TYA vs Turun kosmetologikoulu (Beauty Institute)

jasminn17

Eli otsikostakin voi päätellä, mitä haen tällä keskustelulla. Kokemuksia oppilaitoksista? Minkälaista opetus on kummassakin oppialitoksessa? Entä millaisia opettajat ovat? Ovatko he ammattitaitoisia? Minkälaiset haastattelut oppilaitoksissa olivat? Kumpaa suosittelet? Millaista opiskelu muuten on? Olen siis harkinnut kumpaakin koulua ja menossa haastatteluihin kosmetologilinjalle. Ja nyt haluan ihan oikeaa palautetta oppilaitoksista, jos kommenttisi on negatiivinen, perustele miksi ja jos positiivinen, niin perustele! Asiattomat kommentit ilman perusteluja voi jättää laittamatta kokonaan, kiitos jo etukäteen niille joka viittii nähdä vaivaa! :)

7

3083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • essi---

      itselläni ei ole kokemusta kummastakaa, mutta mitä olen kuullut niin tya:ssa on liian vähän opettajia jotka eivät ehdi kaikkia ns vahtia opetuksessa ja onhan toki koulu myös tosi hintava mutta ei kuulemma hintansa arvoinen. toisesta tosta kosmetologikoulusta en ole mitään kuullut. no tsemppiä kuitenkin sulle! toivottavasti jompi kumpi on se sun paikkasi ja viihdyt siellä ja saat haluamaasi opetusta siellä :) en tiedä oliko kauheesti apua mutta sanoin nyt kuitenkin.

    • jasminn17

      Okei, no toivon, että tämä kuulemasi on vähän liioiteltua, koska oppilaitos on kuitenkin todella hintava kuten sanoit ja siksi vaikea uskoa, etteikö siellä olisi hintansa arvoista opetusta, mutta kiitos kuitenkin! :)

    • beuty institute

      Paljon tuolle TYA:lle tulee hintaa? iIse oon suunnitellu aloittavani Turku Beauty Instituten ensi vuonna ja se kustantaisi yhteensä abauttiarallaa 8 000 e. Kustantaako TYA kuinka paljon enemmän kuin Beauty Institute?

    • jasminn17

      Alotin TYA:ssa ja voin kertoa etten kadu hetkeäkään, että aloitin! Niin loistava paikka ja hyvät opettajat ja viihtyisä koulu! Halvemmaks TYA tulee, arvio 6000e, 5500e koulutusmaksu päälle tarvikkeet ja vaatteet eli n. 6000e suunnilleen. Suosittelisin sullekkin TYA:ta! :) Oon kuullu Turku Beauty Insitutest hiuka huonoo palautet :s ensinnäki meijän luokalt oli 3 odottanu yhteydenottoa, eikä ollu saanu rehtorilta sit ne kävi siellä eikä sillonkaa ollu rehtori koskaan paikalla, itse en sit menny sinne haastatteluun ku ei tullu mitään yhteydenottoa missään vaiheessa.

    • Puluxi

      Kumpi oli halvempi?

    • Minävainturusta

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/5346199#comment-52162418 - tuolla TYA:sta hieman kommenttia. Itse en ole kyseisestä koulusta kuullut mitään positiivista vaikka useampi ystävä on eri tutkinnoista tuolta valmistunut. Opetus on ollut erittäin ala-arvoista oli sitten kyseessä parturi-kampaajan tutkinto tai kosmetologin tutkinto.

    • Opiskelija___

      Kosmetologi koulussa opiskelija ja minulle tehtiin timantti hoito. Se tehtiin väärään suuntaan ja ei ollut tuki otetta. Ihoni ja roikkumaan. Nyt se on palautunut mutta ei voi tietää mitä tuhoa se on tehnyt iholle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe