Mustasukkaisuutta

mustamusta

Viisi kuukautta kestänyt suhteemme päättyi muutama päivä sitten ja syynä "mahdollinen pettäminen" minun puoleltani. Kaikki oli hienosti ja olimme rakastuneita, mutta kesäkuun puolella tuli pieni konflikti. Harrastan musiikin tekemistä ja etsin netin muusikkopalstalta laulajaa musalleni. Homma toimii niin, että eri musiikkiraidat siirretään sähköpostitse toiselle, joka sitten soittaa/laulaa/miksaa raidat ja lähettää takaisin. Etätyötä siis kokonaan.

Kerroin tästä kumppanilleni ja hän ei vastustanut asiaa. Lähetin musaraitoja löytämälleni laulajalle. Laulaja ehdotti myös, että kiinnostaisiko keikkailu, johon vastasin, että ei kiinnosta. Olen aina kammonnut esiintymistä lavalla, vaikka asia toisaalta minua kiehtookin. Tämän kerroin kumppanilleni ja hän ymmärsi asian niin, että nyt keikkailu alkaakin kiinnostaa, kun on tämä laulaja, vaikka puhuin asiasta yleisellä tasolla (asia on aina kiehtonut ja samalla olen kammonnut sitä, enemmän kammonnut). Sitten hän googletti laulajan nimen ja selvisi että tämä oli esiintynyt alasti jossain taideperformanssissa. Tätä minä en tiennyt. Koitin vakuuttaa kumppanilleni, että kyse on vain musiikista, enkä tule tätä laulajaa ikinä tapaamaan. En tänä päivänä edes tiedä missä hän asuu, eikä asia edes kiinnosta. Tuosta taideperformanssistakin on vuosia.

Teimme kumppanini kanssa kompromissin; lopetan yhteistyön, kunhan juuri loppusilausta vailla olleet laulut saadaan pakettiin. Tämän kirjoitin myös laulajalle. Hän totesi, että harmillista, koska yhteistyö oli lähtenyt hyvin liikkeelle, mutta ymmärsi samalla, että haluan laittaa parisuhteeni etusijalle. Samalla hän mainitsi, että on itsekin vakavassa parisuhteessa ja kyse on tosiaankin pelkästään musiikista. Hän kertoi olevansa "halukas jatkamaan, jos saamme asiat sovittua" nyt kun hän oli kertonut tuosta omasta parisuhteestakin.
Vastasin, että "jos tilanne vaikka muuttuu, jatkaisin myös yhteistyötä". Sen koommin en ole ollut laulajaan yhteydessä, koska "tilanne" ei muuksi ole muuttunut. Eikä minulla ollut mitään aikomusta ottaa laulajaan yhteyttä kumppanini selän takana.

Muutama päivä sitten kumppanini otti asian puheeksi. Huomasin, että asia kaivaa hänen mieltään. Niinpä halusin heti näyttää nuo sähköpostiviestit ettei hänen tarvitse miettiä... Tyrmistykseni oli suuri, kun hän sanoi, että tämä oli nyt tässä! Olin jättänyt jonkin takaportin auki, kun kirjoitin tuon "jos tilanne vaikka muuttuu...." joka oli kommentti laulajan jatkohalukkuuteen. Jos hän ei tuota olisi kirjoittanut, en olisi kommentoinut mitään.

Ymmärtäisin mustasukkaisuuden hyvin, jos tämä yhteistyö olisi jossain samassa tilassa tapahtuvaa. Sellaiseen yhteistyöhön en olisi edes ryhtynyt.

Nyt kun suhteen loppumisesta on kulunut muutama päivä on ollut aikaa miettiä. Ehkä hyvä että tämä tapahtui nyt. Jokin uusi tapahtuma tulisi varmaan ennemmin tai myöhemmin esiin. Olimme hullaantuneita toisiimme heti alusta alkaen. Toki viisi kuukautta on lyhyt aika, mutta ihanaa aikaa se oli. Nyt olo on surullinen ja ahdistunut. Minun on vaikea uskoa tätä todeksi...

Mitäpä mieltä olette?

0

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        574
        3814
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3298
      3. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2781
      4. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2719
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2114
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2071
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        1917
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1835
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1770
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1729
      Aihe