Mulla on parisen kysymysta johon varmasti te voitte vastata.. Ystävättäreni on valinnut minut kummiksi tämän esikoiselleen. Tosin ei sylikummiksi. Sylikummiksi valittiin yks pariskunta ja minä ja ystävättereni veli toimimmee "tavallisina" kummeina. Mitä se kummi poikkeaa sylikummiidesta?
Toinen kysymys: Sylikummi ei aio hankkia kummilusikkaa, joten onko se nyt minun tehtävä. Olen elänyt siinä uskossa että sylikummi ostaa kummilusikan.
Kiittäen nimimerkki ekakertaa kummiksi
kummi vs. sylikummi
4
762
Vastaukset
- muutama juttu
Vastauksia voisi löytyä aiemmista ketjuistakin, mutta katsotaas... Sylikummi ei poikkea tavallisesta kummista mitenkään. Hän vain sattuu olemaan se henkilö, joka pitää lasta kastetilaisuudessa sylissään. Mutta lasta voi pitää sylissä myös joku muu kuin kummi, esim. itse olen viimeksi ollut ristiäisissä, joissa sylissäpitäjä oli kastettavan vanhempi sisarus. Ja koska kummius ylipäätään ei ole mitään virallista, kunhan nyt kirkon vaatimusten mukaan vähintään kaksi (tai erityistapauksessa yksikin riittää) kirkkoonkuuluvaa henkilöä kummeiksi nimetään, ei sylikummilla ole kirkon kannalta mitään eroa tavalliseen kummiin. Kaikki kummit ovat kirkon silmissä tavallisia kummeja.
Lahjoja kummilapselle voi antaa kuten mitä tahansa muitakin lahjoja, jos siltä itsestä tuntuu. Siis ihan samalla tapaa kuin mietit, annatko tuttavaparille häälahjan tai 50-vuotispäiviään viettävälle synttärilahjan. Tapana joku lahjan antaminen taitaa olla, mutta lahjahan on aina lahja eikä velvollisuus. Joten jos haluat mieluummin antaa jotain muuta kuin lusikan (itse en ymmärrä koko lusikkahössötystä lainkaan), niin sitten annat sen jonkin muun.
Ja jos haluat pelata asiassa varman päälle, juttelet asioista etukäteen kummilapsen vanhempien kanssa, jotta jokainen on samalla aaltopituudella, mitä kukin toiseltaan odottaa tämän kummiasian suhteen. - mössötin
Miks on sitten monta kummia? Eiks ne kaks kummia riitä lapselle?
- Grill
Tosiaan sylikummi ei eroa muista kummeista muuten kuin että pitää lasta sen kastetilaisuuden ajan sylissä ja hikoilee kuin pieni sika! Usko pois, minä tiedän! :D
Olen yhden lapsen sylikummi, avomieheni hänen toinen kummi ja pian saamme toisen kummilapseni, hänelle emme kumpikaan ole sylikummina, enkä kyllä välttämättä tahtoisikaan kokea sitä hiki määrää enää uudestaan. :)
Kummin "virallinen" vastuu riippuu täysin siitä mitä ja miten, vanhemmat tahtovat kummien osallistuvan lapsen elämään. Esim tulevan kummilapsemme elämään osallistumme varmasti paljon enemmän kuin ensimmäisen, koska asumme samassa kapungissa ja olemme erittäin paljon tekemisissä jo muutenkin lapsen vanhempien kanssa. Ensimmäistä kummilasta kyllä näemme melko usein, mutta koska asumme eri kaupungeissa, se ei ole mahdollista niin usein kuin tahtoisin ja tämä on lapsen vanhemmille ihan ok.
Kannattaa kysyä lapsen vanhemmilta tuosta kummilusikasta ja muutenkin mitä sinun kannattaisi lapselle hankkia. :)
Huh, tulipa taas tarinoitua.... - muska
Kiitos teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602