Miten olette tehneet reivauksen?
Tämän hetken ratkaisu: metallilenksu mastoon ja nirunarut purjerenkaista normisti, sitten
kiristysköydeksi vapaana olleen lukon kautta viety "joutava" spinnun skuuttiköysi, joka menee vähän tylsästi hangaten kannen kohouman yli.
Reivaus Finn Flyer 27
6
217
Vastaukset
- FF 27
Mulla on nyt kuukauden ollut Finn Flyer 27 ja en oikein saa tekstistäsi tolkkua. Multa löytyy koukut molemmin puolin mastoa siitä puomin liittymäkohdasta ja etureuna kiinnitetään toiseen niistä reivistä riippuen. Toisen pään kiristysköydet kiertää puomin päästä mastoon ja kaukaloon asti. Reivaus on varsin nopea ja yksinkertainen toimenpide ainakin meikäläisen paatissa.
- brumpumbrum
Mulla on polkit istutettu etuliesmaan.Reiviköydellä homma hoituu muutamassa sekunnissa .Tietenkin reivi täytyy yksin purjehtiessa opetella ja tehdä ajoissa.
- Op
Joo, sekoilin.
Eli tarkennettu kysymys:
mistä teillä se toisen pään kiristysköysi kulkee maston jälkeen ?
Meillä nyt vasemman puolimmaiseen kiristyslukkoon ohjattuna. - FF 27
Mulla on molemmilla puolilla kajuutan kantta kiristyslukot kolmelle köydelle. Oikealla puolella on genoan nostin ja molemmat reivit. Spinnun puomin alasvetimelle multa ei löydy kunnon kiristyslukkoa mistään. Genoan skuutin lukon viereen pitäisi laittaa sellainen.
- FF 27
Korjaus edelliseen: oikealla puolella on spinnun nostin, genoan nostin ja kakkosreivi. Vasemmalla ison nostin, ykkösreivi, puomin alasvedin. Spinnun puomin kannatin on pikalukossa vasemmalla puolella. Yksi lukko saisi siis ainakin olla lisää vasemmalla puolella.
- op
Kiitos !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262073
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181065
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut111925Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873