Keskiverto panos

7777777777

Mikä olisi hyvä kestoverto paukku 30.06:lle Olisi tarkoitus ampua
peuraa ja hirveä. Peura kun on minulle hiukan vieras tuttavuus.

5

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisesti...

      Paras lienee käyttää 30.-06 kaliberin patruunaa... Ehkä tarkemmin yksilöitynä joko puolivaippaisella tai muulla laajentuvalla luodilla ladattuna.

      • hertto

        Eikö 308 tai 7,65 patruuna käy? Hylsy pitää olla oikea, vai mitä mieltä olet?
        Mikä on luodin sopivin paino ja lataus? Puolivaippa tai laajentuva ei vielä
        ole tarkempi yksilöinti ja aika paljon löytyy vielä vaihtoehtoja, mutta
        osaat varmasti antaa hyvän yksilöidyn vastauksen kysyjälle.
        Kirjoituksesi oli sen verran asiantunteva. Minä en osaa antaa vastausta.


    • vaikee auttaa

      No tarkemmin en luotivaihtoehtoa pysty nyt määrittämään koska en tiedä sitä minkätyyppisessä maastossa ja millä menetelmillä metsästys tapahtuu...
      Eri luodit kun toimivat kovinkin eritavalla erilaisilla matkoilla.
      Monihan kuitenkin käytännössä valitsee käytettävän patruunan sen mukaan mitä kaupassa on tarjolla... (ja tietysti mitä laki vaatii).
      Yleensä tuollaiseen kysymykseen saisi parhaiten vastauksia asiantuntevasta aseliikkeestä (josta silloin samalla saa ostettua patruunat).

    • 6

      Mitä paukkua käytät radalla, niin pyri käyttämään samansorttista
      riistalaukauksissa. Ei tarvitse säätää kiikaria niin paljon.
      Jos käytät ostopaukkua. 8-11g. Sako super Hammerhead.
      Tuli annetua ainakin vastaus:)

    • Latailija-Late

      Nosler Accubond 11,7g
      N160:stä 3,65g
      latauspituus 84,00mm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe