Milloin kuukautiset alkaa km jälkeen?

minäpävain...

Mulla oli km yli 4 vko sitten. Seuraavan päivänä km vuodon alusta kävin lääkärissä, jossa ultrattiin, eikä kohdussa näkynyt ultraajan mukaan muuta kuin samanlaista verta, mitä näkyy, kun on kuukautiset ovat alkamassa. Mutta, vielä menkat eivät ole alkaneet, vaikka on ollut tuntemuksia jo reilun viikon siitä, että ne alkaisi. Sellasta nippailua... Ja melko runsasta valkovuotoa, mitä mulla ei yleensä ole ollut, paitsi tässä keskenmenneessä raskaudessa oli... Kauan pitäs siis vielä ootella että ne menkat alkaa? Kuinka akaisin näkyy kohdussa tuo, että menkat on alkamassa? Siitä ultrauksesta kun on jo yli neljä viikkoa... Niin ja kävin myös viikko km jälkeen vielä verikokeessa, jossa hcg arvot oli laskenu normaaleiksi eli periaatteessa ei olis mahdotonta sekään, et olisin uudestaan jo raskaana...

14

5948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäpävain...

      Ja km tapahtui siis rv 6 ja oli täysin luonnollinen, mitään lääkkeitä tai kaavintaa ei käytetty...

    • köh..

      mullaki tuli km rv5 ja se oli spontaani alkuraskauden km, ei lääkkeitä, kaavintaa kaikki tuli ulos..

    • jk

      joskus

    • minäpävain...

      Joo varmasti joskus tottakai, mutta olisi kiva tietää muiden kokemuksia....

    • pjoohl

      mulla kesken spontaanisti rv 15, jälkivuoto kesti sen noin 5vko, sitten pari viikkoa ja menkat alkoi. kolme kiertoa ja nyt raskaana viimeisellä kolmanneksella

    • minäpävain...

      Joopati joo, hermothan tässä meinaa mennä, ku menny jo reilut 6vko keskenmenosta (vuoto kesti sillon n.viikon), eikä menkoista oo tietookaan... ;(

    • 18+18

      Onko sulla varmasti kaikki raskausmateriaali tullut ulos? Tai siis en ymmärrä, miten sulla on km-vuodon alkua seuraavana päivänä näkynyt menkka-ainekset kohdussa. Eihän ne nyt silloin voi siellä olla. Kauanko sulla siis kesti km-vuoto?ti

    • minäpävain...

      Joo ne menkat sitten tais vihdoin tnä alkaa! On kohtu todettu tyhjäksi jo silloin samana päivänä kun todettiin että keskenmeni ja kuten kirjoitin, raskaustesti näytti - verestä otettuna jo viikko km jällkeen. Eli ei pitäis mitään olla raskaudesta enää jäljellä, kun lääkäri kuitenkin sanoi, ettei tarvii enää mitään jälkitarkastusta tehdä, koska arvot oli laskenut itsestään normaaliksi. Muualta netistä katoin ni useimmilla kestäny 6-8vk km jälkeen ennenkuin ekat menkat alkoi... Varmaan se ultrauslääkäri tarkoitti sitten sillä menkkavuotomaisella verellä sitä että siellä ei enää näy muutakun verta siitä keskenmenosta johtuen??

      • tuulimuna

        Uskoisin, että kuukautismateriaalilla lääkäri tarkoitti juuri tuota. Toisin sanoen kohdussa ei ollut enää esim. istukkaa tai muuta raskauteen liittyvää, vaan ainoastaan vähän limakalvoa, jota siis tulee ulos myös kuukautisten aikana. Onneksi olkoon, jos kuukautiset alkoivat, siitä se kroppa taas alkaa toimia. :) Minulla tuli keskeytyksen (tuulimuna) jälkeen kuukautiset jo neljän viikon kuluttua, mutta on täysin normaalia, että ne tulevat vasta esim. tuon 6-8 viikkoa keskenmenon jälkeen. Minullekaan ei jälkitarkastusta tehty, kun jo tyhjennyspäivänä katsottiin ultralla, että kohtu oli tyhjentynyt ja ainoastaan limakalvoa oli jäljellä. Lisäksi raskaushormoniarvo laski nollaan sitten myöhemmin, joten jälkitarkastukselle ei ollut sen kummempaa tarvetta.


    • minäpävain...

      Kiitos vastauksistasi! Ihanaa, että edes joku vastaa, kun ei näistä asioista ihan kahvipöydässä kenen tahansa kanssa halua puhua... :( Ja silloin sairaalassa, kun km todettiin, olin niin järkyttynyt siitä uutisesta, etten muista varmaan puoliakaan siitä päivästä, enkä silloin halunnut/osannut kysyä lääkäriltä mitään. Mutta nyt onneks tosiaan ne menkat sieltä alkoi ja nyt vaan toivon uutta raskautta. Tähän keskenmenneeseen meni 7kk, joten toivon, että ei tarvisi ihan niin kauan odottaa (joo, tiedän, että on pareja, joilla kestää vuosia, mutta kun lähipiirissä kaikki on saanut lapsen 1-4kk yrityksen jälkeen, niin tuntuu pahalta). Toivon myös, että ens kerralla menis paremmin raskaus ja saisimme terveen lapsen, meidän esikoisen...

    • walrus92

      Mulla ollut kaksi keskenmenoa, molemmat tänä vuonna ja ensimmäinen keskenmeno tapahtui suurinpiirtein kun normaalisti olisi menkat alkanut. Eli menkat jatku normaalisti, nyt taas 3kk sitten tuli taas keskenmeno ja menkat vieläkin ihan sekasin, tullut km:n jälkeen kahdesti kuussa. Lääkäriltä soittelin ja sano että ajan kanssa tasaantuu ja saattaa mennä puolikin vuotta?

      Ensimmäinen keskenmeno 11 viikolla, toinen yhdeksännellä viikolla..

    • mt79

      Itsellä kesken meno viikolla 18. Synnytyksen jäkeen lääkäri ei ultrannut kohtua. Sanoi ettei mahdollista ja viikon päästä jouduin kaavintaan kun viimisellä ottivat kipuni todesta.( Ei nostanut kuumetta) Jälkitarkastuksessa kävin sairaalalla jolloin lääkäri sanoi kaiken olevan ok. Kaavinnasta n. 7 viikkoa kun alkoi tosi niukat kuukautiset. Kivut oli vieläkin kovat ja kun en saanut lähetettä sairaalaan eivätkä ottaneet enää polille niin jouduin menemään yksityiselle joka huomasi jotain ylimääräistä kohdussa ja laittoi lähetteen naistentautien polille samalla otettiin raskaushormooni verikoe joka oli normaali. Jouduin taas kaavintaan joka nyt ainakin tehtiin tähystämällä. Istukkaa oli jäänyt pala. Koko rujanssi kestänyt 4kk ja henkisti ollut tosi raskasta kun lääkärit yms eivät ole uskoneet kun valitin kipuja.

    • Keskenmenon jälkeen menkat tulee yleensä 3-5 vko:n kuluttua. Itse vasta odottelen km vuodon loppumista ja seuraavia menkkoja että pääsisi yrittämään uudelleen vauvaa. Minulla meni kesken rv 11 5, jouduttiin tekemään lääkkeellinen keskeytys kun sikiö oli kuollut kohtuun. 3 lääkesatsia sisäisesti ennenkuin mitään lähti tapahtumaan mutta sitten km etenikin aika vauhdilla. Ei se ollut helppoa "synnyttää" kuollutta lasta kun siihen oli jo ehtinyt rakastumaan. Ahdistaa olla kotona kun on hommattu kaikenlaista vauvatavaraa jo pinnasänkyä myöten.

    • Neuvoton

      Moikka! Onko kellään kokemusta/ tietoa siitä mitä pitäisi tehdä kun minulla oli tuulimunaraskaus ja sain siihen lääkkeellisen keskeytyksen kun ei lähtenyt itsestään tyhjenemään ja tämä oli 24.8. vuotoa kesti pariviikkoa sit kävin verikokeissa ja sanottiin että kohtu on tyhjentynyt ja voi aloittaa uuden raskauden yrityksen.. meni muutama viikko ja minulla oli kovia mahakipuja, kävin lääkärillä ja ne tutki ultralla mistä kipu johtuu mutta kaikki oli hyvin ja uusi kiertokuulemma alkamassa. Edelleenkään tähän päivään mennessä ei ole kuukautisia ollut ja raskaustestejä olen tehnyt mutta - näyttää. neuvolassa työskentelevä puolituttu sano n. 4 viikkoa sitten että kyllä ne menkat sieltä tulee jos ei vaan ole uudellee raskaana ja jos ei tule niin vuoden vaihduttua voisi käydä ihan vaikka yksityisellälääkärillä.. Ahdistavaa odottaa mennkkoja kun uusi raskaus olisi enemmän kuin tervetullut. Ja tosiaan mahapistoa on edelleen.. mitä neuvoks?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe