kannabis+paniikki

pelästynyt

tuli käytyä viettämässä pidennetty viikonloppu parhaan kaverin kanssa amsterdamissa. perjantai ja lauantai meni ryypätessä, ja sunnuntaina polteltiin sitten puoliksi pari jointtia pilveä. krapulassa on joskus vähän alakuloinen mieli muutenkin, ja ilmeisesti siitä johtuen sain aivan jäätävän sekavuus/paniikkikohtauksen melkein välittömästi, tuntui että järki lähtee enkä hallinnut itseäni lainkaan. olen polttanut pilveä ennenkin, en kuitenkaan mitenkään vakituisesti. viiden vuoden sisällä ehkä kymmenisen kertaa, välillä oli vuosi polttamattakin. tämä sunnuntai oli ensimmäinen kerta kun tuli tuollainen kohtaus.

nyt tietysti päihdyttävä vaikutus on häipynyt, mutta aika paljon tuli pelästyttyä ja edelleen tulee kelailtua aika ahdistuneena skitsofreniamahdollisuuksia sun muita. sen verran, että nukkuminenkin ollut hiukan hankalaa. voiko noin satunnaisesta käytöstä laueta jotain mielisairauksia pysyvästi?

31

6527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 37

      Mitään skitsofreniaa et saa, mutta kannabiksen poltto ei selvästikään sinulle sovi.
      Tulipa kokeiltua ja tähän on hyvä lopettaa.

    • paprika3

      mulle tapahtui aivan sama juttu! oon polttanut muutamia kertoja pilvea tassa kesan aikana (alle 10krt) ja nyt viime viikolla soin sitten palan suklaakakkua, jossa oli pilvea joukossa. PALJON.
      noin tunnin kuluttua syomisesta sain aivan hirvean paniikkikohtauksen, joka kesti noin tunnin ajan. huusin ja kiljuin aivan mielettomalla tavalla, luulin etta nukun ja lopulta luulin etta oon kuollut. lisaksi oksensin monta muovipussillista. mun ainoa pelastus oli mun parhaat ystavat, jotka yritti rauhoitella mua. se tunti oli elamani pisin ja hirvein.
      seuraavana paivana mulla oli vielakin tosi pelokas olo, ja tuntuu etta nyt (3pvaa tapahtuneesta) en ole vielakaan ihan entisellani. kauankohan tata outoa olotilaa kestaa?
      tuntuu alakuloiselta enka oikeastaan halua tehda mitaan. en tieda haluunko olla yksin vai muiden kanssa. alkoholia en uskalla enaa juoda, pelkaan etta saan kohtauksen uudelleen.
      ja oon siis ihan tavallinen 26-vuotias tytto. halusin vaan jakaa tan kokemksen. toivon, etta sakin paaset yli sun huonosta kokemuksesta ja pilvi ei nakojaan sovi meille kummallekkaan.... :)

    • Punaviiniä poskeen

      Kannabiksen on tutkimuksissa todettu aiheuttavan joillekin ihmisille paniikki- ja psykoosireaktioita. Sinulla oli ilmeisesti juuri tuo paniikkireaktio.

      Kannabis voi olla äärimmäisen vaarallista joillekin ihmisille, koska sen on todettu myös edistävän skitsofrenian ja psykoosien syntyä.

      http://www.poliklinikka.fi/hyvan-mielen-kanava/uutiset/kannabis-edistaa-skitsofrenian-ja-psykoosin-syntya-0786100

      Näin taannoin dokumentin muutamasta nuoresta, jotka olivat saaneet pysyvän psykoosin ensimmäisestä sätkästään ja elivät vanhempiensa kotona psykoosilääkityksessä (joka ei täysin auttanut heitä) eivätkä he pystyneet enää mihinkään normaaliin elämään.

      Yksi ainoa kokeilu voi siis johtaa psykoosiin, se on hyvin harvinaista, mutta itse en ainakaan kokeilisi onneani...

    • thetruth.....

      Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!

    • Been there!

      Ite kans tossa muutama viikko sitten tuli tehtyä pieni huti lyönti kun menin kännissä polttelemaan.Siitä seuras aivan järkyttävä paniikki kohtaus! Sydän tykytti tuhatta ja sataa ja olin niin varma että kuolen.Koitin rauhotella ite itteeni (olen kokenut tämän saman,hieman lievempänä aikaisemminkin) mutta kuoleman pelko ja paniikki oli niin suuri että eihän siinä järki puhe mitään auttanut.Asiaa ei myöskään auttanu se että kaverit oli kans poltellu ja ne naureskeli vieressä,se vasta pistiki pahat vainut mun päähän.Olin monta päivää ton jälkee iha omis maailmois.Järkyttävä kokemus,kiitos siitä ja koskaan en enää toivottavasti mihinkään kamaan koske.Ei pysty aivot vielkää tajuu et mitä helvettii mun pään sisäl tapahtu,niin sairasta.Onneks en helvetti satuttanu itteeni tai ketää toista,niin sekasin mä sil hetkel olin et huhhuh.

      • jormanvehkeet

        minun piti ottaa aina rauhottava lääke tai viinakin autto niihin kohtauksiin


    • KellyMarnie

      Kuulostaa erittäin vahvasti siltä, että ootte vaan vetäny överit. Jos poltat kerralla liikaa, nii siitä tulee paniikki, pelottavia ajatuksia ja joku saattaa oksentaakin. Just noi oireet mitä porukka on kuvaillu. Satunnaisella polttelijalla ei ole vaaraa sairastua psykoosiin tai muuhun mielenterveydelliseen ongelmaan. Psykoosi (huom. perinnäistä) tulee yleisemmin jatkuvan polttelun tuloksena jos on tullakseen. Psykoosi on myös harvinainen sairaus. Elikkäs jos tekee mieli poltella ni pieniä annoksia silloin tällöin ;) Mutta sauhu ei myös sovi kaikille ihmisille, se kannattaa muistaa. Tyypillinen virhe aloittelijalla/harvoin polttelijalla on ottaa liikaa ja sitten tulee kaameet överit. Ja se on myös yksilöllistä, paljonko kukakin tarvitsee.

      • KellyMarnie

        Nii ja sellasta piti vielä sanomani, että vaikka se tuntuu todella pahalta ja olo voi olla muutamia päiviä aika hatara, ni no worries 8)


      • Simpsonit
        KellyMarnie kirjoitti:

        Nii ja sellasta piti vielä sanomani, että vaikka se tuntuu todella pahalta ja olo voi olla muutamia päiviä aika hatara, ni no worries 8)

        ... Son ihan eri meininki jos poltat liikaa kun että saat paniikkikohtauksen.. mulla parin vuoden polttelun jälkeen loppu polttelu seinään ku havahduin psykoosin jälkeiseen hetkeen.. parin viikon päästä kokeilin polttaa 1/10 osa minimeistä ja sama paska lähti käyntiin.. olin "julkkis ja simpsoneitten tekijät laitteli mulle telkkarin kautta viestiä joka paikasta tuli signaaleja"... Parin kuun jälkeen tajus miten hukassa sitä voi ihmine olla... Ihmissuhteet hajotettu ja oot yksim syrjäytyneenä pimeessä yksiössä helvetinmoimen paniikkipäällä... Jos oot jatkuvassa psykoosissa et älyä todellisuutta ja pidät polttelusta omassa kuplassa... Jos vielä havahdut siitä niin luultavasti paniikki iskee :) elkää kaikki lähtekö kokkeilemaan..


    • Tässä ketjussa on tullut niin paljon väärää tietoa, että on pakko puuttua asiaan.

      Olen polttanut itse pian 40 vuotta. 80-luvun puolivälissä sairastuin, ensin epämääräisiin lihaskramppeihin ja neurologisiin kipuihin, ja noin puolen vuoden kuluttua sain paniikkikohtauksen. Oireet pidettiin kurissa bentsoilla 2½ vuoden ajan, jonka jälkeen ne loppuivat kun vähensin kofeiinin käytön pariin kupilliseen laihaa teetä vuorokaudessa.

      Kannabiksen käyttö väheni 70-luvun aamusta iltaan joka päivä-tyylistä vähäiseksi päivittäiskäytöksi jo 80-luvun alussa, ja -95 se loppui kokonaan, kiinnostuksen puutteeseen. Ennen lopetusta ahdistuneisuutta polttamisen yhteydessä esiintyi ainoastaan 80-luvulla, jolloin oireita oli riippumatta siitä, poltinko vai en.

      -96 alkuvuodesta aloin juoda kahvia ja sairastuin uudelleen 2000 kesällä. 2002 aloitin kannabiksen lääkkeellisen käytön ruokahaluttomuuden ja pahoinvoinnin vuoksi. Painoni oli pudonnut 60 kiloon, joka on melko vähän 187 senttiselle miehelle. Poltin ainoastaan noin 30 milligrammaa 2-3 kertaa viikossa, joka toi ruokahalut takaisin, mutta ei aiheuttanut mitään ahdistuneisuuteen viittaavaakaan.

      Ryhdyin kokeilemaan eri kannabislajikkeita ja annoksia, ja havaitsein, että 5mg erittäin vahvaa afganistanilaista Indicaa lievitti ahdistuneisuutta noin 6 tunniksi yhtä hyvin, kuin bentsot, kun taas annoksen nostaminen 50-100 milligrammaan alkoi lisätä ahdistuneisuutta.

      2008 helmikuussa lopetin kofeiinin käytön täysin. Viikon kuluttua ahdistuneisuus ja masennus pahenivat kolossaalisiksi, enkä pystynyt polttamaan lainkaan. Oireet katosivat 4kk kuluttua, jolloin aloitin uudelleen lääkekäytön neuropaattisiin kipuihin. Isotkaan annokset eivät aiheuttaneet enää mitään psyyken oireita, kuin satunnaisesti.

      Tänä päivänä minulla on resepti 3 grammalle päivässä, mutta olen polttanut viimeiset vuodet vain 2g/vrk, eikä polttamisen yhteydessä ole esiintynyt mitään psyyken oireita. Minulla, kuten todennäköisesti lähes jokaisella muullakin, ahdistusoireet aiheutuivat kofeiinista ja kannabis pelkästään herkisti aivoja kehoon varastoituneiden kofeiinijäämien vaikutuksille.

      Alkoholi liuottaa kofeiinijäämiä, ja siksi krapula kesti minulla 2000 luvun alussa aina lähes viikon. 2007 lopetin alkoholin käytön kokonaan. Kokemuksesi johtui todennäköisimmin krapulan vaikutuksesta aivokemiaan, ja mikäli käytät, tai olet käyttänyt kofeiinia, sen jäämien tason nousuun veressä.

      Kannabiksen yhteyttä skitsofreniaan on tutkittu mm. Tanskassa, jossa 2 miljoonan ihmisen terveystiedot tutkittiin 25 vuoden ajalta. Tutkimus ei löytänyt mitään korrelaatiota kannabiksen ja skitsofrenian välillä.

      Todennäköisin tapa saada ahdistusreaktio kannabiksesta on kofeinistilla, joka polttaa liian ison annoksen Cannabis Sativa-voittoista lajiketta krapulassa. Lopeta aineiden sekakäyttö, ja kofeiinin käyttö kokonaan, ennen kuin sairastut krooniseen ahdistuneisuuteen ja paniikkihäiriöön. Tutkimukset, jotka liittävät kannabiksen ja psyyken ongelmat, eivät ota huomioon sitä, että ihmiset käyttävät muitakin aineita, jotka aiheuttavat näitä oireita.

      • Ei huumeille

        Hörhö höpisee.


    • hoidossa ollut panik

      Jaaha ! Ja miksköhän näitä pilven pössyttelijöitä ja narkkareita löytyy psykiatriselta????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vievät oikeesti psyykkisesti sairailta hoitopaikat!!!

    • Siksi, että ovat sekakäyttäjiä, jotka käyttävät yleensä myös kofeiinia, joka aiheuttaa psykoosia ja kaikkia muita psyyken ongelmia. Niistä hoitopaikoista vapautuisi 80% jos kofeiinin käyttö loppuisi tyystin.

      • Huhhöpinää

        Linkitätkö ystävällisesti tutkimuksen, jossa todetaan kofeiinin aiheuttavan psykoosia.


      • Enpäoikeinusko

        En käytä kofeiinia missään muodossa ja kannabis aiheuttaa minulle silti kamalia ahdistuskohtauksia.


    • Psykiatriset pitkäaikaispotilaat juovat usein ja runsaasti kahvia. Toisaalta paljon kahvia juovien potilaiden joukossa on keskimääräistä enemmän psykoottisuudesta kärsiviä (Winstead 1976). Kofeiinin runsas saanti voi yksittäistapauksissa aiheuttaa paranoidisia harhaluuloja, skitsofreenisen prosessin pahenemisen (Mikkelsen 1978) tai deliriumin kaltaisen tilan (Stillner ym. 1978). Vaikeimmin sairaat skitsofreenikot jopa nuuskaavat tai syövät pikakahvijauhetta (Benson ja David 1986). Kofeiinin annon (10 mg/kg kerta-annoksena) on todettu pahentavan ajatushäiriöitä ja lisäävän maniataipumusta skitsofreenikoilla (Lucas ym. 1990). Tärkeä havainto on, että tällaisten potilaiden kofeiinirajoitus on helpottanut psykoottisuutta selvästi (Zaslove ym. 1991a).

      Koko psykiatrisen osaston kofeiinirajoituksesta on saatu ristiriitaisia tuloksia. Suljetun osaston potilaiden ahdistuneisuus, ärtyisyys ja vihamielisyys vähenivät huomattavasti siirryttäessä kolmeksi viikoksi kofeiinittomaan kahviin (De Freitas ja Schwartz 1979), kun taas positiiviset muutokset olivat avo-osastolla vähäisiä (Koczapski ym. 1989) ja kuntoutusosastoilla potilaiden käytös ja oireisto eivät juuri muuttuneet (Mayo ym. 1993). Sen sijaan koko psykiatrisen sairaalan osittainen kofeiinirajoitus vähensi päällekarkauksia 25–30 % ja omaisuusvahinkoja 50 % (Zaslove ym. 1991b).

      http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo70047&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

      Runsas kahvinkäyttö voi myös olla psyykkisen häiriön oire. Joissakin tutkimuksissa se on korreloitunut psykoosin luonteisiin sairauksiin, tuskaisuuteen ja vaikeaan masennukseen (Gilliland ja Bullock 1983). Näiden sairauksien yhteydessä saattaa syntyä noidankehä, jossa kahvi pahentaa oireita.

      http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo20328&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

      Jos viitsit itse etsiä, löydät aivan takuulla lisää, sillä kofeiinimyrkytyksessä psykoosi syntyy aina ennen kuin kuolema korjaa pois.

    • Huhhöponää

      Kiitos linkeistä. Lupaan tutustua asiaan. Itsellä ei ongelmaa kun en juo kahvia.

    • exweed

      Hei! Vaikka on vanha keskustelu, aattelin et jollekin tästä voi olla Viel hyötyä..tai Sitte ei. Mut anyway. Polttelin vielä muutama vuosi melkein päivittäin ja mukavaa oli. Musta tuli valitettasti vainoharhainen ja sain muutaman paniikkikohtauksen. Ensimmäisellä kerralla tajunta sumeni. Kaverit oli saman tien mun vieressä ravistamassa ja läpsimässä naamalle, koska olin vaan valunu sohvalta ja pitänyt jtn naurun tapaista ääntä. Tää ei kestänyt ku hetken ja olin ihan pihalla sen jälkee. Toinen kerta oli vastaavanlainen, mut olin polttanu huomattavasti vähemmän. Siitä syystä, ettei kävis uudestaan. Ensimmäiseen kertaan varmasti vaikutti outo ympäristö ja ahdistava ilmapiiri. Toisen kerran laukaisi todennäköisesti paniikkikohtauksen pelko. Nautin kuitenkin polttelusta suurimmaksi osaksi ja kotonani tätä tehdessä, ei ollut pienintäkään ongelmaa. Polttelu alkaa olla taakse jäänyttä elämää. Mitä nyt joskus tarjottaessa hitit maistan. On kuitenkin hienompaa kun aivot kulkee normaalisti. :)

      • anonymous14

        Mulla se paniikkihäiriö tulee aina kun polttelen yli 3 hatsii otin tossa 2 viikkoo sitte perjantaina yhen hitin money makerii mis oli vissii jotai lakkaa seas ja oli 2h paniikkikohtaus vieläpä koulussa.. Nohh kuitenki se meni sit ohi mut nyt must on koko ajan tuntunu ku oisin hieman pilvessä.. On varmaa mainitsemisen arvoista että oon alottanu pilven kesällä ja polttanu ehkä 15 krt mutta paniikkihäiriö tulee yleensä vain tiettyjen lajikkeiden kanssa koska normi sativaa voin polttaa vaikka 4 grammaa ilman huonoja vaikutuksia... Suurin ongelma katu ganjassa on se että ei voi ikinä olla varma onko se oikeasti laadukasta tai lakattua tai jotain muuta paskaa


    • skunkki on paskaa

      Se paniikkikohtaus tulee Skunk-nimisestä cannabiksesta, jonka THC-pitoisuus on liian paljon!

      Areenassakin on pyörinyt todella hyvä dokumentti kaikista huumeista ja 1/3 osassa homma selvitetään viimeisimmillä tutkimuksilla. Skunkin THC-pitoisuus kasvaa sen takia koska se on kasvatettu kokonaan valossa, ts. sen valonaika on 24/24 jolloin kasvin luonnollinen pimeän-valon kiertoaika on häiriintynyt.

      Euroopasta tuotetaan tätä Skunkkia koko ajan enemmän sen halpuuden ja helppouden ja nopeuden takia. Kaikki käyttäjät pääsette tästä "haisunäädän" ongelmasta eroon kun ostatte hyvää ainetta. Tilatkaa oikeat siemenet, kasvattakaa itse kannabiksenne, niin tiedätte mitä vedätte, pysykää Skunkista kaukana!

    • Artsi7

      Ei elimistöö pysty huijaan aineilla. Kaikki mikä menee ylös, tulee myös alas ja syvälle. Itse pitää tehdä hyvän olon eteen jotain.

    • melluzzz

      Nostan keskustelua sen verran että kerron oman kokemukseni.

      Polttelin joskus 1-2v sitten kannabista aina juomisen yhteydessä, aina vahvassa humalassa. Sitä tuli tehtyä joitain kertoja viikossa. Joskus päivittäin ja joskus meni viikkoja ilman. Kuitenkin varmaan sinä talvena tuli yli 10 kertaa ainakin polteltua. Ja aina oli hauskaa! Vaikutus oli useimmiten sellainen rentouttavan väsyttävä ja huimaava. Sitten kun se pahin väsy oli ohi niin tuli tosi kiva, pehmeä olo. Nauratti ja tuntui hyvältä. Ei mitään ongelmia ikinä.

      No sitten lopetin kokonaan niissä porukoissa pyörimisen ja samalla myös polttelun. Meni noin vuosi-puolitoista niin en polttanut lainkaan. Sitten tuossa viime vuoden puolella lähdettiin yhden kauempaa tulleen kaverin kanssa parille. Muistaakseni otin pari shottia ja lonkeron, mikä on mulle ihan minimäärä. Humalassa en siis todellakaan ollut, hyvin lievästi tuntui se nousuhumala ja fiilis oli TOSI HYVÄ!

      Tällä kaverilla oli kannabista mukana. Hän kääri itselleen jointin ja poltettiin se puoliksi. Huom. poltin siis PUOLIKKAAN jointin, eli aika vähän. Mutta voi hyvä luoja mikä olo siitä tuli!!

      Pääsin kyllä kotiin sen parisataa metriä jotenkuten. Heti kun sain oven perässäni kiinni niin päässä alkoi pyöriä ja sydän hakkasi aivan hulluna. Oli paha olo mutta en pystynyt istumaan paikallani, vaan oli pakko kävellä. Kävelin pimeässä ympäri kämppää ja mietin nukunko vai olenko hereillä. En tiedä kävelinkö vartin vai tunnin. Välillä tuntui että meni täysin tietoisuus ja taju. Aivan kauhea paniikki päällä...

      Jossain vaiheessa kuulin rappukäytävästä ääniä. Olin kuulevinani että siellä olevat ihmiset olivat oveni takana ja sanoivat monta kertaa sukunimeni. Kuulin että he soittivat jollekin ja puhuivat siitä, että olen nyt asunnossa yksin ja minut voi nyt tulla tappamaan. Olin aivan helvetin paniikissa. Tajusin jollain tasolla että toi on aika vainoharhaista, mietin olenko nyt sitten psykoosissa. Yritin rauhoitella itseäni mutta siitä ei tullut mitään. Kävelin pimeässä, esineet hyökkäili kimppuun. Oksetti.

      Vähän väliä kuulin päässäni soivan jotain musiikkia. Musiikki ei soinut kunnolla, vaan tietyt nuotit ja soinnit lähtivät laahaamaan, se "vääristyi", tai tietty kohta lähti soimaan päässä aina uudelleen ja uudelleen. Kun kuulin pihalta auton tööttäyksen ja koirien haukkumista niin ne jäivät soimaan repeatilla päähän hidastettuna pitkäksi aikaa.

      Kuulin kun pihaan ajoi auto ja ajattelin että nyt ne tulee tappamaan mut. Otin ison veitsen ja menin sänkyyni piiloon peittojen alle. Vielä siinä maatessa olin kuulevinani, kuinka tyypit tulivat oveni taakse ja puhuivat että tappavat minut. Makasin vain hiljaa liikkumatta veitseä pidellen ja mietin että tähän mä nyt sitten kuolen. Esineet tuli lähelle ja näin esim. kissani kahtia. Oksetti.

      Jossain vaiheessa alkoi ehkä hiukan vaikutus taantua, otin yhteyttä kaveriin joka sanoi että kuulostaa että otin överit. Suositteli mietoa bentsoa ja otin Opamoxia 30mg sekä koitin vain rauhoitella itseäni. Sykemittarilla kun mittasin niin syke oli 200 vielä kaksi tuntia sen jälkeen kun olin tullut kotiin. Olo todella kamala. Opamoxia meni koko seuraava päivä ja aivan järkyttävän säikky olin varmaan viikon ton jälkeen.

      Kun tuosta vähän toivuin niin oon miettinyt ensinnäkin että mikä se kohtaus oli!? oliko kyse paniikkikohtauksesta, dissosiaatiosta vai ihan puhtaasta psykoosista? Kesto oli kai sen 1-2 tuntia kun oli ne pahimmat vainoharhat. Psykoosihan kestää yleensä kauemmin, mutta toisaalta noi harhat ei kyllä perus paniikkiinkaan kuulu?

      Toinen mitä oon miettinyt että miksi HELVETISSÄ mulle tuli _puolikkaasta_ jointista sellainen olo, ja miten se edes on mahdollista!? Kuitenkin joskus polttelin aina säännöllisestikin ja kerralla saattoi mennä useampikin jointti eikä koskaan ollut mitään ongelmia. Oon alkanut jopa miettiä että olisiko se aine voinut olla jotain muuta kuin kannabista/jotain muita ainesosia seassa? Koska eihän nyt ei-ensikertalaiselle voi mistään puolikkaasta tuollaista sekoamiskohtausta tulla ilman mitään syytä, eihän!?


      Toi kokemus säikäytti mut niin perusteellisesti etten tiedä uskallanko enää ikinä koskea koko aineeseen. Toisaalta olis kiva kokea se ihanan kepeä ja "kutittava" olo mikä tuli kun poltti nousuhumalassa, mutta toisaalta jos siinä on riski että meen taas noin sekaisin niin ei kyllä uskalla, ei sitte millään. Pitäisikö kokeilla? ääh...

    • Artsi6589

      Parempi pysyä aineista erossa. Koskaan et voi tietää millaista roinaa saat.

    • pituydtddzdz

      Kokeillut itsekin paniikkihäiriöisenä ja tiedän kyllä, ettei siitä lääkkeeksi ole. Korkeintaan saa jääkylvyt vielä päälle, mikäli yllätys-visiitti vaikka tulee polttelun jälkeen taloon.

    • anonymor

      Kattelin vähän sivustoja missä kerrottaisi kannabiksen oireista ja luin tästä keskustelusta joitain niin aattelin kertoo nyt omia kokemuksii ja oiskiva jos niihin vastattaiskin. ;) No oon polttanu kannabista ihan hemmetisti ekoina kertoina oli aina hauskaa ja tuntu et jumitti mut nykyään tuntuu välillä hauskalt ja välil kuumottavalta. Tuntuu et välillä ois tulos hulluksi. Oli tossa pari päivää sitten sellanen olo kun oisin nähnyt unta siitä päivästä kun poltin. Heti kun olin polttanut alkoi tuntuu kun oisin ennustanut mitä tapahtuu ja siit sit kerroin kavereille nii ne vaa ihmetteli et mitä hemmetii ja tollasii tilanteit on ollu jo kolme kertaa. Ekalla kerral oli kyllä tosi överit. Silloin en nänyt mitään erikoista mutta oli tosi pelottava olo ja tuntui kun kuolema ois ollu lähellä ja tuli sellasia dejavuita ihan koko ajan tuntu et ois seonnut mut sitten mä menin nukkuu nii aamul oli heti parempi olo. Mut nykyään tuntuu et uskaltaako enää poltella vai ei. Sellasii kokemuksii mut todellakin ois kiva jos vastaisitte nii tietäis ehkä mitä tapahtuu. :)

    • Jarkki---

      Mä olen käyttänyt kannabista yli 30 vuotta. Oman käyttöni yhteydessä olen tehnyt jonkun sortin johtopäätöksiä. Se vaikuttaa erilailla, riippuen omista fiiliksistä, ja miten ja mitä on syönyt ja juonut. Jos polttelen ns. "tyhjään vatsaan" tai pienessä humalassa, niin olen usein kokenu pelkotiloja ja nopeita mielialanvaihteluita. Toinen huomionarvoinen juttu on se, missä olen poltellut. Esim. kaukana kotoa, on voinut olla koti-ikävä, tai on ollut yleensä levottomuutta jostain asiasta, niin silloinkin polttelu on saanu aikaan pelkotiloja ja mielialan nopeita ja jyrkkiä vaihteluita. En ole hirveästi opiskellut aineesta, mutta sellaisen johtopäätöksen tein, että sen täytyy reagoida aivokemian kanssa eri lailla, riippuen fiiliksistä. Kotona ollessa ja kun asiat on hyvin, niin ei tule yhtään mitään pelkotiloja tai vastaavia. Nykyään en juurikaan alkoholiin koske, ja olen vähentäny polttelua kodin ulkopuolella.

    • Jos on suvussa mt-ongelmia, ni sillo ainaki pysyttelisin kaukana kannabiksesta. Alttius on mielenkiintoinen sana...

    • Meninuskomaan

      Mulle kannabis laukaisi paniikkihäiriön, valitettava tosiasia :( Olisinpa tajunnut pysyä erossa pilvestä, mutta menin uskomaan kun kaikkialta tungetaan sitä paskaa propagandaa että se on niin mietoa huumetta ja alkoholikin on pahempaa. Ei ollut 15 vuoden alkoholinkäyttö eikä kahvinjuonti laukaissut paniikkihäiriötä, mutta muutama kerta pilveä sitten sen teki. En suosittele kenellekään.

      • Monimuukinuskoo

        Totta, että kannabista on alettu ylistää, varmasti osittain koska lääkekannabis toimii niin hyvin monilla kipupotilailla. Hyvä kun muistutat vaaroista, teethän sitä jatkossakin, se on tärkeää.


    • DKJHASDHAKDH
    • Ensuosi

      Kannabis on hallusinogeeni. Ei pidä pelleillä. Kaikille se ei vaan sovi ja piste. Itse een voi suositella kellekkään sen verran hirveet olot tuli joka kerran jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe