Onko kellään tietoa tai kokemusta, millainen Kärsämäessä oleva TUAKK on?
Onko opetus hyvää vai millaista?
Onko kellään kokemusta, minkätasoinen oppilaitos on TUAKK?
22
3195
Vastaukset
- T.A.M.Glad
Kokemusta on paljonkin kärsämäestä/artukaisista.-80 -90 luvulla koulutus oli hyvää ja työnantajatkin arvostivat ja usein tulivat kyselemään sopivia ammattilaisia sieltä.2000 luvulla alkoi alamäki.Opetus huononi,epäpäteviä opettajia alkoi ilmestymään ja tiukka säästökuuri alkoi.Sen jälkeen tulivat maahanmuuttajat jotka tarvitsivat erityistukea kun usein melkoisen kielitaidottomiakin olivat.Suomalaisia alettiin ottamaan muodon vuoksi ja siksikin,että laitos sai jokaisesta oppilaasta rahallista hyötyä.Usein opettajat sanovatkin;"että jos teitä ei koulutus kiinnosta niin tulkaa aamuisin edes nimenhuutoon niin voidaan merkitä paikalla olijaksi vaikka saman tien sitten hilpaisisitte kotiin"!Paikka on tänä päivänä pelkkä rahastuslaitos ja opettajien suojatyöpaikka valitettavasti!Eipä TUAKK:ssa enää juuri muita ole kuin maahanmuuttajia ja lähinnä heidän kohtaamispaikkansa.Ikävä juttu mutta tosi!Olen 6kurssia niissä käynyt ja 2viimeisintä oli lähinnä ajan hukkaa!
- opiekelijaksi aikova
Kiitos tiedosta, tätä kyllä vähän pelkäsinkin.
Ammattitutkintoja järjestetään nykyään melkein joka kivijalkafirmassa ja se on sääli että vain rahastuksen vuoksi. Aikuisten ihmisten aika menee siis ihan hukkaan ja varmaan opettajatkin kyttäävät toisiaan?
Sitten ne työkkärin pakottamat opiskelijat kans ovat iso ongelma, kun ei ole motivaatiota opiskella. Itse ollut kahdella aikkari-kurssilla, tosin en kylläkään tuakk:ssa.
Taidan harkita sittenkin avoimen ammattikorkean kursseja tai avointa yliopistoa. Niissäkin voi opiskella kaupallisia aineita.
Mitä mieltä muut? Samoja kokemuksia? - Aadolfi äänrutti
Suurinpiirtein samoja. Koulutuksentaso heikkoa eli aikuisten päivähoitoa. En ole enää vuosiin käynyt siellä työkkärikursseilla.
- makkke 33v.
mamujen kokoontumispaikka 100%. Ei asiaa tutkintojen suorittajille.
- lentäjän poikac
Tarkottaa sitä sitä että TUAKK on maahanmuuttajien ja työttömien kouluttaja, sen sijaan että sieltä enää kukaan hakee vankaa ammattitaitoa?
- BlueOneToo
Itse ajattelin hakeutua kyseiseen kouluun oppilaaksi nyt syksyllä, graafinen ala kiinnostaa todella paljon ja sitä kun ei voi avoimessa opiskella ja hakuajat ammattikorkeakouluihin ovat jo tältä vuodelta päättyneet. Onko kenelläkään kokemusta julkaisugraafikon, audiovisuaalisen viestinnän koulutuslinjasta? En haluaisi heittää rahoja kaivoon tuhlata vuotta elämästä:( Alkoi ihan masentamaan kun huomasin tämän viestiketjun ja pistää oikein vihaksi jos Turun AKK on tosiaan tänä päivänä rahastuslaitos ja maahanmuuttajien kouluttaja...voiko asia oikeasti olla näin?
- kaiken kokenut
Mä olen sitä mieltä, että kun TUAKK on iso talo, sillä on varmasti myös hyviä koulutuslinjoja, kuten tuo manitsemasi graafinen ala.
Eikö audiovisuaalista voi opiskella turun amk:n avoimissa kursseissa?
Niin, ne rahastuskurssit, pahnan pohjimmaiset kurssit, ovat työllisyyspakkokoulutusta ja maahanmuuttajien ""kotoutuskoulutusta".
Näin mun mielestä. - julkaisugraafikoksi?
Joo, laittakaapa, hyvät ihmiset, viestiä tuosta julkaisugraafikon ja miksei myös markkinointiassistentin koulutuksesta. Ovatko ne kauhean "kaupallispainotteisia", eli tarvitaanko "bisnesvainua" ja -osaamista mitenkä paljon? Itse olen enemmän taiteellinen, en niinkään kaupallisesti osaava.
- harhautettu kerran
Ei kun katso itse OPH:n sivuilta tutkintojen perusteet, tai googleta haluamasi koulutus.
TUAKK on tätä nykyä maahanmuuttajien kotoutuspaikka. Uskokaa jo. - isotissi tuire 18v
Tosi on ja sen lisäksi se on maahanmuuttajien tapaamispaikka. Menkää ja katsokaa, niin näette.
- Harhautettu useasti
Artukaisten osalta ainakin voin yhtyä edelisiin, valitettavasti.
- pettynytkö?
Onkohan tähän päivitettyä tietoa? Vieläkö tilanne on sama? Entä nimimerkit 'BlueOne Too' ja 'julkaisugraafikoksi?'; haitteko vuosi sitten koulutukseen? Mieluusti kuulisin kommentteja joltakulta linjan käyneeltä. Itseäni kiinnostaisi todalla paljon tulevana syksynä alkava tutkinto ja ihan ammattimielessä sitä kaavailin eli mistään aikuisten päivähoidosta en ole kiinnostunut.
- Joskus oli OK
Jos ei muuta tekemistä ole niin ihan ajankuluksi voi käydä.
Muuten ihan huuhaata ja rahastusta oppilaitoksen puolelta...:( - mie vaan
Itse olen TUAKK:n artukaisista muutama vuosi sitten valmistunut aikuisopiskelija ja tietyiltä osin voin yhtyä ketjussa edellä mainittuihin asioihin. Siellä on todellakin jonkin verran ulkomaalaisia opiskelijoita, itse silloin enimmäkseen kuulin venäjää, viroa ja muita entisten itäblokin maiden molotusta käytäviltä ja joitakin ahmed muhamedteja. Nyt en tiedä onko ulkomaalaisten määrä lisääntynyt ja minkä maalaisia ovat. Omalta kohdaltani opetuksen taso oli hyvää, mielenkiintoista ja piti motivaation korkealla ensimmäisenä opiskeluvuotena joka sisälsi enimmäkseen teoriaopiskelua. Mutta toisena ja viimeisenä vuotena homma jotenkin meni ihan persiilleen. Juuri silloin oltiin enimmäkseen koulun harjoitustyömailla tekemässä käytännön töitä. Näissä koin opetuksen tason todella huonoksi....siis aamulla kun meni paikalle opettaja ei ollut missään ja kun tuli paikalle antoi työtehtävät ja sen jälkeen taas ei miestä näkyny missään. Siis ei siinä mitään en tarvitse ketään kädestäni kiinni pitämään, mutta kyllä nyt jonkinlaista opastusta ja ohjeita olisi kiva saada joskus miten edes aloittaa tai tehdä se saamasi työtehtävä kun teet jotain uutta asiaa. Ja enkä todellakaan ollut ainoa joka koki asian samanlaiseksi. Ja kun sitten teit homman valmiiksi oman pääsi mukaan opettaja tuli takaisin jostakin omilta asioiltaan tarkistamaan työn ja totesi sen tehdyksi väärin ei muutaku urhomatti. Itse kun pyrin aina tekemään asiat kerralla hyvin enkä viiteentoista kertaan niin se kyllä rupesi yhdessä vaiheessa v*tuttamaan aikaslailla. Itse en oppinut oikeastaan yhtään mitään näillä koulun omilla työmailla ja se kyllä oli yllätys ja laski motivaation kyllä lähes nolliin. Silloin kävi kyllä ensimmäistä kertaa elämäni aikana mielessä lopettaa koko koulunkäynti, mutta en ole luovuttajatyyppiä joten hammasta purren menin viimeiset 6,5kk. Sillä tietenkin oli vaikutusta omaan koulusuoritukseen mutta minkäs teet kun v*tuttaa, joten tässä on yhdyttävä edellä olevien mielipiteisiin silkkaa rahan ja minun ajan tuhlausta oli. Olen aina ennen oppinut juuri näistä käytännön töistä eniten enkä niinkään teoriasta mutta nyt kävikin toisinpäin. Tosin ihan koulun lopuksi olimme vielä kukin omassa työharjoittelussa ihan jossakin yrityksessä jossa taas kyllä opinkin käytännön kautta paljon kun pääsin ammattilaisten oppiin. Joten vähän kaksijakoisin mielin suhtaudun TUAKK:n, mutta mahdollisesti siis huom. mahdollisesti vielä kävisin jonkun koulutuksen siellä jos tarvetta olisi. Tietysti se riippuu myös koulutuslinjasta minne sattuu hakemaan ja pääsemään kuten edellä mainitut julkaisugraafikon ja markkinointiassistentin koulutukset voivat olla hyvä tasoisia koulutuksia. Toivottavasti auttoi.
- etanahoitoja...
Niin, jos uudelle kurssille yksi kouluttajista tulee kertoilemaan entisistä kurssilaisista ja kertomukset ovat mm. tällaisia: "Harjoittelujaksolla työnantaja sitten soitteli ja oli kiukuspäissään kun opiskelija ei osannutkaan tietokonetta käyttää, niin kuin oli oletettu"- niin tota eiköhän toi jo kerro kaiken, kun kerran kurssiin kuuluu mm. tietotekniikkaa olennaisena osana. Että ehkä se oli sitten opetuksesta kiinni, ettei osannut.
Ketjun aloittaja on varmaan jo opiskelunsa päätökseen saanut, sentään pari vuotta vanha aloitus. Mutta jos on kyseessä lyhyt kurssi, alle vuoden teoriaa, ja tästä on tarkoitus saada ammattitutkinto. Ja siis koulutukseen tulee ihmisiä, joilla ei ole alasta mitään tietoa ja käytännön kokemusta, niin riippumatta siitä mikä se ala on, tuleekohan kovinkaan pätevää porukkaa verraten esim. amk:sta tai ammattikoulusta valmistuviin saman alan ja ehkä jopa ammattitutkinnon suorittaviin nähden. Enpä usko! Mutta ehkä sillä käytännön työn taitojen osaamisella ei ole niin väliä, kunhan on vaan sosiaalisesti sellainen tyyppi joka luistelee tiukoista tilanteista hymyillen ja kahvia keitellen. Ja työssähän tietysti aina voi oppia sitten kantapään kautta. No, sellaiset asiat kuin joku tuotantotalous tms. niin tota ei se nyt tärkeää se teoria ole, mutta sitten se kaadetaankin mahtavana kalvosarjana yhden päivän aikana päälle, että joo. Mutta mitäs varten sitä sitten pitää edes opettaa...
Ja sanotaanko näin: On vertailukohtaa toiseen kouluttajaan, jolla myös vuoden pituinen kurssi. Mutta kun on selkeä opetussuunnitelma, niin hommasta saattaa jopa jotain oppiakin. Tuakk:ssa eräillä kursseilla on aukkopaikkoja lukujärjestyksessäkin kurssin alettua, kun ei tiedetä mitä siinä kohtaa olisi ja kuka opettaisi, että pitäisi sitten vaan jostain keksiä jotain opetettavaa ja joku opettamaan.
Ei - ei sieltä mitään huippuosaajia ainakaan täysin tyhjästä aloittavista tule! Ehkä on eri asia jos kyseessä on joku joka täydentää osaamistaan, ehkä niistä kursseista sitten jotain saa!
Mutta kyseisistä kouluttajista on turha mitään valituksiakaan lähteä tekemään, sillä tuakk on hyvin edustettuna joissakin korkeammissa valvonta- ja suunnitteluelimissä. - mie vaan
etanahoitoja... kirjoitti:
Niin, jos uudelle kurssille yksi kouluttajista tulee kertoilemaan entisistä kurssilaisista ja kertomukset ovat mm. tällaisia: "Harjoittelujaksolla työnantaja sitten soitteli ja oli kiukuspäissään kun opiskelija ei osannutkaan tietokonetta käyttää, niin kuin oli oletettu"- niin tota eiköhän toi jo kerro kaiken, kun kerran kurssiin kuuluu mm. tietotekniikkaa olennaisena osana. Että ehkä se oli sitten opetuksesta kiinni, ettei osannut.
Ketjun aloittaja on varmaan jo opiskelunsa päätökseen saanut, sentään pari vuotta vanha aloitus. Mutta jos on kyseessä lyhyt kurssi, alle vuoden teoriaa, ja tästä on tarkoitus saada ammattitutkinto. Ja siis koulutukseen tulee ihmisiä, joilla ei ole alasta mitään tietoa ja käytännön kokemusta, niin riippumatta siitä mikä se ala on, tuleekohan kovinkaan pätevää porukkaa verraten esim. amk:sta tai ammattikoulusta valmistuviin saman alan ja ehkä jopa ammattitutkinnon suorittaviin nähden. Enpä usko! Mutta ehkä sillä käytännön työn taitojen osaamisella ei ole niin väliä, kunhan on vaan sosiaalisesti sellainen tyyppi joka luistelee tiukoista tilanteista hymyillen ja kahvia keitellen. Ja työssähän tietysti aina voi oppia sitten kantapään kautta. No, sellaiset asiat kuin joku tuotantotalous tms. niin tota ei se nyt tärkeää se teoria ole, mutta sitten se kaadetaankin mahtavana kalvosarjana yhden päivän aikana päälle, että joo. Mutta mitäs varten sitä sitten pitää edes opettaa...
Ja sanotaanko näin: On vertailukohtaa toiseen kouluttajaan, jolla myös vuoden pituinen kurssi. Mutta kun on selkeä opetussuunnitelma, niin hommasta saattaa jopa jotain oppiakin. Tuakk:ssa eräillä kursseilla on aukkopaikkoja lukujärjestyksessäkin kurssin alettua, kun ei tiedetä mitä siinä kohtaa olisi ja kuka opettaisi, että pitäisi sitten vaan jostain keksiä jotain opetettavaa ja joku opettamaan.
Ei - ei sieltä mitään huippuosaajia ainakaan täysin tyhjästä aloittavista tule! Ehkä on eri asia jos kyseessä on joku joka täydentää osaamistaan, ehkä niistä kursseista sitten jotain saa!
Mutta kyseisistä kouluttajista on turha mitään valituksiakaan lähteä tekemään, sillä tuakk on hyvin edustettuna joissakin korkeammissa valvonta- ja suunnitteluelimissä.Juurikin näin kouluttajista on turha lähteä valittamaan menee kuuroille korville, vaikka meilläkin oli koulutuksen aikani muutamaan (4-5) otteeseen mahdollista antaa sähköisesti palautetta koulutuksesta. Siellä itse laitoin tiettyhin kysymyksiin kuten koulutuksen taso heikko tai max.tyydyttävä toisena opiskeluvuotena, mutta kun se meni kuuroille korville en edes vaivautunut viimeisiin palautteisiin vastamaan.
Todellakin harvasta alan vaihtajasta sieltä tulee todellinen osaaja heti...siinä kyllä näkisin, että riippuu alastakin minkä siellä valitsee opiskeltavaksi. Näillä jo alaan perehtyneillä jotka tulevat hankkimaan lisä oppia on sitten eri juttu. Heillä on jo tavallaan alan metkut hallussa ja on helpompaa sisäistää uutta mutta kuitenkin silti tuttua asiaa.
Kuullostaa niin tutulta tuo kahvinkeitto ja paskanjauhaminen siellä ollessani. Sitä sattui harva se päivä, sekin tietysti osaltaan johtui siitä kun ei opettajia näy ei voi tehdä tai ei osaa tehdä kun ei ole ketään keltä kysyä neuvoa joten eipä siinä muutakaan tekemistä sitten ollut näilä kyseisillä henkilöillä. Itse lähdin raakasti kotiin jos siltä rupesi näyttämään en jäännyt sinne notkumaan nurkkiin oli parempaakin tekemistä.
Sama juttu myös tuo lukujärjestys meilläkin oli jossakin vaiheessa aukkoja opetussuunnitelmassa ja monesti oli sillai, ettei edes tiennyt seuraavan päivän ohjelmaa kunnes päivän päätteeksi tai vasta kyseisen päivän aamuna mitä tehdään. Kertoo jotakin koulusta vai...kun ei edes itse koulu tiedä mitä kyseisen viikonloppussa (ke-pe) tehdään? Heitetään nyt tosta lennosta jotakin täytettä sinne loppuviikkoksi...tekee jotenkin opiskelun epävarmaksi. Eipä ole tota ongelmaa ollut itsellä aikaisemmissa kouluissa. Ja tätä oli tiettyinä ajanjaksoina monta viikkoa peräjälkeen. Suunnitele siinä nyt yhtikäs mitään.
Sit nää etäopiskelupäivät jotka sinänsä ovat ihan hyvä juttu, mutta vaatii vielä hieman kyllä viilausta tai aineskin silloin vaati nyt en tiedä minkälainen on. Ensinäkin sitä ohjelmien asentamisen määrää joka ei nyt itselle ollut mikään ongelma loppupeleissä, mutta muutamalle muulle se oli. Sitten itse se tehtävä oli kuitenkin ensiksi tehtävä kynällä ja paperilla ja vasta sitten sen pystyi kirjoittamaan puhtaaksi koneelle ja lähettämään. Joten miksei vain annettu kyseisiä tehtäviä monisteessa kun kaikki muukin annettin. Itse koin tämän kyllä tuplasti hitaammaksi ja aikaa vieväksi tavaksi tehdä "läksyjä".
Mutta ei siinä mitään kyllä se tutkinto tuli suoritettua :D. Joten ei voi siltä kantilta valittaa mutta kyllä seuraavan kerran harkitsen tarkkaan enenkuin pistän hakupaperit menemään kyseiseen paikkaan. Nyt jo alan ammattilainen kantapään kautta kylläkin. - just...
mie vaan kirjoitti:
Juurikin näin kouluttajista on turha lähteä valittamaan menee kuuroille korville, vaikka meilläkin oli koulutuksen aikani muutamaan (4-5) otteeseen mahdollista antaa sähköisesti palautetta koulutuksesta. Siellä itse laitoin tiettyhin kysymyksiin kuten koulutuksen taso heikko tai max.tyydyttävä toisena opiskeluvuotena, mutta kun se meni kuuroille korville en edes vaivautunut viimeisiin palautteisiin vastamaan.
Todellakin harvasta alan vaihtajasta sieltä tulee todellinen osaaja heti...siinä kyllä näkisin, että riippuu alastakin minkä siellä valitsee opiskeltavaksi. Näillä jo alaan perehtyneillä jotka tulevat hankkimaan lisä oppia on sitten eri juttu. Heillä on jo tavallaan alan metkut hallussa ja on helpompaa sisäistää uutta mutta kuitenkin silti tuttua asiaa.
Kuullostaa niin tutulta tuo kahvinkeitto ja paskanjauhaminen siellä ollessani. Sitä sattui harva se päivä, sekin tietysti osaltaan johtui siitä kun ei opettajia näy ei voi tehdä tai ei osaa tehdä kun ei ole ketään keltä kysyä neuvoa joten eipä siinä muutakaan tekemistä sitten ollut näilä kyseisillä henkilöillä. Itse lähdin raakasti kotiin jos siltä rupesi näyttämään en jäännyt sinne notkumaan nurkkiin oli parempaakin tekemistä.
Sama juttu myös tuo lukujärjestys meilläkin oli jossakin vaiheessa aukkoja opetussuunnitelmassa ja monesti oli sillai, ettei edes tiennyt seuraavan päivän ohjelmaa kunnes päivän päätteeksi tai vasta kyseisen päivän aamuna mitä tehdään. Kertoo jotakin koulusta vai...kun ei edes itse koulu tiedä mitä kyseisen viikonloppussa (ke-pe) tehdään? Heitetään nyt tosta lennosta jotakin täytettä sinne loppuviikkoksi...tekee jotenkin opiskelun epävarmaksi. Eipä ole tota ongelmaa ollut itsellä aikaisemmissa kouluissa. Ja tätä oli tiettyinä ajanjaksoina monta viikkoa peräjälkeen. Suunnitele siinä nyt yhtikäs mitään.
Sit nää etäopiskelupäivät jotka sinänsä ovat ihan hyvä juttu, mutta vaatii vielä hieman kyllä viilausta tai aineskin silloin vaati nyt en tiedä minkälainen on. Ensinäkin sitä ohjelmien asentamisen määrää joka ei nyt itselle ollut mikään ongelma loppupeleissä, mutta muutamalle muulle se oli. Sitten itse se tehtävä oli kuitenkin ensiksi tehtävä kynällä ja paperilla ja vasta sitten sen pystyi kirjoittamaan puhtaaksi koneelle ja lähettämään. Joten miksei vain annettu kyseisiä tehtäviä monisteessa kun kaikki muukin annettin. Itse koin tämän kyllä tuplasti hitaammaksi ja aikaa vieväksi tavaksi tehdä "läksyjä".
Mutta ei siinä mitään kyllä se tutkinto tuli suoritettua :D. Joten ei voi siltä kantilta valittaa mutta kyllä seuraavan kerran harkitsen tarkkaan enenkuin pistän hakupaperit menemään kyseiseen paikkaan. Nyt jo alan ammattilainen kantapään kautta kylläkin.Temmotkohan sinä ihan omasta päästäsi juttusi. Sillä jos Tuakk:ssa on poissa kurssilta sanotaan vaikkapa parina päivänä - ilman sairauslomatodistusta - niin kyllä siellä se tiedetään, ja tullaan aika nopeasti esittämään, että sinä et tule tästä kurssista selviämään, joten alapa pakata kimpsujasi ja kampsujasi ja lähteä täältä! Mutta huomaa: Jos on sairauslomalla vaikkapa pari kolme kuukautta, niin ei hätää, annetaan vähän tehtäviä, niin eiköhän se rima jollakin tavalla.
Ja vielä se, että en kyllä ole aikuiskoulutuksissa, joissa olen ollut (yksi vähän pitempi ja sitten sellaisia tenttitilaisuuksia iltaisin) missään muualla törmännyt aikuiseen (28 v - eikö se ainakin tilastollisesti ole aikuinen) joka IRVISTELEE toiselle oppilaalle!
Että, pitäskö sen Tuakk:n mennä vaatimaan irvistelijältä käytössääntöjen oppimista!
Mitä opit kurssilla, jossa kyllä esitetään oppilaille, että menepä kirjastoon ja kerää sieltä lista sellaisista teoksista, joista oletat olevan sinulle hyötyä nyt ja jatkossa työelämässä! Eli siis, ilmeisesti vihjataan, että jos haluat jotain oppia, niin oma-aloitteisesti saat perehtyä alan oppikirjoihin, täällä kurssilla vain pohditaan ryhmätyönä, että mitäs se tämän alan toimija tekee - ja vastaukset "keittelee kahvia ja hymyilee".
Ja sitten harjoittelujaksolla sitä selvitellään milloin minkäkinlaista ongelmaa oppilaan ja työnantajan välillä - ja niistä selvityksistä sitten seuraavalle kurssille tehdään selkoa! - mie vaan
just... kirjoitti:
Temmotkohan sinä ihan omasta päästäsi juttusi. Sillä jos Tuakk:ssa on poissa kurssilta sanotaan vaikkapa parina päivänä - ilman sairauslomatodistusta - niin kyllä siellä se tiedetään, ja tullaan aika nopeasti esittämään, että sinä et tule tästä kurssista selviämään, joten alapa pakata kimpsujasi ja kampsujasi ja lähteä täältä! Mutta huomaa: Jos on sairauslomalla vaikkapa pari kolme kuukautta, niin ei hätää, annetaan vähän tehtäviä, niin eiköhän se rima jollakin tavalla.
Ja vielä se, että en kyllä ole aikuiskoulutuksissa, joissa olen ollut (yksi vähän pitempi ja sitten sellaisia tenttitilaisuuksia iltaisin) missään muualla törmännyt aikuiseen (28 v - eikö se ainakin tilastollisesti ole aikuinen) joka IRVISTELEE toiselle oppilaalle!
Että, pitäskö sen Tuakk:n mennä vaatimaan irvistelijältä käytössääntöjen oppimista!
Mitä opit kurssilla, jossa kyllä esitetään oppilaille, että menepä kirjastoon ja kerää sieltä lista sellaisista teoksista, joista oletat olevan sinulle hyötyä nyt ja jatkossa työelämässä! Eli siis, ilmeisesti vihjataan, että jos haluat jotain oppia, niin oma-aloitteisesti saat perehtyä alan oppikirjoihin, täällä kurssilla vain pohditaan ryhmätyönä, että mitäs se tämän alan toimija tekee - ja vastaukset "keittelee kahvia ja hymyilee".
Ja sitten harjoittelujaksolla sitä selvitellään milloin minkäkinlaista ongelmaa oppilaan ja työnantajan välillä - ja niistä selvityksistä sitten seuraavalle kurssille tehdään selkoa!Se on ihan yks ja sama mitä sinä uskot, ja mutta näin minun kohdallani meni ja näkyy olevan toi sun lukemisen ymmärtäminen vähän heikkoa kun kirjoitin, että välillä toi opettaja ei ollut PAIKALLA. Luehan kaikki uudelleen ennen kun tulet sieltä mulle avautuu. Taas näitä...kaiken tietäviä älypäitä.
sori muutamia pieniä kirjoitusvirheitä edellisessä viestis
- Anonyymi
Suoritin ko. oppilaitoksessa näyttötutkinnon ja siihen kyseinen lafka palveli erittäin hyvin ja opinkin jopa jotain. 10 vuotta sen jälkeen ollut työllisenä. Soraäänille sen verran että ei 'huippu' ammattikoulussakaan mitään opi jos ei ole oma-alotteinen ja oppimaan halukas. -Juho
- Anonyymi
Opetus heikkolaatuista ja melkoista puuhastelua päivästä toiseen.
- Anonyymi
Juuri kävin vartijan peruskurssin Artukaisissa ja ainakin se on todettava, että opettajat olivat ehdottoman ammattitaitoisia ja alalla pitkään olleita.
Voimankäyttöopettajana SP:n entinen kouluttaja jne.
Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista tuli kolmen kerran jälkeen opittua ulkoa.
Se vaan, että liksat ja työmahdollisuudet ovat tällä hetkellä todella huonoissa kantimissa. - Anonyymi
Onko turvallisuusalalla ikäsyrjintää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .513021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472861Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3441721- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780