Keliakia ja oireet

keliakia(ko)

Eli olen yläasteella oleva tyttö ja minusta otettiin verikokeet keliakian varalle lyhytkasvuisuuteni ja selittämättömän anemian takia, joka on vaivannut jo ensimmäisestä luokasta. Olen kuitenkin lukenut netistä oireista ja itselläni on vain nuo kaksi. Ei siis laihtumista tai ilmavaivoja, eikä muuta vastaavaa. Onko todennäköistä , että minulla silti on keliakia? Ja jos on, tuleeko muita oireita ikinä vai tuleeko niitä mahdollisesti myöhemmin? Kiitän jo nyt etukäteen vastauksista (:

2

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keeliukki

      Hyvin mahdollista keliakiakin sitähän ei voi pois sulkee ennenku tähystetään,
      anemiaa oli itselläkin kouluiässä monet vuodet josta olin jopa sairaala hoidossa,siihen aikaan 60 luvulla ei tiedetty eikä osattu epäillä mitään keliakiaa,anemiani jatkui koko nuoruus vuoteni hb:n heitellessä ylös alas oli aikoja jolloin mitään ei tutkittu olin vain tavallista kalpeempi kuin muut,heikko veri vaivas aina,sitten kolmikymppisenä tuli pahimmat oireet jolloin oli pakko mennä lekuriin koska laihduin jo luurangoks ja olin lähes "veretön",tähystettiin jolloin löyty keliakia,sen jälkeen olen ollu oireeton kaikin puolin mm veriarvot pysyvät nyt ihan normaalina tietenkin koska imeytyminen on parempaa..itse luulen keliakian esiasteen tai siihen liittyvän imeytymis häiriön vaivanneen jo lapsuudesta lähtien..olispa sillon ollu samat tiedot ja tutkimukset olis ollu paljon terveempi nuoruus.. oon varmaan syntymästä ollu asti viljoille yliherkkä eikä ne varmaan o imeytyny koskaan kunnolla

    • keli31

      Kukaan ei voi sanoa mitään todennäköisyyttä tuon perusteella. Keliakia on usein myös täysin oireeton ja oireet voivat vaihdella paljonkin. Oirelista ei tarkoita että kaikilla on kaikki oireet vaan että ne ovat yleisimmin keliakian oireita, jos oireita on. Samat oireet pätevät myös moneen muuhun asiaan. Odota siis rauhassa verikokeiden tuloksia, ja tarvittaessa sitten tähystetään. Jos verikokeet näyttävät keliakiaa, silloin todennäköisesti sulla on keliakia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16750
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1720
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe