Taas uutinen yksinäisyydestä ja syrjäytymisestä.
"Kotiin syrjäytyminen on nopeasti kasvava ilmiö, joka koskee nuoria kaikissa yhteiskuntaluokissa. Kun syrjäytynyt tulee täysi-ikäiseksi, apua on miltei mahdoton saada."
"Jos nuorella ei ole ystäviä ja hän on eristäytynyt kotiin, käy helposti niin, että nuori lähtee mukaan vaarallisiin yhteisöihin tietokonemaailmassa, vaikkei itse edustaisi aatteita. Silloin hän voi tuntea kuuluvansa johonkin. Tulossa on isoja ongelmia, ellei tähän asiaan tulevaisuudessa puututa, Nord varoittaa."
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/08/yha_useampi_nuori_syrjaytyy_kotiin_2764234.html
Nuoret syrjäytyvät kotiin
28
1338
Vastaukset
- N-92
Kuin suoraan mun elämästä
- ,khjäoHA
Toivon että perheidin nettiyhteyksiin saisi rajoitettuja vaihtoehtoja. pelinestoa, netin sulkeutumista yöajaksi, jotain mainitakseni.
On ollut voimaton olo seuratessa poikien peliriippuvuuden kehittymistä. Poikien isä (etäisä) kantoi heille pelivehkeet minun kotiini ja kevensi siten kai omatuntoaan tapaamisten käyttämättä jättämisten suhteen. Vihasin niitä peli ja tietokoneita mutta eihän isän tuomia lahjoja voinut hävittää????
Nyt pelaavat kaiket yöt. Ennen täysi-ikäistymistä poistin modeemin yöksi mutta nyt ovat täysi-ikäisiä ja vahinko on jo tapahtunut.- lapsuus koneella
Ei se ongelma kuule niissä peleissä ole..
Itseä kiusattiin koko nuoruus. Hyvin pääsi eroon realismin kylmyydestä uppoamalla pelin ääreen eikä tarvinnut ajatella murheita saati itsemurhaa.
Edelleen koneella. Nyt tosin yhteiskunnan syrjimänä yleensä. Ei töitä, tänään hain taas yhteen paikkaan mutta kuulemma kymmeniä muitakin hakijoita. Kouluun en aio mennä koska en halua menneisyyden kiusaamisen palaavan enkä halua sinne pinnallisten Petri Nygårdia kuuntelevien huorien ja pellejen keskelle.
Ehkä tilanne olisi erilainen jos ei olisi joka päivä tarvinnut kuulla sitä vittuilua ja jos vaikka pääsisi edes varastohommiin. Enpä toivo tässä enää mitään niin paljon kuin koko systeemin totaalista romahdusta. Näyttää olevan taas lähempänä kun seuraan markkinoita päivittäin. 9 päivää laskua putkeen ja velkakriisi sen kuin paisuu ja kullan hinta tekee historiallisia huippuja päivittäin. - it-osaaja
Kyllä niitä estoja saa esim. selaimen asetuksista, jos osaa. Kannattaa kysellä jostain tietotekniikkapalstalta neuvoja; itse en nyt tässä ala selostaa yksityiskohtaisesti.
- Oma rasia, oma asia
lapsuus koneella kirjoitti:
Ei se ongelma kuule niissä peleissä ole..
Itseä kiusattiin koko nuoruus. Hyvin pääsi eroon realismin kylmyydestä uppoamalla pelin ääreen eikä tarvinnut ajatella murheita saati itsemurhaa.
Edelleen koneella. Nyt tosin yhteiskunnan syrjimänä yleensä. Ei töitä, tänään hain taas yhteen paikkaan mutta kuulemma kymmeniä muitakin hakijoita. Kouluun en aio mennä koska en halua menneisyyden kiusaamisen palaavan enkä halua sinne pinnallisten Petri Nygårdia kuuntelevien huorien ja pellejen keskelle.
Ehkä tilanne olisi erilainen jos ei olisi joka päivä tarvinnut kuulla sitä vittuilua ja jos vaikka pääsisi edes varastohommiin. Enpä toivo tässä enää mitään niin paljon kuin koko systeemin totaalista romahdusta. Näyttää olevan taas lähempänä kun seuraan markkinoita päivittäin. 9 päivää laskua putkeen ja velkakriisi sen kuin paisuu ja kullan hinta tekee historiallisia huippuja päivittäin.Ei bilettävät nuoret naiset, jotka harrastavat satunnaista seksiä ole huoria. Niinku lutkamarssissa tänään: OMA RASIA = OMA ASIA
Sitä ei sitte kukaan tajua.
- yksinäinenkö2
Tuo on niin totta. Itse olen perus sosiaalinen tyttö, mutta minulla ei ole koskaan ollut niin sanottuja parhaita kavereita, joille kertoa kaikki huolet ja murheet. Nytten kaikki kaverit alkaa olla jo perheellisiä, joten se vähäinenkin ajan vietto heidän kanssaan on jäänyt. Pikaisesti viestitellään silloin tällöin sähköpostin välityksellä. Ja kaiken lisäksi se että ne joita pidän kavereina asuvat kaikki kauempana, joten näemme tosi harvoin.
Kun ei ole kavereita tässä lähellä, ei tule käytyä "ihmisten" ilmoilla vapaa-ajalla. Toki käyn töissä mutta ei siellä sellaista seuraa ole, että iltasella viitsisi heidän kanssa olla (vanhempia ukkoja).
En koe että olisin syrjäytynyt, mutta välillä on kyllä yksinäinen tunne kun ei ole ketään kelle "puhua".- lapsuus koneella
No mitä jos jutellaan? Minä oon 21v. Sinä?
- lapsuus koneella
No mitä jos jutellaan? Minä oon 21v. Sinä?
Ja näin se taas menee että kun täällä joku sosiaalinen tyttö taas murehtii puheseuran vähyyttä ja joku ilmaisee halunsa jutella niin ei kiinnosta. Syyn voi toki arvata jo edellisestä viestistäni. Ei tarpeeksi cool.
Sitähän se aina, pinnallisuutta. On nää ihmiset kyllä ennalta-arvattavia. - Niin mutta...
Ja näin se taas menee että kun täällä joku sosiaalinen tyttö taas murehtii puheseuran vähyyttä ja joku ilmaisee halunsa jutella niin ei kiinnosta. Syyn voi toki arvata jo edellisestä viestistäni. Ei tarpeeksi cool.
Sitähän se aina, pinnallisuutta. On nää ihmiset kyllä ennalta-arvattavia.Oisko hän edes ehtinyt noin nopeasti reagoimaan tuohon viestiisi, ehkei kaikki päivystä tässä näitä vastauksia mitä ketjuihin ilmestyy?
- sdasd
Meillä toimii nykyään netti enää vain kolme tuntia päivässä, jaettuna eri ajoille. Olen silti linnoittautunut kotiini 24h. Netti ei ole minulle koskaan ollut se ongelma, vaan se, ettei minulla ole kiinnostuksen kohteita kodin ulkopuolella, eikä siten riitä muuta tekemistä.
Ryyppääminen ei kiinnosta, jokseenkin typerää puuhaa. Liikuntaan olen liian laiska ja keskittymiskyvytön. Tykkään kyllä nostella puntteja ja tehdä jumppaliikkeitä vähän aikaa kerrallaan.
Koulukavereideni kanssa en jostain syystä ole viettänyt vapaa-aikaa 13-14 ikävuoden jälkeen ja nyt se ei ole enää mahdollista. Emme näe enää ja olemme jääneet jo liian etäisiksi.
Joten tämä on melko pakollinen tilanne... Hankkisin kyllä uusia kavereita ja harrastuksia, enkä olisi syrjäytynyt kotiini, jos en olisi jo näin erakoitunut. En ole sellainen pohjimmiltani, vaan iloinen, ystävällinen ja hauska ihminen, joka rakastaa muiden huomiota ja nauttii toisten viihdyttämisestä :) Tähän yksinäisyyteen vaan kun on jo uponnut, sieltä on todella vaikea enää nousta pois. Pyrin silti säilyttämään ajatukseni terveenä ja mieleni kirkkaana.- EX-yksinäinen
Hankkikaa koira!
Viette lenkille, saatte liikuntaa ja kunnon päivärytmin, koiraihmiset tulee juttelemaan ja sitä kautta tutustuu, kun koirat leikkii yhessä ja omistajat voi jutskailla.
Ihmisen ei kuulu elää yksin, mutta yhteiskunta ja suomalaisten perhekulttuuri on sellaista että yksinäisyys on varsin yleistä. Mutta aina voi ottaa lemmikin ja lemmikki rikastuttaa elämää. Suosittelen lämpimästi! =) - Vastaus sdasd:lle
Hei, mistäpäin olet ja kumpaa sukupuolta?
Olen 22 nainen eteläsuomesta, kirjoituksesi on kuin suoraan entisestä elämästäni... Jos haluat, laita yhteystietojasi -voimme ehkä yhdessä yrittää saada sinutkin pois sieltä yksinäisyydestä? :) - ddwwwwws
Vastaus sdasd:lle kirjoitti:
Hei, mistäpäin olet ja kumpaa sukupuolta?
Olen 22 nainen eteläsuomesta, kirjoituksesi on kuin suoraan entisestä elämästäni... Jos haluat, laita yhteystietojasi -voimme ehkä yhdessä yrittää saada sinutkin pois sieltä yksinäisyydestä? :)Elä vastaa tuolle naiselle se vain haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi.
- Kaapo Kuikanlahti
Onkohan kummallista kuultavaa nuorille syrjäytyneille, on täällä jopa kuuskymmentä ihmisiä.
- mikävaivaa
Tota. Esitän oman näkemyksen.Kovat koulukiusaajat porskuttavat. Koulukiusatut syrjäytyvät kotiin.Yhteiskunnassa vallitsee kovat arvot.
- eeeewww
Yhteiskunta kantaa huolta vain koulukiusaajista. Kiusatuilla ei ole niin väliä, hehän voivan elää vaikka sossun tuilla. Tai sairaspäivärahalla.
- pahpahpahn
Yhteiskunta kantaa huolta vaan työstä syrjäytyneistä, tuottavat yksilöt jäävät kotiin makamaan. Mutta ei se välitä pätkääkään sosiaalisesti syrjäytyneistä ja yksinäisistä joilla on työ tai opiskelupaikka, koska ne ovat tuottavia yksiköitä.
huoh - yyyyyyyyksinäisyyyys
Syrjäydyn himaan tietokoneen äärelle, mutta en mä etsi mitään kultteja netistä. En todellakaan. Pelaan vaa normaalisti ja katon sarjoja ja elokuvia.
En vois kuvitellakkaa laittavani itteäni joidenki kupla-aatteiden orjaksi. Hohhoijjaa.
Tuokin varmaan pojille yleisempää. - 2+33
Ehkä tulevaisuudessa olemme olemassa vain virtuaalisesti. Poisjäävät jutustelut kasvokkain ja suora vuorovaikutus. Muutumme koodeiksi, koska inhimillisesti ei tarvitse enää vaikuttaa toisiin ihmisiin.
- tälläinenkö kivaa
Juu. Olen samaa mieltä monen kanssa. Tämä on yhteiskunnan syy. Täällä Suomessa ollaan NIIIIN jotenkin vetäytyviä ja pelokkaita...
Minulla itselläni on aina ollut todella vähän kavereita, ne ikäväkyllä ovat sitä vain hetken ja jäävät sitten kokonaan pois.. Kukaan ei halua olla hetkeä pidempää ystävä edes kaveri.
Olenkin kyllästynyt yrittämään ja kehittämään uutta ihmissuhdetta seurustelu mielessä ja kaveri/ystävyys linjalla. Kun minusta tuntuu ettei mikään riitä seurustelussa. Pitää olla ihmisenä sitä sun tätä että toinen kiinnostuu. Tänä päivänä ei tavallisuus tietenkään riitä, kun pitää olla lady gaga.
Ja voi että niitä sitten jotka seurustelee! Voi härregud. Nyhjätään kylki kyljessä 100 vuotta peläten muita ihmisten tulevan ja vievän heiltä puolison!!! Argghh!! Tälläinen on siskoni. Hyvä kun voin juhlissa jutella hänen miehelleen.- Missä yksinäisiä?
Moi,
Itse olen niin tiiviisti töissä ja työ sen verran omissa maailmoissa olemista (olen koodaaja) että vapaa-ajalla ei hirveästi pysty keksimään mitään coolia puhuttavaa tuntemattomien kanssa, vaikka en varsinaisesti ujo ole koskaan ollut. En esim. pystyisi laittamaa facebookkiin sellaista sivua jolla voisin esittää että mulla on paljon elämää.
Eniten näet niitä ihmisiä jotka tyrkyttää itseään esille, vaikka oikeasti on paljon ihmisiä jotka eivät herätä huomiota ja joista ei siksi tiedä mitään.
Tosi tuttua tuo että pitäis olla jotenkin erikoinen ja tavallinen ei riitä, ja että kaikki elävät omissa kuplissaan (yleensä seurustelevat).
Minkä ikäinen oot? Ite oon 25.
- hgggeeellss.
Täysin uutinen suoraan minun elämästä. Minulla ei ole ketään, kohta ei edes itseäni. Ai että kun tunnen itseni luuseriksi.
- rfgthyujiko
rtfyugh
- So What
Juu,mun mielestä sivusta liki seuranneena "syrjäytyneet" on usein(ei tietty aina) niitä,joita ei kiinnosta sentin vertaa valtaväestön bilettämiset,pintaliidot baareissa,urheiluhullujen kisailut hampaat irvessä,työnarkkareiden oravanpyörissä juoksemiset,materian ja mammonan fanaattinen kerääminen.Arvot on erillaiset,kuin suurella osalla ikäisiään,ja se syrjäyttää.Ei löydy saman aatteen kannattajaa helposti.Ja kun yhteiskunta tyrkyttää kuitenkin melkoisen kapea-alaista elämäntyyliä,miten tämä ainut elämä PITÄISI elää..Olla työorjentoitunut,kouluttautunut,hyvän-näköinen ja omistaa tavaraa mahd.paljon.PITÄÄ olla sosiaalinen,iloinen,optimistinen,rohkea joka paikan höylä.Ja ystäviä ainakin tusinan verran ja harrastuksia samoten.Meille uskotellaan,että vain näillä eväillä voit elää tyytyväisesti elämääsi ja olla hyväksytty muiden silmissä.Eli,kulje lampaana muiden lampaiden joukossa,omi MUIDEN arvot,kaikille ne samat tutut ja turvalliset ja elämä on onnellista ja rikasta!Ja muista katsoa hiukan kieroon niitä,jotka ei sitten millään tajua.mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeää:Muiden hyväksyntä,muiden arvomaailma.muiden kunnioitus.So what,miten oikeasti tunnet ja voit!
- 20
Jep, vapaus on vain illuusio, todellisuudessa olemme markkinavetoisen systeemin kuuliaisia orjia ja työmuurahaisia.
Muunlaisen elämänkatsomuksen omaavia ei suvaita.
Mutta kuitenkin, meitä toisinajatelijoita ja -eläviä on pilvin pimein. Elämem kuin "maan alla".
- sdaasdsdasdasdasd
Itku parku
- Illuusioelämästä
Tää on vanha mut vitut siit, vitut teist. Vitut must.
Voin rehellisesti kertoa olevani yksinäinen kenet yhteiskunta on syrjäyttänyt suht totaalisesti.
Olen elänyt koko elämäni yksinäisenä haamuna josta ei välitetä vitun karvaakaa, en ole ikinä seurustellut, aina syrjitty ja unohdettu. En ole siis ikinä kokenut läheistä fyysistä ihmiskosketusta. Myöhemmällä iällä tulee kuvioon tietysti masennusplushuumeet jotka sun puolesta kaivaa syvemmän kuopan. Letkeet.
Kerran hakattiin pesaril niska mäsäks, en tiiä et miks?!- Turha.nosto
Minuakin hakattu pessaarilla. 😡
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274