aina välil sydäntä alkaa pistää en tiiä miks...
miks mun sydäntä pistää?
9
11330
Vastaukset
- sh-opiskelija
Oletko varma että juuri sydäntäsi pistää? Rintalihaksen tm. sydämen lähettyvillä olevan lihaksen iskemia tuntuu rintakipuna, jonka moni tulkitsee automaattisesti sydämenpistoksi. Se voi olla myös keuhkoperäistä (infektiot, kasvain..), ryhtivirheen aiheuttamaa tai sitten.. todennäköisesti ahdistuksen/masennuksen aiheuttamaa hyperventilaatiota, josta saa helposti iskemian rintakehän alueelle. Ei-sydänperäinen kipu tuntuu terävänä, polttavana/pistävänä ja sykkivänä.
Sydänperäinen, angina pectoris- tyyppinen kipu on enemmänkin puristavaa, rasitukseen liittyvää ja pitkäkestoista, johon asennon vaihtaminen ei auta. Angina pectoris liittyy enemmänkin sepelvaltimotautiin (toki myös läppävikoihin, sydänlihastulehdukseen ja rytmihäiriöihin) ja siinä kipu voi olla voimakasta, puristavaa ja laaja-alaista.- Nita
Niin just näin kardiologi selitti minulle kun kävin siellä "sydänpistoksien" vuoksi!
- Klaara
Nita kirjoitti:
Niin just näin kardiologi selitti minulle kun kävin siellä "sydänpistoksien" vuoksi!
Mietippä onko suvussasi astmaa. (tai sen voi laukasta myös kemikaalien kanssa työskentely tai pölyinen työ tms..) Astma voi monesti tuntua pistävänä ja puristavana ja ahdistavana kipuna rinnassa. koska vaikuttaahan huono hapen saanti sydämenkin toimintaan, voi aiheuttaa mielestäni rytmihäiriöitäkin.
Itse jouduin käymään rintakivun takia vuosi sitten lääkärissä, luulin sydänkohtaukseksi rintakipujani, lääkäri tutki asiaa ja löysi minulta astman, jota en olisi kyllä itse osannut kuvitellakaan.Mutta nytten ei ole mitään kipuja enään ollut kun on lääkkeet. - tuulia
Klaara kirjoitti:
Mietippä onko suvussasi astmaa. (tai sen voi laukasta myös kemikaalien kanssa työskentely tai pölyinen työ tms..) Astma voi monesti tuntua pistävänä ja puristavana ja ahdistavana kipuna rinnassa. koska vaikuttaahan huono hapen saanti sydämenkin toimintaan, voi aiheuttaa mielestäni rytmihäiriöitäkin.
Itse jouduin käymään rintakivun takia vuosi sitten lääkärissä, luulin sydänkohtaukseksi rintakipujani, lääkäri tutki asiaa ja löysi minulta astman, jota en olisi kyllä itse osannut kuvitellakaan.Mutta nytten ei ole mitään kipuja enään ollut kun on lääkkeet.onkohan mulla astma?? rintaa pistää joskus lyhyesti, ei mitään sietämätöntä kipua kuitenkaan.voi tulla levossakin, mutta ei rasituksessa. eikö juuri rasitusrintakipu ole sepelvaltimotaudin oire?
- Phyllis
tuulia kirjoitti:
onkohan mulla astma?? rintaa pistää joskus lyhyesti, ei mitään sietämätöntä kipua kuitenkaan.voi tulla levossakin, mutta ei rasituksessa. eikö juuri rasitusrintakipu ole sepelvaltimotaudin oire?
rintakipu rasituksen yhteydessä on tyypillinen sepelvaltimotaudin oire, mutta voihan se olla oire jostain muustakin. Sepelvaltimotaudin pahetessa rintakipua ja heijastumaa vasempaan käsivarteen voi tulla myös levossa, jopa nukkuessa.
mene ihmeessä lääkäriin, ettei mahdollinen tauti, olipa se mikä tahansa, pahene, ja saat mahdollisimman nopeasti lääkityksen joka auttaa.
- timbe
Mulla on selvinnyt joidenkin sydänpistosten ja jopa rytmihäiriöiden syyksi suolisto. Ilma tai kaasu paisuttaa suolta, joka puristaa sydänalaa. Kerran alkoi paikallaan istuessa ylllättäen syke kohota. Sydän tikitti arviolta toista sataa. Ehdin jo huolestua, kun äkkiä suolistosta kuului kurinaa: kuplat purkautuivat eteenpäin, ja syke laski hetkessä normaaliksi!
Liian tiukka vyö ja jonkin verran kasvanut vatsa lienee pahentanut asiaa. Istuin tuolloin kokouksessa, joten en voinut avata vyötä ja housunkaulusta... kotioloissa se helpottaa usein!
Kannattaa toki silti käydä tutkimuksissa, josko syy olisi vakavampi.- sydämen seudulle
Nyt on jo viikon verran ns.viiltänyt /pistänyt sekunnista muutamaan sekuntiin sydämen /vasemman rinnan alapuolelta. Kipu saattaa tulla kerran toisinaan jopa 5 kertaa päivässä.. Tupakoin ja oletin että se liittyy tupakan polttoon, kun kipuja alkoi tulla ensin aina savukkeella käydessä. Nyttemmin niitä ilmestyy jo ns. tyhjästä.
Lääkäriin en vielä ole tohtinut mennä, mutta olen vakavasti harkinnut tupakan polton lopettamista.
Keuhkoihinkin kun vetää kivun tullessa ilmaa ei vaikutusta. Kun oletin ensin että olisi keuhkoperäinen tämä kipu..vaan en tiedä sitten. Flunssaa on ollut jo kohta toista kuukautta..Olisiko sittenkin minullakin astmaa ??
Jos kipuja vielä viikon päästä ilmenee..Menen lääkäriin. (ylipainoakin on..että pitää tehdä varmasti elintapojen kokonaisvaltainen muutos, jos meinaa täällä vielä keikkua pitempäänkin..)
- HermanGhklbh
Sama tääl
- Mruuuuuttus
Mullakin sydämessä tuntuu päivittäin painava & pistävä tunne. Tälläkin hetkellä. Jatkuvasti. Välillä tulee semmosia että säikähdän että pumppu pysähtyy. Myös huimays on jatkuvaa sekä tunnen että sydämen lyöntirytmi kusee ajoittain. What is problem?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681418
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä401015Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14640
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632- 37627
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573