Voi kun tämä palsta

turha haave

olisikin vain vl:en, sydämestään uskovaisten käytössä.
Ei olisi kiroilua, pahan puhumista, kunnioitettaisiin toistensa mielipiteitä.

30

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro meille

      &&kunnioitettaisiin toistensa mielipiteitä.&&

      Miksi sinä kutsut vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia?

      • turha haave

        Jos heillä on Raamatun mukainen usko, he ovat uskovaisia.


      • HeinolanHeli

        Melperi se jaksaa ruikuttaa hyväksyntää omalle (selvästi epävarmalle) opilleen !


      • Kerro meille
        turha haave kirjoitti:

        Jos heillä on Raamatun mukainen usko, he ovat uskovaisia.

        Miten saadaan Raamatun mukainen usko?


      • tehkää parannus
        Kerro meille kirjoitti:

        Miten saadaan Raamatun mukainen usko?

        Tehdään parannus ja uskotaan evankeliumi, joka on hyvä sanoma Kristuksesta.
        Itse sitä uskoa ei voi ottaa, tai valita tai tehdä ratkaisua.


      • Näinkö?
        tehkää parannus kirjoitti:

        Tehdään parannus ja uskotaan evankeliumi, joka on hyvä sanoma Kristuksesta.
        Itse sitä uskoa ei voi ottaa, tai valita tai tehdä ratkaisua.

        **Itse sitä uskoa ei voi ottaa, tai valita tai tehdä ratkaisua.**

        Antaako vl-henkilö ihmiselle uskon Jumalaan?


      • tehkää parannus
        Näinkö? kirjoitti:

        **Itse sitä uskoa ei voi ottaa, tai valita tai tehdä ratkaisua.**

        Antaako vl-henkilö ihmiselle uskon Jumalaan?

        Jumala antaa uskon ja Pyhän Hengen.
        Jeesus lähetti omansa saarnaamaan ilosanomaa. Joka sen sanoman uskoo, on uskovainen, joka ei usko, on epäuskoinen.


      • näin se on
        tehkää parannus kirjoitti:

        Jumala antaa uskon ja Pyhän Hengen.
        Jeesus lähetti omansa saarnaamaan ilosanomaa. Joka sen sanoman uskoo, on uskovainen, joka ei usko, on epäuskoinen.

        Totta!!

        Siihen uskomiseen ei tarvita toista vl-saarnamiestä sotkemaan ihmisen ja
        Jumalan välisisä suhteita. Ihmisen osa on vain saarnata!
        Jumala antaa uskon ja Pyhän hengen.

        "Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen." Joh 6:29


      • näin se on kirjoitti:

        Totta!!

        Siihen uskomiseen ei tarvita toista vl-saarnamiestä sotkemaan ihmisen ja
        Jumalan välisisä suhteita. Ihmisen osa on vain saarnata!
        Jumala antaa uskon ja Pyhän hengen.

        "Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen." Joh 6:29

        AMEN!

        Vl-opit syntien anteeksi saamisesta ja sielun pelastumisesta voidaan huoleti vetää alas WC-pytystä ja uskoa väärentämättömään Jumalan sanaan:

        USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen!!


      • pakanapublikaani
        HeinolanHeli kirjoitti:

        Melperi se jaksaa ruikuttaa hyväksyntää omalle (selvästi epävarmalle) opilleen !

        No oliko tuo nyt sitten sitä Jeesuksen mielen mukaista asennetta ja kielenkäyttöä?


      • pakanapublikaani kirjoitti:

        No oliko tuo nyt sitten sitä Jeesuksen mielen mukaista asennetta ja kielenkäyttöä?

        Älä tuosta välitä.

        Tämä HeinolanHeli on "hieman" yksinkertainen nainen, joka kulkee minun perskärpäsenä tällä palstalla.


    • niiiiii---nnnn

      Tällä palstalla KESKUSTELLAAN VANHOILLISLESTADIOLAISUUDESTA

      Olen yrittänyt hahmottaa,ketä täällä pyörii:

      -yleensä uskonasioista kiinnostuneita
      -heitä,jotka ovat elämässä törmänneet vl:iin,
      joko lapsuudenkodissa,koulussa,työelämässä...
      -ex-vl:iä,joissa voi olla traumatisoituneita henkilöitä
      -vl:iä,joilla on jo toinen jalka pois liikkeestä
      -vl:iä,joilla on liikkeessä ollessaan tarve keskustella
      vanhoillislestadiolaisuudesta

      Kuuntelin suviseurasaarnaa,siellä puhuja varoitti uskovaisia
      pysymästä poissa tällaiselta keskustelupalstalta,ettei "pahuus tartu"

    • ????????????????????

      Olen kuullut vl-saarnoja,siellä avoimesti kiroillaan...S.A.A.T.A.N.A,
      ....H.E.L.V.E.T.T.I........P.E.R.K.E.L.E.E.S.T.Ä......

      Olen tavannut vl-ihmisiä,he puhuvat pahaa,etenkin ei-vl:stä jopa toisistaan

      Kuka vl kunnioittaa ei-vl:ien mielipiteitä
      Jotkut vl:t eivät kunnioita ees Suomen lakia

      • harha tuuve

        Tarkoitako, että hoitomies Marjanen ei ollutkaan vl????

        "Noissa pojissa asuu saatana".


    • niii----nnnn

      ketä täällä palstalla pyörii,voisi lisätä VL-liikkeeseen käännyttäjät.

      Kyllähän yksi vl:nen riemuitsi,kun täällä käy niin paljon ihmisiä.
      Näin heidän usko tulee tunnetuksi monelle.

      Käyhän täällä paljon käy verrattuna moneen muihin keskustelupalstaan,ilmeisesti tämä "mystinen vl-liike" kiehtoo ja kiinnostaa monia
      Mitä enempi vl-liike "tulee ulos" esim. TV-uutisissa,se laukaisee kiinnostuksen tai nostaa pintaan ne "ikävät muistot" vl-liikkeestä.
      Täällä käynti on tavallaan terapiaa,voi nimettömänä purkaa tuntemuksiansa.
      Jos tämä tehdään "nimelliseksi",kuten Tuomioja ehdotti,miten sitten..

      Ehkä se olisi parempi,kuten aikanaan oli,että VL-jäsenet eivät tulleet TV:hen haastateltaviksi eikä TV-kameroita päästetty VL-liikkeen tapahtumiin.
      Silloin saisi esim. ex-vl olla rauhassa omassa ei-vl maailmassa,eikä mikään olisi muistuttamassa vl-liikkeestä eikä
      "avaamassa haavoja" ,jotka vl-liikkeessä ollessa muodostu.

      • gören bättring

        lainaus:
        "Silloin saisi esim. ex-vl olla rauhassa omassa ei-vl maailmassa,eikä mikään olisi muistuttamassa vl-liikkeestä eikä
        "avaamassa haavoja" ,jotka vl-liikkeessä ollessa muodostu."

        No jos joku on haavoittunut, niin onko se AINA haavoittuneen syy?
        Miksei niitä haavoja pyritä sitomaan ja parantamaan?

        Mitä onkaan PARANNETTAJAN LUOKSI TULEMINEN, PARANNUS ja PARANTUMINEN?


    • vl-mummu

      Mummuni oli vl,äitini ei ollut.Aina,kun menin mummulaan,muummu sanoi:
      "sieltä se pahuuden kakara tulee" Itkin aina käydessäni mummun luona.

    • susipari

      "No jos joku on haavoittunut,niin onko se AINA haavoittuneen syy?"

      Siis syyllistetäänkö tässä haavoittunut ?

      Tarkoitatko,että jos esim. vl-sukulainen "tunkeutuu" ei-vl-sukulaisen yksityiselämään.Tuomitsee ei-vl-sukulaisen seurustelukumppanivalinnan ja yrittää saada seurustelun päättymään.
      Jos siitä tulee haavoja,onko se haavoittuneen syy.

    • samaa..........

      Minä ymmärrän hyvin "Melperi 1"-nimimerkin toiminnan.

      Jos oikein lyöty "olan takaa" ja jopa V.I.T.T.U.M.A.I.S.E.S.T.I
      teeskennelty oevansa uskovainen ja toisaalla on tehty kaikkea
      härskiä.
      Sitten ollaan seuroissa "niin uskovaisia"
      VL-uskovaisissa on NIIN PALJON "kahden tien kulkijoita"

    • hyvä ...tieeetäää

      Täällä voi lukea rankkoja "HOITOKOKUS-kertomuksia" 1970-luvulta.

      Hyvä se on tietää,mitä ne "P.E.R.K.E.L.E..É..E.N POMOT"
      taas suunnittelevat.

      On ajoissa lähdettävä karkuun.

    • Tehkää vihaboikotti!

      Voisithan sinä vihamogulinne Olavi Voittosen kanssa organisoida jonkun vihaboikotin, jolla tämä palsta saataisiin voittoslaiseksi!

    • Inhottava realisti

      Kaikki Suomenkin uskonnollisten ryhmien puuhat pitäisi tutkia tarkasti viranomaisten toimesta. Niin paljon pahaa tehdään uskonnon nimissä, että sitä ei äkkiä uskoisi todeksi.

      Uskonvapauslaissa on omat aukkonsa.

    • Brita Kajsa

      Minustakin olisi ihanaa puhua uskomisen asioista ja jakaa arjen iloja ja suruja toisten uskovaisten kanssa. En ole nimellisesti missään rauhanyhdistyksessä kirjoilla, mutta silti saan olla armosta uskomassa. Täällä palstoilla on usein moitittu vanhoillislestadiolaisia siitä, että he hylkäävät epäuskoiset perheenjäsenensä. Minun sukulaisissani on perheitä, joiden kaikki lapset eivät ole uskomassa ja he pitävät yhteyttä ja rakkaasti. Ja minuakin kohtaan he ovat niin sydämellisen ihania. Toivon sinulle paljon siunausta.

      Jumalan rauhan terveisin

    • Kaks plus

      Kirjoituksesi kuulostaa äärimmäisen lapselliselta.

      • Lasten

        kaltaisten on Taivaan Valtakunta.


      • Lasten kirjoitti:

        kaltaisten on Taivaan Valtakunta.

        Lasten kaltainen ja lapsellinen ovat kaksi täysin eri asiaa.


    • Inhottava realisti

      Vilkaisin ihan mielenkiinnosta VL foorumia. Järkytyin. Uskomatonta, millaista propagandaa ihmisille voidaan uskon nimissä syöttää.

      On vaikeaa uskoa, että yksikään nykyihmien nielaisee jutut, jotka kieltämättä olisivat lapsellisenoloisia elleivät samalla järkyttäviä.

      Vastustan ääriuskonnollisuutta kaikissa muodoissaan, mutta lestadiolaisuus on kyllä oma äärijuttunsa Suomen mittakaavassa.

    • Paavo Tillikka

      "mutta silti saan olla armosta uskomassa"

      Näin sanoo Brita Kajsa, näin sanoo helluntaiveljeni ja vapaakirkollinen siskoni, niin että näin Kristuksen sovitustyön tähden Jumala meille suoma armo Jeesuksessa Kristuksessa saa meidät kaikki yhteen Jumalan lapsiksi, koska meillä on sama usko: "Vain usko Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen."

      Meillä on sama usko, sama Herra ja sama seurakunta ( Kristukseen uskovien yhteys ).

      • Brita Kajsa

        Kuuleppa Tillikan Paavo!

        Usko on armoa, sitä ei oteta eikä tilata. Se elävä usko annetaan. Niin oli mullakin. Tuli synnintunto ja pelko ja Jumala armahti.

        Että ei tässä kerskumista mistään muusta kuin siitä yhdestä, Jeesuksesta, joka minutkin lunasti ristinkuolemallaan taivaskelpoiseksi.

        Jaksele.


    • Paavo Tillikka

      "Että ei tässä kerskumista mistään muusta kuin siitä yhdestä, Jeesuksesta, joka minutkin lunasti ristinkuolemallaan taivaskelpoiseksi."

      Sama ylistys on täälläkin minun sydämessäni Jeesukselle Kristukselle. Ehkäpä tämä Kristuksen ylistäminen ja korostaminen joskus aiheuttaa joissakin vl:issä huolta, että eikö Kristuksen ylistyksen sijasta voisi vähän välillä kehua vaikkapa Saara-äitiä, mutta Saara-äidistä tulee kehuttava ja ylistetty vain, kun Kristus siellä saa loistaa.

      Jaksamista ja siunausta Sinullekin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe