus?
-keinovaginamies-Ei oletu, vaan esimerkki. Jos mies jaksaa hölistä muitten miesten kanssa, miksi ei hölise muijansakin kanssa. Koska, mies?
- Anonyymi00092UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Niin... en tiedä mitä tää teille on tuonut ja mitä perheelle on kaikki? Mutta palstalle se ainakin on tuonut pari kilometriä tekstiä...
Mä voisin väittää myös, että fyysistä ja henkistä kipuilua... mutta todisteet jää olettamuksiin. 🤔 Mun omakohtaisiin havainnointiin mitkä sä voit mitätöidä seuraavassa kommentissasi. Kuten kaikki täällä pystyy tekemään niin. 🙂
Mä voin hyvin. 😄 Oon voimaantunut enoni kuolemasta! 💪😬 Mua ei pysäytä mikään...💥 Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei oletu, vaan esimerkki. Jos mies jaksaa hölistä muitten miesten kanssa, miksi ei hölise muijansakin kanssa. Koska, mies?
Itse en ole ikinä ymmärtänyt, että naiselle ei voisi puhua aivan kaikkea mitä miehillekin. Mulle voi. Ja toivonkin, että puolisi ei erittele sukupuolen mukaan mitä ymmärrän ja mitä kestän kuulla. Sillä se olisi mun aliarvioimista, pahasti.
Anonyymi00092 kirjoitti:
Niin... en tiedä mitä tää teille on tuonut ja mitä perheelle on kaikki? Mutta palstalle se ainakin on tuonut pari kilometriä tekstiä...
Mä voisin väittää myös, että fyysistä ja henkistä kipuilua... mutta todisteet jää olettamuksiin. 🤔 Mun omakohtaisiin havainnointiin mitkä sä voit mitätöidä seuraavassa kommentissasi. Kuten kaikki täällä pystyy tekemään niin. 🙂
Mä voin hyvin. 😄 Oon voimaantunut enoni kuolemasta! 💪😬 Mua ei pysäytä mikään...💥Mä olen varmaan ihminen joka kykenee säätelemään älyllään tunteita oikeaan mittaan, kun joku muu repii pelihousunsa eikä malta kun kieriä itsesäälissä. Ei ole mulle tyypillistä. Tottakai mä tunnen surua, jos asiat ei toimi. Mutten mä sekoa siihen.
Sä olet paljon lennokkaampi ja äkkinäisempi tunteiltasi kun mä. Siksi se voi olla vaikee sisäistää. Että mä pärjään, vaikka tiedän että käynnissä on loitontuminen.
Mikä siinä pitäisi rikkoa mitään tai saada vaikeroimaan? Ei mikään. Se on elämää, se on ihmisen murrista. Siihen ei tarvi mennä hysteerisenä mukaan. Voi katella rauhassa. Jäitä hattuun.
Ei toisen puolesta voi tehä sitä mikä toisen on tehtävä itse. Voi vaan odottaa.Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä olen varmaan ihminen joka kykenee säätelemään älyllään tunteita oikeaan mittaan, kun joku muu repii pelihousunsa eikä malta kun kieriä itsesäälissä. Ei ole mulle tyypillistä. Tottakai mä tunnen surua, jos asiat ei toimi. Mutten mä sekoa siihen.
Sä olet paljon lennokkaampi ja äkkinäisempi tunteiltasi kun mä. Siksi se voi olla vaikee sisäistää. Että mä pärjään, vaikka tiedän että käynnissä on loitontuminen.
Mikä siinä pitäisi rikkoa mitään tai saada vaikeroimaan? Ei mikään. Se on elämää, se on ihmisen murrista. Siihen ei tarvi mennä hysteerisenä mukaan. Voi katella rauhassa. Jäitä hattuun.
Ei toisen puolesta voi tehä sitä mikä toisen on tehtävä itse. Voi vaan odottaa.Ilmeisedsti mulla on sitten tunteet hallinassa, kun en reakoi itkupotkuraivarein. Odotan vaikka joskus turhauttaa, mitä toinen päättääkin tehdä. Olen sen rakkaalleni velkaa. En mitään räyhäämistä. Vittuunnun räyhääjistä itekkin.
- Anonyymi00103UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mitä avoimempi, sitä parempi. Tietysti. 😀👍
Mielummin sanoo suoraan mistä kiveksiä kiristää, kun murjottaa.Hyvä.
Luulin että puhutaan jatkuvasta keskustelusta. Se väsyttäisi ainakin minut. Meillä osataan olla myös hiljaa ja minä osallistun aina kun on tarpeen.
Tätä vartenhan meillä miehillä on autotallit :)
-keinovaginamies-
- Anonyymi00006UUSI
Juurikin noin.
Tähän liittyy myös usein palstalla kohdattu asia (taitaa tosin olla sama kirjoittaja..), ettei uskalleta kohdata omia tunteita, nähdä itsessään mitään ongelmia/puutteita/virheitä ja kun asiat ei mene toivotulla tavalla, syytellään muita.
- Sheena- Anonyymi00008UUSI
No tuokin totta. Mutta itse huomaan, etten kuulu tuohon mainitsemaani "tavallisten" porukkaan, koska en vielä osaa täysin käsitellä tunteitani. Etsin esimerkiksi täältä niihin peilausta.
Jokin vastaava syy sinuakin vetää tänne kommentoimaan... oletko miettinyt? - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
No tuokin totta. Mutta itse huomaan, etten kuulu tuohon mainitsemaani "tavallisten" porukkaan, koska en vielä osaa täysin käsitellä tunteitani. Etsin esimerkiksi täältä niihin peilausta.
Jokin vastaava syy sinuakin vetää tänne kommentoimaan... oletko miettinyt?Ei kukaan osaa käsitellä tunteitaan täydellisesti, eikä tarvitsekaan.
- Sheena - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei kukaan osaa käsitellä tunteitaan täydellisesti, eikä tarvitsekaan.
- SheenaEi varmaan... mutta itseään tyydyttävään tasoon...
Ja ainahan voi parantaa..
- Anonyymi00010UUSI
Sanoisin, että muummoassa nimimerkit Elisakettu ja se mikäsenytoliblondi jäi pois, koska ei heillä oikeastaan ollut enää mitään antaa tai saada täältä. Heistä tuli tavallisia. 😁
Itsekin tulee oikein etsimällä etsittyä sloituksia mihin vastata jotain... pitää jo kaivella että miten voisi vastata jankuttamatta samaa...jos aloitus on sitä samaa jankkaamista jostakin...- Anonyymi00030UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Yksinkertainen blondi? Joka ei oikeasti ole yksinkertainen, vaikka blondi onkin. 🙂
No se just... eikä ollutkaan yksinkertainen... 😄
Mutta ei heillä ollut tänne sanottavaa tai kysyttävää enää...heille riitti se elämä mitä on... ja se riittäis meille muillekin... mutta..😁
- Anonyymi00011UUSI
En lähde yleistämään tai leikkimään taitavaa ihmisten luokittelijaa.
Jokainen on yksilö.
Itseään ei myös voi hirveästi määritellä.
Omia pyrkimyksiään voi tsi kertoa, mitä pitää elämäsdä tai kohtaamissaan ihmisissä tärkeänä.
Vilma- Anonyymi00016UUSI
En minäkään tällä aloituksella tarkoita suoraan "luokitella" ketään..
Mutta täällä oikeasti puhutaan paljon tunnetiloista ja tunteista. Faktat ja perustelut usein jää piippuun...
Toisaalta vastaajat (aika paljon) perustelee mielipiteitään..voivat jopa esittää tukens faktoja)... mutta en tiedä edes kelle he selittävät/perustelevat asiaansa... ehkä itselleen...???
Jumittuneet eivät muuta näkemystään kovin usein täällä... vaan sama meno jatkuu.... - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
En minäkään tällä aloituksella tarkoita suoraan "luokitella" ketään..
Mutta täällä oikeasti puhutaan paljon tunnetiloista ja tunteista. Faktat ja perustelut usein jää piippuun...
Toisaalta vastaajat (aika paljon) perustelee mielipiteitään..voivat jopa esittää tukens faktoja)... mutta en tiedä edes kelle he selittävät/perustelevat asiaansa... ehkä itselleen...???
Jumittuneet eivät muuta näkemystään kovin usein täällä... vaan sama meno jatkuu....Jumittuminen vai arvailu.
Jumitun mieluummin.
Vilma - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jumittuminen vai arvailu.
Jumitun mieluummin.
VilmaJumittuminen tai eteenpäin pyrkiminen... ne on vastakohdat...
Itse päädyn viimeiseen.
- Anonyymi00013UUSI
Tunteiden käsittely on todella tärkeä taito, jonka pohja rakennetaan jo lapsuudessa. Siinä voi kehittyä läpi elämän, kun oppii enemmän itsestään, muista ihmisistä ja ihmissuhteista. Esim vanhemmuus on opettanut minulle todella paljon tunnetaitoja, koska olen joutunut kohtaamaan omia tapojani käsitellä tunteita.
En sanoisi, että voimakas reaktio olisi itsessään merkki siitä, että ihminen ei osaisi käsitellä tunteita. Ihmiset ovat erilaisia luonteeltaan, temperamentiltaan ja kokemuksiltaan, joten on aivan normaalia, että ihmiset reagoivat eri tavoin. Tietenkin riippuu myös siitä, mitä voimakkaalla reaktiolla tarkoitetaan. Jossain toki menee raja, jolloin reaktio on tilanteeseen nähden ylimitoitettu.
Voimakkaatkin tunteet ja reaktiot ovat mielestäni siis ok, kunhan tunteet osaa käsitellä niin, ettei tunnereaktio aiheuta haittaa. On ok tuntea kaikenlaisia tunteita, kunhan osaa hallita niitä niin, ettei toimi tunnekuohun vallassa.
Aletheias- Anonyymi00014UUSI
Allekirjoitan pitkälti kirjoittamasi.
Mutta toisaalta olet hyvä esimerkki tasapsinoisesta ulosannista täällä.... mutta jokin sinua vaan vetää tänne tähänkin kysymykseen vastaamaan..
"Tarvitset" palstaa johonkin? Eikö? Ei tälläisiin vastailu oikeastaan ole "ajan kuluttamista". 😁 - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Allekirjoitan pitkälti kirjoittamasi.
Mutta toisaalta olet hyvä esimerkki tasapsinoisesta ulosannista täällä.... mutta jokin sinua vaan vetää tänne tähänkin kysymykseen vastaamaan..
"Tarvitset" palstaa johonkin? Eikö? Ei tälläisiin vastailu oikeastaan ole "ajan kuluttamista". 😁Eihän tässä aloituksessa ole minusta kyse, joten se kai on yhdentekevää tämän keskustelun aiheen osalta, mikä minua tänne palstalle vetää.
Aletheias - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eihän tässä aloituksessa ole minusta kyse, joten se kai on yhdentekevää tämän keskustelun aiheen osalta, mikä minua tänne palstalle vetää.
AletheiasEi tietystikään sinusta ole kyse.... ei todellakaan.
Ei tarkoitus ole mitään sinua maalittaa...
Sori jos järkytin tms...😬
Koetin vaan herättää jotain...kuten aloituksella... sä vaan oot täällä sheenan tavoin harvoja jotka osaa perustella asioita hyvin... ja vastailla asaiallisesti... ois kiinnostanut että miksi niin... - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei tietystikään sinusta ole kyse.... ei todellakaan.
Ei tarkoitus ole mitään sinua maalittaa...
Sori jos järkytin tms...😬
Koetin vaan herättää jotain...kuten aloituksella... sä vaan oot täällä sheenan tavoin harvoja jotka osaa perustella asioita hyvin... ja vastailla asaiallisesti... ois kiinnostanut että miksi niin...En minä nyt tällaisista järkyty, no worries 😊 En vain nähnyt yhtymäkohtaa tunteiden käsittelyn ja sen välillä, miksi minä palstailen.
Sanoisin, että se, millä tavalla täällä (tai missä tahansa muualla) itseään ilmaisee, kuvastaa pääosin henkilön persoonallisuutta ja tapaa "olla". Minä olen tasainen henkilö siitäkin huolimatta, että olen hyvinkin voimakkaasti tunteva ja minulla on voimakas temperamentti. Olen kuitenkin ollut aina hyvä tunnistamaan tunteitani ja iän myötä tullut siinä vielä paremmaksi. Se auttaa siinä, että osaan hyväksyä vaikeitakin tunteita ja sitten käsittelen ne omalla tavallani niin, että pystyn elämään niiden kanssa. Ja mikä tärkeintä, en halua aiheuttaa muille pahaa. Se on ehkä suurin motivaattori, miksi koen tunteiden käsittelyn niin tärkeänä.
Vastasiko tämä yhtään siihen, mitä pohdit?
Aletheias - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
En minä nyt tällaisista järkyty, no worries 😊 En vain nähnyt yhtymäkohtaa tunteiden käsittelyn ja sen välillä, miksi minä palstailen.
Sanoisin, että se, millä tavalla täällä (tai missä tahansa muualla) itseään ilmaisee, kuvastaa pääosin henkilön persoonallisuutta ja tapaa "olla". Minä olen tasainen henkilö siitäkin huolimatta, että olen hyvinkin voimakkaasti tunteva ja minulla on voimakas temperamentti. Olen kuitenkin ollut aina hyvä tunnistamaan tunteitani ja iän myötä tullut siinä vielä paremmaksi. Se auttaa siinä, että osaan hyväksyä vaikeitakin tunteita ja sitten käsittelen ne omalla tavallani niin, että pystyn elämään niiden kanssa. Ja mikä tärkeintä, en halua aiheuttaa muille pahaa. Se on ehkä suurin motivaattori, miksi koen tunteiden käsittelyn niin tärkeänä.
Vastasiko tämä yhtään siihen, mitä pohdit?
AletheiasEi vastannut ikävä kyllä...😄
Et sanonut mitä täältä itsellesi haet tai saat..
🙂 - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei vastannut ikävä kyllä...😄
Et sanonut mitä täältä itsellesi haet tai saat..
🙂No aloituksessa ei mainita mitään siitä, että mitä hakee täältä palstalta vaan aloituksen aihe on tunteiden käsittely, joten ajattelin, että se on "pääaihe" eikä se, miksi kukakin palstailee.
Palsta on minulle ajanvietettä, joskus se toimii keskustelujen kautta "peilinä" tai ajatusten pallottelupaikkana. Ei sen syvällisempää.
Aletheias - Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
No aloituksessa ei mainita mitään siitä, että mitä hakee täältä palstalta vaan aloituksen aihe on tunteiden käsittely, joten ajattelin, että se on "pääaihe" eikä se, miksi kukakin palstailee.
Palsta on minulle ajanvietettä, joskus se toimii keskustelujen kautta "peilinä" tai ajatusten pallottelupaikkana. Ei sen syvällisempää.
AletheiasNo mä pidän tuota kommenttia jonkinlaisena itsensä kieltämisenä...sivuuttamisena. Sori vaan...
Jos miettii miten paljon säkin saat paskaa niskaan, ei tää oo hyvää ajsnvietettä... kyllä sua muut tarpeet vetää...
Mutta ehkä sun ei oo tarvinnut sitä miettii tai et halua...🙂
En voi pakottaakaan ja voin olla väärässä...
Näähän on vain tuumauksia...🙂 - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
No mä pidän tuota kommenttia jonkinlaisena itsensä kieltämisenä...sivuuttamisena. Sori vaan...
Jos miettii miten paljon säkin saat paskaa niskaan, ei tää oo hyvää ajsnvietettä... kyllä sua muut tarpeet vetää...
Mutta ehkä sun ei oo tarvinnut sitä miettii tai et halua...🙂
En voi pakottaakaan ja voin olla väärässä...
Näähän on vain tuumauksia...🙂Itsensä kieltämisenä? Mitä täältä mielestäsi siis pitäisi hakea, jotta se ei olisi itsensä kieltämistä? En saa nyt ajatuksesta kiinni, mitä tällä haet 🤔
Eikä mua se paska liikuta, mitä täällä olen saanut niskaani. Sehän kertoo vain, miten ikäviä ihmisiä jotkut osaa olla. Miksi mä sellaisesta itseeni ottaisin?
Aletheias - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Itsensä kieltämisenä? Mitä täältä mielestäsi siis pitäisi hakea, jotta se ei olisi itsensä kieltämistä? En saa nyt ajatuksesta kiinni, mitä tällä haet 🤔
Eikä mua se paska liikuta, mitä täällä olen saanut niskaani. Sehän kertoo vain, miten ikäviä ihmisiä jotkut osaa olla. Miksi mä sellaisesta itseeni ottaisin?
AletheiasNo mitä lie? Sano sä. En minä ainakaan tätä palstailua mieti ajanvietteenä...kyllä mä viettäisin aikaani paremminkin... mä ainakin haen täältä ajatukselleni vastinetta, vaikka tälläisiä haasteita...rakentamaan sitä mitä minä olen ja edustan. Sanoittamaan sitä. Täällä joutuu vastaamaan vaikka nyt sinun esittämään kysymykseen. Tää onkin parasta...
Joku vois sanoa vaikka, että haluat huomiota... oothan fiksu nainen.. ehkä on kiva kuulla se. 🙂 - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
No mitä lie? Sano sä. En minä ainakaan tätä palstailua mieti ajanvietteenä...kyllä mä viettäisin aikaani paremminkin... mä ainakin haen täältä ajatukselleni vastinetta, vaikka tälläisiä haasteita...rakentamaan sitä mitä minä olen ja edustan. Sanoittamaan sitä. Täällä joutuu vastaamaan vaikka nyt sinun esittämään kysymykseen. Tää onkin parasta...
Joku vois sanoa vaikka, että haluat huomiota... oothan fiksu nainen.. ehkä on kiva kuulla se. 🙂Sanoin tuolla ylempänä, että palstailu toimii mulle myös joskus peilinä ja ajatusten pallottelupaikkana. Olen käynyt täällä hyviäkin keskusteluja, joiden myötä olen esim. pohtinut jotain asiaa elämässäni uudesta näkökulmasta tai muutoin työstänyt joitain kipukohtiani.
Mutta sitten taas saatan lätistä täällä nimenomaan ihan vain ajankuluksi. Nykyään mulla on enemmän yksin vietettyjä hetkiä illoissani ja on mukava höpistä hetki vaikka Randen kanssa. Teen sen lisäksi aika paljon kaikkea muutakin ajanvietettä arjessani, palsta on vain yksi.
Kaikki meistä varmaan kaipaa huomiota toisilta ihmisiltä, kuka enemmän, kuka vähemmän. Keksin kuitenkin parempiakin tapoja saada huomiota kuin olla kasvottomana ja nimettömänä keskustelemassa nettipalstalla 😊
Aletheias - Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
No mitä lie? Sano sä. En minä ainakaan tätä palstailua mieti ajanvietteenä...kyllä mä viettäisin aikaani paremminkin... mä ainakin haen täältä ajatukselleni vastinetta, vaikka tälläisiä haasteita...rakentamaan sitä mitä minä olen ja edustan. Sanoittamaan sitä. Täällä joutuu vastaamaan vaikka nyt sinun esittämään kysymykseen. Tää onkin parasta...
Joku vois sanoa vaikka, että haluat huomiota... oothan fiksu nainen.. ehkä on kiva kuulla se. 🙂Siis tämähän on keskustelupalsta ja ihmisten välinen keskustelu (eli tuo mitä kuvasit, ajatukselle vastetta...) on monellekin juuri ajanvietettä - myös livenä. Oikein kunnon vanhan ajan kylässä käyntiä ja kahvittelua.
Monella tämän palstan kävijällä ei välttämättä ole ainakaan sitä toista aikuista siinä vieressä kenen kanssa keskustella silloin kun keskusteluttaa.
Ja sitä paitsi täällä on kerralla monenlaisten ihmisten kirjo. Kyllä ne naapurin Pirjon näkemykset ja jutut on jo moneen kertaan kuultu ja puitu.
Mulle tämä ainakin on viihdettä ja ajanvietettä. Näkee monenlaista ja voi ottaa kantaa jos kiinnostaa. Ja helppo laittaa kiinni, kun ei kiinnosta. Naapurin Pirjo saattaa takertua, jos sillä on tylsää ja yksinäistä.
Ajanviete on vähän sellaista, että naapuri väittää jotta kirveellä on parempi naulata, niin siitä voi muutaman sanasen kahvipöydässä vaihtaa, mutta ei kukaan järkevä silti vaihda vasaraa kirveeseen.
Jos ymmärtäisit tuolla vertauksella paremmin ajanvietteen ja viihteen.
Voihan sitä naapuria innostaa vaikka kirveen teräpuolella naulaamaan, samalla kun kiittelee kahvista ja häipyy paikalta hymynkare suupielessä :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Siis tämähän on keskustelupalsta ja ihmisten välinen keskustelu (eli tuo mitä kuvasit, ajatukselle vastetta...) on monellekin juuri ajanvietettä - myös livenä. Oikein kunnon vanhan ajan kylässä käyntiä ja kahvittelua.
Monella tämän palstan kävijällä ei välttämättä ole ainakaan sitä toista aikuista siinä vieressä kenen kanssa keskustella silloin kun keskusteluttaa.
Ja sitä paitsi täällä on kerralla monenlaisten ihmisten kirjo. Kyllä ne naapurin Pirjon näkemykset ja jutut on jo moneen kertaan kuultu ja puitu.
Mulle tämä ainakin on viihdettä ja ajanvietettä. Näkee monenlaista ja voi ottaa kantaa jos kiinnostaa. Ja helppo laittaa kiinni, kun ei kiinnosta. Naapurin Pirjo saattaa takertua, jos sillä on tylsää ja yksinäistä.
Ajanviete on vähän sellaista, että naapuri väittää jotta kirveellä on parempi naulata, niin siitä voi muutaman sanasen kahvipöydässä vaihtaa, mutta ei kukaan järkevä silti vaihda vasaraa kirveeseen.
Jos ymmärtäisit tuolla vertauksella paremmin ajanvietteen ja viihteen.
Voihan sitä naapuria innostaa vaikka kirveen teräpuolella naulaamaan, samalla kun kiittelee kahvista ja häipyy paikalta hymynkare suupielessä :)
-keinovaginamies-Ymmärrän hyvin tuon sellaisessa arkipäivän jutustelussa. Mutta tämäkin keskustelu on alleviivattu tunneasioihin...
Tämä aihe oikeastaan on rajattu arkipäivyyksistä kokonaan pois...
Ja jos Aletheijasta ajattelit puolustaa, niin ei häbyä tarvitse puolustaa... en minä häntä mistään syytä... totean vain ja kyseenalaistan...ehkä pistän miettimään...
Tykkään hänestä ja kommrntoinnistansa. Pulttiviouttinet ja kuplaputket...😁
Mutta silti saan täällä kyseenalaistaa ja kysellä häneltä mitä vaan... js hän vastaa tai ei. 🙃
Ja voin sanoa mitä mieltä olen hänen jutuistaan... hän altistaa itse itsensä tänne.
Btw... mieti kun jaat yuotubessa videoita, että mitä jaat myös profiilissas.. - Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ymmärrän hyvin tuon sellaisessa arkipäivän jutustelussa. Mutta tämäkin keskustelu on alleviivattu tunneasioihin...
Tämä aihe oikeastaan on rajattu arkipäivyyksistä kokonaan pois...
Ja jos Aletheijasta ajattelit puolustaa, niin ei häbyä tarvitse puolustaa... en minä häntä mistään syytä... totean vain ja kyseenalaistan...ehkä pistän miettimään...
Tykkään hänestä ja kommrntoinnistansa. Pulttiviouttinet ja kuplaputket...😁
Mutta silti saan täällä kyseenalaistaa ja kysellä häneltä mitä vaan... js hän vastaa tai ei. 🙃
Ja voin sanoa mitä mieltä olen hänen jutuistaan... hän altistaa itse itsensä tänne.
Btw... mieti kun jaat yuotubessa videoita, että mitä jaat myös profiilissas..Näin juuri ajankulu etenee. Toinen höpää omiaan ja toinen omiaan. Kummankaan höpinällä ei ole vaikutusta toisen ajatuksenkulkuun :)
Voin keskustella ajankulukseni tunteista, seksistä, parisuhteesta, sinkkuudesta, lynxin moottoriremontista, valmetin perävälityksistä, polttopuun kuivattamisesta...ihan mistä vaan mikä mieleen tulee tai on toisella pinnassa.
En minä ketään puolusta, enkä ole kenenkään puolella. Haastoin vaan sinun näkemyksesi, että tämä ei voisi olla ajankulua tai viihdettä.
Nyt sinä joudut miettimään tätä....ja lopputulos on, että sinä pidät näkemyksesi ja minä omani. Niin tämä ihmisten maailma toimii. Ja painotan edelleen, että se live-keskustelukin on monelle puheliaalle viihdettä. Ei siinä ketään yritetä käännyttää mihinkään lahkoon.
Nyt tartuin tähän ketjuun, kun tässä vaikutti olevan ajatuksenvaihtopaikka - eli iltaviihdettä :)
Jam tuota viimeistä virkettä en kyllä ymmärrä yhtään. Keneksiköhän sinäkin minut kuvittelet :))
Tämä on muuten yksi osa viihdettä, ihmeelliset oletukset ja arvaukset ihmisten mielissä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Sanoin tuolla ylempänä, että palstailu toimii mulle myös joskus peilinä ja ajatusten pallottelupaikkana. Olen käynyt täällä hyviäkin keskusteluja, joiden myötä olen esim. pohtinut jotain asiaa elämässäni uudesta näkökulmasta tai muutoin työstänyt joitain kipukohtiani.
Mutta sitten taas saatan lätistä täällä nimenomaan ihan vain ajankuluksi. Nykyään mulla on enemmän yksin vietettyjä hetkiä illoissani ja on mukava höpistä hetki vaikka Randen kanssa. Teen sen lisäksi aika paljon kaikkea muutakin ajanvietettä arjessani, palsta on vain yksi.
Kaikki meistä varmaan kaipaa huomiota toisilta ihmisiltä, kuka enemmän, kuka vähemmän. Keksin kuitenkin parempiakin tapoja saada huomiota kuin olla kasvottomana ja nimettömänä keskustelemassa nettipalstalla 😊
AletheiasSe on jännä, että monrn ihmisen kanssa vois pitää muutenkin yhteyttä kuin palstan kautta, mutta silti se käy pslstan kautta. 😁
Mutta ehkä mä vaan luulottrlrn jotain kummia juttuja...😁 - Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Se on jännä, että monrn ihmisen kanssa vois pitää muutenkin yhteyttä kuin palstan kautta, mutta silti se käy pslstan kautta. 😁
Mutta ehkä mä vaan luulottrlrn jotain kummia juttuja...😁Kyllähän moni pitääkin yhteyttä muutenkin kuin palstan kautta. Palstailu on eri asia kuin privassa viestien vaihto.
En tiedä, mitä luulottelet, mutta sulla tuntuu olevan nyt jokin tausta-ajatus ihmisten motiiveista palstailla, josta en ihan saa kiinni 😊
Aletheias - Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Se on jännä, että monrn ihmisen kanssa vois pitää muutenkin yhteyttä kuin palstan kautta, mutta silti se käy pslstan kautta. 😁
Mutta ehkä mä vaan luulottrlrn jotain kummia juttuja...😁Minusta palsta on just hyvä ajatuksenvaihtopaikka, anonyymisti.
Täällä kukaan ei pysty loukkaantumaan, kun läväyttää palstan kiinni ja lähtee muihin juttuihin.
Tuttu hölisijä esim. puhelimessa voi ottaa itseensä, jos sille joutuu sanomaan, että kuule, en nyt jaksa noita sinun juttuja ja mulla on muutakin hommaa sekä lopettaa puhelun.
Ja luulottelihathan on olleet kautta aikain yksi palstan suola - viihdekäyttöön :) Mutta todellisuudessa surkeatahan se vähän on, että ihmisellä alkaa heittää. Joskus olen joutunut suosittelemaan käydyissä keskusteluissa kääntymistä terveysammattilaisten puoleen. Arvoitukseksi jää, onko suosituksella ollut mitään painoarvoa.
-keinovaginamies- - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Kyllähän moni pitääkin yhteyttä muutenkin kuin palstan kautta. Palstailu on eri asia kuin privassa viestien vaihto.
En tiedä, mitä luulottelet, mutta sulla tuntuu olevan nyt jokin tausta-ajatus ihmisten motiiveista palstailla, josta en ihan saa kiinni 😊
AletheiasNo on mulla tausta-ajatus kyllä...
Ja se liittyy just aloitukseen... siihen tunnelämään.
Jos mulls esimerkiksi olisi itseäni tyydyttävä tunne-elämä, en tulis tänne lässyttää yhtikäs mitään. 😁
Mä voisin silti keskustella täältä usean ihmisen kanssa...
Mutta haluan muutakin huomiota sille keskustelulle...koska jaan sen koko maailmalle täällä. 🙂 - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Minusta palsta on just hyvä ajatuksenvaihtopaikka, anonyymisti.
Täällä kukaan ei pysty loukkaantumaan, kun läväyttää palstan kiinni ja lähtee muihin juttuihin.
Tuttu hölisijä esim. puhelimessa voi ottaa itseensä, jos sille joutuu sanomaan, että kuule, en nyt jaksa noita sinun juttuja ja mulla on muutakin hommaa sekä lopettaa puhelun.
Ja luulottelihathan on olleet kautta aikain yksi palstan suola - viihdekäyttöön :) Mutta todellisuudessa surkeatahan se vähän on, että ihmisellä alkaa heittää. Joskus olen joutunut suosittelemaan käydyissä keskusteluissa kääntymistä terveysammattilaisten puoleen. Arvoitukseksi jää, onko suosituksella ollut mitään painoarvoa.
-keinovaginamies-Sama mahdollisuushan on käytkö keskustrlun privana tai täällä... paitsi... täällä vastaat muillekin kuin sille kelle höpiset...
Täällä yhteisön paine on spuba/taakkana. 😬 - Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
No on mulla tausta-ajatus kyllä...
Jos mulls esimerkiksi olisi itseäni tyydyttävä tunne-elämä, en tulis tänne lässyttää yhtikäs mitään. 😁
Mutta haluan muutakin huomiota sille keskustelulle...koska jaan sen koko maailmalle täällä. 🙂Mä ainakin slan ymmärtämään, että on selkeä syy, miksi tämä formaatti vetää...
Ja miksi se ketäkin vetää, ei aina ole ihan rehellistä itselle... - Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sama mahdollisuushan on käytkö keskustrlun privana tai täällä... paitsi... täällä vastaat muillekin kuin sille kelle höpiset...
Täällä yhteisön paine on spuba/taakkana. 😬Apuna/taakkana...suomentajan huomautus:
- Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Mutta haluan muutakin huomiota sille keskustelulle...koska jaan sen koko maailmalle täällä. 🙂Tuo on sinun tapasi nähdä palstailu. Muut voivat nähdä sen aivan eri tavalla. Täällä on erilaisia ihmisiä erilaisissa elämäntilanteissa, on sinkkua ja varattua, lapsellisia ja lapsettomia.. Jokaisella on omat motiivinsa palstailla. Toisilla on tyydyttävä tunne-elämä, toisilla ei. Mitä se ikinä kenellekin tarkoittaa.
Aletheias - Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sama mahdollisuushan on käytkö keskustrlun privana tai täällä... paitsi... täällä vastaat muillekin kuin sille kelle höpiset...
Täällä yhteisön paine on spuba/taakkana. 😬Tarkoitat siis jotain sähköpostikeskustelua kahden kesken tuolla 'privana'?
Se on totta, silloin voi vetäytyä omaan rauhaan ja vastata kun siltä tuntuu.
Minä kirjoitinkin live-tuttavista / puheluista oikeassa elämässä.
Kyllä minun tutut ainakin vähän nöksähtää, jos niille suoraan sanoo, että nyt ei ole aikaa tai intoa hölistä. Moni tyyppi on vähentänyt soittamista, kun suoraan olen sanonut, että mm. nämä sinun känniläisörinät ei nyt napeksi, ja mulla olis muutakin puuhaa.
En koe palstalla mitään yhteisön painetta, koska olen anonyymi. Enkä minä muutenkaan kovin kauheasti mieti, että mitähän se Lievestuoreen Liisa nyt taas miettii kun kirjoitan näin. Luuletko, että käyttäisin tällaista nimimerkkiä, jos miettisin :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Mutta haluan muutakin huomiota sille keskustelulle...koska jaan sen koko maailmalle täällä. 🙂Tähän kommentoin sen verran ihan palstatuttuvahengessä, että jos koet tunne-elämäsi olevan epätasapainossa, niin ehkä mikään yleinen keskustelupalsta ei ole kovin hyvä parannuskeino.
Vertautuu mm. siihen, että jos kysyt puutarhapalstalla parasta tulppaanisipulien istutussyvyyttä, niin viimeistään kolmas kommentoija v.ttuilee ihan suoraan.
Jos tarkoitit jotain muuta tuolla epätyydyttävällä tunne-elämällä, niin sitten en ota kantaa.
-keinovaginamies- - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Tuo on sinun tapasi nähdä palstailu. Muut voivat nähdä sen aivan eri tavalla. Täällä on erilaisia ihmisiä erilaisissa elämäntilanteissa, on sinkkua ja varattua, lapsellisia ja lapsettomia.. Jokaisella on omat motiivinsa palstailla. Toisilla on tyydyttävä tunne-elämä, toisilla ei. Mitä se ikinä kenellekin tarkoittaa.
AletheiasNiinhän tää on...
Mun näkemys joo...
Minun näkemys on ollut itsenikin kohdalta joskus muuta kuin nyt. 🙂
Sanotaan että ihmisellä on ego... ego on sitä mitä ihminen haluaisi olla.
Mutta ihmisellä pitäisi olla identiteetti. Se, mitä oikeasti on.
Ihminen kuitenkin puolustaa egoaan... sitä reagtiota kutsutaan defensiksi...
Defenssejä on monenlaisia. Pahin kai on sellainen mikä suojelee itseltäkin.
Minulla on defensejä jotka suojelelee itseltäkin ja taas ne varmaan peilaa jotenkin tännekin... mutta voi aiheuttaa vääristymiä... - Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
Niinhän tää on...
Mun näkemys joo...
Minun näkemys on ollut itsenikin kohdalta joskus muuta kuin nyt. 🙂
Sanotaan että ihmisellä on ego... ego on sitä mitä ihminen haluaisi olla.
Mutta ihmisellä pitäisi olla identiteetti. Se, mitä oikeasti on.
Ihminen kuitenkin puolustaa egoaan... sitä reagtiota kutsutaan defensiksi...
Defenssejä on monenlaisia. Pahin kai on sellainen mikä suojelee itseltäkin.
Minulla on defensejä jotka suojelelee itseltäkin ja taas ne varmaan peilaa jotenkin tännekin... mutta voi aiheuttaa vääristymiä...Miten mielestäsi defenssit liittyvät tähän keskusteluun? Ajatteletko siis, että ihmiset palstailee jostain tietystä syystä, mutta eivät tunnusta tai tunnista sitä oikeaa syytä? Jos näin, niin mikä syy kenelläkään voisi olla väittää, että palstailee syystä x kun oikeasti palataileekin syystä y? Mitä sellaisella hyötyisi?
Aletheias - Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Tarkoitat siis jotain sähköpostikeskustelua kahden kesken tuolla 'privana'?
Se on totta, silloin voi vetäytyä omaan rauhaan ja vastata kun siltä tuntuu.
Minä kirjoitinkin live-tuttavista / puheluista oikeassa elämässä.
Kyllä minun tutut ainakin vähän nöksähtää, jos niille suoraan sanoo, että nyt ei ole aikaa tai intoa hölistä. Moni tyyppi on vähentänyt soittamista, kun suoraan olen sanonut, että mm. nämä sinun känniläisörinät ei nyt napeksi, ja mulla olis muutakin puuhaa.
En koe palstalla mitään yhteisön painetta, koska olen anonyymi. Enkä minä muutenkaan kovin kauheasti mieti, että mitähän se Lievestuoreen Liisa nyt taas miettii kun kirjoitan näin. Luuletko, että käyttäisin tällaista nimimerkkiä, jos miettisin :))
-keinovaginamies-No siis palstalla jos sä sanot tutulle, että taidat olla kännissä ja pslataan huomenna tai joskus, niin se ei ole sille vastapuolelle sama... sitä mä taas tarkoitan...
- Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Tähän kommentoin sen verran ihan palstatuttuvahengessä, että jos koet tunne-elämäsi olevan epätasapainossa, niin ehkä mikään yleinen keskustelupalsta ei ole kovin hyvä parannuskeino.
Vertautuu mm. siihen, että jos kysyt puutarhapalstalla parasta tulppaanisipulien istutussyvyyttä, niin viimeistään kolmas kommentoija v.ttuilee ihan suoraan.
Jos tarkoitit jotain muuta tuolla epätyydyttävällä tunne-elämällä, niin sitten en ota kantaa.
-keinovaginamies-Niin mä kirjoitin tuolla aloituksessa, mikä on minusta tavallisen ihmisen tunnekäyttäytymistä... se ei tule tänne niistä puhumaan... ei omista eikä muiden. 🙃
- Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Niin mä kirjoitin tuolla aloituksessa, mikä on minusta tavallisen ihmisen tunnekäyttäytymistä... se ei tule tänne niistä puhumaan... ei omista eikä muiden. 🙃
Ok.. Eli palstailijat eivät mielestäsi ole tavallisia ihmisiä. Melkoinen väite ja melkoisen ikävä sellainen.
Aletheias - Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00091 kirjoitti:
Ok.. Eli palstailijat eivät mielestäsi ole tavallisia ihmisiä. Melkoinen väite ja melkoisen ikävä sellainen.
AletheiasEi monetkaan tiedä tästä palstasta mitään oikeasti...ja kun lukevat vähänkin, pitävät ihan sekavana.
Vai oletko näyttänyt tätä kavereillesi? Mitä ne on mieltä... onko tämän palstan meininki tavallista? - Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Ei monetkaan tiedä tästä palstasta mitään oikeasti...ja kun lukevat vähänkin, pitävät ihan sekavana.
Vai oletko näyttänyt tätä kavereillesi? Mitä ne on mieltä... onko tämän palstan meininki tavallista?Joutuisit selittämään jännämiehet, ätmit ja ties mitä likipitäen satuiluun liittyvää, ja veikkaan, että kaverisi katselisivat varpaitaan jo siinä vaiheessa tai kattoon...
- Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Niin mä kirjoitin tuolla aloituksessa, mikä on minusta tavallisen ihmisen tunnekäyttäytymistä... se ei tule tänne niistä puhumaan... ei omista eikä muiden. 🙃
Minusta tuntuu, että olet kovin rajoittunut, jos nyt aletaan köökkipsykologiksi.
Minkälaisia estyneitä käyttäytymismalleja oletkaan saanut osaksesi?
Jotkuthan kuulemma ruotii parisuhde- ja perheasioitaan ihan nimellään ja julkisesti Facebookissakin. Tällainen anonyymipalsta on kuitenkin muille osallisille paljon reilumpi ja parempi, jos haluaa vertaistukea hakea. Tai vaikka vaan jonnekin avautua, kuten esim. Jasu äskenkin, jota en tosin heti tajunnut pelkäksi henkilökohtaiseksi marinaksi.
-keinovaginamies- - Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00088 kirjoitti:
Miten mielestäsi defenssit liittyvät tähän keskusteluun? Ajatteletko siis, että ihmiset palstailee jostain tietystä syystä, mutta eivät tunnusta tai tunnista sitä oikeaa syytä? Jos näin, niin mikä syy kenelläkään voisi olla väittää, että palstailee syystä x kun oikeasti palataileekin syystä y? Mitä sellaisella hyötyisi?
AletheiasEn tiedä omaakaan syytä...
Mutta täällä vaan roikun, kun en poiskaan pääse...
Jos tietäisin mitä haen, hakisin sitä... vaikka muualta.
Ehkä joskus sen löydän...vaikka täältä? Tai tätä kautta.
Vaikka minä sanon, että täällä ei ole tavallisia ihmisiä, en tarkoita että se olisi huonontava asia palstalaisista...
Sinä ehkä koet sen niin, kun sitä penäät...
Minusta on ok olla "epätavallinen" palstalla. 🤔 - Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Ei monetkaan tiedä tästä palstasta mitään oikeasti...ja kun lukevat vähänkin, pitävät ihan sekavana.
Vai oletko näyttänyt tätä kavereillesi? Mitä ne on mieltä... onko tämän palstan meininki tavallista?Tänne mahtuu monenlaisla ihmisiä, mielipiteitä ja kommentteja. Minulla ei kuitenkaan ole pätevyyttä saati tarvetta arvioida tai arvostella kenenkään sekavuutta tai tunne-elämän tavallisuutta. Puolestani ihmiset saavat palstailla kukin omista syistään. Eihän se minulle kuulu, miksi kukakin täällä käy.
Aletheias - Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Minusta tuntuu, että olet kovin rajoittunut, jos nyt aletaan köökkipsykologiksi.
Minkälaisia estyneitä käyttäytymismalleja oletkaan saanut osaksesi?
Jotkuthan kuulemma ruotii parisuhde- ja perheasioitaan ihan nimellään ja julkisesti Facebookissakin. Tällainen anonyymipalsta on kuitenkin muille osallisille paljon reilumpi ja parempi, jos haluaa vertaistukea hakea. Tai vaikka vaan jonnekin avautua, kuten esim. Jasu äskenkin, jota en tosin heti tajunnut pelkäksi henkilökohtaiseksi marinaksi.
-keinovaginamies-No juuri sain vastattua Aletheijakselle vastaavaan tuumaukseen...
Ei ne tavalliset ihmiset kirjoita henkilökohtaisia juttuja faceenkaan... eivät lsita lapsien kuvia eikä muutakaan henkilökohtaista sinne...
Mutta tarviseeko olla tavallinen? Onko puutteellinen, vajavaiben jos on hui....epätavallinen... tykkää kirjoittaa s-24 sinkut palstalle ja tietää mikä on ätmi tai ketmi...??? - Anonyymi00102UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Tänne mahtuu monenlaisla ihmisiä, mielipiteitä ja kommentteja. Minulla ei kuitenkaan ole pätevyyttä saati tarvetta arvioida tai arvostella kenenkään sekavuutta tai tunne-elämän tavallisuutta. Puolestani ihmiset saavat palstailla kukin omista syistään. Eihän se minulle kuulu, miksi kukakin täällä käy.
AletheiasJep... en kiellä...
Naisilla ja miehillä on erilainen kieli.
Ilmaisusta voi melko suurella todennäköisyydellä päätellä kommentaattorin sukupuolen. Jos puhuu 'tunteiden käsittelystä', on suurella todennäköisyydellä nainen.
Takavuosina kun ei vielä ollut nettiä, eikä miestenlehdet vielä oleet menneet konkkaan, melkein kaikki jutut olivat naiskirjailijoiden lisäansiokseen kirjoittamia, mutta miehen kirjoittajaminällä.
Syntyi varsin ristiriitainen tunne, kun olivat kuitenkin selvästi naistenkieltä.- Anonyymi00019UUSI
Minusta tuokin on vähän sivuraide.
Vähän sillai, että elän mieluusti itse elämää hitaasti tai vauhdilla, enkä jaksa joka käänteessä eritellä.
Annan toisten olla, mitä täälläkin esittävät.
Vilma - Anonyymi00021UUSI
No toisaalta olen paljon vihannut sun juttujas täällä....
Mutta toisaalta sinä tuot esiin sellaista "vanhaa" käsitettä ja mustavalkoista rummutusta selkeästi olemalla itsesi... hyvä niin...
Se mikä sinut tänne vetää, on likipitärn ihmeellistä, mutta toisaalta tämän "yhteisön" ksnnalta olet tärkeä osa. Edustat hyvin "lähtökohtaa". - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
No toisaalta olen paljon vihannut sun juttujas täällä....
Mutta toisaalta sinä tuot esiin sellaista "vanhaa" käsitettä ja mustavalkoista rummutusta selkeästi olemalla itsesi... hyvä niin...
Se mikä sinut tänne vetää, on likipitärn ihmeellistä, mutta toisaalta tämän "yhteisön" ksnnalta olet tärkeä osa. Edustat hyvin "lähtökohtaa".Niin. Aika jännä kuvaus tuiki tuntemattomasta ja onko se tuntemusta?
Vähän mua nauratti.
Maailma on täynnä ihmeellistä asiaa....
Vilma
Shit toisaalta, mitä mun tunteiden tuntemukset muille kuuluu. Pyrsk
Mä en osaa vihata.
Voin jostain asiasta olla vihainen tai jollekin jskn.
(kuten Vuokko ja moni muu) - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin. Aika jännä kuvaus tuiki tuntemattomasta ja onko se tuntemusta?
Vähän mua nauratti.
Maailma on täynnä ihmeellistä asiaa....
Vilma
Shit toisaalta, mitä mun tunteiden tuntemukset muille kuuluu. Pyrsk
Mä en osaa vihata.
Voin jostain asiasta olla vihainen tai jollekin jskn.
(kuten Vuokko ja moni muu)Mulla on historiaa mitä et tiedä tuon kirjoittajan kanssa..
Mutta viestini olikin hälle osoitettu... - Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Mulla on historiaa mitä et tiedä tuon kirjoittajan kanssa..
Mutta viestini olikin hälle osoitettu...Pardoo.
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Pardoo.
Keskuseis... vutoon, plätoon...
Hmm.. tunteiden tunteminen ja itsessään tunnistaminen on hitokseltaan tärkeää.
Tämä palsta sopii oikein hyvin heijastamaan tunteita.
Ainä täältä löytyy joku tai jokin joka avaa omia tunnelukkoja.
Sehän on ihan itsestään kiinni, kuinka rehellisesti osaa olla itselleen ja omille tunteilleen.
Vaatii ihmiseltä jo paljon, että edes tunnistaa omat tunteensa.rennosti.m kirjoitti:
Myös 'tunnelukko' on sana, jota sangen harva mies käyttää.
Se onkin hyvin valitettavaa.
- Anonyymi00034UUSI
Sä oletkin Aletheijaksen myötä myös oiva esimerkki tähän aloitukseen...
Sinä auliisti myönnät, että tämä saitti antaa jotain sulle...
Moni ei pidä tätä minään... 😁
Mutta ovat kuitenkin täällä ja välillä aikamoisen paskasateen allakin....😁 Anonyymi00034 kirjoitti:
Sä oletkin Aletheijaksen myötä myös oiva esimerkki tähän aloitukseen...
Sinä auliisti myönnät, että tämä saitti antaa jotain sulle...
Moni ei pidä tätä minään... 😁
Mutta ovat kuitenkin täällä ja välillä aikamoisen paskasateen allakin....😁Tää on mitä mainioin paikka vaihtaa ajatuksia erilaisten ihmisten kanssa.
Onhan täällä shaissea, mutta sen voi skipata.- Anonyymi00084UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tää on mitä mainioin paikka vaihtaa ajatuksia erilaisten ihmisten kanssa.
Onhan täällä shaissea, mutta sen voi skipata.Ei tänne pelkästään sjankulukseen fksy, jos ei sitten ole pikkuisen taipuvuutta johonkin sairaalloiseen sekavuuteen...
Siis tuleehan täällä joskus hyviäkin keskustrluita toki...mutta vastapainoksi joutuu sietää aika paljon ihmisten oksennusta syliin.... varsinkin te naiset...
- Anonyymi00022UUSI
Sanoisin silti, että persoonallisuuserot vaikuttavat tässä. Toiselle tasaisuus ja rauhanomainen omien tunteiden kohtaaminen on helpompaa kuin toiselle. Tämän huomaa jo vauvasta, kun toisen temperamentti on erilainen kuin toisen. Ainakin omilla lapsilla oli näin.
🕳️- Anonyymi00023UUSI
Eli rauhallisempi luonne pystyy käsittelemään tunteet helpommin vai miten se siellä on mennyt?
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Eli rauhallisempi luonne pystyy käsittelemään tunteet helpommin vai miten se siellä on mennyt?
No kyllä. Vauvallehan ei ole vielä muodostunut mitään toisten ihmisten aiheuttamia traumoja.
Kun aikaa kuluu, alkaa niitäkin muodostumaan ja se on sitten tuurista kiinni millaisen temperamentin on perinyt.
Toinen lapsi voi lähestyä asiaa ratkaisukeskeisesti ja rauhallisesti. Toisella palaa samantien käämit, kun ei vaikka osaa jotain heti.
Kun lapsi kasvaa isommaksi ja aikuiseksi, niin se on hänestä itsestään kiinni miten hän suhtautuu asioihin.
Toisen temperamentti voi olla valmiimpi vastaanottamaan vastoinkäymisiä kuin toisen, jonka pitää tehdä enemmän töitä pystyäkseen ratkomaan asioita rauhallisesti.
🕳️ - Anonyymi00027UUSI
No. Minusta ihminen elää koko ajan jonkin tunteen vallassa.
Pitääkö koko ajan miettiä. Hulluks tulis.
Vielä kun keksittäidiin älykello, mikä kertoisi kaiken. Öyk öyk.
Vilma - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
No kyllä. Vauvallehan ei ole vielä muodostunut mitään toisten ihmisten aiheuttamia traumoja.
Kun aikaa kuluu, alkaa niitäkin muodostumaan ja se on sitten tuurista kiinni millaisen temperamentin on perinyt.
Toinen lapsi voi lähestyä asiaa ratkaisukeskeisesti ja rauhallisesti. Toisella palaa samantien käämit, kun ei vaikka osaa jotain heti.
Kun lapsi kasvaa isommaksi ja aikuiseksi, niin se on hänestä itsestään kiinni miten hän suhtautuu asioihin.
Toisen temperamentti voi olla valmiimpi vastaanottamaan vastoinkäymisiä kuin toisen, jonka pitää tehdä enemmän töitä pystyäkseen ratkomaan asioita rauhallisesti.
🕳️No mä en omslta kohdalta voi sanoa ainakaan, että se rauhallisempi käsittelis asioita paremmin tai jotain...
Toiset ehkä ei välitä tai sietää enempi...kuka mitenkin...
Mutta lopputulos ratkaisee...kuka käsittelee ne tunteensa paremmin...se voi paremmin. 🤔 Anonyymi00027 kirjoitti:
No. Minusta ihminen elää koko ajan jonkin tunteen vallassa.
Pitääkö koko ajan miettiä. Hulluks tulis.
Vielä kun keksittäidiin älykello, mikä kertoisi kaiken. Öyk öyk.
VilmaHmm, mä itseasiassa en elä. Ei mulla ole mitään tunnetta välttämättä pitkin päivää. Ei ole sellaisia ärsykkeitä kuin noi rakastetut mitkä tunteita sais aikaan. Nämäkin jutut täällä harvemmin aiheuttaa mitään tunnetta.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hmm, mä itseasiassa en elä. Ei mulla ole mitään tunnetta välttämättä pitkin päivää. Ei ole sellaisia ärsykkeitä kuin noi rakastetut mitkä tunteita sais aikaan. Nämäkin jutut täällä harvemmin aiheuttaa mitään tunnetta.
Välillä ihan yllätyn, jos joku kysyy mitä tunnet. Öö en mitään. Neutraali. Näyttää nollaa viisari.
- Anonyymi00047UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hmm, mä itseasiassa en elä. Ei mulla ole mitään tunnetta välttämättä pitkin päivää. Ei ole sellaisia ärsykkeitä kuin noi rakastetut mitkä tunteita sais aikaan. Nämäkin jutut täällä harvemmin aiheuttaa mitään tunnetta.
Potkaiset kinttus sohvan jalkaan, niin saat tunnetta....
Tylsyyskin on tunnetta...
Ja sekin kun ei ole mitään, on tunnetta. 🙂 - Anonyymi00048UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Välillä ihan yllätyn, jos joku kysyy mitä tunnet. Öö en mitään. Neutraali. Näyttää nollaa viisari.
Koet tunteet ääripäinä... negatiivinen vs hyvä... välissä ei ole tunnetta...
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ja sekin kun ei ole mitään, on tunnetta. 🙂Ei mulla ole usein edes tylsää. En tunne yhtään mitään oikeasti. Sitten kun menen lasteni luo alan tuntea, tai eläinteni, vanhempieni, puolisoni. Erilaisia tunteita. En mä yksin tunne oikeen mitään mä vaan elän. Tylsyyskin tulee vain jos erehdyn odottamaan jomtain jotain.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei mulla ole usein edes tylsää. En tunne yhtään mitään oikeasti. Sitten kun menen lasteni luo alan tuntea, tai eläinteni, vanhempieni, puolisoni. Erilaisia tunteita. En mä yksin tunne oikeen mitään mä vaan elän. Tylsyyskin tulee vain jos erehdyn odottamaan jomtain jotain.
Mä varmaan elän autotunella ison osan päiviäni. Ei tunneskaaloja ilman muita eläviä lähelläni.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä varmaan elän autotunella ison osan päiviäni. Ei tunneskaaloja ilman muita eläviä lähelläni.
Hard tunella siis. Robottina.
- Anonyymi00064UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ehkä olet suomen ainoa zombie.... living dead lähtee sieltä päin liikkeelle....😁
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Ehkä olet suomen ainoa zombie.... living dead lähtee sieltä päin liikkeelle....😁
Pitää sännätä äkkiä teilaamaan sut, ettet mene pureksimaan muita.. 😁
Anonyymi00064 kirjoitti:
Tekoälyn kommentti. Kun kirjoitin elän ilman tunteita yksin ollessani.
"Tunteiden puuttuminen nimenomaan yksin ollessa on hyvin tyypillinen ilmiö, joka liittyy usein siihen, miten aivomme ja hermostomme reagoivat sosiaalisen peilauksen puutteeseen. Kun ympärillä ei ole muita ihmisiä herättämässä reaktioita, herää kysymys: sulkeutuuko tunne-elämä suojautuaksesi, vai puuttuuko vain ulkopuolinen ärsyke?
Tässä on kolme yleisintä syytä sille, miksi tunteet katoavat, kun jää yksin:
1. Sosiaalisen peilauksen puute
Monille meistä tunteet aktivoituvat vasta vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Kun olet seurassa, muiden ilmeet, eleet ja jutut stimuloivat aivojasi ja "pakottavat" sinut tuntemaan esimerkiksi iloa, myötätuntoa tai ärsytystä. Yksin jäädessä tämä ulkopuolinen moottori sammuu, ja jos oma yhteys sisäiseen maailmaan on heikko, seurauksena on täysi tyhjyys.
2. Alitajuinen suojautuminen tyhjyydeltä tai ahdistukselta
Joskus yksinolo tuo mukanaan tiedostamatonta stressiä, yksinäisyyden pelkoa tai vanhoja vaikeita muistoja. Hermosto saattaa ratkaista tämän suojautumalla: se turruttaa kaiken tunteellisen vasteen, jotta et joutuisi kohtaamaan mitään epämiellyttävää. Tätä kutsutaan psyykkiseksi puolustusmekanismiksi (dissosiaatio tai emotionaalinen numbness).
3. Krooninen ylivireys ja "suoritusmoodi"
Jos arkesi muiden parissa on hyvin sosiaalista, vaativaa tai stressaavaa, yksin jääminen voi laukaista elimistössä äkillisen romahduksen. Aivot menevät säästöliekille ja "suoritusmoodi" vaihtuu täyteen apaattisuuteen, jolloin et tunne mitään – et hyvää etkä pahaa."
Mulla toi 3. kohta täsmää.- Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ja sekin kun ei ole mitään, on tunnetta. 🙂Ootte hassuja.
Vilma Tökstöksnöö kirjoitti:
Tekoälyn kommentti. Kun kirjoitin elän ilman tunteita yksin ollessani.
"Tunteiden puuttuminen nimenomaan yksin ollessa on hyvin tyypillinen ilmiö, joka liittyy usein siihen, miten aivomme ja hermostomme reagoivat sosiaalisen peilauksen puutteeseen. Kun ympärillä ei ole muita ihmisiä herättämässä reaktioita, herää kysymys: sulkeutuuko tunne-elämä suojautuaksesi, vai puuttuuko vain ulkopuolinen ärsyke?
Tässä on kolme yleisintä syytä sille, miksi tunteet katoavat, kun jää yksin:
1. Sosiaalisen peilauksen puute
Monille meistä tunteet aktivoituvat vasta vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Kun olet seurassa, muiden ilmeet, eleet ja jutut stimuloivat aivojasi ja "pakottavat" sinut tuntemaan esimerkiksi iloa, myötätuntoa tai ärsytystä. Yksin jäädessä tämä ulkopuolinen moottori sammuu, ja jos oma yhteys sisäiseen maailmaan on heikko, seurauksena on täysi tyhjyys.
2. Alitajuinen suojautuminen tyhjyydeltä tai ahdistukselta
Joskus yksinolo tuo mukanaan tiedostamatonta stressiä, yksinäisyyden pelkoa tai vanhoja vaikeita muistoja. Hermosto saattaa ratkaista tämän suojautumalla: se turruttaa kaiken tunteellisen vasteen, jotta et joutuisi kohtaamaan mitään epämiellyttävää. Tätä kutsutaan psyykkiseksi puolustusmekanismiksi (dissosiaatio tai emotionaalinen numbness).
3. Krooninen ylivireys ja "suoritusmoodi"
Jos arkesi muiden parissa on hyvin sosiaalista, vaativaa tai stressaavaa, yksin jääminen voi laukaista elimistössä äkillisen romahduksen. Aivot menevät säästöliekille ja "suoritusmoodi" vaihtuu täyteen apaattisuuteen, jolloin et tunne mitään – et hyvää etkä pahaa."
Mulla toi 3. kohta täsmää.Jotenkin vaan sammuu, kun ei ole pakko olla tunteilemassa. Minusta se on mukava tila, ei ahdistava. Eikä apaattinen. Helppo tila, siksi mä erakko elämästä haaveilenkin. Tykkään tilasta kun en tunne mitään, ei ole ärsykkeitä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Jotenkin vaan sammuu, kun ei ole pakko olla tunteilemassa. Minusta se on mukava tila, ei ahdistava. Eikä apaattinen. Helppo tila, siksi mä erakko elämästä haaveilenkin. Tykkään tilasta kun en tunne mitään, ei ole ärsykkeitä.
Tai jos tunnen niin helpotusta, jes kukaan ei oota multa mitään. 👍
Mun ei tarvi reakoida mihinkään.Anonyymi00065 kirjoitti:
Pitää sännätä äkkiä teilaamaan sut, ettet mene pureksimaan muita.. 😁
Mä luulen, että mä "teilaan" itte itteni lepotilaan, kun olen yksin. Kun olen läsnä olen sitä todellakin läsnä. Ja se vetää energiaa valtavasti.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä luulen, että mä "teilaan" itte itteni lepotilaan, kun olen yksin. Kun olen läsnä olen sitä todellakin läsnä. Ja se vetää energiaa valtavasti.
Lisään vielä, että rakkauskin. Kun tunnen rakkautta, mä tunnen sitä joka solullani. Sitä on vaikea edes kuvailla kellekkään. Se on ihan valtaisan valtava ja täyttävä tunne, tunne että halkeaa rakkaudesta ja onnesta kun saa olla rakkaittensa kanssa.
Eläinkin, joku rotta sylissä ja paijaillaan puolin ja toisin, tuntuu että mä kirjaimellisesti tulvin sitä rakkauttani ylitsevuotavasti. Se olento on jotain niin uskomattoman ihanaa ja kaunista. Tunteeseen pakahtuu.
Samoin mulle käy ihastuessani vahvasti ja rakastuessani tulee se suojeluvaistokin. Kasvaa kuin teräskilpi millä torjun kaikki muut yhtä vahvat tunteet paitsi rakkauteni kohteen. Jumaloin rakkaitani.
Harvemmin mua kukaan samalla tavalla on jumaloinut jos koskaan. Tiiän olevani tunteissani äärettömän vahva. Ja järkähtämätön.- Anonyymi00081UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Lisään vielä, että rakkauskin. Kun tunnen rakkautta, mä tunnen sitä joka solullani. Sitä on vaikea edes kuvailla kellekkään. Se on ihan valtaisan valtava ja täyttävä tunne, tunne että halkeaa rakkaudesta ja onnesta kun saa olla rakkaittensa kanssa.
Eläinkin, joku rotta sylissä ja paijaillaan puolin ja toisin, tuntuu että mä kirjaimellisesti tulvin sitä rakkauttani ylitsevuotavasti. Se olento on jotain niin uskomattoman ihanaa ja kaunista. Tunteeseen pakahtuu.
Samoin mulle käy ihastuessani vahvasti ja rakastuessani tulee se suojeluvaistokin. Kasvaa kuin teräskilpi millä torjun kaikki muut yhtä vahvat tunteet paitsi rakkauteni kohteen. Jumaloin rakkaitani.
Harvemmin mua kukaan samalla tavalla on jumaloinut jos koskaan. Tiiän olevani tunteissani äärettömän vahva. Ja järkähtämätön.Jos sä tunnet jotakuta oli kuka tai mikä vaan paljon, odotatko samanlaista reaktiota? Tai sinnepäin? 🤔
Tai mikä voisi vastata sinun tunteisiisi? 🤔 - Anonyymi00096UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tuolta minustakin on tuntunut kauan! Ja tykkään olla yksin, enkä halua kuunnella kenenkään höpötyksiäkää kotona ollessani!
- Anonyymi00028UUSI
Tasapaksu ja turvallinen sekä ennustettava ympäristö tuottaa tasapainoisen tunne-elämän.
- Anonyymi00036UUSI
Missä sellainen on? Marssissa? Jossain kuplassa?
- Anonyymi00033UUSI
Höpöhöpö, pöljö!
- Anonyymi00040UUSI
Heitä voltti! Köljö!
- Anonyymi00044UUSI
Tylsimys ei kiinnosta naisia. Pitää olla räiskyvä ja äänekäs, ilmaista tunteita, puhua kovaan ääneen. Olla näkyvä.
- Anonyymi00046UUSI
Sitten kun osaa pitää ääntä saa looraa niin maan perskeleesti(kö)? 😁
- Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Sitten kun osaa pitää ääntä saa looraa niin maan perskeleesti(kö)? 😁
Ei kukaan nainen halua mitään hiljaista hissukkaa, surkimusta. Sellainen on vain säälittävä.
- Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Ei kukaan nainen halua mitään hiljaista hissukkaa, surkimusta. Sellainen on vain säälittävä.
Niinkö teet itse?
- Anonyymi00082UUSI
Ei minua kiinnosta räiskyvä mies, eikä kovaa puhuva mies, mutta en ole etsinytkään ketään enää, koska tykkään yksin olemisesta!
- Anonyymi00057UUSI
En rinnastaisi tavallista ja taitavaa.
Oikeasti suurin osa ainakin minun tuntemista ihmisistä on aivan tavallisia ja tasapainoisia, vaikka kukakin persoonaltaan omanlaisensa.
Taitava (ihan missä tahansa) on sitten erikseen.
Tavallinen pyöräilijä osaa ajaa pyörällä kaatumatta ja monet jopa keulia.
Taitavat pyöräilijät ajavat sitten yksipyöräisellä tai pompottavat pelkän eturattaan varassa tms.
-keinovaginamies-- Anonyymi00061UUSI
No ehkä oli höpsöä puhua taitavuudesta, mutta aloituksia pitää provota, että ne myy. 😁
- Anonyymi00093UUSI
Kuka vttu jaksaa tälläistä pskaa lukea. MIKÄ tahansa on pareampaa luettavaa kuin tämä pska.
- Anonyymi00099UUSI
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
On olemassa ”ankeuttajia” joiden mielestä heidän tunnetilojensa jyrkät vaihtelut on muiden syytä. Ja muiden pitäisi korjata heidän sisäinen tunnemyrskynsä. Sellainen ei ole tervettä. Usein se on merkki narsistisesta persoonallisuudesta. Heittäydytään ”uhriksi” jotta saisi muiden myötätunnon. Se on pikkulapsen käyttäytymismalli. Aikuinen ottaa itse vastuun omista tunteistaan, käsittelee ne ja siirtyy eteenpäin. Tekee ehkä päätöksiä tunteidensa pohjalta. Mutta ei sysää omaa sisäistä tunne-elämän epävakautta muiden vastuulle.
On eri asia olla tunteellinen ja empaattinen ihminen. Kuin muiden energiaa syövä narsisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 65928
- 69702
- 133636
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36595- 68557
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️33555- 43544
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve43541Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112515Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19480Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18451Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k157439Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto61372- 52369
- 42349
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)29344Kuhmolaiset valittaa kaikesta
Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene9338YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22338- 16331
En aio ottaa sinuun yhteyttä nainen
Saatan minä olla aika tyhmä välillä mutta sentään sen verran kuitenkin tajuan että annan sinun olla rauhassa. En siis ol17330