Eli tilanne on tämä: tiedän itsekin olevani mustasukkainen ja haluan vähentää sitä. Olen muutenkin todella herkkänahkainen luonteeltani ja saatan suuttua helposti. Tätä olen työstänyt jonkin verran ja nykyään pystyn helposti kuittailemaan huumorilla takaisin. Tämä tosin on ainakin omasta mielestäni aiheuttanut sen, että olen luonut aika kovan ulkoisen panssarin enkä uskalla näyttää millainen todellisuudessa olen. Itsetuntoni on myös aivan pohjalukemissa edellisten suhteideni takia joista suurin osa päättyi melko ikävästi.
Viime päivät ovat olleet yhtä tuskaa ja ahdistusta kun poikaystäväni lähti kahdeksi viikoksi Ukrainaan parin ulkomaalaisen kaverinsa kanssa (pariskunta, poika sveitsiläinen ja tyttö venäläinen). Noh, ei asiassa muuten olisi ollut pahemmin mitään ongelmaa mutta tuon pojan exä on myös mukana reissussa. Tämä tyttö on myös venäläinen ja kun poikaystäväni oli alkuvuodesta Venäjällä hän tutustui tähän tyttöön ja he viettivät tiiviisti aikaa yhdessä sekä jatkoivat etäsuhteessa kun poika tuli Suomeen.
Kesä-heinäkuun vaihteessa poikaystäväni sitten tapasi minut ja kun olimme muutamia kertoja nähneet hän kertoi tuosta tytöstä ja minä tietty vähän suutahdin. Hän lopetti suhteen tuohon tyttöön mutta he jäivät "kavereiksi" vaikka tyttö hänestä pitää vieläkin kovasti.
Poika vannoo jatkuvasti pitävänsä minusta kamalasti, jopa rakastavansa ja ettei ikinä pettäisi ym. mutta silti tuo reissu kalvaa minua. Pojalla on tänäkin kesänä ollut ties minkälaisia festariheiloja joista itse vielä kertoi kun "haluaa olla rehellinen" ja hän myös piti jotain entisiä panojaan facebookissa ja poisti heidät pyynnöstäni. Ei olisi halunnut vaikka sanoi ettei halua näihin pitää mitään yhteyttä muttei halua vaikuttaa paskiaiselta joka vain pani heitä ja sitten katoaakin jonnekin. Hieman outo selitys...
Tuosta matkastakin oli aika paljon vääntöä ja sanoin, että olisi mukavaa jos hän olisi halunnut jäädä Suomeen minun takiani viettämään yhteistä lomaa. Hän ensin lupaili että jos matka häiritsee minua liikaa hän voi jättää sen tekemättä mutta ei sitten jättänytkään :(.
Ja nyt hän on tosiaan 2 viikkoa tuolla vieraassa maassa sen venäläisen tytön kanssa ja se tekee minut hulluksi. Koko ajan mielessä pyörii että mitä kaikkea siellä voi sattua, he kun käyvät yhdessä yökerhoissa (toki ne muutkin kaverit mukanaan) ja muutenkin asuvat samassa huoneessa. Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pitkä aika ja mielessä koko ajan pyörii että mitä jos poikaystäväni alkaakin taas pitää tuosta tytöstä ym.
En oikein tajua missä mennään, poika vaikuttaa aidosti välittävän minusta todella mutta silti hänen käytöksensä loukkaa :(. Tiedän olevani mustasukkainen välillä liikaakin ja inhoan itseäni sen takia, mutta en vain pysty käsittelemään tätä ahdistusta mitenkään järkevästi. Minun exäni kohtelivat minua aina poikkeuksetta kynnysmattona tai muuten vain huonosti ja siksi itsetuntoni on poljettu ihan alas. En haluaisi "kostaa" sitä uudelle poikaystävälleni mutta on vaikea ajatella että juuri tällä kertaa kaikki menisikin hyvin.
Anteeksi kauhea vuodatus, tuntui hyvältä päästä vähän avautumaan. Neuvoja otetaan vastaan..
Onko aiheellista?
2
272
Vastaukset
- En hyväksyisi
Taidatte olla vielä kovin nuoria ? Poikaystäväsi tuntuu siltä, että haluaa olla vapaa, sitoutumaton, iskeä naisia ym mitä nuoruuteen ja hulluteen kuuluu.
Itse on tuollaista käytöstä mieheltäni suvaitsisi, että lähtee exänsä kanssa reissuun. Toiset kaverit vaikuttavat vain alibilta. Eihän tämä sitä tarkoita,ettei hän tykkäisi sinustakin, mutta kuitenkin...
Koska hän on jo lähtenyt, et voi muuta, kuin yrittää saada itsesi tasapainoon. Hulluksihan siinä tulee, jos koko ajan miettii, mitä toinen mahtaakaan siellä tehdä. Itsekin mustasukkaisena tiedän, että mielikuvitus laukkaa..
Yritä tehdä jotakin kivaa tänä aikana. Lähde itse ulos, tapaile ihmisiä, älä jää murehtimaan neljän seinän sisään. Kun hän kotiutuu, tulee varmaankin jonkunlainen yhteenotto. Rehellisesti voit toki kertoa, kuinka tunsit ja tunnet. Ei negatiivisissakaan tunteissa ole mitään hävettävää. Pääasia, että saatte puhuttua, siis puhumista, puhumista, puhumista... pää tyhjäksi ajatuksista.
Asiat ratkeavat kyllä, tavalla tai toisella. Älä alistu enää kynnysmatoksi. Tiedän, että helpompi on sanoa kuin tehdä, mutta se onnistuu kyllä, olen sen itsekin kokenut. Olet ihminen, nainen, jolla on oikeus olla oma itsensä ja tehdä itselleen vain sitä mikä hyvältä tuntuu, koskee myös ystävävalintoja. - tyylis tahvero
minulla on vähän samanlainen ongelma minun avomieheni hyysää koko ajan hänen veljensä vaimoa koska hänen veljensä on väkivaltainen ja minä joudun olemaan erilään minun avomiehestäni koska meiltä lähdössä koti alta ja he viettävät siellä aikaa koska tällä minun miehen veljen vaimolla ei mukamas ole muuta paikkaa minne mennä kun se aviomies ei anna se asunnon avaimia he keskustelevat koko ajan ja hän suojelee ja kohtelee kuin prinsessaa tulen hulluksi kun mietin koko ajan että onko heillä jotakin kun kovasti väittää että ei ole haluaisin uskoa mitä teen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747484Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 342420
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj72060Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto311996- 201928
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151653- 521588
- 181579