kokemuksia Ermysin 500mg-aknelääkkeestä!

Toiveikas83

Elikkä ihotautilääkäri määräsi mulle Ermysin 500mg keskivaikeaan aikuisiän akneen (pco:sta johtuva). Onko kellään kokemuksia lääkkeen vaikutuksesta ja eritoten siitä, kuinka nopeasti vaikutus alkaa näkymään. Syön tabletteja 1x2 päivässä ja nyt kohta viikon syönyt. Iho mennyt ihan kamalaan kuntoon, mutta se varmaan on ihan tarkoituskin tablettihoidon alussa?
Tablettihoidon lisäksi menee skinoren ja dalacin-voiteet myös päivittäin.

1

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneton-81

Minua kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia ermysinistä ja siitä, että onko ermysiniä mahdollista syödä jos jättää e-pillerit pois ja yrittää raskautta? Onko ermysin auttanut ihon rasvoittumiseen ja finneihin? Olen 30 v. ja minulla on todella vaikea seborrea päänahassa (mm. hilsettä, runsasta hiustenlähtöä, näppyjä päänahassa, voimakasta kipua ja kutinaa) ja syön tällä hetkellä roaccutania pienellä annostuksella (jo vuoden olen syönyt ja on auttanut seborreaan) ja diane novat ovat olleet myös vuosia käytössä. Diane novat olen saanut alunperin aknen vuoksi, mutta n. 8 vuotta sitten minulle tuli myös yllättäen seborrea päänahkaan. Roaccutan-kuuri on loppumassa ihan pian ja ihotautilääkärille on aika ensi viikolla. Tiedän, että roan loppumisen jälkeen tilanteeni seborrean suhteen menee taas todella pahaksi, mutta sitä minulle ei enää varmaankaan kirjoiteta ja muutenkin toiveenani olisi reilun kuukauden päästä lopettaa e-pilleritkin roan varoajan jälkeen ja yrittää raskautta. Roaccutaniahan ei saa syödä jos raskaus on suunnitteilla. Etsinkin nyt vaihtoehtoja iho-ongelmiini, sillä tiedän, että jos olen ilman minkäänlaisia lääkkeitä niin tilanteeni on todella paha, enkä pysty elämään ilman tuskaa päänahkani kanssa. Nähdäkseni ermysin voisi olla ainut vaihtoehtoni, kun raskaus on suunnitteilla? Niin ja minulla on epäilty myös tuota pco:ta, joten raskautuminen ei todennäköisesti ole ollenkaan helppoa. Kerran olen jättänyt pillerit pois, eikä kuukautisia kuulunut yli puoleen vuoteen, joten aloitin ne uudelleen tuolloin. Minkälaisia vaivoja PCO sinulle aiheuttaa aknen lisäksi? Itselläni ei ole ylipainoa, eikä liiallista karvoitusta. Pco:ta minulla on epäilty seborrean ja hiustenlähdön sekä kuukautisten epäsäännöllisyyden vuoksi. E-pillereitä olen syönyt jo 13-vuotta ja sen ajan kuukautiset on tietenkin tulleet ajallaan joka kuukausi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      47
      3081
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2924
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      50
      2800
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2628
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2528
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2510
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2281
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2178
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2068
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2062
    Aihe