Teimme Minimani nimisessä marketissa, noin 100 euron hintaisen laiteostoksen. Koska ostajana ollut henkilö ei ollut varma, oliko juuri se laite kyseessä, hän kysyi voiko ostoksen palauttaa mikäli se ei ole oikea.
Myyjä sanoi heti, että tottakai, käyttämättömän laitteen palautusaika on 14 vuorokautta.
No kotona havaittiin laite turhaksi ostoksi, joten palautimme sen liikkeeseen, yllätys tuli siinä kun palauttaessa ei saanutkaan rahoja takaisin vaan ostoksen arvoisen ostokortin k.o kauppaan, lapussa teksti käytettävä 14 päivän sisällä.
Kauppaa tehdessä tuollaisesta ehdosta ei mainittu mitään, ja kun harvoin asioimme Minimanissa, joudumme nyt (pakkoasiakaiksi), onko tällainen edes laillinen käytäntö.
Muista marketeista on aina saanut palautukset rahana. Tällainen ostokorttitapa on ikävä yllätys esimerkiksi kaukaa tulleelle viikonlopputuristille, joka ei välttämättä edes ehdi käyttää k.o ostokuponkia.
Onko Kokkolassa kuluttaja-asiamiestä, joka vastaisi ja korjaisi kyseiset sitoomukset.
Onko Tämä Laillinen Käytäntö Kaupoissa ?
41
6155
Vastaukset
- kannattaa selvittää
Kaupungin numerosta 8289111 taitaa löytyä kuluttajaneuvoja, jolta kannattaa kysäistä tuosta tapauksesta.
- 4108
Halpa-Hallissa myös ostokortti käytäntö.
- kööp
taitaa olla ihan yleinen käytäntö kaupoissa
- Anonyymi
noh noh, ei nyt sentäs
- Sorsan näkökulma
Minen kyllä käsitä miten sitä voi ostaa jotain ja sitte todeta kohta kotona,
että oho olipa turha ostos. Kait sitä pitäs ihimisen tajuta jo kaupassa mikä
on turhaa krääsää ellei sitten kärsi dementiasta ja ostele joka päivä uusia
leipäkoneita.- digiboksi123456
no mulle kävi yleiskaukosäädintä ostaes tolleen cittaris. kysyin et käykö tää malli tohon mun digiboksiin ja ne kahto sit netist siel tai jostai. no sehä kuulemma kävi, mut kappas vaan laite ei sit skulannukkaa siihe mallii kotona, ni menin palauttaa tuotteen ja sain sen ostolapun kans sinne kauppaan, enkä rahoja.
seuraavat mallit ko. tuotteesta sopivat jo digiboksiini, mutta niitä ei myyty kokkolan marketeissa, joten tilasin eri kaupungista. mut eipä tuo silleen haitannu ku sai kuitenki samal fyffesummal ostaa ruokaa, eikä täten mennyt rahat hukkaan, mut onhan tuo joo kuiteski aika törkeetä että ei voi rahojaan takasi saada, vaan pakotetaan ostamaan samasta puljusta jotakin muuta.
- beu
yleinen käytäntö, muttei laillinen. varmaa tietoa
- wonderp
Miten niin on laillinen?
Palautusoikeus koskee vain viallisia tuotteita tai postimyyntiä.
Viallista tuotettakaan ei vaihdeta rahaksi, jos myyjällä on tarjota tilalle ehjä, tai vastaavanlainen tuote.
Jos Minimani ja Halpa-halli vaihtaa tuotteet ilman mitään syytä ostokortiksi, on mielestäni hyvä ele. Vahinkoja joskus sattuu, ja miksi kaupan pitäisi se täysin korvatakkaan?
- rteq
Satanen on niin pieni raha että sillä ei saa kunnolla paskaakaan. Osta vaikka kaljaa sillä ostolapulla sen hinta ei laske koskaan! Kaikennäköstä paskaa täällä jauhetaan, järki käteen!
- hmmm....
Kyllä yleensä tuotteen palauttaessa pitäisi saada rahat takaisin vielä jos se on käyttämätön. Ihmeellinen juttu, muissa kokkolan kaupoissa ainakin toimii silleen että rahat takaisin tai joku toinen tuote tilalle.
- 10
Yleensä ei. Miksi ihmeessä myyjän pitäisi korvata ostajan mokat?
Ei minkään takia.
- Kuluttajat tyhmiä..
Palautusoikeus on jokaisenkauppaliikkeen itse antama,VAPAAEHTOINEN palvelu.Sama koskee sanaa takuu,laissa ei pakoiteta antamaan takuuta jos sitä ei myyjä halua antaa vapaaehtoisesti!
Suomen laissa ei ole pykälää joka edellyttäisi että kaupalla olisi pakollinen palautus- tai vaihtopakko myymäänsä tavaraa ottaa takaisin JOS SIINÄ EI OLE selvää vikaa tai se ei ole annettujen tietojen mukainen,eli tavarassa on oltava VIRHE.Tällöin kauppa on velvollinen ottamaan tavara takaisin tai hyvittämään sen arvon haluamallaan tavalla.
Me suomalaiset kuluttajat olemme yllättävän huonosti selvillä,mitkä ovat oikeutemme ja velvollisuutemme.Käytetyn tavaran kaupassa ja osittain myös uuden,on olemassa myös ns.ostajan ennakkotarkastusvelvollisuus,eli ostajan on tutkittava ja testattava ostamansa tuote ja siinä tilanteessa hänen itsensä huomaamiin tai hänelle kerrottaviin vikoihin ja puutteisiin ei hän voi enään kaupanteon jälkeen vedota.- Juuri näin....
Lukekaa tuo edellinen,siinä asia lyhyesti.
Esimerkiksi eräässä kokkolalaisessa liikkeessä on hyvät ja selvät kyltit:Myymillämme tuotteilla ei ole takuuta tai vaihto - ja palautusoikeutta.
Kun asia selvästi ilmoitetaan ei siihen ole nokan koputtamista.Asiakas sitten ostopäätöksellään ilmoittaa joko hyväksyvänsä tai hylkäävänsä asian!
Erittäin yksinkertaista ja toimivaa,ei tarvitse narinoita kuunnella puolin tai toisin!!!
- m
" Minen kyllä käsitä miten sitä voi ostaa jotain ja sitte todeta kohta kotona,
että oho olipa turha ostos. "
" Palautusoikeus koskee vain viallisia tuotteita tai postimyyntiä. "
Näitä komppaan!
Ja minusta vaikuttaa siltä, että koko juttu on alunperin täysin keksitty!- Manit Minissä !
Juttu ei todellakaan ole keksitty, oletko koskaan ostanut esimerkiksi syntymäpäivälahjaa, joka todetaan sellaiseksi, että se on vääränmallinen tai vääränkokoinen vaate.
Voihan niinkin käydä, että pyytää jotain tuomaan kaupasta mehulingon ja hän erehdyksessä ostaa yleiskoneen.
Kuten edellä joku mainitsikin, jos liike ei palauta korvausta rahana, on asia syytä mainita kauppaa tehdessä, sekä ilmoittaa jo ulko-ovessa suurella tekstillä, että voi välttää kyseiset kaupat ja ostaa sieltä missä palautus toimii kuten itse haluaa.
Ainakin Prisma ja Citymarket palauttavat rahana ostoksen, jos vastaavaa (sopivaa) tavaraa ei löydy.
En tarvitse edes ehdotettua kaljaa, johon käyttäisin 100 euroa 14 vrk sisällä, mutta kiitos vihjeestä. Joillekin muuten se satanen on iso summa. - Nanso Brown
Manit Minissä ! kirjoitti:
Juttu ei todellakaan ole keksitty, oletko koskaan ostanut esimerkiksi syntymäpäivälahjaa, joka todetaan sellaiseksi, että se on vääränmallinen tai vääränkokoinen vaate.
Voihan niinkin käydä, että pyytää jotain tuomaan kaupasta mehulingon ja hän erehdyksessä ostaa yleiskoneen.
Kuten edellä joku mainitsikin, jos liike ei palauta korvausta rahana, on asia syytä mainita kauppaa tehdessä, sekä ilmoittaa jo ulko-ovessa suurella tekstillä, että voi välttää kyseiset kaupat ja ostaa sieltä missä palautus toimii kuten itse haluaa.
Ainakin Prisma ja Citymarket palauttavat rahana ostoksen, jos vastaavaa (sopivaa) tavaraa ei löydy.
En tarvitse edes ehdotettua kaljaa, johon käyttäisin 100 euroa 14 vrk sisällä, mutta kiitos vihjeestä. Joillekin muuten se satanen on iso summa.Eihän niitä tarvitse 14 vrk:n sisällä käyttääkkään. Lipittelet silloin, kun siltä tuntuu, tai tarjoat vieraille.
Siis sinun piti ostaa mehulinko ja ostitkin jonkun vääränkokoisen vaatteen. ..tä?
Mielestäsi kai lihat, vihannekset ja muutkin tuoretuotteet pitäisi saada vaihtaa oikeanlaiseen tavaraan, jos huomaa ettei niistä pidäkkään. Pidät jauhelihaa viikon kotona ja huomaatkin, että pidätkin kanasta enemmän, joten kauppaan vaihtamaan tuote. Näinkö se menee?
- roooooooope
Sinähän kysyit että jos se ei ole oikea. Nyt tunnustat että ostit sen turhaan. Minä itse en välttämättä ottaisi edes takaisin. Kokeileppa ulkomailla niin nauravat. Eihän myyjä voi tietää oletko turisti. Ole iloinen että otti takaisin ja hyvitti sinulle rahaa ostoa varten.
- kokemusta ON
Halpahallissa SAA rahansa takas jopa kaikista myymälöistä riippumatta mistä myymälästä on tavaran ostanut.
- kokenut myös
Eikä muuten saa. Vain silloin kun heillä ei ole antaa vastaavaa tuotetta tilalle, vain siloin saa rahaa.
On kokemusta tästä itsellä. Jos itse olet toista kokenut niin sinun kohdalla on tehty poikkeus, tai henkilö joka antoi rahat takaisin ei tiennyt säännöistä.
Itse olen saanut suuttumiseen asti vaatia rahoja takaisin myymälävastaavalta, vaikka heillä ei ollut antaa vialliselle tuotteelle uutta tai vastaavaa tilalle.
Sitten vasta muuttivat mielensä kun sanoin että minulla on laillinen oikeus saada rahana takaisin. Ja sanoin vielä että minä en lähde tästä liikkestä ennenkuin saan omat rahani pois.
- m
Tästä näkee, että et ole tosissasi! Huuhaata koko sun juttu
" Voihan niinkin käydä, että pyytää jotain tuomaan kaupasta mehulingon ja hän erehdyksessä ostaa yleiskoneen. "
En sitten millään voi kuvitella tai ymmärtää, että näin kävisi!- Manit Minissä !
En mahda mitään sille, että et ymmärrä esimerkkiä mitä voi tapahtua, enkä tajuttomuutta osaa korjata.
Todellisuudessa on nähty monta esimerkkiä, kun esimerkiksi huonokuntoinen vanhus pyytää lapsiaan hankkimaan kodinkoneen, kukaan ei luonnollisestikaan näe vaivaa mikä laite sopii vaikka pieneen tilaan, kun tilaa ei ole.
Yksi esimerkki edellisestä, iso-äiti pyysi lapsenlasta hankkimaan uuden jääkaappipakastimen, vanha kun meni rikki, no eihän "lapsi" asialle lähtiessään mitannut (kehoituksesta huolimatta) kuinka korkea kaappi vanhaan tilaan mahtui, ja osti 20cm liian korkean.
Onneksi kyseesä oli kodinkoneliike, joka vaihtoi koneen kun tuodessaan totesi sen liian korkeaksi. Tuossa tapauksessa meni kaksin kertainen kuljetusmaksu, ja kaappikaan ei halventunut vaikka pieneni.
Esimerkki sinulle, viet auton vikahuoltoon, vikaa ei löydy mutta saat 500 euron laskun, ja perään kommentin voit käyttää korjaamossamme tuon 500 laskuhyvityksen 14 vrk:n aikana, jos vika on sellainen jonka osaamme korjata.
Kuulostaako kohtuulliselta, vai ymmärsitkö? - 12
Manit Minissä ! kirjoitti:
En mahda mitään sille, että et ymmärrä esimerkkiä mitä voi tapahtua, enkä tajuttomuutta osaa korjata.
Todellisuudessa on nähty monta esimerkkiä, kun esimerkiksi huonokuntoinen vanhus pyytää lapsiaan hankkimaan kodinkoneen, kukaan ei luonnollisestikaan näe vaivaa mikä laite sopii vaikka pieneen tilaan, kun tilaa ei ole.
Yksi esimerkki edellisestä, iso-äiti pyysi lapsenlasta hankkimaan uuden jääkaappipakastimen, vanha kun meni rikki, no eihän "lapsi" asialle lähtiessään mitannut (kehoituksesta huolimatta) kuinka korkea kaappi vanhaan tilaan mahtui, ja osti 20cm liian korkean.
Onneksi kyseesä oli kodinkoneliike, joka vaihtoi koneen kun tuodessaan totesi sen liian korkeaksi. Tuossa tapauksessa meni kaksin kertainen kuljetusmaksu, ja kaappikaan ei halventunut vaikka pieneni.
Esimerkki sinulle, viet auton vikahuoltoon, vikaa ei löydy mutta saat 500 euron laskun, ja perään kommentin voit käyttää korjaamossamme tuon 500 laskuhyvityksen 14 vrk:n aikana, jos vika on sellainen jonka osaamme korjata.
Kuulostaako kohtuulliselta, vai ymmärsitkö?Älä laita lasta noin tärkeälle asialle. Miksi myymälän se pitäisi korvata jos ostaja tekee virheen?
- 22
Manit Minissä ! kirjoitti:
En mahda mitään sille, että et ymmärrä esimerkkiä mitä voi tapahtua, enkä tajuttomuutta osaa korjata.
Todellisuudessa on nähty monta esimerkkiä, kun esimerkiksi huonokuntoinen vanhus pyytää lapsiaan hankkimaan kodinkoneen, kukaan ei luonnollisestikaan näe vaivaa mikä laite sopii vaikka pieneen tilaan, kun tilaa ei ole.
Yksi esimerkki edellisestä, iso-äiti pyysi lapsenlasta hankkimaan uuden jääkaappipakastimen, vanha kun meni rikki, no eihän "lapsi" asialle lähtiessään mitannut (kehoituksesta huolimatta) kuinka korkea kaappi vanhaan tilaan mahtui, ja osti 20cm liian korkean.
Onneksi kyseesä oli kodinkoneliike, joka vaihtoi koneen kun tuodessaan totesi sen liian korkeaksi. Tuossa tapauksessa meni kaksin kertainen kuljetusmaksu, ja kaappikaan ei halventunut vaikka pieneni.
Esimerkki sinulle, viet auton vikahuoltoon, vikaa ei löydy mutta saat 500 euron laskun, ja perään kommentin voit käyttää korjaamossamme tuon 500 laskuhyvityksen 14 vrk:n aikana, jos vika on sellainen jonka osaamme korjata.
Kuulostaako kohtuulliselta, vai ymmärsitkö?Miksi viet auton vikahuoltoon, jos et itse tiedä onko siinä vikaa?
Ja kuka maksaa 500 euroa jos vikaa ei ole? Tuollaisessa tapauksessa asiaa puisin taatusti oikeudessa.
- Ostin alushousut
jotka totesin kotona liian kireiksi etumuksen kohdalta.Yritin palauttaa niitä, mutta myyjä väitti että etumus kellertää.Voiko olla noin tiukkapipoinen myyjä? että kun kun sovitin liian pieniä alkkareita jotka kiristi munista ja mulla mahdollisesti vähän ruikkas? niin heti ollaan itkemässä ettei saa vaihtaa.Voihan ne seuraava ostaja yrittää pestä jos tuntuu että on jotain exstraa sisäpuolella? Mua ei ainakaan haittais.
- Flyygeli kolohvi
Sun kannattaa seuraavan kerran alushousuja ostaessas kokeilla siellä sovituskaapissa, että sopiiko ne jalkaan, kuten housuja ja muitakin vaatteita kokeillaan päälle, että kuinka sopivat ennen ostopäätöstä.
Kyllä siihen pitäis olla oikeus.
Eikä ne mitään likaannu, kaupat vaan perustelee sillä asiaa, että saavat myytyä paljon alusvaatetta.
Nykyäänhän ihmiset on hyvin puhtaita, kun käydään suihkussa useasti päivässä ja saunotaan vähintään 2 kertaa viikossa.
On varmasti suuri määrä asiakkaita, jotka on ostaneet alusvaatteen, joka ei sitten sovikaan päälle.
Kun sitä ei kauppojen mielestä voi enää vaihtaa, niin asiakas joutuu sen alusvaatteen omin voimin hävittämään, jos ei kehtaa laittaa nettiin tai kirpputorille myyntiin.
- klöä
Halppiksesta ostin lapselle vaatteen ja kysyin saanko palauttaa jos on liian pieni? myyjä vastasi saa..no vaate oli liian pieni, eikä samanlaista ollut enään isompaa niin sain ostokortin tilalle...
Kärkkäiseltä ostin tuparilahjaksi kellon, niitä sit sattukin oleen kaksi samanlaista ja omani vein pois niin myös taas ostokortti lykättiin käteen..
Eli en tiedä onko laillista mut yleistä tuntuu olevan :/- Totun vinttu
No oosit pannu toisen ruotsin aikaan, ja sitten olisit voinut arvotella kavereillasi, että mitä eroa samannäkösissä kelloissa on.
- Yöäk minit
Tuo minimani on muutenkin niin skeida putiikki, että ei siellä mielestäni kannata edes käydä ! Ennemmin vaikka Sale..
- MBK2000
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/palautusoikeus-/-kaupan-purkaminen/
Kuluttajaviraston sivuilta lainattua, kannattaa lukea ettei tartte jälkikäteen itkeä, sitä paitsi melkein kaikkien isojen liikkeiden ostokuitin alaosassa lukee onko palautus vaiko vaihto-oikeus ja miten se on voimassa. Kyllä suomalainen kuluttaja on tyhmä ja lukutaidoton!!
Palautusoikeus ja kaupan purku
Yleistä palautusoikeutta eli kaupan purkuoikeutta ei ole
Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa.
Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle. Kaupan peruuttamisoikeus on vain etä- ja kotimyynnissä.
Monet liikkeet ja tavaratalot antavat vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on niiden vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.
Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahat takaisin vain, jos myyjäliike siihen suostuu. Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha. Jos on epävarma ostoksen sopivuudesta, voi yrittää sopia avokaupasta ja pyytää siitä merkintä kuittiin.
Virheellisen tuotteen kaupan voi luonnollisesti purkaa. Sitä ennen on yleensä on kuitenkin annettava mahdollisuus korjata tuote tai vaihtaa se virheettömään. Joissakin tapauksissa virhe voi hyvittää hinnanalennuksella.
Tilauksen voi peruuttaa
Tuotteen tilauksen voi peruuttaa, jos tilattua tavaraa ei vielä ole toimitettu kuluttajalle. Silloin tekee kuitenkin sopimusrikkomuksen ja myyjällä voi olla oikeus korvaukseen. Moniin tilaussopimuksiin on purkurahan prosenttimäärä kirjattu.
Riitatilanteessa kohtuukorvauksen arviointiin vaikuttaa mm. se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, kuinka pitkälle sen valmistus on edennyt, purkamisen ajankohta, myyjän todelliset kulut ja saamatta jäänyt myyntivoitto.
Avokauppa
Jos ostaja on epävarma ostoksestaan, koska esimerkiksi on antamassa sen lahjaksi toiselle henkilölle, hän voi ehdottaa kauppiaalle avokaupan tekoa. Silloin myyjä myöntää ostajalle tiettyyn päivämäärään mennessä oikeuden palauttaa tuote kauppaan ja saada siitä rahat takaisin.
Avokauppa on erinomainen keino välttää epäonnistuneita ostoksia silloin, kun kyseessä on liike, jolla ei ole (vapaaehtoista) tuotteen vaihto/palautusmenetelmää. Jos myyjä tähän suostuu, vaihtoaika ja muut ehdot kannattaa merkitä selvästi ostokuittiin. - Pate1971
Joku aiemmista vastaajista mainitsikin jo avokaupan. Olen itsekin ostanut avokaupalla tavaraa monta kertaa ja homma on toiminut hyvin. Eli olen maksanut tuotteen ja saanut todeta sen toimivuuden rauhassa. Jos laite ei olisi toiminut olisin voinut palauttaa sen liikkeeseen ja saanut rahat takaisin. Merkintä avokaupasta oli merkitty ostokuittiin.
Teidän tapauksenne siis olisi ollut hyvä saada merkintä avokaupasta ostokuittiin ostohetkellä. Suullinenkin sopimus on toki sitova mutta sen toteen näyttäminen onkin sitten toinen juttu jos vastapuoli heittäytyy hankalaksi.
Sinuna ottaisin vielä yhteyttä kyseisen Minimanin myymäläpäällikköön, uskon että asia ratkeaa parhain päin. - totta hemmetissä!
Nykyään viihde-elektroniikka jne. laitteet ovat niin monimutkaisia etteivät myyjätkään tiedä kaikkea, esim. PS3 pelikonsoli vaatii HD näytöltä HDCP ominaisuuden ja tästä ei monikaan myyjä tiedä mitään. Nyt jos joku tietämätön ostaa sopimattoman näytön niin tottakai silloin kauppa on saatava purettua tai saatava sopiva laite tilalle kun ostos ei vastannut tarkoitustaan. Vastaavia esimerkkejä on varmasti vaikka kuinka paljon, miten asiakas voisi tietää näistä kaikkea mahdollista kun myyjätkin ovat ihan ulalla??!!
Jos tällaiset virheostokset kaatuisivat asiakkaan vastattavaksi, saattaisi kauppa tyrehtyä siihen, tuskin kellään on varaa ostella tarkoitusta vastaamattomia tuotteita kovin montaa!! - Lama kyykyttää
Yleistä ja ei yleistä, tämäkin keskustelu todistaa, että kauppiaalla ei ole moraalia/vastuuta omasta toiminastaan, asiakkaan pitäisi luottaa siihen, että kun hän kysyy palautusoikeutta hänelle annetaan selvitys mitä siihen protokollaan sisältyy.
"Myyjä sanoi heti, että tottakai, käyttämättömän laitteen palautusaika on 14 vuorokautta."
Laillisesti annetut verohelpotukset pitäisi palauttaa, eikä laillisesti ottaa lisää velkaa, jonka köyhäkansa makaa.
KAIKKI NOUSEE, onko sekin oikein.- Miss 36589
Myös asiakkaan täytyy tuntea vastuunsa kaupanteko hetkellä, ei voi olla niin että ostajalla on vai oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia kun hän lähtee ostoksiaan tekemään. Haloo!!!!
- Halleluja kuponkiset
Ainakin yksi sentään, joka on lukenut aloituksen ja ymmärtänyt mistä on kyse, hyvä niinkin.
Kun ostoksesta ei ole varma, onko se "oikea", tästä johtuen varmistaa myyjältä palautusoikeuden ja se luvataan.
Ei kaikille välttämättä ole selvää, että palautus maksetaan "pula-ajan ostokuponkina, kun sitä ei erikseen mainita.
Onneksi kuitenkin suurin osa, tälläkin palstalla, tuntuu olevan tietoisia kuinka paikalliset kaupat toimivat.
Siis kaupat, selvä ilmoitus jo ulko-oveen kuinka tavaranpalautus korvataan ja kassoille vielä varmistustiedote, näin me "tyhmätkin" ymmärrämme jutun pointin, eikä vain nämä diipa-daapa kirjoittelijat jotka asian tietävät aina ja jokapaikassa.
- 2011-08-08
"Muista marketeista on aina saanut palautukset rahana." Siis aina? Sattuuko tällaista samalle asiakkaalle useinkin? Kertonee jotain asiakkaastakin...
- Manit Minissä !
Jos aloittajajalle kommentoit, niin yhden kerran vastaavaa on sattunut.
Kyseessä oli tietokone, jonka prosessori, näytönohjain ja muistit olivat huomattavasti tehottomammat kuin ilmoitettiin, kyseisen koneen palautin, tutkittuani testiohjelmalla "todelliset" koneensisältämät osat, rahat tulivat takaisin kyselemättä, terveen keskustelun jälkeen "huijaamisesta".
Kun olen seurannut esim juuri tätä tietokonekauppaa ja koneita testannut, veikkaan suomessakin olevan tuhansia ihmisiä jotka ovat ostaneet, tehottoman tietokoneen, tehokkaan koneen osilla mainostettuna.
- jooopajoooo
Perussuomalainen käytäntö.Persuja kun jytkäisi,niin ainakin neljävuotta mennään.
Ei ole takaisinveto mahiksia,vaikka oppositioon luikkivatkin.Suurista puheista huolimatta. - 123456123
Käytäntö on täysin laillinen. Liikkeellä ei ole minkäänlaisa velvollisuutta ottaa edes vastaan ehjää tuotetta. Senpä takia voivat itse määrätä ehdot, esim juusi se ettei rahaa saa takaisin tai vaikka että alusvaatteita tai kirjoja ei vaihdeta.
- kokkolanpalstatäynnä
Sama pätee KAIKISSA kaupoissa! Olen itse monta kertaa sen jo kokenut! Siis sama koskee halpa-hallia kuten cittaria ja niin edelleen! Sinä joka tässä valitat taidat olla se sama joka haukkuu mini-mania monessa ketjussa! Niin ja muut lukijat, onhan se helppa tänne kirjottaa ja sanoa sitä ja tätä, kuka OIKEESTI tietää mikä on se OIKEA totuus? Ajatelkaapas sitä!? Tämä Kokkolan palsta on kyllä suomen kauhein keskustelupalsta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803