voimaton,väsynyt,ahdistunut ja panikoiva. Perheen isä

Hellou, aattelin täältäkin kautta kysellä muiden kokemuksia tälläisistä paniikki/ahdistuneisuus häiriö oireista. eli on lähes koko päivän tosi voimaton ja väsynyt olo, unetkin ollut kyllä katkonaisia varsinki aamuyöllä. Ahdistus aamulla heti herätessä pahimmillaan ja siitä sitten koko päivän mut usein illalla helppaa olo. päiväsaikaa kun oikein heikottaa ja väsyttää niin tietty alkaa sit miettii kaikkii vakavia sairauksia. ja on hirvee hankala lähes mahdoton ryhtyä mihinkää hommaa kun alkaa miettii et jos tuleekin huono olo. Ollut viimeksi paniikki häiriön takia pois työstä vuonna 2008 mut mun mielest sillon en ollut näin voimaton ja väsynyt. muuten kyllä en liikkunut silloin missää varsinkaa yksin. Nyt on täs viim kuukauden aikana muljattu lääkitystäkin eli 20mg sepram ollut käytössä alkuvuoden nyt kun oireet ilmeni niin vaihdettiin kuukaus sit cipralex15mg ja mun olo meni musta huonommaks sit päätettiin viiko sit vaihtaa takasin sepram 40mg koska se auttoi silloin viimeksikin. sit sain noita oxamin15mg tarvittaessa mut en oo viel ottanut tuota rauhottavaa kun aattelee et siihen heti koukkuu jäis. Mut ehkä kannatas ottaa enemmin kun taistella väkisin vastaan vai mitä mieltä olette?
8536
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Itse henk.koht. en pelkää rauhoittavien käyttöä, mitä sitä suotta kärsimään. Ja mulla on ollu niin että niiden syöminen loppuu ihan itsekseen sitten kun oireetki alkaa helpottamaan. Mutta toki on heitäkin jotka ovat herkempiä jäämään koukkuun.

Mulla on ollu tässä kevään/kesän aikana paniikkioireilua just silleen et aamut on vaikeimpia. Toki niitä oireita on tullu muulloinki, mutta jossain vaiheessa aloin melkein pelkäämään aamuja. Jotenki sitä on varmasti silloin ns. herkimmillään ja väsyneenähän paniikkioireet saattaa pahentua, niin ainaki mulla tekee. Myös niska-/hartiaseudun jumituksetkin taitaa lisätä oireilua... Nyt on taas semmonen tasainen kausi, ehkäpä lääkityksen nostaminen (syön Seroxatia ja aloin siis ottamaan isompaa annosta, aika minimillä ku oon tullutkin toimeen) on auttanut.

Äänestä

Joo kyl mä taidan tänää ottaa tollasen oxaminin, toi on varmaa iha totta et sit ku alkaa helpottaa olo niin se lääkkeen lopetuskin tuntuu helpolta:) Lisätään muuten tohon eilen kirjoittamaani listaan vielä että ruokahaluttomuus on kans vaivannut, ja sit 2-3kiloo painoakin pudonnut täs 3viikon aikana. mut kait se johtuu täst ahdistuksesta ettei oikee ruokakaa maistu.

Äänestä
  • Epäilemättä ruokahaluttomuus liittyy ahdistukseen, mullaki paino putos roimasti silloin kun sairastuin paniikkihäiriöön, ruoka kun ei oikein maistunu. Tärkeää olis kuitenki yrittää syödä monipuolisesti, ainaki ite huomaan muutoksia mielialassa huonompaan suuntaan jos kroppa on joutunu olemaan vähällä ravinnolla. Kovasti voimia sinulle =)

    Äänestä

  • mr kirjoitti:

    Epäilemättä ruokahaluttomuus liittyy ahdistukseen, mullaki paino putos roimasti silloin kun sairastuin paniikkihäiriöön, ruoka kun ei oikein maistunu. Tärkeää olis kuitenki yrittää syödä monipuolisesti, ainaki ite huomaan muutoksia mielialassa huonompaan suuntaan jos kroppa on joutunu olemaan vähällä ravinnolla. Kovasti voimia sinulle =)

    kyllä mä oon yrittänytkin syödä ihan normaalisti, mut äärettömän ärsyy se on ku väkisin joutuu syömää, eikä oikee huvita ees mitää ruokaa laittaa. mut kiitoksia ja voimia kans sinne:)

    Äänestä

Jos syöt oxaminejä ehkä kerran tai kaksi viikossa niin on erittäin epätodennäköistä että niihin jäisi koukkuun. Itse olen syönyt nyt yli 7kk erilaisia bentsodiatsepiinejä ja olen ollu koukussa niihin jo kauan. Aina niistä irti pääsee kunhan muistaa seurata lääkärin ohjeita sekä annosta eikä mene ylittämään sitä missään tapauksessa ilman lääkärin lupaa.
Oxamin auttaa mielestäni parhaiten ahdistukseen ja tuskaisuuten jos ei aikaisemmin ole paljoa "bentsoja" syönyt tai varsinkaan oxatsepaamia (oxamin, opamox). Ainakin mitä itselläni niitä oli, mutta sen teho ei kuitenkaan riittänyt omien oireiden kovuudesta johtuen kuin muutamia päiviä.
En sanoisi että niissä mitään pelottavaa olisi ja jos itse pelkää että se lähtisi käsistä niin ottaa lääkäriin yhteyttä ja se saadaan laskettua nopeasti pois. Itselleni saataisiin kaikki pois 1 viikon laskemisella vielä tässä vaiheessa vaikka olen jo yli 7kk syönyt niitä.

Äänestä

kiitokset tsemppauksesta,kyl mä tänään ainakin kokeilen ottaa 15mg että mitä tekee tälle ololle. Ja se on varmaan tosi että eroon pääsee kyllä lääkärin opastuksella. Mut sit oon miettinyt et jos se ei autakaan yhtään mitä mä sitten teen:(

Äänestä

15mg oxamiini on suhteellisen pieni annos. jos söisit sitä vaikka viikon joka päivä aina 3 kpl niin siitä lähdetään laskemaan että vain 2 päivässä sitten 1 päivässä ja sitten 0. (Oxamiini on tilastollisesti muistaakseni miedoin bentsodiatsepiini mitä löytyy)
Mikäli sitten tuntuu että siitä ei vain eroon pääse on erilaisia päihdeklinikoita sekä hoitopaikkoja mihin voi mennä.
Kannattaa rohkeasti kysyä lääkäriltä, mutta sen sanon että ei mitään syytä pelkoon todellakaan ole.
Jos olo on erittäin paha ja tuntuu ettei vain jaksa kärsiä niin kannattaa sitä syödä. Turhaan ihminen itseään kiduttaa.

Äänestä
  • noin määkin oon sen ajatellut. viimeksi kun oon ollut saikulla tän takia niin siinä menikin sit melkein 2vuotta että olin työkykyinen, ja suuri syy varmasti oli etten ottanut mitää rauhottavaa joka ois voinut nopeuttaa toipumista. tänää sit otin yhden 15mg ja kyl se ainakin helppas käytiin tos yhen tuttavaperheenki luona ja oltiinki 2h ja suht hyvin pystyi olee. eihänse kokonaan ahdistusta pois vienyt mutta riittävästi kuitenkin:) ja olokaan ei ollut voimaton:) unetti se kyllä aluks ja meninkin päivä unille noin 2,5h tuntia lääkkeen oton jälkeen. olin oikee syväs unes pitkäst aikaa ku emäntä tuli herättelee tunnin päästä niin olin höpissy jostai viljapellosta että riittää kaikille viljaa. ihan siis normaali minä:) mut ei muuta kun etiä päin vaikka sitten niinku mummo lumessa:)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ei enää ymmärrä kirjoitti:

Hellou, aattelin täältäkin kautta kysellä muiden kokemuksia tälläisistä paniikki/ahdistuneisuus häiriö oireista. eli on lähes koko päivän tosi voimaton ja väsynyt olo, unetkin ollut kyllä katkonaisia varsinki aamuyöllä. Ahdistus aamulla heti herätessä pahimmillaan ja siitä sitten koko päivän mut usein illalla helppaa olo. päiväsaikaa kun oikein heikottaa ja väsyttää niin tietty alkaa sit miettii kaikkii vakavia sairauksia. ja on hirvee hankala lähes mahdoton ryhtyä mihinkää hommaa kun alkaa miettii et jos tuleekin huono olo. Ollut viimeksi paniikki häiriön takia pois työstä vuonna 2008 mut mun mielest sillon en ollut näin voimaton ja väsynyt. muuten kyllä en liikkunut silloin missää varsinkaa yksin. Nyt on täs viim kuukauden aikana muljattu lääkitystäkin eli 20mg sepram ollut käytössä alkuvuoden nyt kun oireet ilmeni niin vaihdettiin kuukaus sit cipralex15mg ja mun olo meni musta huonommaks sit päätettiin viiko sit vaihtaa takasin sepram 40mg koska se auttoi silloin viimeksikin. sit sain noita oxamin15mg tarvittaessa mut en oo viel ottanut tuota rauhottavaa kun aattelee et siihen heti koukkuu jäis. Mut ehkä kannatas ottaa enemmin kun taistella väkisin vastaan vai mitä mieltä olette?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu