Elikkä ihotautilääkäri määräsi mulle Ermysin 500mg keskivaikeaan aikuisiän akneen (pco:sta johtuva). Onko kellään kokemuksia lääkkeen vaikutuksesta ja eritoten siitä, kuinka nopeasti vaikutus alkaa näkymään. Syön tabletteja 1x2 päivässä ja nyt kohta viikon syönyt. Iho mennyt ihan kamalaan kuntoon, mutta se varmaan on ihan tarkoituskin tablettihoidon alussa?
Tablettihoidon lisäksi menee skinoren ja dalacin-voiteet myös päivittäin.
kokemuksia Ermysin 500mg-aknelääkkeestä!
1
729
Vastaukset
- Onneton-81
Minua kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia ermysinistä ja siitä, että onko ermysiniä mahdollista syödä jos jättää e-pillerit pois ja yrittää raskautta? Onko ermysin auttanut ihon rasvoittumiseen ja finneihin? Olen 30 v. ja minulla on todella vaikea seborrea päänahassa (mm. hilsettä, runsasta hiustenlähtöä, näppyjä päänahassa, voimakasta kipua ja kutinaa) ja syön tällä hetkellä roaccutania pienellä annostuksella (jo vuoden olen syönyt ja on auttanut seborreaan) ja diane novat ovat olleet myös vuosia käytössä. Diane novat olen saanut alunperin aknen vuoksi, mutta n. 8 vuotta sitten minulle tuli myös yllättäen seborrea päänahkaan. Roaccutan-kuuri on loppumassa ihan pian ja ihotautilääkärille on aika ensi viikolla. Tiedän, että roan loppumisen jälkeen tilanteeni seborrean suhteen menee taas todella pahaksi, mutta sitä minulle ei enää varmaankaan kirjoiteta ja muutenkin toiveenani olisi reilun kuukauden päästä lopettaa e-pilleritkin roan varoajan jälkeen ja yrittää raskautta. Roaccutaniahan ei saa syödä jos raskaus on suunnitteilla. Etsinkin nyt vaihtoehtoja iho-ongelmiini, sillä tiedän, että jos olen ilman minkäänlaisia lääkkeitä niin tilanteeni on todella paha, enkä pysty elämään ilman tuskaa päänahkani kanssa. Nähdäkseni ermysin voisi olla ainut vaihtoehtoni, kun raskaus on suunnitteilla? Niin ja minulla on epäilty myös tuota pco:ta, joten raskautuminen ei todennäköisesti ole ollenkaan helppoa. Kerran olen jättänyt pillerit pois, eikä kuukautisia kuulunut yli puoleen vuoteen, joten aloitin ne uudelleen tuolloin. Minkälaisia vaivoja PCO sinulle aiheuttaa aknen lisäksi? Itselläni ei ole ylipainoa, eikä liiallista karvoitusta. Pco:ta minulla on epäilty seborrean ja hiustenlähdön sekä kuukautisten epäsäännöllisyyden vuoksi. E-pillereitä olen syönyt jo 13-vuotta ja sen ajan kuukautiset on tietenkin tulleet ajallaan joka kuukausi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as473081Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232924- 502800
- 562628
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582528Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482510On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532281Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782178- 692068
- 452062