kovat alavatsakivut!!!

alavatsakipuilija :/

Heissan!! Olen tässä lueskellut jo tästä netissä ja yritän ajatella että tämä on normaalia, mutta kysyn nyt täältäkin, onko kohtalotovereita... Olen 5 6 viikolla,eli tosi alussa, ja tein raskaustestin jo 3 5 (lyhyt kierto) ja sen jälkeen oli sitä ihan normaalia painon tunnetta alvatsalla ja vähän alavatsatuntemuksia, lieviä juilintoja mahassa. SITTEN viikko sitten suunnilleen eli 5 viikon alussa alkoivat todella kovat alavatsakivut, niitä tulee vaihdellen ja aaltoillen monta kertaa päivässä, kouristus kestää ehkä 2 minuuttia maksimissaan, sitten voi puolituntia tai monta tuntia kunnes jälleen kouristaa. Ehkä yö aikaan on enemmän... Enemmän on oikealla puolella, mutta joskus ottaa vasemmastakin. Mulla todella kovat menkkakivut normaalistikin, nämä ovat juuri niitä pahimmillaan, nyt vaan tietty kestän ilman lääkkeitä (panadal yksin ei auta). Kovissa normaaleissa menkkakivuissa myös mulla aina kouristaa enemmän oikeata puolta (liekö vain siellä toimiva munasarja vai mikä ). Mitään vuotoa ei ole tullut, EI tipan tippaa edes rusehtavaa, päinvastoin runsaampaa valkovuotoa holahtelee paljon. Kipu on ollut todella kovaa ja kun ekan kerran tuli, niin sanoin miehellenikin että nyt meni kesken... mutta näin vaan on viikon jatkunut, ja ei ole mitään ulos tullut! Kuumavesipulloa olen pitänyt mahalla yöllä ja on turruttanut edes vähän. Juttelin yhden kätilön kanssa joka sanoi että 50% mahd että alkava keskenmeno TAI sitten on ihan normaali raskaudenoire mulle. Meillä nyt varhaisultra perjantaina 6 2, joten siinä nyt varmaan jotain selviää, että onko oikeassa paikassa edes! mutta SIIS kysymys kuuluu: onko jollain ollut keskenmeno, ja kivut kestänyt vähintään viikon ja sitten vuoto tullut joskus myöhemmin?? Eikö keskenmenoon kuulu aika nopeasti vuoto mukaan..? Eihän tässä muuta voi kuin ihmetellä ja odottaa mitä tuleman pitää, ja toivoa parasta, lasta toivottu melkein kaksi vuotta. Enkä halua valittaa, mutta lähinnä tietysti todella kovat kivut ovat pelästyttäneet onko kaikki kunnossa... Kiitos jo kaikille jos teillä samanlaisia kokemuksia!!!:)

5

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minullakin

      Oli täysin samanlainen alkuraskaus. Loppuivat kouristukset sitten aikanaan. Panadolia ja lämpötyynyä tuli käytettyä ja välillä vähän itkua väännettyä koska kipu oli todella kova, mutta onneksi lyhyt kestoista. Nyt onnellisesti rv 35. :)

    • Näinkin voi käydä

      Mulla ei kokemus ole ihan yhtä ihana kuin edellisellä vastaajalla. Joskus viikoilla 8-9 mulla oli todella kipeitä vatsakipuja muutamana päivänä, kerran jopa oksensin kun kipu oli niin kovaa. Ajattelin että nyt menee kesken ja ramppasin vessassa tarkistamassa joko vuoto alkoi. Vuotoa ei kuitenkaan näkynyt ja kivutkin loppuivat. Viikolla 13 sitten np ultrassa selvisi keskeytynyt keskenmeno. Sikiö vastasi viikkoja 8 4 eikä sykettä ollut. Eli pieni oli ollut miltei kuukauden kuolleena mahassani. Siitä osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen kun keho ei halunnut luopua kalliista lastistaan :(

    • 22+2

      Ei kuulu km. aina vuoto.

    • alavatsakipuilija :/

      kiitos vastauksista!!! ilostuin jo ensimmäisestä vastauksesta, koska juuri nuo oireet mulla: lyhyitä, mutta itku herkässä silloin. Mutta näin tämä taitaa olla että voi olla kumpaa vaan :/ Kivut ovat todella yllättäneet!! Nyt vaan ihmetellään ja odotellaan perjantaita ja kestetään kipuja...

    • alavatsakipuilija :/

      ..Täällä käyty nyt ultrassa ja kaikki oli enemmän kuin hyvin! Sykekin näkyi heti vaikka lääkäri jo varoitteli että ei pelästytä jos sitä ei näillä viikoilla näy. Huh, nyt huoli hetkeksi poissa, ainakin koristusten tullessa tiedän että sikiö köllöttele oikeassa paikassa ja tämä vain kuuluu nyt mun oireisiin. Nyt toivotaan että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka! Ihanaa syksyä kaikille! ja pahoittelut vielä sinulle joka sait keskenmenon :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe