Näkeekö lääkäri, olenko ostanut reseptilääkkeen? Eli tuleeko lääkärin koneelle siitä tieto, kun olen käynyt apteekissa reseptin ja kela-kortin kanssa ostamassa lääkkeen? Vai voisinko periaatteessa narrata lääkärille, että olen jo käynyt ostamassa lääkkeen ja aloittanut sen käytön, vaikken vielä olekaan?
Näkeekö lääkäri?
12
817
Vastaukset
- eitietääkseni
Tietääkseni ei. Ainakaan mulle se ei oo koskaan mitään sanonut, kun olen valehdellut syöväni lääkkeitä vaikka todellisuudessa oon repiny reseptit heti kotona ja heittäny roskiin.
Saanko kysyä, miksi sä et halua syödä sen määräämiä lääkkeitä?
Mä en syö koska ne ei auttanu mitään. Miksi mä pumppaisin itteeni sitä kemiallista paskaa kerta ne ei edes auta. - Saattaa nähdä.
Jos on kyse psyykelääkkeistä, niin kannattaa ostaa lääkkeet ja jättää syömättä.
- labbish.
JOS, siis jos lääkäri epäilee ettei potilas osta lääkkeitä, hän voi halutessaan saada asian selville. Ja jos taas epäilee ettei potilas syö niitä, lähettää verikokeeseen jossa mitataan veren lääkeainepitoisuus.
- Otto Matti
Ei lääkäri näe mistään, voi tietenkin epäillä.
Jos haluaa potilaan verikokeeseen, jossa lääkeainepitoisuudet näkyvät siihen ei ole pakko suostua.
Sen sijaan Kelan näkee lääkekorvausrekisteristä, onko lääkkeet ostettu apteekista. Joten sairauspäivärahaa, kuntoutustukea ja eläkettä voi olla hankalaa saada, jos ei osta lääkkeitä.
Jos kyse on biposta tai psykootttisuudesta, kehottaisin syömään lääkkeet, ettei mopo karkaa. Sitten seurauksena on pakkohoito.
- 34323234324
Kyllä lääkäri näkee, onko lääkkeen ostanut. Nimittäin ainakin oma lääkärini näkee, jos en ole ostanut lääkettä.
Eli on kyllä ihan koneella tiedossa, onko lääkkeet haettu vai ei. Parempi siis ostaa lääkkeet ja jättää syömättä, kuin että jättää ostamatta ja väittää että on ostanut. Kun kerran menee luottamus lääkärin kanssa, niin se on vaikeaa saada takaisin. - alalla...
Kyllä lääkäri saa _halutessaan_ selville onko kirjoittamansa reseptin lääkkeet lunastettu. Tämä on ihan faktaa, ihan ammatin puolesta voin kertoa tietäväni asian 100%:lla varmuudella.
- Otto Matti
Ei taida olla laillista...
Meinaan se, että Kela tai Apteekki kertoo lääkärille onko resepti käytetty...
Lähipiirissä on useampi lekuri.
On ainakin lain potilaan asemasta ja oikeudesta vastainen. Ylipäätään hoito pitää toteuttaa yhteisymmärryksessä potilaan kanssa. Ja se on kukkua, että "hullu" ei ymmärtäisi. Vain vakavasti psykoottinen tai maaninen ei ymmärrä.
- 1+1=2
Kyllä se on ihan laillista. Poikkeustapauksissa lääkäri voi halutessaan ottaa selville onko hänen kirjoittamansa lääkkeet lunastettu. Piste.
- Otto Matti
Voitko kertoa, missä laissa se lukee?
- midos
Ei tosiaankaan näe. Mitä varten kuitenkaan narraisit?
- städe
lopeta niitten betzojen syöminen!!!!
- Otto Matti
Lääkekorvausrekisteristä Kela tarkistaa itse, mahdollisesti antaa tietoa myös työeläkeyhtiöille.
Muuten vain tutkijoille annetaan tietoja, mutta ilman nimiä ja muita tunnistetietoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1384765Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2504401Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat304123Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,74024Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1833459Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis833162Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos813089Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2222745Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1362717- 522431