OIREET ennen plussaa?

Elefii

Kyselisin millaisia oireita teille tuli ennen plussausta? Lähinnä, tuliko oireita esim.viikkoa ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa??

Täällä pitäisi menkat alkaa 9päivän tai sen jälkeen. Mahaan on kipristellyt mutta siinäpä ne ovatkin. Sellaista lievää menkkamaista ja aiemmin päivällä tuntui "nipistävä/kutittava" jossain vasemmalla alhaalla vatsalla. Raskaus on siis hyvinkin mahdollinen ja ennemän kuin toivottu.

Jos olet tuntenut mahd. kiinnittymisen, millaisena oireina se tuli?
Kiitos vastanneille!

12

7985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h´äippä

      Minulla oli edellisten kuukautisten jälkeen 3:na pvä:nä aamuisin vähäistä ruskeata vuotoa. Sitten ennen kuin menkkojen piti seuraavan kerran alkaa oli kummallakin puolella nivusissa pientä kipua silloin tällöin pvä:n aikana. Eniten aamuisin ja iltaisin kun aloin nukkumaan tai heräsin.

      Toivottavasti plussaa :D

    • 12+4

      Minulla tuli pari pisaraa verta tasan viikon ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja sen jälkeen parin päivän ajan pyyhkiessä ruskeaa vuotoa. Tärpänneessä kierrossa ei ollut mitään nipistyksiä tms. kipuja mitä minulla oli joka kierrossa pms-oireina, rinnatkaan eivät olleet yhtään kipeät. Plussasin 2 päivää ennen kuin kuukautisten piti alkaa, mutta vasta 4 4 alkoivat ekat oireet, jotka olivat: loputon väsymys, vilu, lievä huimaus ja pientä nippailua kohdussa.

    • 11+2

      Mulla ainakin turpos vatsa isommaks kuin ikinä! Olen aikalailla normaalipainoinen, joten turvotus NÄKYI! Kierron 28. päivä tein testin, ja plussaa näytti! :)

    • ...

      Alavatsan nippailu, metallin maku suussa. Kierron 23. päivä plussasin, testasin koska olin varma tärpistä :)

    • 30rvv

      Menkkamaiset tuntemukset, pääkipu, lämmönnousu ja väsy.

    • Elefii

      Kiitti vastauksista!
      Kaikille ei siis tule siitä kiinnittymisestä johtuvaa veristä vuotoa.. Ok!

      Tänään koskenut alavatsaan, juurikin noilla menkkamaisin tuntemuksin. Vasemmalle puolelle enemmän ja lähes ainoastaan. Alaselkään on myös jomottanut. eilen ja tänään selvästi olen huomannut myös etovaa oloa, en tiedä niinkään selvää pahoinvointia mutta sellaista aika vahvaa etovaa..

      Toivottavasti menkat eivät vaan alkaisi.. Jos kierto oikeassa pysyy niin pitäisi tosiaan alkaa n.8-11 päivän päästä. Mitähän tämä sitten on,. Eihän se auta kun odottaa ja testata.

      Muita oireita? :)

    • Elefii

      Onkos pms-oireita ollut monella ennen plussausta?
      Tai jos aiemmin (ennen plussaa) kärsinyt niistä oireista, niin ilmaantuiko ne aiemmin tai jotenkin eri tavalla?

      Voimaton olo, väsymys ja ärtyisyys on vaivannut nyt tässä parin päivän ajan.. Usein nämä alkaa paria päivää ennen menkkoja, mut koska nyt oletan?! että menkat alkaa vasta ensi viikolla niin ihmetyttää kyllä..
      Voihan se toki olla niin että kierto heittelee.
      Turvotusta ja välillä etovaa oloa myös ollut, edelleen.

    • ei erityisiä oireita

      Ei mitään oireita.

      Vasta kun kuukautiset oli myöhässä kaksi viikkoa ja olin sen pari viikkoa kestänyttä palelua, jatkuvaa nälkää ja väsymystä ihmetellyt, tein testin ja plussahan sieltä tuli. Mutta muuten ihan oli sellainen olo, että kyllä ne menkat sieltä kohta tulee.

    • Elefii

      Millaista oireilua muilla jotka plussanneet? ennen testin plussausta siis.

      Päänsärkyä jo parin päivän ajan...väsymystä ja kärttyisyyttä ilmassa.

    • asdvwe.

      Huikea väsymys, järjetön turvotus siis sellainen jonka tosiaan huomasi poikkeavaksi, sekä tissit kipeytyi ihan todella kosketusaroiksi. Viikkoa ennenkuin piti menkkojen alkaa olin ihan varma että paksuna ollaan ja kaksi päivää ennen kun ois pitänyt menkat alkaa tein testin ja sain jo tikulle pissatessa vahvat viivat. Selvä peli mutta sen tiesi ilman testiäkin vaikka esikoinen sai alkunsa.. sit testin jälkeen alkoikin ne 2kk karmeat oli yötäpäivää ja itkuisuus ja muut sellaiset ihanuudet. Vain raskauden loppuosa meni kivasti.

    • 13+5

      Alkuperäiselle kirjoittajalle: näyttikö testi plussaa vai alkoiko menkat?

    • Anonyymi

      Uskon odottavani toista lasta, testin teen huomenna. Ensimmäistä odottaessa ennen plussaa tuli finnejä naamaan, leukaan, selkään ja päänahkaan, Lasta tehtiin ovulaation aikaan, joten osasin odottaa plussaa. Toistakin lasta tehtiin ovulaation aikaan, ensin sain raivareita, sitten tuli taas noita finnejä neljä päivää ennen testiä, parina iltana kohdussa on nipistänyt ihan pikkaisen, kova päänsärky alkoi päivää ennen testiä. Tiedän olevani raskaana ilman testiä, mutta tietysti haluan varmistaa vielä. Ostin kaupasta pullankin ja jos plussaan, pyydän miestä aamulla ottamaan aamiaisen uunista :) Toivottavasti tämä pikkuinen pysyy mukana loppuun saakka. Vauva -ja taaperoaika on rankkaa, hyvin rankkaa, mutta kyllä se siitä helpottaa. Jaksamista kaikille äideille ja isille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe