Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tolkuton päänsärky

hedari

Oon kolmekybänen jantteri, jolla krapulat on karanneet käsistä jo aikaa sitten. Yleisimmin pahin krapulaoire on tolkuton päänsärky. Se haittaa jopa kävelyä, juilii siihen malliin ettei meinaa pystyssä pysyä. Nuorempana ei moista vaivaa ollut koskaan, mutta nyttemmin aina. Ja jos ilta on venynyt aamun tunneille, päänsärky on seuraavana päivänä sitä luokkaa että joutuu laattaamaan tunnin välein iltaan saakka. Oon kokeillu erilaisia apuja, mutta mikään ei tunnu toimivan. On otettu särkylääkkeitä illalla, ennen nukkumaanmenoa ja aamulla, ne ei auta pätkääkään. Vedenjuonnit on testattu, B-vitskut on testattu, magnesiumit on testattu, acetiumit on testattu, kalaöljyt on testattu, tupakoimattomuus on testattu, ei vaikutusta. Edes tasurit ei usein auta. Eilen join nelisen tuoppia ja 8-9 0,33 tölkkiä kaljaa, menin nukkumaan ennen puolta yötä. Heräsin kasilta kauheeseen päänsärkyyn. On tässä pari vapaapäivää niin nyt on viides aamukalja menossa, ja pientä helpotusta olossa. Eli vinkkejä kyselen, onko jotain mitä en oo vielä kokeillu? Ja ei, kaljanjuontia en aio lopettaa.

9

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krapulat(on)

      Minulla juominen oli tuossa vaiheessa viitisen vuotta sitten. Aivan kamalia krapuloita kärsin joka kerta ja nimenomaan päänsärky oli aina valtava. Silloin taisi auttaa se, että söi aina jotain juomisen lomassa. Sitten tasoittavia seuraavana päivänä, aina jotain muuta kuin mitä on juonut edellisenä päivänä. Tasoittavia kuitenkin korkeintaan sixpack eikä mitään tiukkaa.

      Nyt juon jo huomattavasti suurempia määriä kerralla eivätkä krapulat vaivaa fyysisesti, vaan henkisesti. Tässä vaiheessa juominen täytyisi lopettaa kokonaan, jos ei halua menettää järkeään. Nauti siitä, että kipusi on fyysistä ja menee (ilmeisesti) ohi yhden vuorokauden kuluessa. Nämä henkiset vainoharhan tilat ovat jotain muuta... Tähän pisteeseen sinäkin voit päätyä, kun jatkat juomista ja nimenomaan noita tasoittavia.

      • hedari(ap)

        No joo, on tässä juomahistoriaa sen verran takana että ei tuo henkinen puolikaan ole jäänyt kokematta. Se ensimmäinen krapulapäivä on se fyysinen päänsärkyineen. Siihen sitä apua kaipaisin. Seuraava päivä on se henkinen päivä. Unet jää vähiin ja aamulla naama on valkoisen taikinainen, silmäpussit roikkuu leuan alapuolella, ja masentaa ja ihmiset pelottaa. Perussettiä.

        Naurattaa vaan ku jos on ollu kavereiden kanssa juomassa niin aamulla tulee samoilta kavereilta tekstiviestejä että onpa 'krapula, meen kauppaan hakee tasuria tai limua, tai täytyy lähtee anoppilaan autolla'. Hah. Ite ei pysty ees kylkee kääntää särkyjen vuoksi. Kaverit ei tiiä krapulasta mitään. Mutta eipä tässä kavereiden krapuloista ollut kyse vaan minun.

        Nyt kohta kymppikassi juotu, mutta edelleen särkee päätä, naamaa ja niskaa. Pitäs varmaan tilaa darra-aamuiks joku kokovartalohieroja laittamaan mies letkeeseen kuntoon.


    • krapulat(on)

      Kokeile sitä syömistä juomisen ohella. Aina ei tietenkään maistu, mutta jos edes jotain pientä saat alas niin jo helpottaa. Ulkoilu on myös hyvä, mutta sehän ei onnistu, jos oksat lentää myös herkästi.

      Kamalaan hedariin auttoi minulla myös se, että makasin suihkun lattialla vaikka puoli tuntiakin. Samalla voi ajan kuluksi kuunnella vaikka radiota - kunhan pitää sähkölaitteet kaukana vedestä :-). Se auttoi lähes aina. Hedari saattoi kyllä palata myöhemmin, mutta sai sillä ainakin hetken helpotuksen. Veden tuhlausta tietenkin, mutta siinä olotilassa ei järki oikein juokse...

      Tasoittavien kanssa pitää olla varovainen. Täytyy osata lopettaa ajoissa, silloin kun on vielä hauskaa. Yli kuusi on usein jo liikaa! Ei saa antaa promillejen nousta taas huippulukemiin.

      Vähän täytyy kai antaa kropan kiukutellakin, sitä on kuitenkin kohdeltu huonosti.

      • hedari(ap)

        Jeh, viileässä suihkussa on tänään käyty, ja koiran kanssa tuli tehtyä parin tunnin lenkki. Ja yleensä sitä tulee myös syötyä juomisen ohella. Eipä tää header näytä lähtevän millään. Sattuu. Mutta siihen on nyt tyydyttävä. Tasoittavatkin tuo humalaisen olon, mutta eivät vie särkyä, hassua. Rupeen keittelee perunoita ja paistamaan possun ulkofileetä, vaikkakin tuo itse laittamani marinadin tuoksu tällä hetkellä etookin ja pahasti. Mutta laitellaan sapuskit valmiiksi kun emäntä tulee kotiin.


    • z-r-g-ty-

      Päänsärky on yleensä nestevajeen syytä. Alkoholi poistaa nestettä ja aivot hieman kutistuvat mikä tuntuu päänsärkynä. Yksi litra vettä nukkumaan mennessä olisi hyvä apu tuohon vaivaan.

      • Anonyymi

        Nenä karvojen repiminen raakana irti nenästä auttaa tautiin kuin darraankin.


    • Kentucky Gentleman

      Itse otan ennen nukkumaan menoa siis kännissä yleensä 2 buranaa ja syön päälle jotain tai ensin syön ja sitten otan buranat. Itellä toimii. Ei mitään kamalan terveellistä, mutta ei ainakin auttaa krapaulaan ja juuri tuohon päämsärkyyn. Mielestäni Erillaiset mehut ovat hyviä krapulajuomia. Suosittelen.

      Kentucky Gentleman viski on muuten erittäin hyvää.

    • 00 00 00 00
    • Reija25

      Biohitin Acetium kapselit estävät krapulan. Krapula aiheutuu asetaldehydistä ja Acetium kapselit neutraloivat asetaldehydin. Monilla keskustelupalstoilla tuotetta testanneet kehuvat, että krapulaa ei enää tule.
      www.acetium.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe