Mustasukkaisuutta

mustamusta

Viisi kuukautta kestänyt suhteemme päättyi muutama päivä sitten ja syynä "mahdollinen pettäminen" minun puoleltani. Kaikki oli hienosti ja olimme rakastuneita, mutta kesäkuun puolella tuli pieni konflikti. Harrastan musiikin tekemistä ja etsin netin muusikkopalstalta laulajaa musalleni. Homma toimii niin, että eri musiikkiraidat siirretään sähköpostitse toiselle, joka sitten soittaa/laulaa/miksaa raidat ja lähettää takaisin. Etätyötä siis kokonaan.

Kerroin tästä kumppanilleni ja hän ei vastustanut asiaa. Lähetin musaraitoja löytämälleni laulajalle. Laulaja ehdotti myös, että kiinnostaisiko keikkailu, johon vastasin, että ei kiinnosta. Olen aina kammonnut esiintymistä lavalla, vaikka asia toisaalta minua kiehtookin. Tämän kerroin kumppanilleni ja hän ymmärsi asian niin, että nyt keikkailu alkaakin kiinnostaa, kun on tämä laulaja, vaikka puhuin asiasta yleisellä tasolla (asia on aina kiehtonut ja samalla olen kammonnut sitä, enemmän kammonnut). Sitten hän googletti laulajan nimen ja selvisi että tämä oli esiintynyt alasti jossain taideperformanssissa. Tätä minä en tiennyt. Koitin vakuuttaa kumppanilleni, että kyse on vain musiikista, enkä tule tätä laulajaa ikinä tapaamaan. En tänä päivänä edes tiedä missä hän asuu, eikä asia edes kiinnosta. Tuosta taideperformanssistakin on vuosia.

Teimme kumppanini kanssa kompromissin; lopetan yhteistyön, kunhan juuri loppusilausta vailla olleet laulut saadaan pakettiin. Tämän kirjoitin myös laulajalle. Hän totesi, että harmillista, koska yhteistyö oli lähtenyt hyvin liikkeelle, mutta ymmärsi samalla, että haluan laittaa parisuhteeni etusijalle. Samalla hän mainitsi, että on itsekin vakavassa parisuhteessa ja kyse on tosiaankin pelkästään musiikista. Hän kertoi olevansa "halukas jatkamaan, jos saamme asiat sovittua" nyt kun hän oli kertonut tuosta omasta parisuhteestakin.
Vastasin, että "jos tilanne vaikka muuttuu, jatkaisin myös yhteistyötä". Sen koommin en ole ollut laulajaan yhteydessä, koska "tilanne" ei muuksi ole muuttunut. Eikä minulla ollut mitään aikomusta ottaa laulajaan yhteyttä kumppanini selän takana.

Muutama päivä sitten kumppanini otti asian puheeksi. Huomasin, että asia kaivaa hänen mieltään. Niinpä halusin heti näyttää nuo sähköpostiviestit ettei hänen tarvitse miettiä... Tyrmistykseni oli suuri, kun hän sanoi, että tämä oli nyt tässä! Olin jättänyt jonkin takaportin auki, kun kirjoitin tuon "jos tilanne vaikka muuttuu...." joka oli kommentti laulajan jatkohalukkuuteen. Jos hän ei tuota olisi kirjoittanut, en olisi kommentoinut mitään.

Ymmärtäisin mustasukkaisuuden hyvin, jos tämä yhteistyö olisi jossain samassa tilassa tapahtuvaa. Sellaiseen yhteistyöhön en olisi edes ryhtynyt.

Nyt kun suhteen loppumisesta on kulunut muutama päivä on ollut aikaa miettiä. Ehkä hyvä että tämä tapahtui nyt. Jokin uusi tapahtuma tulisi varmaan ennemmin tai myöhemmin esiin. Olimme hullaantuneita toisiimme heti alusta alkaen. Toki viisi kuukautta on lyhyt aika, mutta ihanaa aikaa se oli. Nyt olo on surullinen ja ahdistunut. Minun on vaikea uskoa tätä todeksi...

Mitäpä mieltä olette?

0

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
        Maailman menoa
        343
        2799
      2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
        Maailman menoa
        65
        2266
      3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
        Maailman menoa
        78
        1939
      4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
        Maailman menoa
        65
        1581
      5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
        Ikävä
        140
        1522
      6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
        Ikävä
        69
        1119
      7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
        Kaste
        102
        1019
      8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
        Sinkut
        255
        936
      9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
        Euroviisut
        7
        918
      10. 39
        800
      Aihe