Otettiin eilen kissanpentu ja ressukka on siitä asti maukunut minkä ehtii. Hetkittäin se aina rauhottuu, varsinkin kun sen kanssa leikkii. Sitte heti kun lopettaa vingunta alkaa taas. Ruokaa on, seuraa on, joten kaiken pitäisi olla kunnossa. Olen kasvanut kissojen kanssa eikä vanhempieni luokse tulleilla pennuilla ole esiintynyt vastaavaa. Yölläkin, se jatkaa. Yritimme opettaa sen koriin nukkumaan, jossa oli sukan sisässä puolen litran pullo täynnä lämmintä vettä, että sillä olisi kotoisampi olo. Pentu vaan jaksoi kivuta sänkyyn, jonne emme sitä halua, vaikka kuinka useasta sen nosti pois ja asetti koriinsa. Mikä pikkustamme vaivaa? Sydäntä oikeen särkee kun sitä kuuntelee mutta en osaa auttaa.
pentu vaan vinkuu
12
1989
Vastaukset
- Speedy
Pentu kaipaa emoaan (ja sisaruksiaan, jos ei ollut ainoa pentu). Se on aivan normaalia. Aivan normaalia on myös kissan halu nukkua kanssasi, se haluaa seuraa ja turvaa ja lämpöä yöllä.
Jos haluat opettaa sen nukkumaan muualla kuin sängyssäsi, paras tapa on vain sitkeästi kantaa se pois *joka kerran kun se tulee sänkyyn*. Siihen voi mennä muutamasta päivästä useaan viikkoon. Avainsanat ovat johdonmukaisuus ja kärsivällisyys, jos lipsut yhtään ja annat sen jäädä sänkyyn, peli on menetetty, tai ainakin kestää sitten hyyyyyyyyvin kauan aloittaa koulutus taas alusta. Parin viikon ajan voit olla todella zombie ja univelkainen, mutta kyllä kissa oppii sen.
Jos väsähdät kesken koulutuksen, voi olla, että päädyt samaan kuin moni kissanomistaja: kissat nukkuvat omistajan kanssa, meillä kolme kappaletta ;) Ensimmäistä poikaa kylläkin koulutettiin nukkumaan omassa kopassaan, ja hyvin meni oppi perille kolmen unettoman viikon kuluttua, mutta sitten poika oli vanhemmillani hoidossa, ja kunnon isovanhempien tapaan he sitten hemmottelivat sen pilalle, antoivat nukkua sängyssä. Kotona sitten ensimmäisenä iltana poika meni nukkumaan - minnekäs muuallekaan - sänkyyn ja siellä on pysynyt siitä asti...- cleopatra
Joo. Kai se on vaan koetettava jaksaa:) Typy on kyllä hellyyden kipeä ja kasvattajansa mukaan ainut pentueesta joka alkoi jo kehräämään. Sitä se kyllä tekeekin paljon :) ...väsyttää vaan ihan kamalasti... Jooh..
Muuten kun olen tässä miettinyt että kun se koko ajan huutelee, niin kannattaako siihen kiinnittää huomiota? Oppiiko se sitten siihen että mitä enemmän maukuu niin sitä enemmän huomiota saa? Toisaalta se on taas ihan pentu... ettei se sitten tunne oloaan hylätyksi, jos jättää huudon huomioitta?
- Anne
...mahdollisuutta, että ottaisitte toisenkin pennun samasta pentueesta ?
Meillä on kohta 4 vuotiaat norskiveljekset ja olen tosi tyytyväinen kun ymmärsin heti alkuun ottaa kaksi.
Niistä on niin paljon seuraa toisilleen ja tuo nukkuminenkin on sujunut kahdestaan heti alusta alkaen. Saati sitten leikkiminen, oman lajitoverin seura yms.
Ja minulla on oma vahva käsitys siitä, ettei kaksi kissaa "tuhoa" niin paljon huusholliakaan, kuin yksi joka tekee sitä ihan seuran puutteestakin.
Tämä oli siis yksi ehdotus muiden joukossa, mutta ikäväänsähän tuo sinun kisuvauvasi itkee :(- cleopatra
Kyllä yksi riittää. Minä niitä kyllä voisin ottaa vaikka kuinka monta, mutta avomiehelle oli jo tarpeeksi suuri myönnytys tämä yksi pikkuinen. Kyllä mies siihen heti ihastu, mutten usko että toinen olisi mahdollinen. Täytyypä kuitenkin yrittää :)
Ja ennen kaikkea lievittää tuota ikävää! - Qadesha
cleopatra kirjoitti:
Kyllä yksi riittää. Minä niitä kyllä voisin ottaa vaikka kuinka monta, mutta avomiehelle oli jo tarpeeksi suuri myönnytys tämä yksi pikkuinen. Kyllä mies siihen heti ihastu, mutten usko että toinen olisi mahdollinen. Täytyypä kuitenkin yrittää :)
Ja ennen kaikkea lievittää tuota ikävää!Nimittäin kuten joku jo sanoikin, yksinäinen kissa saattaa tuhota asuntoa aika reippaasti turhautuneisuuttaan. Minulla oli kissaveljekset jotka eivät koskaan oikein toisistaan pitäneet, mutta kun jouduin lopettamaan toisen, toinen aloitti jatkuvan huudon jolle ei loppua löytynyt. Eli se itku ja parku onnistuu vanhaltakin (10 v).
Yksinäinen kissa saattaa tehdä suurinpiirtein mitä tahansa... Kaksi purkaa suurimman intonsa toisiinsa. Ja ovat levollisempiakin keskenään jos isäntäväen pitää olla päivä poissa, eivät huuda niin että naapuriinkin kuuluu...
Kissat eivät pidä muutoksista pätkän vertaa, ja jos ikinä suunnittelee toisen kissan ottoa, se kannattaa ottaa siinä iässä missä kissa on vielä pentu, eikä reviiritunne ole vielä niin vahva.
- Tabby
Jos pikkuisella ei olekaan mitään hätää, vaan se tahtoo vain jutella ja siten pitää yhteyttä teihin? Meillä on nuorempi kissa sellainen, että jos se herää yksinään makuuhuoneessa, se huutaa tasan tarkkaan niin kauan että pääsee "ihmisten" ilmoille, eli ilmaantuu olohuoneeseen, jossa me olemme =). On tehnyt tätä meille tulostaan saakka.
Itse pidän puheliaista kissoista, enkä ole vielä sellaiseen kissan ääneen törmännyt, joka olisi mielestäni ollut jotenkin rasittava, siamilaisenkin ääni on mielestäni vain hauska. Avokki sen sijaan menettää usein hermonsa, jos jompi kumpi kissoista huutelee yöllä. Me olemme olleet reagoimatta, ja silloin huutelu on yleensä loppunut.
Pennulle parasta seuraa olisi tosiaan toinen pentu ;). - koiran pennun kika
tarkoitettua niksiä pistäkää kokeeksi pieni kello kissan koriin sen tikitys voi kissapennusta kuulostaa ihan emon sydämmen tykytykseltä ja helpottaa kello kannattaa peitää jollakin niin se kuulostaa ihan emon sydämeltä ja pentu saataa nukahtaa siihen kokeiltkaa illalla jos se tepsii niin sitä voi käytää niin pitkää kunnes pentu alkaa kiinnostua teistä eikä enään itke emon perään koiran pennuille suositellaan tätä tempua ne kuulema rauhoituu sillä mistäs sitä tietää vaikka kissanpentukin rauhoituisi mun kotona on kolme kissanpentua joiden emokin on täällä
- jepy
Meidän pikkukisumme vinkuu. Raivostuttavaa. Kissamme on kyllä jo vuoden vanha, mutta vinkuu silti. Otimme käyttöön vesisuihkupullon, jolla suhautamme jos vinkuminen ei lopu. Jos kissa on ihan vasta otettu, se varmaan vain vinkuu ikäväänsä.
- Salli
Kissa on kissan paras lelu!
- Alex
Hyi hyi, ei saa ruiskutella kissaa jos se yrittää kertoa jotain. Ota selville miksi, ja korjaa tilanne sellaiseksi ettei sen tarvitse enää valitella. Voi olla ihan sellaiseta kiinni että kaipaa syliä, seuraa, leikkiä, lajitovereita, tahtoo ulos tms., mutta joka tapauksessa sillä on jotain asiaa, eikä sitä pidä rankaista kommunikoinnista. Voit saada ahdistuneen kissan noin. Toivottavasti olet jo sulkenut fyysiset ongelmat pois.
- Anonyymi
Julmaa ja tarpeetonta. Etkö muuta keksi?
Ajattele jos itse olisit pentu ja pieni ja sinut vain kasteltaisiin suihkepullolla. Sääliksi käy kissaasi. Vie eläinlääkäriin varmistaaksesi, että kaikki on kunnossa. Mitä, jos kissallasi on kipuja tai muuta?
Muuten saa antaa parempaan kotiin.
- Anonyymi
Kissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150